YLE: HUSissa on katastrofi. / ! \ Helsingin apulaispormestari pitää puheen. Myös TAYS on täysin tukossa ja kaatumassa. Hoitajat ovat lähteneet, potilaat tukkivat päivystykset. KÄYTTÄKÄÄN NIITÄ YKSITYISIÄ lääkäriasemia! Mikä siinä on niin vaikeaa??
Nyt on syytä luopua julkisen terveydenhuoltojärjestelmän käytöstä Etelä-Suomessa ja siirtyä yksityisen lääkäriaseman käyttöön.
Yhä useampi hoitaja vaihtaa alaa tai siirtyy yksityiselle puolelle. Tässä on se ikävä seuraus, että myös ne sinnikkäimmät lähtevät julkiselta, koska eivät enää jaksa moista ylikuormaa.
Itse ainakin olen valmis maksamaan sen muutaman satasen ekstraa päästäkseni käymään yksityisellä lääkärillä. Koska terveyteni on rahaa tärkeämpää. Siksi.
Mites teillä?
Kommentit (1199)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan päivystyksessä ole ongelmana hoitajapula, vaan lääkäripula. Kun olin ompelua vaativan haavan vuoksi päivystyksessä niin seurasin toimintaa muutaman tunnin. Paikalla oli yksi lääkäri, joka otti potilaita vastaan verkkaiseen tahtiin ja yli 10 hoitajaa. Yksi hoitajista oli ovihenkilönä haastattelemassa ja karsimassa sisäänpyrkivät ja muut ottivat toisinaan verikokeita ym. lääkärin määräyksestä. Enimmäkseen he istuivat suljettujen ovien takana tai kulkivat käytävällä ovesta toiseen. Ovihenkilön kanssa samassa tilassa istui 3-4 muuta hoitajaa jotka eivät koko aikana tehneet mitään. Röntgenit, magneettikuvaukset, jne hoidettiin muualla eivätkä päivystyksen hoitajat puuttuneet niihin. Joku sivari kävi hakemassa kuvattavan joko pyörätuolilla tai sängyllä ja toi myöhemmin takaisin.
Lääkäripulaan taas on ainakin osasyynä se että lääkärikunta pitää mustasukkaisesti huolen siitä että vähäisimmätkin toimenpiteet saa tehdä ainoastaan lääkäri. Esimerkiksi käden kipsauksiin ja haavojen ompeluun odotellaan vapautuvaa lääkäriä eikä hoitajien sallita hoitaa hommaa.
Hoitajan koulutuksessa ei käsitellä haavan ompelua, puudutusaineita eikä ommelaineita. En todellakaan haluaisi hoitajan ompelevan mitään haavaa. Myös murtumat lähtisivät luutumaan väärään asentoon, jos niiden hoito jätettäisiin hoitajille.
Hoitajan tehtävä on vessattaa potilaat, vaihtaa vaipat, antaa syötävää/juotavaa ja pidellä kädestä potilasta kun lääkäri tekee toimenpidettä. Lääkäri on asiantuntija ja pitkälle koulutettu.
Murtuman kipsaa kipsimestari, joka on siihen koulutuksen saanut ammattihenkilö, ei lääkäri. Muuhun osuuteen en edes jaksaisi sanoa juuri mitään, kun kaltaisesi ihmisen pitäisi vaan tulla katsomaan mitä se hoitajan työ on. Varmaan oon erehtynyt tekeen lääkärin töitä, kun hoidan hengityksen tukilaitteistoja, vastaan potilaan (suonensisäisestä)lääkityksestä ja elintoiminnoista, hoidan haavat lukuunottamatta itse ompelua, tulkitsen labrat ja sydänfilmit, ja tiedän milloin olla huolissani potilaasta. Olin varmaan väärällä kurssilla vahingossa lääkiksen puolella kun ommelaineita ja tikkausta opiskeltiin kyllä koulutuksessa. Ei pysty selittämään kahdella lauseella omaa työnkuvaa. Ja kyllä, kaikkia töitä kaihtamatta vaihdan myös vaipan ja pidän kädestä, jos potilas sitä tarvitsee. Teen lääkärin kanssa yhteistyötä potilaan hoidossa. Ei niin että on kunniarvoisa lääkäri, ja sitten minä maan matonen arvoton hoitaja. Lääkäri ei edes osaisi tehdä minun töitäni, enkä minä hänen.
