Minkälaisia joululahjoja olette vuosien varrella saaneet työnantajalta?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d519bd6-b073-48cf-a4b7-e5416a168395
Mitä tuumaisit jos tänä vuonna yrityksesi muistaisi sinua toimarin nimikirjoituksella varustamalla valokuvalla?
Kommentit (59)
Monesti on tullut jotain pientä herkkukoria, jotka -vaikka ajatus onkin kai ollut kaunis - on menneet edelleen jakoon jos on sisältänyt gluteenia (monisssa suklaissa) tai minua vahvasti allergisoivaa kanelia (onko edes olemassa kanelitonta glögiä). Vähän turhauttaa kun vuodesta toiseen aina sama juttu. Kelpaisihan ne herkut jos voisi niitä napostella ilman allergeenia / yliherkkyyttä.
Tiskirätti, ulkotuli. Ne onkin sitten olleet ainoat lahjat työnantajalta 15 vuoden aikana. Terv. Luokanopettaja
Meillä on aina joka joulu tosi kivoja joululahjoja. Iittalan laseja ja kannu, fiskarsin pannu, fiskarsin veitsi, finlaysonin lakanasetti, iittalan taikamukeja, marimekon pöytäliina, iittalan valurautapata, konvehtirasioita, kahvipaketteja jne. Mukana aina myös kortti missä kiitetään kuluneesta vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Monesti on tullut jotain pientä herkkukoria, jotka -vaikka ajatus onkin kai ollut kaunis - on menneet edelleen jakoon jos on sisältänyt gluteenia (monisssa suklaissa) tai minua vahvasti allergisoivaa kanelia (onko edes olemassa kanelitonta glögiä). Vähän turhauttaa kun vuodesta toiseen aina sama juttu. Kelpaisihan ne herkut jos voisi niitä napostella ilman allergeenia / yliherkkyyttä.
Huomioithan sen, että yrityksessä voi olla aika monta työntekijää. Jos yrityksessä on vaikka 200 työntekijää, niin eihän siinä voida alkaa kyselemään kaikkien allergioita/ruokarajoituksia ja mieltymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvimukit, joissa firman logo ja omistajan nimi.
Keittiöpyyhkeet, joissa firman logo ja omistajan nimi.
Pipo ja kauluri ja sormikkaat, joissa firman logo ja omistajan nimi.Niin turhaa roinaa. Jos millään malttaisi joskus jättää painatukset ja brodeeraukset tekemättä niin noilla voisi ehkä olla jonkulla jopa käyttöä.
Mutta miksipä jättää väliin sekin vaatimaton mahdollisuus saada mainostaa firmaansa? Kunpa nuo tyypit oppisivat tekemään ne logot niin maltillisesti, että niitä tuotteita edes lenkkipolulla kehtaisi käyttää. Mutta kun otsaan tällätään logo niin, että se yltään korvasta korvaan, niin sori, ei vaan pysty...
Miksi ei pysty? Siis jos jossain lenkkipolulla sitä käytät? :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama "ongelma". Onneksi nuo saa kiertoon aika helpolla, mutta kieltämättä tule mieleen että jos ja kun allergioista kuitenkin kysytään erityyppisten tapahtumien ja ruokailujenkin yhteydessä niin eikö sitä infoa käytetä järkevästi myös vaikka just tälläisiä kausilahjoja valikoidessa.
Mulla on jäänyt mieleen, kun joskus 18-vuotiaana sain ensimmäisestä työpaikastani joululahjan. Olin siivousfirmassa töissä opiskelujen oheessa. Esimies kutsui meidät muutamat hänen alaisensa toimistolle, siellä oli glögiä ja pipareita, ja lahjaksi suklaalevy ja villasukat <3 Minusta se oli ihana juttu. Kyseessä oli pieni firma, joten toki tuollainen helpompi järjestää kun jossain megakokoisessa yrityksessä. Mutta jäi kyllä hyvin mieleen :)
Surkein joululahja eräältä raiteilla operoivalta yhtiöltä takavuosina: Omena ja pillimehu paperipussissa.
En oikein tiennyt mitä ajatella kun nätissä joulupussissa oli muutama vitamiinipurkki, joista parasta ennen päiväykset jo ummessa.
Vierailija kirjoitti:
Surkein joululahja eräältä raiteilla operoivalta yhtiöltä takavuosina: Omena ja pillimehu paperipussissa.
Oikeasti? :D En kyllä ehkä usko...
Olen saanut hyviä ja huonoja. Kerran saatiin puinen kahvipaketin säilytyslaatikko, on käytössä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvimukit, joissa firman logo ja omistajan nimi.
