Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko törkeää, jos ei tervehdi tai kiitä kaupan kassoja?

Vierailija
15.12.2022 |

Onko se nyt muka hirveän epäkohteliasta? Kiinnostaako niitä kassoja edes yhtään, että tervehtiikö ja kiittääkö asiakas?

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä myyjät ajattelevat, mutta asiakkaana kiinnitän usein huomiota tuppisuu-asiakkaisiin jotka eivät osaa tervehtiä, kiittää tai sanoa mitään muutakaan myyjälle. Peruskäytöstavat ovat mielestäni itsestäänselvyys.

Vierailija
2/113 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niitä pieniä muodollisuuksia, jotka ei vaadi käytännössä yhtään mitään, niin miksi jättää tekemättä?

Ehkä sillä ei ole toisille mitään merkitystä, kun taas huonona päivänä se voi piristää mieltä hyvinkin, kun joku kiittää tehdystä työstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkamaista.

Vierailija
4/113 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä myyjiä siellä kassan takana kiinnosta pätkääkään.

Muita asiakkaita kyllä saattaa kiinnostaa, kuten aina, asiat, jotka eivät heidän elämäänsä vaikuta mitenkään eivätkä heille kuulu.

Käytän enimmäkseen itsepalvelukassaa, koska siellä pääsee asioimaan nopeammin.

Vierailija
5/113 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huvita puhua mitään, koska ääneni on niin kamala. Kuulostan mielestäni tyhmältä ja puhun aina joko liian kovaa tai liian hiljaa. Olen tervehtinyt ja kiitellyt tähän asti vastahakoisesti tästä syystä, mutta nyt olen miettinyt lopettavani sen.

Vierailija
6/113 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole törkeää. Ei sinulla ole velvollisuutta vastata heidän hokemiinsa mitään. Ja ei tarvitse vastata kuitti tai kortti kysymyksiin. Eikö tervehtimisen pitäisi olla vapaaehtoista ja jos on hyvä tunne siihen.

Vierailija
7/113 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiitän aina.

Vierailija
8/113 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole outoa vaan normaalia. Kaikkialla muualla tuollaista ei pohdita eikä ajatella, jokainen tervehtii ja kiittää, se tulee luonnostaan sivistysvaltioissa.

Vierailija
9/113 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin vaikea käyttää hyviä vuorovaikutustaitoja?

Mukavuus kärsii, jos ollaan moukkamaisia toisille missä vaan.

Vierailija
10/113 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän veljestäkin osasivat paremmin käyttäytyä kuin nykysuomalaiset.

Vierailija
11/113 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassa toimii kuin kylmä robotti fraaseineen ja tervehdyksineen. Ainoa mikä kiinnostaa kassaa on onko asiakaskorttti tai kuitti, ja se raha. Mikä sinua siinä lämmittää? Osa myyjistä puhuu asiakkaista varmaan jotain soopaa ja katsoo onko myymälävaras. Harjottelijat viileän oloisia. 

Vierailija
12/113 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huvita puhua mitään, koska ääneni on niin kamala. Kuulostan mielestäni tyhmältä ja puhun aina joko liian kovaa tai liian hiljaa. Olen tervehtinyt ja kiitellyt tähän asti vastahakoisesti tästä syystä, mutta nyt olen miettinyt lopettavani sen.

Sama täällä, ääneni on jotenkin sellaisella taajuudella, ettei kukaan edes kuule mitään jos on yhtään taustahälyä, minun pitäisi huutaa sen melun yli sitten, mutta ei sekään liene kovin hyvä ratkaisu.

Olen vieläpä mies.

Vierailija
13/113 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittailemassa ollessa katsoisin kyllä, miten ehdokas kohtelee kaupankassoja, tarjoilijoita jne.

Vierailija
14/113 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehtikää bussikuskiakin, ihmisiä nekin ovat.

Vierailija
15/113 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, kuuluu käytöstapoihin!

Vierailija
16/113 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se nyt mun mielestä vähän kummallista jos asiakas ei sano tai reagoi yhtään mitenkään kun tervehtii, ja varsinkin jos ei siinä kassalla maksaessakaan vielä mitenkään noteeraa myyjän olemassaoloa. Ehkä ovat sitä samaa porukkaa jotka tulevat sisälle liikkeeseen mahdollisimman hiljaa ja huomaamattomasti sanomatta mitään ja joita saa joskus pelästyä melkein sydärin partaalle kun oot luullut olevasi sisällä yksin.

Vierailija
17/113 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassa toimii kuin kylmä robotti fraaseineen ja tervehdyksineen. Ainoa mikä kiinnostaa kassaa on onko asiakaskorttti tai kuitti, ja se raha. Mikä sinua siinä lämmittää? Osa myyjistä puhuu asiakkaista varmaan jotain soopaa ja katsoo onko myymälävaras. Harjottelijat viileän oloisia. 

On sullakin tulkinnat.

Jatkuvaa paskaa heille satelee niskaan toisilta asiakkailta, joten varmasti on ilahduttavaa jos sitä hyvää palautettakin saa.

Vierailija
18/113 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupassa kassapoikaa kiinnostaa enemmän oma kännykkänsä kuin mikään työhön liittyvä, joten aina kun on vuorossa, odotettavissa on, että uupuu yksi sun toinen asia eikä tervehdyskään saa tyyppiä nostamaan naamaansa kännykän näytöstä edes siksi aikaa, että sais hoidettua ostokset sujuvasti.

Eikä suinkaan ole ainoa siellä, jolle on yks hailee, onko asiakkaita vai ei ...

Myymäläpäällikkö on asiasta tietoinen, muttei uskalla tehdä mitään asialle ... sattuneesta syystä ...

En tuhlaa vuorovaikutustaitojani moisiin sontaläjiin.

Vierailija
19/113 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi ketään tervehtiä, ei ne oikeasti välitä välitä sinusta ja niille on aivan sama mitä sinulle kuuluu.

Vierailija
20/113 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikissa kaupoissa kassat puhu mitään K-Supermarket Viikki on eräs tälläinen mykkien kassojen kauppa. Osa odottaa että, asiakas lukee hinnan näytöltä. Osa vaivautuu sanomaan hinnan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän