Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: HUSissa on katastrofi. / ! \ Helsingin apulaispormestari pitää puheen. Myös TAYS on täysin tukossa ja kaatumassa. Hoitajat ovat lähteneet, potilaat tukkivat päivystykset. KÄYTTÄKÄÄN NIITÄ YKSITYISIÄ lääkäriasemia! Mikä siinä on niin vaikeaa??

Vierailija
14.12.2022 |

https://yle.fi/a/74-20008616

Nyt on syytä luopua julkisen terveydenhuoltojärjestelmän käytöstä Etelä-Suomessa ja siirtyä yksityisen lääkäriaseman käyttöön.

Yhä useampi hoitaja vaihtaa alaa tai siirtyy yksityiselle puolelle. Tässä on se ikävä seuraus, että myös ne sinnikkäimmät lähtevät julkiselta, koska eivät enää jaksa moista ylikuormaa.

Itse ainakin olen valmis maksamaan sen muutaman satasen ekstraa päästäkseni käymään yksityisellä lääkärillä. Koska terveyteni on rahaa tärkeämpää. Siksi.

Mites teillä?

Kommentit (1199)

Vierailija
601/1199 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 45n vuoden työuran jälkeen jäänyt eläkkeelle. Olen maksanut kaikki nuo vuodet eläkemaksuja ja minulla on hyvä eläke. Meillä on edelleen tällainen eläkejärjestelmä ja hämmästelen suuresti kateutta eläkeläisiä kohtaan.

Aikanaan tekin jäätte eläkkeelle hämmästelemään vihaa, mikä on sitten teidän niskassa. Suuri ero on kuitenkin siinä, että te ansaitsette sen vihan, mikä teihin kohdistuu.

Ei se varmaan vihaa ole vaan kateutta.

Kateus on sairas mielentila, joka kohdistuu yleensä sinne, missä sitä ei oikeasti tarvittaisi. Kateus on yksilön pahoinvointia toisten menestyksen takia. Vaikka hän kuinka soisi toiselle hyvää, niin silti pahoittaa mielensä, kun on kateellinen perusluonteeltaan.

Kateuden uhriksi joutuu vaikka ei omaisi edes erityistä menestystä, joutuu siksi, koska kateellinen vain sattuu päätymään sellaiseen tulokseen, että kannattaa sinuakin kadehtia.

Vierailija
602/1199 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt nuhaiset ruuhkauttako sitä päivystystä! Sinne menee vaan oikeasti sairaat ja mahd hengenvaarassa olevat.

"Wöö Einari-Pierukalla on ollut nuhaa kaksi päivää ja itkee, nyt kyllä mennään päivystykseen!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1199 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 45n vuoden työuran jälkeen jäänyt eläkkeelle. Olen maksanut kaikki nuo vuodet eläkemaksuja ja minulla on hyvä eläke. Meillä on edelleen tällainen eläkejärjestelmä ja hämmästelen suuresti kateutta eläkeläisiä kohtaan.

Aikanaan tekin jäätte eläkkeelle hämmästelemään vihaa, mikä on sitten teidän niskassa. Suuri ero on kuitenkin siinä, että te ansaitsette sen vihan, mikä teihin kohdistuu.

Kateus on sairas mielentila, joka kohdistuu yleensä sinne, missä sitä ei oikeasti tarvittaisi. Kateus on yksilön pahoinvointia toisten menestyksen takia. Vaikka hän kuinka soisi toiselle hyvää, niin silti pahoittaa mielensä, kun on kateellinen perusluonteeltaan.

Kateuden uhriksi joutuu vaikka ei omaisi edes erityistä menestystä, joutuu siksi, koska kateellinen vain sattuu päätymään sellaiseen tulokseen, että kannattaa sinuakin kadehtia.

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, joista 25 miljardia nyt työssäkäyvien palkoista, 5 miljardia rahastosta ja 3 miljardia verorahoista.

2400 bruttopalkasta eläkemaksu on 180 euroa josta 2,7 euroa menee työntekijän omaan eläkkeeseen ja loput nyt kotona eläkkeellä oleville.

Minimieläke on 922 ja siitä ei mene veroa.

Työttömät hyllyttävät tavaroita kaupoissa työmarkkinatuella 570 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä. Ei ole oikein EI.

Vierailija
604/1199 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, joista 25 miljardia nyt työssäkäyvien palkoista, 5 miljardia rahastosta ja 3 miljardia verorahoista.

2400 bruttopalkasta eläkemaksu on 180 euroa josta 2,7 euroa menee työntekijän omaan eläkkeeseen ja loput nyt kotona eläkkeellä oleville.

Minimieläke on 922 ja siitä ei mene veroa.

Työttömät hyllyttävät tavaroita kaupoissa työmarkkinatuella 570 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä. Ei ole oikein EI.