T: Sairaanhoitaja erikoissairaanhoidossa akuutilla valvontaosastolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkö se Kokoomuksen unelma Amerikan mallista toteutuu? Eli säällistä hoitoa saa tulevaisuudessa vain yksityisellä suurella rahalla.
Köyhät (=tulot ei ns. six figures -luokkaa) saavat tapella olemattomista julkisen terveydenhoidon paikoista, joita ei riitä kaikille tarvitsijoille. Niillekin onnekkaille jotka hoitoon sattuvat pääsemään on armoton kulukatto, jolloin kaikkia tarvittavia kokeita tai toimenpiteitä ei voida tehdä.Kyllä. Tässä maassa on nyt tuhottu:
- terveydenhuolto
- koulujärjestelmä
- asuntomarkkinat
- asumisen perustarpeet
- työmarkkinat
- autoilu
- lasten päivähoito.Ja lisäksi myydään kaikki vähäkin ulkomaille. Ihmiset: valmistautukaa uuteen maailmaan. Pian jo tapellaan puhtaasta vedestä ja ruuanmurusista. Armageddon odottaa.
Toki nämä kaikki tuhot sai alkunsa kokoomushallitusten ja Sipilän toimista, mutta pakko todeta, että tämä nykyinen viisikko on tehnyt kokoomuslaisempaa politiikkaa monissa merkittävissä asioissa kuin kokoomus itse. Siksi kokoomus olikin yllättävän hiljainen esim. koronan aikaan. Yrityksiä tuettiin ennen näkemättömällä tavalla ja aktiivimalli kakkonenkin saatiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan päivystyksessä ole ongelmana hoitajapula, vaan lääkäripula. Kun olin ompelua vaativan haavan vuoksi päivystyksessä niin seurasin toimintaa muutaman tunnin. Paikalla oli yksi lääkäri, joka otti potilaita vastaan verkkaiseen tahtiin ja yli 10 hoitajaa. Yksi hoitajista oli ovihenkilönä haastattelemassa ja karsimassa sisäänpyrkivät ja muut ottivat toisinaan verikokeita ym. lääkärin määräyksestä. Enimmäkseen he istuivat suljettujen ovien takana tai kulkivat käytävällä ovesta toiseen. Ovihenkilön kanssa samassa tilassa istui 3-4 muuta hoitajaa jotka eivät koko aikana tehneet mitään. Röntgenit, magneettikuvaukset, jne hoidettiin muualla eivätkä päivystyksen hoitajat puuttuneet niihin. Joku sivari kävi hakemassa kuvattavan joko pyörätuolilla tai sängyllä ja toi myöhemmin takaisin.
Lääkäripulaan taas on ainakin osasyynä se että lääkärikunta pitää mustasukkaisesti huolen siitä että vähäisimmätkin toimenpiteet saa tehdä ainoastaan lääkäri. Esimerkiksi käden kipsauksiin ja haavojen ompeluun odotellaan vapautuvaa lääkäriä eikä hoitajien sallita hoitaa hommaa.
Hoitajan koulutuksessa ei käsitellä haavan ompelua, puudutusaineita eikä ommelaineita. En todellakaan haluaisi hoitajan ompelevan mitään haavaa. Myös murtumat lähtisivät luutumaan väärään asentoon, jos niiden hoito jätettäisiin hoitajille.
Hoitajan tehtävä on vessattaa potilaat, vaihtaa vaipat, antaa syötävää/juotavaa ja pidellä kädestä potilasta kun lääkäri tekee toimenpidettä. Lääkäri on asiantuntija ja pitkälle koulutettu.
