Antti Kaikkosen vaimo lähtee töihin vauvan ollessa 7kk.
Antti jää kotiin hoitamaan lasta vuorostaan mikä on ihailtavaa eikä kukaan ottaisikaan hoitoon vielä 7 kuukauden ikäistä lasta ellei isovanhempi sitten joten vaihtoehtoja ei jäänyt jos äiti ei halua kauempaa olla kotona lapsen kanssa eikä isovanhempia ole käytettävissä. Itsellä kyllä herää ihmetys miksi nainen haluaa ensin kovasti lasta ja äidiksi, mutta hyvä kun lapsi on rinnasta ehtinyt kunnolla vieroittua niin äidillä on jo vauvan syntymästä asti lähitulevaisuuden urahaaveet mielessä ja työnhaku. Eikö sitä nyt olisi voinut odottaa edes siihen asti, että Vauva täyttää sen vuoden. Nyt jää äidiltä ja vauvalta paljon yhteisiä hetkiä kokematta. Onneksi isä nyt kuitenkin jää kotiin.
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Lapset on kyllä enemmän äidissään kiinni jo imetyksen vuoksi ja sillä tavalla äiti ja Vauva lähentyy ihan eri tavalla kuin isänsä kanssa ensimmäiset kuukaudet. Kaikkosen vaimon työ vaatii varmasti ylipitkiä päiviä ja pitkiä palavereja ja työmatkoja. Vauva kyllä vaistoaa, kun äiti häviää kuvioista pitkiksi ajoiksi. Varmasti pieni ikävöi äitiään, aluksi, lopulta vähän vieraantuu.
Mistä tiedät mitä vaimon työ häneltä vaatii? Itse esim. palasin 8 kuukauden jälkeen osa-aikaisesti töihin, lopetin työmatkojen ja ylitöiden tekemisen. Äiti ei häviä kuvioista mihinkään jos käy töissä. Luulisi, että samalla logiikalla olisit huolissasi siitä, miten vauva pärjää Kaikkosen kanssa, kun on jo vieraantunut isästään viimeiset 7 kuukautta. Ihan tuntematon ukko siellä vauvan mielestä heiluu kotona. 7kk ikäistä ei a) imetetä niin usein, ettei se työn ohessa onnistuisi (etenkin jos tekee etätöitä), b) emme edes tiedä onnistuiko heiltä imetys ja c) se ei meille kuullu.
Mene clutch your pearls jonnekin muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä yhtäkään äitiä, joka olisi kaikki vauvan ruokinnat hoitanut tissillä. Johan siinä aliravitsemus iskee, jos ei välillä saa pullosta kunnon annosta.
Ei iske. Omat lapseni ei edes suostuneet pullosta juomaan.
No kaikilla ei tule sitä maitoa tarpeeksi. Sinun lapset ei ole koko maailma.
Eikä sinun lapset ole koko maailma, vaikka olisivat korviketta juoneet. On paljon meitä, jotka ei korviketta ole antaneet ja vauva kasvanut äidinmaidolla.
Ei minulla edes ole lapsia. Sanoin vaan, etten tiedä yhtäkään äitiä, joka olisi kaikki ihmetykset hoitanut tissillä. Sitä äidinmaitoakin voi ottaa talteen, kun sitä tulee. Miksi kiukkuat noin kovin?
Anteeksi ohis, mutta mikä on sinun motiivisi osallistua keskuteluun, kun lapsia ei ole etkä äitejäkään ilmeisesti kovin monta tunne?
Ai että äitiydestä saa puhua vaan äidit? Jopas on. Vahvistaa vaan käsitystäni siitä, että äidit ovat itsekkäitä mul kkuja.
Asia selvä, motiivisi oli siis riidan haastaminen.
Niinhän minullekin haastettiin riitaa, kun toin esiin omia havaintojani.
Ei sinulle haastettu riitaa. Sinulle kerrottiin, että monet äidit ruokkivat lapsensa yksinomaan imettämällä. Siinä olisi ollut sinulle tuhannen taalan paikka oppia uutta. Mutta piti alkaa jankuttaa ja ivata.
