Antti Kaikkosen vaimo lähtee töihin vauvan ollessa 7kk.
Antti jää kotiin hoitamaan lasta vuorostaan mikä on ihailtavaa eikä kukaan ottaisikaan hoitoon vielä 7 kuukauden ikäistä lasta ellei isovanhempi sitten joten vaihtoehtoja ei jäänyt jos äiti ei halua kauempaa olla kotona lapsen kanssa eikä isovanhempia ole käytettävissä. Itsellä kyllä herää ihmetys miksi nainen haluaa ensin kovasti lasta ja äidiksi, mutta hyvä kun lapsi on rinnasta ehtinyt kunnolla vieroittua niin äidillä on jo vauvan syntymästä asti lähitulevaisuuden urahaaveet mielessä ja työnhaku. Eikö sitä nyt olisi voinut odottaa edes siihen asti, että Vauva täyttää sen vuoden. Nyt jää äidiltä ja vauvalta paljon yhteisiä hetkiä kokematta. Onneksi isä nyt kuitenkin jää kotiin.
Kommentit (219)
Mitä sen sun napaas liikuttaa minkä ikäisenä joku laittaa penskansa hoitoon. Ei vois vähempää kiinnostaa.
Kyllä minäkin jäisin lapsen kanssa mielelläni kotiin, jos se ei vaikuttaisi tulotasoon.
Tienaan 6000€/kk, vaimo 2200€/kk, taloudellisessa mielessä ei ole mitään järkeä minun olla kotona, jää asuntolainat sun muut maksamatta.
M40
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tekee omat ratkaisut. Halusin olla kotona vauvan kanssa ja ohi vauva iänkin.
Lapsen isä ei ollenkaan halunnut olla lapsen kanssa? Yhdessä nämä päätökset tulisi perheissä tehdä.
Aloittaja ei ole hoksannut katsoa kuplan ulkopuolelle. Monessa maassa synnyttäjä lähtee käytännössä katsoen heti duuniin kun pentu on ulkona. Hyvinvointivaltion kermapyllythän ei tätä tietenkään tajua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin jäisin lapsen kanssa mielelläni kotiin, jos se ei vaikuttaisi tulotasoon.
Tienaan 6000€/kk, vaimo 2200€/kk, taloudellisessa mielessä ei ole mitään järkeä minun olla kotona, jää asuntolainat sun muut maksamatta.
M40
Mies oli opiskelija, minä hyväpalkkaisessa vakituisessa työssä. Jäin silti kotiin kahdeksi vuodeksi lapseni kanssa, sillä olin säästänyt tarvittavat rahat etukäteen, koska halusin olla lapseni kanssa.
En tunne yhtään sellaista miestään parempituloista naista, joka ei olisi lapsen synnyttyä jäänyt kotiin vähintään vuodeksi, joten hieman tekosyyltä haiskahtaa.
Vierailija kirjoitti:
M40
Ymmärrän hyvin tämän tilanteen yhteisen talouden kannalta, mutta kyllä mun käy sääliksi sun vaimosi, jonka muutenkin pienet tulot tippuu aivan räkälukemiin ja samalla vähenee vielä eläkekertymäkin. Puhumattakaan ihan tunnistetusta vanhempainvapaisiin liittyvästä palkkakehityksen hidastumisesta. Ja siis tämä ei tietenkään ole sinun "vikasi" vaan vika on perustavanlaatuisemmin tässä systeemissä.
Miten ihmeessä osaatte olla noin iklkeitä ja veivata muka asiantuntioina heidän päätöksistään lapsen suhteen. Kunnioitan isää että voi nauttia kun lapsi on pieni. Tässä ei ole mitään kummallista ja moitittavaa. Keksikää seuraava haukuttava.
Ei juma. Naapurissa on SOTA ja puolustusministeri lähtee vaippoja vaihtamaan. Aikamoista vastuunpakoilua.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä osaatte olla noin iklkeitä ja veivata muka asiantuntioina heidän päätöksistään lapsen suhteen. Kunnioitan isää että voi nauttia kun lapsi on pieni. Tässä ei ole mitään kummallista ja moitittavaa. Keksikää seuraava haukuttava.
Kaksi kuukautta.
Lapsi dumpataan kahden kuukauden päästä. Ei se isäkään sitä hoida.
Mikä tekee juuri suomalaisesta niin hoitoa vaativan, että lapsi tarvitsee äidin kotiin useamman vuoden ajaksi? Suomessa lapset teljätään lapsi neljän seinän sisälle ensimmäiseksi ikävuodeksi ja lapset pelkäävät, lue äidit selittävät lapsen vierastavan, joka kuulema kuuluu kehitykseen, kun näkee vieraan ihmisen.