Keittiöpyyhkeet, joissa firman logo ja omistajan nimi.
Pipo ja kauluri ja sormikkaat, joissa firman logo ja omistajan nimi.Niin turhaa roinaa. Jos millään malttaisi joskus jättää painatukset ja brodeeraukset tekemättä niin noilla voisi ehkä olla jonkulla jopa käyttöä.
Mutta miksipä jättää väliin sekin vaatimaton mahdollisuus saada mainostaa firmaansa? Kunpa nuo tyypit oppisivat tekemään ne logot niin maltillisesti, että niitä tuotteita edes lenkkipolulla kehtaisi käyttää. Mutta kun otsaan tällätään logo niin, että se yltään korvasta korvaan, niin sori, ei vaan pysty...
Miksi ei pysty? Siis jos jossain lenkkipolulla sitä käytät? :D
Mitäköhn nuo Balenciagalla töissä olevat saa ja käyttää vs. jos katsoo näitä somevaikuttajia niin hehän taitaa ihan maksaa ökyhintoja yli-logotetuista vaatteista.
Minä kuulin eräästä yrityksestä, jossa joka joulu työntekijät valittivat joululahjoista. Siis ihan sellaisista fiksuista lahjoista. Sitten siellä tehtiin päätös, että joululahjoja ei enää jaeta ollenkaan. Ihan oikein mielestäni.
Kerran tuli työnantajalta sellainen herkkukori, jossa oli muistettu myös perheen lemmikkejä. Ei vaan vielä tänä päivänäkään ole auennut että kenen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama "ongelma". Onneksi nuo saa kiertoon aika helpolla, mutta kieltämättä tule mieleen että jos ja kun allergioista kuitenkin kysytään erityyppisten tapahtumien ja ruokailujenkin yhteydessä niin eikö sitä infoa käytetä järkevästi myös vaikka just tälläisiä kausilahjoja valikoidessa.
Ei se oikein ole mahdollista ottaa kaikkien allergioita huomioon. Jos joukossa on keliaakikko, maitoallergikko ja kananmuna-allergikko, niin vaikeaksi menee. Ja vielä jos on sellaisia jotka eivät käytä alkoholia, uskonnollisista tai muista syistä. Ei yksittäisten ihmisten tilannetta voida aina ottaa huomioon, kun hankitaan jotain isolle joukolle. Helpompi toteuttaa pienessä yrityksessä jossa on vaikka 10 työntekijää, kun sellaisessa missä on 100-10000 työntekijää.
Paras (ja edelleen käytössä oleva) joululahja oli paksu punainen fleece viltti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se oikein ole mahdollista ottaa kaikkien allergioita huomioon. Jos joukossa on keliaakikko, maitoallergikko ja kananmuna-allergikko, niin vaikeaksi menee. Ja vielä jos on sellaisia jotka eivät käytä alkoholia, uskonnollisista tai muista syistä. Ei yksittäisten ihmisten tilannetta voida aina ottaa huomioon, kun hankitaan jotain isolle joukolle. Helpompi toteuttaa pienessä yrityksessä jossa on vaikka 10 työntekijää, kun sellaisessa missä on 100-10000 työntekijää.
On onnistunut ainakin meillä. Ja kyseessä iso ulkomaalaisomistuksessa oleva yhtiö, joka taitaa oikeasti tykätä <3 meistä työntekijöistään . Vähän kuulostaa tuollainen huolimattomuus sellaiselle ettei kukaan ole vastuussa tästä asiasta / ei ole tullut ajatelleeksi asiaa. Tuotteita tarjoavia yrityksiä kun myös ymmärtääkseni on useita.
Joinain vuosina (2010-luvulla!) lahja oli lehtitilaus. Sai valita neljästä lehdestä, jota sai sitten neljä numeroa. Puhelinmyyjät alkoivat soitella heti kun tilausjakso päättyi.
Meillä on perinteisenä on lahjana ollut joulukinkku ja kasvis vegeihmisille on tainnut olla oma versionsa.
Meillä työnantaja muistaa työntekijöitä aina jouluisin lahjalla. Lisäksi on yhteinen joulukahvi tai joululounas.
Työntekijät valittavat näistäkin huolimatta, aina pitäisi jotenkin olla parempi lahja. Aina on jollain urputettavaa lahjasta, vaikka lahja on aina ollut fiksu ja hyvä. Herkkukori, pyyhkeitä, keittiötarvikkeita. Siis ihan kunnollisia ja laadukkaita. Ihmiset on kiittämättömiä.