Murtuman kipsaa kipsimestari, joka on siihen koulutuksen saanut ammattihenkilö, ei lääkäri. Muuhun osuuteen en edes jaksaisi sanoa juuri mitään, kun kaltaisesi ihmisen pitäisi vaan tulla katsomaan mitä se hoitajan työ on. Varmaan oon erehtynyt tekeen lääkärin töitä, kun hoidan hengityksen tukilaitteistoja, vastaan potilaan (suonensisäisestä)lääkityksestä ja elintoiminnoista, hoidan haavat lukuunottamatta itse ompelua, tulkitsen labrat ja sydänfilmit, ja tiedän milloin olla huolissani potilaasta. Olin varmaan väärällä kurssilla vahingossa lääkiksen puolella kun ommelaineita ja tikkausta opiskeltiin kyllä koulutuksessa. Ei pysty selittämään kahdella lauseella omaa työnkuvaa. Ja kyllä, kaikkia töitä kaihtamatta vaihdan myös vaipan ja pidän kädestä, jos potilas sitä tarvitsee. Teen lääkärin kanssa yhteistyötä potilaan hoidossa. Ei niin että on kunniarvoisa lääkäri, ja sitten minä maan matonen arvoton hoitaja. Lääkäri ei edes osaisi tehdä minun töitäni, enkä minä hänen.
Ei tarvitse tulla pätemään, kun puhe oli ihan perushoitajista.
-eri
Koronan takia sairaalat on tupella. Leviää ihan kunnolla nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse tulla pätemään, kun puhe oli ihan perushoitajista.
-eri
Perushoitaja päivystyksessä? Sairaanhoitajia hekin on yhtälailla ja tekee juuri noitakin asioita joita tuossa luettelin. Voi olla myös lähäreitä joiden työnkuva enemmän perushoidollinen kyllä, mutta nykyään harvemmin. Oma osuutensa heilläkin potilaan hoidossa. Myös haluaisin tietää, mitä niiden suljettujen ovien takana oli, joista toiseen hoitajat kulkivat. Voi olla tosiaan elvytys, kuolemaa tekevä, kivulias akuutti vatsapotilas tai vaikka se lonkkansa murtanut vanhus. Ei sillä väliä, mutta lonkkamurtumapotilaankin hoidossa on yllättävän monta sudenkuoppaa, joihin tippuu jos ei tiedä mitä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama ilmiö on 8menossa hammashoidossa. Tiedän monta hyvätuloista henkilöä, jotka "periaatteesta" käyvät vai julkisessa hammashuollossa. Itse olen käynyt jo parikymmentä vuotta yksityisellä hammaslääkärillä, koska julkinen on täälläpäin ihan tukossa ja ajattelen asian niin, että yrittäköön nyt hoitaa edes lasten ja kouluikäisten hampaat kunnolla julkisella puolella. Siellä ne tärkeimmät suut.
Suomalaiset valittavat veroista yms. mutta ovat silti heti jonottamassa julkisiin palveluihin. Minusta voitaisiin esim. julkinen hammashuolto rajata heti koskemaan vain tiettyjä ihmisiä, koska ihan älytöntä alkaa olla tämä julkinen terveydenhuolto.
Ennenhän se olikin vain 1956 syntyneiden ja sitä nuorempien etu. Ei koskenut suuria ikäpolvia, itse piti maksaa yksityisellä hammashoito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki puupäät voisivat olla kuormittamatta päivystyksiä jokaisesta varpaankynnen nipistyksestä.
Luulosairaat pitäisi käännyttää samantien ovelta ulos.
Eiköhän siellä ole näitä pahasti muistisairaita, joilta kokoomus vienyt kunnalliset hoivakodit ja palvelutalot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jostain ylemmältä taholta tullut käsky, että vanhukset pitää aina ottaa sisään? Ketään päivystyksessä työskentelevää paikalla?
Siis anteeksi mitä?
Joopa joo. Pitäisikö vanhuksille sitten muka olla oma ovi, jonka vieressä olisi kyltti "Eutanasia"?
Oma äitini teki yhteiskunnallisesti arvokasta työtä täyden työuran. Hän oli vielä 86-vuotiaana skarppi ja fiksu. Olisiko hänet pitänyt jättää keuhkokuumeessa kotiin makaamaan? Vai mitä hänelle olisi pitänyt tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki puupäät voisivat olla kuormittamatta päivystyksiä jokaisesta varpaankynnen nipistyksestä.
Eiköhän siellä ole näitä pahasti muistisairaita, joilta kokoomus vienyt kunnalliset hoivakodit ja palvelutalot.
