IS: Wille Rydman on syytön
Kommentit (687)
Vierailija kirjoitti:
Hyi olkoo hesarin toimitus millaista paskajournalismua teettekään nykyään. Ja hyi olkoon avmammat jotka räksytitte mukana.
Täytyy muistaa, että suurin osa palstamammoista on hyvin vajavaisia kognitiivisilta taidoiltaan, eikä sovi heiltä muuta odottaakaan. Toki he panettelevat Rydmanin vailla todisteita, koska tuntuu hyvältä yrittää kiskoa joku samaan kurimukseen, jossa he itse elelevät.
Christiiina kirjoitti:
Minua kovasti ihmetyttää, että miten Kokoomuksesta juuri kukaan ei puolustanut Rydmania, kun Rydman itse vakuutti olevansa syytön.
Kyllä jos minun kaveriani syytettäisiin ahdistelusta , niin kai minä nyt kaveriani uskoisin ennemmin kuin jotain tuntematonta tyyppiä.
Siksi koska Orpo on aika lipevä mies. Kovasti höpisee jostain "arvoista" niitä sen koommin avaamatta. Kertoi taannoin, ettei jaa samaa arvopohjaa persujen kanssa mutta kun hän ei osaa kertoa mitä hän tälllä tarkoittaa. Hienon sanan Petteri oppinut "arvopohja", jolla kuvittelee jotenkin nostavansa omaa statustaan. Toivon todella ettei Orposta tule pääministeriä, koska mikään ei muuttuisi.
Rydman on joutunut hirvittävän ajojahdin kohteeksi. Tähän ajojahtiin lähti myös oma kokoomus puolue. Kokoomuksen jäsenten tulee näkyvästi somessa ylistää Rydmanin ryhdikkyyttä ja puolueen etua ajattelevaa toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Rydman on joutunut hirvittävän ajojahdin kohteeksi. Tähän ajojahtiin lähti myös oma kokoomus puolue. Kokoomuksen jäsenten tulee näkyvästi somessa ylistää Rydmanin ryhdikkyyttä ja puolueen etua ajattelevaa toimintaa.
Oliko pakko groomata alaikäisiä toimiessaan Kokoomus nuorten puheenjohtajana/ kansanedustajana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi olkoo hesarin toimitus millaista paskajournalismua teettekään nykyään. Ja hyi olkoon avmammat jotka räksytitte mukana.
Täytyy muistaa, että suurin osa palstamammoista on hyvin vajavaisia kognitiivisilta taidoiltaan, eikä sovi heiltä muuta odottaakaan. Toki he panettelevat Rydmanin vailla todisteita, koska tuntuu hyvältä yrittää kiskoa joku samaan kurimukseen, jossa he itse elelevät.
Rydman itse on tunnustanut esim tarjonneensa alaikäiselle viiniä jua vieneen alaikäisiä jatkoille kotiinsa. tulevan lain mukaan seksuaalissävytteinen vihjailukin lasketaan ahdisteluksi, nyt se oli vaan moraalitonta käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan syyttäjät eivät nähneet jutussa tarpeeksi perusteita syytteen nostamiseksi. Syyllisyyteen tai syyttömyyteen ei ole otettu kantaa- sen hoitaa oikeus.
Sama asia. Ensinnäkin syyttämättäjättämistä perusteltiin asianomistajan kertomuksen ja päiväkirjamerkintöjen sekä Rydmanin toimittaman muun todistusaineiston perusteella. Eli siis näiden välillä oli suuri ristiriita. Toiseksi, Suomessa on vielä toistaiseksi olemassa syyttömyysolettama, eli ihminen on syytön kunnes toisin todistetaan. Jos ei oikeuteen päädytä niin lienee syytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko pakko groomata alaikäisiä toimiessaan Kokoomus nuorten puheenjohtajana/ kansanedustajana?
Tässä on hieno esimerkki rikoksesta. Rikosnimike on kunnianloukkaus.
Vierailija kirjoitti:
Ei päästy lynkkauksessa kuin puoliväliin mutta ei kun eteenpäin. Ketähän me seuraavaksi valittaisiin julkiseen riepotukseen? Ehdotuksia?
Loput kokoomuslaiset miehet, jotka ahdistelee naisia.T ampereen apauksen nimet esiin.
Vierailija kirjoitti:
Haastaako Wille hesarin oikeuteen?
Hesari ei väittänyt hänen syyllistyneen raiskaukseen. Päinvastoin HS korosti, että laitonta ei ole tapahtunut vaan kyse on kansanedustajalle epäsopivasta käytöksestä. Se ei ole muuttunut millään tavoin.
Eikös se mennyt niin, että Hesari ei väittänytkään jutussaan hänen syyllistyneen mihinkään rikokseen? Muistaakseni Hesari kertoi toiminnasta, jota saattoi pitää jutun valossa kansanedustajalle arveluttavana, mutta he eivät vihjanneetkaan kyseessä olleen rikos? Vai muistanko väärin?
Ottamatta kantaa tähän juuri tapaukseen, kaikki lainmukainen toiminta ei ole kansanedustajille tai muussa julkisessa ammatissa työskentelevälle toivottavaa ja/tai puolueen imagolle hyväksi. Äänestäjät/puolue toki päättävät mitä he hyväksyvät ja mitä eivät.
Vierailija kirjoitti:
Palstan mode poisti kommenttini joissa sanoin äänestäväni Willeä!? Mitäköhän sääntöä kommenttini rikkoi?
