Puuhellan leivinuunissa leipominen / ruuanlaitto
Meillä oli viemärivuoto, minkä takia keittiö on pois pelistä aikaa x. Onneksi meillä on puuhella, millä saa keitettyä, paistettua jne. Mutta. Kysyn konemuksia leipomisesta, uuniruuista ja semmosista. Kyse ei ole siis semmoisesta mummolan leivinuunista, vaan hellan yhteydessä olevasta luukusta 😄 motä vaan konemuksia kysytään, vai annetaanko kantapään opettaa?
Kommentit (260)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei juma teidän leivinuuniuskovaisten kanssa. Uunin lämmittäminen vie ihan kauhean määrän energiaa ja nyt vielä eletään energiakriisissä! Miten kehtaatte?
Muistatko, että leivinuuni ja puuhella ovat eri asioita ja jos oman metsän puita polttaa, niin ei pitäisi kenenkään napaa kutittaa.
Ap:lle seuraavaa. Olen koko lapsuuteni asunut kodissa, jossa äiti teki kaiken ruuan ja leivonnan puuhellan( Kotiliesi-niminen), uunissa tai levyllä.
Kaikki onnistui aina, mutta nyt ajateltuna hankkisin lämpömittarin uuniin, jos leipoisin siellä.
Olimme silloin aikoinaan niin köyhiä, että mitään hävikkiruokaa ei saanut syntyä, joten opittava oli puuhellan käyttöön.
Uskon, että opit nopeasti kokeilemalla ja vahtimalla niitä paistoksia🤗Metsän puiden polttaminen on väärin, koska silloin puita kaatuu! Kun puut kaatuu silloin ne ei enää varastoi itseensä hiilidioksidia jolloin ilmastokriisi parenee. Miten te pystytte nukkumaan yönne?
Sinunkin kannattaisi käydä metsässä joskus aikaisin kesällä. Voisit ihan omin silmin nähdä, kuinka siellä on uutta puuta kasvamassa kaadettujen tilalle.
Oletan, että lainaus oli sarkasmia, mutta pelkään, että sen kirjoitti joku cityvihreä tosissaan.
Puu kasvaa satoja vuosia ja nyt Suomessa leikataan puuta nopeammin kuin se ehtii kasvaa! Onneksi EU puuttuu ja antaa suomelle miljardi sakot
Suomi nousuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos leivinuuni on niin kapea, ettei sinne edes mahdu kunnollinen uunivuoka, on tosi hankalaa laittaa sitä ruokaa. Meillä oli vähän samanlainen tilanne, jossa keittiö ei ollut remontin takia käytössä niin keitimme ruuat tuollaisella: https://t.ly/pca_ retkigrillillä takapihalla. Tuli muuten tosi hyvät nakit ja vihannekset tuolla.
Retkigrilli on muuten tosi kätevä jos tulee sähkökatkos
Eikai kukaan käytä puuhellaa herran jestas
Meillä on monta puuhellaa mökillä. Tosi hyvä keksintö.
Miksi kiskotte herneen nenään totuuden sanomisesta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kiskotte herneen nenään totuuden sanomisesta?
Arvaan, että sillä on jotain tekemistä sen kanssa, että esität oman (huonosti perustellun) mielipiteesi totuutena.
Im sorry I dont understand Scandihoovian. Maybe its better if you speak Finnish.
Nostetaan että saataisiin lisää näitä teidän mahtavia ideoita
Liiku enemmän ja käytä vähemmän alkoholia
Hyi että! Itse en uskaltaisi puuhellassa valmistettua ruokaa. Siinä sitten syöt pienhiukkasia, asbestia ja ties mitä vaarallista ruuan mukana. Ei kiitos.
Suurin ongelma on kateelliset ja tyhmät ihmiset jotka eivät osaa keskittyä omiin asioihinsa.
Mutta arvaapa ap mitä. Minä olen ansainnut luxuselämän. Minä todella olen ansainnut ja nautin siitä.
Ruotsalaisessa iltapäivälehdessä oli ohje miten mikrossa tehdään aamiaislepä kahvikuppiin. Joo, varmaan riittää 1-2 hengelle. Valmistuu nopeammin kuin mitä kahvi ehtii tippua. Pitää viikonloppuna testata
Minäkin haaveilen että olisin joskus mukana paikallispolitiikassa. Mutta sen verran realisti olen ettei sinne ole mitään asiaa oikeasti.
Puu kasvaa satoja vuosia ja nyt Suomessa leikataan puuta nopeammin kuin se ehtii kasvaa! Onneksi EU puuttuu ja antaa suomelle miljardi sakot