Hoitokoteja maksetaan 5 miljardia verorahoista vuodessa, mutta kun eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 45n vuoden työuran jälkeen jäänyt eläkkeelle. Olen maksanut kaikki nuo vuodet eläkemaksuja ja minulla on hyvä eläke. Meillä on edelleen tällainen eläkejärjestelmä ja hämmästelen suuresti kateutta eläkeläisiä kohtaan.
Aikanaan tekin jäätte eläkkeelle hämmästelemään vihaa, mikä on sitten teidän niskassa. Suuri ero on kuitenkin siinä, että te ansaitsette sen vihan, mikä teihin kohdistuu.
Jostain syystä nykyisillä eläkeläisille on yleinen harhaluulo siitä, että he ovat itse maksaneet omat eläkkeensä. Tämä ei voisi olla kauempana totuudesta, koska järjestelmä perustuu siihen että tulevat ikäpolvet osallistuvat nykyisten eläkeläisten eläkkeiden kustannuksiin. Todellinen ongelma tästä tuli, kun suuret ikäluokat siirtyivät nauttimaan eläkettä josta he ovat itse kustantaneet noin 20%. Lopun maksavat sitten heidän lapsensa, lapsenlapsensa, jne. Talousmaailmassa tätä mallia muuten kutsutaan pyramidihuijaukseksi.
Jossain vaiheessa järjestelmä tulee romahtamaan, kun palkansaajia suhteessa eläkeläisiin ei vain ole riittävästi. Joku saattaa uskoa eläkekassojen pörssisijoitusten tuottoihin mutta ehkä tämä kuluva vuosi on tuonut realismia talousodottamiin tämänkin osalta. Onni ei ole ikuista, ei edes pörssisijoittajalle.
Ja loppuun vielä maininta etten vihaa eläkeläisiä. Vihaan lähinnä tyhmyyttä ja omahyväisyyttä. Jos ihminen aiheuttaa yhteiskunnalle kuluja, niin odotusarvoni on että hän osallistuu kustannuksien maksamiseen jollain tavalla. Aina ei voi olla saavana osapuolena, koska jostain pitää löytyä sitten se taho joka maksaa laskut. Edes valtiokaan ei voi loihtia rahaa tyhjästä vaan jostain ne varat sinnekin kerätään.
Eläkeläiset ovat kuitenkin vuosikausia veroja maksaneet,l Sitä saamapuolella olevaa porukkaa löytyy nuoremmista ikäluokista aivan tarpeeksi.Muistuta heitäkin että aina ei voi olla saavana osapuolena käsi muiden taskussa.
90 000 työtöntä on aktivoituna esim. kaupoissa tavaraoita hyllyttämässä työmarkkinatuella 570 netto kuukaudessa + kulukorvaus 9 euroa/työpäivä.
Ja eläkeläisiä on 1 600 000, kun työttömiä vain 300 000.
100 000 työpaikkaa
Vierailija kirjoitti:
Ihan alkuun julkinen sektori voisi lopettaa turhat käynnit flunssatodistusten kirjoittamiseksi. Jos työnantaja haluaa paperin, työnantaja sen maksaa ja mitään syytä tätä palvelua tuottaa verovaroin ei ole.
Ei se työnantajan ongelma ole. Jos työntekijä väittää olevansa sairas, HÄN maksaa yksityisen lääkärin hinnan siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hoitajat valittaa kun palkankorotus on saatu ja siitä työmotivaatio oli kiinni?
Aivan, ei niitä kollegoja ole nyt varaa palkata lisää, kun palkkoja nostettiin. Avoinna olevat vakanssit ehkä täyttyvät, mutta uusia vakansseja tuskin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan alkuun julkinen sektori voisi lopettaa turhat käynnit flunssatodistusten kirjoittamiseksi. Jos työnantaja haluaa paperin, työnantaja sen maksaa ja mitään syytä tätä palvelua tuottaa verovaroin ei ole.
Ei se työnantajan ongelma ole. Jos työntekijä väittää olevansa sairas, HÄN maksaa yksityisen lääkärin hinnan siitä.
Missä paskaläävässä sä olet töissä kun ei ole työterveyshuoltoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 45n vuoden työuran jälkeen jäänyt eläkkeelle. Olen maksanut kaikki nuo vuodet eläkemaksuja ja minulla on hyvä eläke. Meillä on edelleen tällainen eläkejärjestelmä ja hämmästelen suuresti kateutta eläkeläisiä kohtaan.