Euroopassa ja muualla lapsi viedään hoitoon ja ikäistensä seuraan 1-6 kk iässä.
Äitiysloma on yleensä 4-6kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M40
Ymmärrän hyvin tämän tilanteen yhteisen talouden kannalta, mutta kyllä mun käy sääliksi sun vaimosi, jonka muutenkin pienet tulot tippuu aivan räkälukemiin ja samalla vähenee vielä eläkekertymäkin. Puhumattakaan ihan tunnistetusta vanhempainvapaisiin liittyvästä palkkakehityksen hidastumisesta. Ja siis tämä ei tietenkään ole sinun "vikasi" vaan vika on perustavanlaatuisemmin tässä systeemissä.
Jos ihmisen palkka on 2200, en kyllä keksi miten perhevapaa voisi sitä enempää hidastaa. Ymmärrätkö, että on töitä joissa ei ole palkkakehitystä?
Vanhempainvapaalla eläke kertyy normaalisti, kotihoidon tuella vasta kertymä vähenee.
Enemmän se perheen rahoja kutistaisi, jos hyvin tienaava isä jäisi kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tekee omat ratkaisut. Halusin olla kotona vauvan kanssa ja ohi vauva iänkin.
Lapsen isä ei ollenkaan halunnut olla lapsen kanssa? Yhdessä nämä päätökset tulisi perheissä tehdä.
Tämä. Odotan esikoista ja tarkoitus on palata töihin vauvan täytettyä vuoden, koska vauvan isä haluaa hoitaa vauvaa kotona yhtä kauan kuin minäkin. Ärsyttää kun kysellään, että no voi että, mikä kiire sulla sinne töihin nyt muka on, etkö kauempaa viihtyisi kotona. No ihan satavarmasti viihtyisin kotona vaikka loppuikäni, töihin ei ole minkäänlainen kiire, mutta mielestäni minä en yksin tuota kotonaolemisasiaa päätä, jos ja kun lapsella on kuitenkin kaksi vanhempaa!
Tutkimusten mukaan toki äidit pitävät oikeutenaan sanella nuo perhevapaat ja katsovat, että heillä on niihin isompi oikeus kuin isillä, mutta omassa perheessäni en aikonut tätä maan tapaa soveltaa.
Mihin Kaikkoset laittaa hoitoon 9 kuukauden ikäisen vauvansa, sillä senhän ikäinen Vauva on, kun hoitoon joutuu. Eikö päiväkotiin ja perhepäivähoitoon oteta 10kk ikäisestä eteenpäin. Ei käsittääkseni vielä 9kk ikäistä. Olisko sitten vielä kuukauden jossain isovanhemmalla hoidossa.
Antsa on vauvamacsine.
Sitä saa mitä kylvää
Vierailija kirjoitti:
Mä lähdin töihin kun vauva oli 3kk. Ai kauhea. Varmaan hirveät traumat jäi kun tossa toi 13-vuotias normaali poika katselee televisiota 😂
Miksi siellä kotona pitäisi kökkiä 24/7 vain siksi, että sai lapsen? Hulluksihan sitä tulisi.
Niin munkin mutsi teki. Siitä vaan jäi mulle ikuiset traumat, joita joutuu aikuisena työstämään kun lopulta tajusi mistä kaikki johtui.
Vierailija kirjoitti:
Mihin Kaikkoset laittaa hoitoon 9 kuukauden ikäisen vauvansa, sillä senhän ikäinen Vauva on, kun hoitoon joutuu. Eikö päiväkotiin ja perhepäivähoitoon oteta 10kk ikäisestä eteenpäin. Ei käsittääkseni vielä 9kk ikäistä. Olisko sitten vielä kuukauden jossain isovanhemmalla hoidossa.
Niitä perhevapaita voi pitää monessa pätkässä, ehkä lapsen äiti palaa Kaikkosen vanhempainvapaan jälkeen kotiin?
Herrajumala sentään, ap! Kyllä nainen on naiselle susi. Mäpä menin opiskelemaan kokopäiväisesti, kun esikoinen oli 2,5 kk. Nytkin olen meidän perheessä se, joka tuo pääosan leivästä pöytään. Mulla on säännölliset tulot, perheelleen omistautunut mies ja äitiään rakastavat lapset - harmittaako, kun jotkut saavat koko paketin?
Onko yhteishuoltajuus Taiveahon kanssa niistä sijoituslapsista
En jaksanut lukea ensimmäistä lausetta pidemmälle, koska se oli niin uuvuttavan pitkä ilman välimerkkejä.