On ollut tänään taas aika fasistista tämä moderointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rydman itse on tunnustanut esim tarjonneensa alaikäiselle viiniä jua vieneen alaikäisiä jatkoille kotiinsa. tulevan lain mukaan seksuaalissävytteinen vihjailukin lasketaan ahdisteluksi, nyt se oli vaan moraalitonta käytöstä.
Laita suora lainaus siitä lähteestä, jossa Rydman on sanonut tarjonneensa viiniä alaikäiselle.
Hesarin jutussa oli kyse teinien groomauksesta puoluetoiminnassa, ei raiskauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on hieno esimerkki rikoksesta. Rikosnimike on kunnianloukkaus.
Höpöhöpö. Poliisi on tukinu asiaa ja lehdistö on asiasta kirjoittanut monta viikkoa. Tuliko nämä nyt sinulle yllätyksenä?
asiakirjoihin, tekstiviesteihin ja lukuisiin haastatteluihin pohjautuvan artikkelin kansanedustaja Wille Rydmanin (kok) toiminnasta. Rydman kiistää väitteet.
Artikkelin mukaan usealla naisella on noin vuosikymmenen ajalle ulottuvalta ajanjaksolta epäsopivia ja ahdistavia kokemuksia Rydmanin toiminnasta. Osa naisista on ollut tapahtumien aikaan alaikäisiä.
Yksi HS:n paljastamista tapauksista koski tapahtumien aikaan 14-vuotiasta tyttöä, joka oli tet-harjoittelussa kokoomusnuorissa. Rydman oli tuolloin 24-vuotias kokoomusnuorten puheenjohtaja. HS kirjoittaa, että tytön täytettyä 16 vuotta Rydman pyysi hänet kotiinsa.
– Hän kertoi pitävänsä minua hyvin viehättävänä ja kertoi myös keskustelleen minusta ystäviensä kanssa aikanaan jo TET-harjoitteluni jälkeen, kun olin 14–15, että he pitivät minua Willen sanojen mukaan ”kuumana”, mikä tuntui Willestä ”kamalalta, koska olit niin nuori”, mutta hän perusteli asiaa sillä, että olin kuulemma aina vaikuttanut kypsältä ja ikäistäni vanhemmalta, tytön kuulustelupöytäkirjassa todetaan.
Kotona Rydman olisi kuulustelupöytäkirjan mukaan lähennellyt tyttöä. HS kertoo tilanteen päättyneen siihen, että tyttö pääsi lähtemään Rydmanin asunnolta.
Rydman arvioi Helsingin Sanomille, että poliisi on kirjannut tytön lausumat väärin. Rydman kiistää kyseisessä ja myös muissa tapauksissa Helsingin Sanomille toimineensa väärin.
Helsingin Sanomien artikkelissa kerrotaan, että Rydmanilla on ollut tietynlainen maine kokoomusnuorten piirissä ja hänen toiminnastaan on varoitettu muita. Hänen kirjoitetaan hakeutuneen tekemisiin nuorten naisten ja tyttöjen kanssa hyödyntämällä poliittista asemaansa.
Rydman on julkaissut varhain sunnuntaina aamusta oman näkemyksensä blogitekstinä. Siinä Rydman kiistää toimineensa kyseenalaisesti.
Niinpä. Ja nyt Willen mahdollisuudet pyydystää alaikäisiä osallistumaan ryhmäillanviettoihin ovat heiketyneet ratkaisevasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisen lain mukaan Rydman toiminut kokoomuksen edustajalle soveliaalla tavalla, jopa niin että on esimerkillistä puheenjohtaja ainesta.
Kokoomuksen kansanedustaja Wille Rydman kirjoittaa sunnuntaisessa Facebook-päivityksessään tehneensä ”lukuisia virheitä ja virhearviointeja” elämänsä aikana, joista hän yrittää ottaa opiksi.
– Sosiaalisissa suhteissa arvostelukykyni on pettänyt monesti. Parisuhde-elämäni on ollut töyssyistä ja rikkonaista. Olen luottanut vääriin ihmisiin ja vitsaillut asioilla, joista ei pitäisi vitsailla, Rydman kirjoittaa.
Helsingin Sanomat julkaisi sunnuntaina laajan poliisin kuulustelupöytäkirjoihin, asiakirjoihin, tekstiviesteihin ja lukuisiin haastatteluihin pohjautuvan artikkelin kansanedustaja Rydmanin toiminnasta. Artikkelin mukaan usealla naisella on ollut noin vuosikymmenen ajalle ulottuvalta ajanjaksolta epäsopivia ja ahdistavia kokemuksia Rydmanin toiminnasta. Osa naisista on ollut tapahtumien aikaan alaikäisiä.
Rydman on kiistänyt kohdelleensa ketään kaltoin.
Aikuinen mies, joka huseeraa alaikäisten kanssa ei todellakaan herätä luottamusta.
Helsingin Sanomien artikkelissa kerrottiin muun muassa, että Rydmanilla on ollut tietynlainen maine kokoomusnuorten piirissä ja hänen toiminnastaan on varoitettu muita. Hänen kirjoitetaan hakeutuneen tekemisiin nuorten naisten ja tyttöjen kanssa hyödyntämällä poliittista asemaansa.
HS painottaa myös, ettei jutussa väitetä Rydmanin syyllistyneen rikokseen.
– Jutussa on kyse siitä pohdinnasta, millainen toiminta on hyväksyttävää merkittävältä poliittiselta vallankäyttäjältä.
Hän teki tutkintapyynnön poliisille ja poliisin esitutkinta on kesken.