Aikanaan tekin jäätte eläkkeelle hämmästelemään vihaa, mikä on sitten teidän niskassa. Suuri ero on kuitenkin siinä, että te ansaitsette sen vihan, mikä teihin kohdistuu.
Jostain syystä nykyisillä eläkeläisille on yleinen harhaluulo siitä, että he ovat itse maksaneet omat eläkkeensä. Tämä ei voisi olla kauempana totuudesta, koska järjestelmä perustuu siihen että tulevat ikäpolvet osallistuvat nykyisten eläkeläisten eläkkeiden kustannuksiin. Todellinen ongelma tästä tuli, kun suuret ikäluokat siirtyivät nauttimaan eläkettä josta he ovat itse kustantaneet noin 20%. Lopun maksavat sitten heidän lapsensa, lapsenlapsensa, jne. Talousmaailmassa tätä mallia muuten kutsutaan pyramidihuijaukseksi.
Jossain vaiheessa järjestelmä tulee romahtamaan, kun palkansaajia suhteessa eläkeläisiin ei vain ole riittävästi. Joku saattaa uskoa eläkekassojen pörssisijoitusten tuottoihin mutta ehkä tämä kuluva vuosi on tuonut realismia talousodottamiin tämänkin osalta. Onni ei ole ikuista, ei edes pörssisijoittajalle.
Ja loppuun vielä maininta etten vihaa eläkeläisiä. Vihaan lähinnä tyhmyyttä ja omahyväisyyttä. Jos ihminen aiheuttaa yhteiskunnalle kuluja, niin odotusarvoni on että hän osallistuu kustannuksien maksamiseen jollain tavalla. Aina ei voi olla saavana osapuolena, koska jostain pitää löytyä sitten se taho joka maksaa laskut. Edes valtiokaan ei voi loihtia rahaa tyhjästä vaan jostain ne varat sinnekin kerätään.
Eläkeläiset ovat kuitenkin vuosikausia veroja maksaneet,l Sitä saamapuolella olevaa porukkaa löytyy nuoremmista ikäluokista aivan tarpeeksi.Muistuta heitäkin että aina ei voi olla saavana osapuolena käsi muiden taskussa.
Jokaiseen sukupolveen mahtuu väliinputoajia, jotka elävät yhteiskunnan tuella. Tämä on ok.
Jotta hyvinvointiyhteiskunta voisi toimia, niin keskimäärin jokaisen ihmisen pitäisi pystyä kustantamaan vähintään oman elämänsä kuluttamat palvelut. Laskut maksetaan mielellään etunojassa eikä siirretä niitä seuraaville sukupolville.
Nyt eläkkeiden osalta maksut on jo siirretty tuleville sukupolville. Terveydenhuollon osalta on sama juttu joka kerta, kun valtio ottaa lisää velkaa. Kuka maksaa Suomen hyvinvoinnin vuonna 2100, jos jäljellä on vain velkaa ja vanhuksia?
Tämä ei luonnollisesti kiinnosta nykyisiä eläkeläisiä mutta jos yhtään mietitään asioita omaa nenää pidemmälle, niin tällä menolla ollaan hymyssä suin matkalla kohti karikkoa. Ja samalla kuitenkin valitetaan, että kun ennen oli asiat paremmin.
Joo, mutta kannattaa muistaa, että tämän hetken eläkeläiset ovat puolestaan maksaneet edellisen polven eläkeläisten maksut.
Vierailija kirjoitti:
Onko jostain ylemmältä taholta tullut käsky, että vanhukset pitää aina ottaa sisään? Ketään päivystyksessä työskentelevää paikalla?
Pitää kaikki potilaat ylipäätään vähintään arvioida tarvitseeko hoitoa ja jos tarvitsee niin mitä. Ja jos vanhus on huonokuntoinen eikä selkeästi pärjää kotona niin ei kotiinkaa voida lähettää vaan jatkohoitopaikkaa jää päivystykseen odottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hoitajat valittaa kun palkankorotus on saatu ja siitä työmotivaatio oli kiinni?