Vierailija kirjoitti:
No minäkin menin töihin, kun lapsi oli 7 kk. Lapsi jäi kotiin isänsä kanssa. Syynä meillä tähän se, että mies halusi myös käyttää vanhempainvapaata oman isyysvapaansa lisäksi ja sai samalla laatuaikaa lapsen kanssa ja kaivatun hengähdystauon työelämästä.
Meillä lapsi osaimetyksellä 4 kk iästä alkaen, joten tuo ei ollut ongelma. Imetin häntä aamuisin, töiden jälkeen, illalla ja olisko joskus yölläkin ollut vielä rinnalla. Miehen vapaiden jälkeen jäin vielä hoitovapaalle.
Meillä on muutenkin jaettu tämän jälkeen esim. osittaista hoitovapaata ja molemmat ovat välillä tehneet osa-aikaista. Kiitos myös työnantajille, kun tämä on ollut mahdollista.
Ihan normaali ekaluokkalainen on lapsesta tullut.
Samoin meillä mies jäi kotiin esikoisen ja toisen lapsen synnyttyä ja minä lähdin töihin 7-8kk kuluttua synnytyksestä. Tyttäret ovat teinejä nyt ja molemmille hyvät suhteet sekä minuun että isäänsä.
Videopuhelutko korvaa lapselle fyysisen läsnäolon ja läheisyyden? Näin jotkut vanhemmat itselleen uskottelee. Eihän se ole yhtään sama asia. Pitäiskö parisuhdettakin jatkossa pitää yllä lähinnä pelkän videopuhelun avulla? Ei pidemmän päälle hyvä. Kyllä ne lapset kertoo aikuisena katkeran sävyisesti ettei vanhimmilla ollut aikaa olla läsnä. Olivat paljon töissä. Mummo hoisi tai joku kodin ulkopuolinen henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä yhtäkään äitiä, joka olisi kaikki vauvan ruokinnat hoitanut tissillä. Johan siinä aliravitsemus iskee, jos ei välillä saa pullosta kunnon annosta.
Ei iske. Omat lapseni ei edes suostuneet pullosta juomaan.
No kaikilla ei tule sitä maitoa tarpeeksi. Sinun lapset ei ole koko maailma.
Eikä sinun lapset ole koko maailma, vaikka olisivat korviketta juoneet. On paljon meitä, jotka ei korviketta ole antaneet ja vauva kasvanut äidinmaidolla.
Ei minulla edes ole lapsia. Sanoin vaan, etten tiedä yhtäkään äitiä, joka olisi kaikki ihmetykset hoitanut tissillä. Sitä äidinmaitoakin voi ottaa talteen, kun sitä tulee. Miksi kiukkuat noin kovin?
Anteeksi ohis, mutta mikä on sinun motiivisi osallistua keskuteluun, kun lapsia ei ole etkä äitejäkään ilmeisesti kovin monta tunne?
Ai että äitiydestä saa puhua vaan äidit? Jopas on. Vahvistaa vaan käsitystäni siitä, että äidit ovat itsekkäitä mul kkuja.
Asia selvä, motiivisi oli siis riidan haastaminen.
Niinhän minullekin haastettiin riitaa, kun toin esiin omia havaintojani.
Ei sinulle haastettu riitaa. Sinulle kerrottiin, että monet äidit ruokkivat lapsensa yksinomaan imettämällä. Siinä olisi ollut sinulle tuhannen taalan paikka oppia uutta. Mutta piti alkaa jankuttaa ja ivata.
Teille ei näytä menevän jakeluun, että myös tuttipullo on vaihtoehto, eikä lapsi siihen kuole. Siihen ei tarvitse edes korviketta laittaa. No, tuliko opittua uutta?
Mut laitettiin isoäidin hoitoon kun olin 6kk. Mummista tuli minulle läheisin ihminen lapsuudessa ja nuoruudessa. Hän oli aika sairas, mutta sanoi, että hän kuntoutui ja mieli piristyi, kun sai hoitaa pikkuista.