Aivan, ei niitä kollegoja ole nyt varaa palkata lisää, kun palkkoja nostettiin. Avoinna olevat vakanssit ehkä täyttyvät, mutta uusia vakansseja tuskin tulee.
Stten on turha valittaa kun terveydenhuolto romahtaa. Suomalaiset eivät selvästi halua terveydenhoitoa koska he eivät ole valmiita siitä maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitokoteja maksetaan 5 miljardia verorahoista vuodessa, mutta kun eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta.
Niin....?
Hieman pistänyt silmään (tirsk sori alkoi naurattamaan tuo ilmaisu) se kun joku hyvätuloinen tuohtuu siitä, kun käsketään menemään yksityiselle.
Moni hyvätuloinen mielellään kuitenkin menee, sillä onhan yksityisessä jotain etuja, vaikka jos hyvin käy, niin julkisellakin saa hoidon, joka välttämätöntä.
Jos ajatellaan tapausta, missä kumpikin saa lopulta oikean hoidon ja diagnoosin saattaa erona olla vain se, että yksityisellä saat valita lääkärin, (esim. heti erikoislääkärille jos tarve) saat valita ajan paremmin sopivaksi, ei ehkä jonoja labraan. Voit valita itse jopa tutkimukset tai kuvantamiset mitä haluat.
Voi nopeuttaa diagnoosia ja hoitoa kun heti tehdään kattavat tutkimukset ja leikkauksiin ei jonoja.
Julkisella lähdetään ensin halvemmista tutkimuksista edeten kalliimpiin ja vaativampiin jos pakko. Joskus ei valitettavasti edes edetä.
Tietenkin aina pitäisi olla vapaaehtoista mitä palveluja käyttää ja monella ei vaihtoehtoja, joten täytyyhän se julkinenkin pelata tarpeeksi hyvin. Ymmärrettävää on myös, jos joku keskituloinen tai hyvätuloinenkin haluaa vastinetta verorahoilleen, mutta kai on aika itsestään selvää, että julkinen ja yksityinen ei voi toimia aivan samalla tavalla.
Riippuu myös sairaudesta hyötyykö enemmän esim. yksityisestä verrattuna julkiseen.
Olen esim. joskus ottanut yksityislääkärin käynnin lapselle kun en ole jaksanut soitella heti klo 8 aamulla terv. keskukseen ja ottaa heti se aika mikä on, varsinkin jos on tiennyt jo edellisenä iltana niin mukavempaa olla laittamatta sitä herätyskelloa soimaan vain soittoa varten. Ja voi valita vaikka ilta-ajan kun on auto käytössä. Kallista lystiä kylläkin, mutta jos 3 päivän sairis lapselle (ja itselle) niin tavallaan maksoi sen yhden päivän omasta pussista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla olisi enemmän rahaa jos tässä maassa ei maksettaisi nii helvetinmoisesti veroja joka helvetin paikkaan ja turhuukseen. Se yksityinen voisi mahdollisesti olla myös halvempaa jos ei helvetinmoiset verot olisi häiritsemässä vapaampaa markkinataloutta tässä maassa joka helvetin asiassa. Mutta näin pitkälle ei tarvitse kuitenkaan mennä että terveydenhuoltoa vaarannetaan yhtään enempää. Noita muita veroja voisi ja muita kuluja.
Yksi monista syistä äänestää juuri perussuomalaisia ensi vuoden eduskuntavaaleissa. Jopa kaikkien! Suomalaiset hyötyvät, ja vähemmistöt!
Persut ajaa köyhät ahdinkoon. Persut on yli 6000€ kuussa tienaavien miesten puolue. Tienaan hoitajana hikisesti 3000 kaikilla lisillä ja kaikilla pazkauoroilla. Persut eivät aja meidän hoitajien, naisten, eikä alle keskitason tienaavien asioita. Se on saletti juttu.
Koululääketiede ja monikultturi pois
Puoskaritko sinä haluat. 😂😂😂🤣😅
90 000 työtöntä on aktivoituna esim. kaupoissa tavaraoita hyllyttämässä työmarkkinatuella 570 netto kuukaudessa + kulukorvaus 9 euroa/työpäivä.
Ja eläkeläisiä on 1 600 000, kun työttömiä vain 300 000.