Vierailija kirjoitti:
Videopuhelutko korvaa lapselle fyysisen läsnäolon ja läheisyyden? Näin jotkut vanhemmat itselleen uskottelee. Eihän se ole yhtään sama asia. Pitäiskö parisuhdettakin jatkossa pitää yllä lähinnä pelkän videopuhelun avulla? Ei pidemmän päälle hyvä. Kyllä ne lapset kertoo aikuisena katkeran sävyisesti ettei vanhimmilla ollut aikaa olla läsnä. Olivat paljon töissä. Mummo hoisi tai joku kodin ulkopuolinen henkilö.
Onko sinulla lapsia? Miksi roikut netissä sen sijaan että olisit lastesi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Mä lähdin töihin kun vauva oli 3kk. Ai kauhea. Varmaan hirveät traumat jäi kun tossa toi 13-vuotias normaali poika katselee televisiota 😂
Miksi siellä kotona pitäisi kökkiä 24/7 vain siksi, että sai lapsen? Hulluksihan sitä tulisi.
No sitähän sinä et tiedä miten hänen tuleviin ihmissuhteisiin vaikuttaa
Sairasta sivuttaa tutkittua faktaa lapsen hyvinvointiin liittyen, koska MÄÄHALUUUN....
No kertoo paljon millainen äiti olet
Eikös se ole 6 kk, kun äiti lähtee töihin. Heinakuussa syntyi vauva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lähdin töihin kun vauva oli 3kk. Ai kauhea. Varmaan hirveät traumat jäi kun tossa toi 13-vuotias normaali poika katselee televisiota 😂
Miksi siellä kotona pitäisi kökkiä 24/7 vain siksi, että sai lapsen? Hulluksihan sitä tulisi.Niin munkin mutsi teki. Siitä vaan jäi mulle ikuiset traumat, joita joutuu aikuisena työstämään kun lopulta tajusi mistä kaikki johtui.
Äitini oli kotona kunnes täytin 9 (3v per lapsi). Traumoja on ja työstetty on, eli ei se nyt niin mene, että automaattisesti saa traumat jos "joutuu" nuorena hoitoon tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että poikasi on normaali vain sinun mielestäsi.
Jotkut on vaan sellaisia, että pakko niitä lapsia hankkia, mutta ratkaisut omassa elämässä tehdään aina lasten etu laiminlyöden.
Itse en olisi lapsia hankkinut, jos en olisi kiinnostunut sen vertaa olemaan läsnä, että merkityksellisimmät elinvuodet olisin surutta uhrannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siellä kotona pitäisi kökkiä 24/7 vain siksi, että sai lapsen? Hulluksihan sitä tulisi.No sitähän sinä et tiedä miten hänen tuleviin ihmissuhteisiin vaikuttaa
Sairasta sivuttaa tutkittua faktaa lapsen hyvinvointiin liittyen, koska MÄÄHALUUUN....
No kertoo paljon millainen äiti olet
Kuka tahansa lapsi valitsisi mieluummin mieleltään terveet ja jaksavat vanhemmat, kuin kotona olemisen vuosikausia äidin kanssa. Perheen kokonaisvaltainen hyvinvointi ratkaisee, ei äidin marttyyrius.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minäkin menin töihin, kun lapsi oli 7 kk. Lapsi jäi kotiin isänsä kanssa. Syynä meillä tähän se, että mies halusi myös käyttää vanhempainvapaata oman isyysvapaansa lisäksi ja sai samalla laatuaikaa lapsen kanssa ja kaivatun hengähdystauon työelämästä.
Meillä lapsi osaimetyksellä 4 kk iästä alkaen, joten tuo ei ollut ongelma. Imetin häntä aamuisin, töiden jälkeen, illalla ja olisko joskus yölläkin ollut vielä rinnalla. Miehen vapaiden jälkeen jäin vielä hoitovapaalle.
Meillä on muutenkin jaettu tämän jälkeen esim. osittaista hoitovapaata ja molemmat ovat välillä tehneet osa-aikaista. Kiitos myös työnantajille, kun tämä on ollut mahdollista.
Ihan normaali ekaluokkalainen on lapsesta tullut.
Samoin meillä mies jäi kotiin esikoisen ja toisen lapsen synnyttyä ja minä lähdin töihin 7-8kk kuluttua synnytyksestä. Tyttäret ovat teinejä nyt ja molemmille hyvät suhteet sekä minuun että isäänsä.
Juu, mut katotaanpa miten heidän parisuhteet tulee menemään
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on vaan sellaisia, että pakko niitä lapsia hankkia, mutta ratkaisut omassa elämässä tehdään aina lasten etu laiminlyöden.
Itse en olisi lapsia hankkinut, jos en olisi kiinnostunut sen vertaa olemaan läsnä, että merkityksellisimmät elinvuodet olisin surutta uhrannut.
Mielelläni näkisin mustaa valkoisella sen, miten on lapsen etu että vain ja ainoastaan äiti hoitaa. Niin ja kuinka kauan? Vuosi? Kolme? Kymmenen?
Olette raadollisia kun revittelette 7kk lapsen normaalista elämästä. Hävetkää jos osaatte.
Vierailija kirjoitti:
Oliko miehesi läsnä ekat vuodet vai välittikö hän vähät lapsistaan?
Anna kun arvaan, puhut vain äideistä etkä isistä.
Tossa vaiheessahan on vielä imetys kesken. Omat lapseni sai rintamaitoa 9 kk ja toinen 11 kuukauden ikäisiksi. Lapsetkin on vaan joillekin joku projekti, mihin käytetään se tietty aika. Seuraavaksi kasvaa vanhemmat erilleen. Esimerkki on läheltä, lapset 2- ja 5-vuotiaat ja avioero. Surkeaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin Kaikkoset laittaa hoitoon 9 kuukauden ikäisen vauvansa, sillä senhän ikäinen Vauva on, kun hoitoon joutuu. Eikö päiväkotiin ja perhepäivähoitoon oteta 10kk ikäisestä eteenpäin. Ei käsittääkseni vielä 9kk ikäistä. Olisko sitten vielä kuukauden jossain isovanhemmalla hoidossa.
Oletko kuullut lastenhoitajista kotona?
Täyspäiväisen ihmisen palkkaaminen maksaa 3000 € kuussa. Iso siivu, vaikka on hyvätuloisia ihmisiä.
Jos on pitkiä työpäiviä molemmilla, lapsenhoitajan työpäivät ovat 10 tuntisia.
Mistä sinä luulet tietäväsi, millaisia hoitopäiviä Kaikkosen lapsella on? Rouva on yksityisellä sektorilla ja neuvottelee itse työehtonsa ja lähipiiristä saavat apua.
Eiköhän kaksi aikuista osaa järjestää perheensä asiat ilman että sinun huolehtimista tarvitaan.
9 kk ikäinen lapsi ei osaa vielä ilmaista tarpeitaan ja ikäväänsä. Ihan liian pieni hoitoon.
Katso apinoiden käyttäytymistä. Poikanen roikkuu emon karvoissa aika vanhaksi. Ei sitä poikasta heitetä pienenä rääpäleenä muiden hoidettavaksi.
Ihmislapsen on tarkoitus olla pitkään lähellä vanhempiaan.
Sotii biologiaa vastaan.
Et sinä tiedä miten pitkiä työpäiviä Kaikkosen vaimo tekee tai onko hänellä työmatkoja. Ihme mussutusta taas, eihän se vaimo nyt ole muuttamassa toiselle puolelle maailmaa. Edelleen hän varmaan on kuitenkin kotona aamuisin, iltaisin ja viikonloppuisin. Mahdollisesti tekee etäpäiviä. Lapselle jää isä kotiin , ei sitä olla mihinkään sisäoppilaitokseen lähettämässä.