Se että näkee epäoikeudenmukaisuutta on aivan oikein, mutta sitä ei saa sekoittaa kateuden tunteeseen joka on sitä että kadehtii sitä mitä toisella on, toisaalta on tämä niin hullu maa että aivan kaikesta ollaan kateellisia, jopa kurijimmillekin ollaan kateellisia.

Vierailija
605/1199 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jostain ylemmältä taholta tullut käsky, että vanhukset pitää aina ottaa sisään? Ketään päivystyksessä työskentelevää paikalla?

Vierailija
606/1199 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomusten paskat haittaavat asiassa ettei jonot vedä..

Vierailija
607/1199 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reiluintahan olisi antaa sinulle sitten eläkkeellä indeksikorjattuna sama rahamäärä kuin mitä olet maksanut. Ei odottaa nykyisten työntekijöiden maksavan massiivista eläkettäsi. Systeemiä pitäisi oikeasti muuttaa, koska eläkeläiset ovat miljardien kuluerä valtion budjetissa.

Vierailija
608/1199 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jostain ylemmältä taholta tullut käsky, että vanhukset pitää aina ottaa sisään? Ketään päivystyksessä työskentelevää paikalla?

Siis anteeksi mitä?

Vierailija
609/1199 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ovat ilmeisesti  vuorostaan eläkeläiset besserwissereiden hampaissa.

Vierailija
610/1199 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä samaa mieltä aloittajan kanssa. Kaksi kertaa elämässä olen joutunut päivystykseen aivan pää kainalossa menemään ja itse kun odotti siellä hyvin tuskallisena, niin muut odottajat eivät näyttäneet sairailta ollenkaan, istuivat siellä rauhassa ja lueskelivat lehtiä. Sitten tuli joku hoitaja yhden luokse ja selitti, että sitten otat tätä antibioottia näin ja näin paljon, täysin rauhalliselle potilaalle joka kiitti ja käveli omin varmoin askelin pois.

Mulla oli selkeästi aivan väärä kuva, että päivystys olisi hätätapauksia varten, sitä varten, että on joku sellainen vaiva mitä ei yksityiselläkään hoideta ja sairaalahoito on tarpeen. Mutta siellä onkin ihmiset jotain ihottumarasvoja hakemassa!!! Ei ihme, että on ruuhkaa!

Minulla on divertikuliitti ja kun suoli tulehtuu, ainoa hoitopaikka on päivystys. Viimeksi kysyin, että olisiko tuossa vieressä olevassa tk:ssa aikaa, niin sanottiin, että tämä on aina päivystysasia. Ulkoisesti terveen näköisenä siellä sitten pienessä kuumeessa istuskelen, odotan labratuloksia ja lääkäriä pohdiskellen, että pääsenkö kotiin vai osastolle tippaan.

Sinä olet sitten poikkeus. Suurin osa vaan ravaa siellä huvin vuoksi kaikkien pikkuvaivojen takia.

Vierailija
611/1199 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis anteeksi mitä?

Oletko vähän jälkeenjäänyt? Sairaaloissa on toimintaohjeet, miten toimitaan eri potilaiden/vaivojen kanssa. Kaikkia ei päästetä lääkärin vastaanotolle, mutta vanhukset päästetään aina, olipa hengenhätä tai ei.

Vierailija
612/1199 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, kateuttahan se oikeasti on. Mutta kun se on jokaisen työssäkäyvän tulevaisuutta, miksi nyt pitää olla kateellinen siitä, että joku elää nyt oman aikansa tulevaisuutta?

En vain kykene ymmärtämään sitä negatiivisuutta, millä ihmiset ruokkivat itseään, mutta eivät saavuta sillä mitään. Joka tapauksessa huomenna on uusi päivä ja se on taas yksi päivä lähempänä sitä kateutta aiheuttavaa eläkeläisyyttä.

Mihin on kadonnut vanha kunnon maalaisjärki?

Vierailija
613/1199 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jostain ylemmältä taholta tullut käsky, että sinut pitäisi ottaa aina sisään sairaalaan,kun tarvitset apua? Minusta ei pitäisi. Ihan sen perusteella, että olet krpä. Kaikilta krviltä.pitäisi kieltää sairaaloihin pääsy.

Vierailija
614/1199 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten varmaan näin, mutta ensi vuosikymmenellä ja etenkin sen jälkeisellä ajalla ei ole enää eläkkeitä, kuten teille on ollut. Ei ole maksajia, eikä ole mistä maksaa. Ihan sama, millaisen työuran on tehnyt.

Koko nykyisen kaltainen eläkejärjestelmä romuttuu ja käy mahdottomaksi demografian myötä. Fiksuimmat työelämässä vielä mukana olevat tietävät kyllä tämän ja koittavat epätoivoisesti tavalla tai toisella saada säästöön jotain vanhuutta varten.  

Vierailija
615/1199 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei  nyt päivystyksessä kaikki ole vanhuksia ja kaikkia ei todellakaan oteta sisään. Sinäkin vanhenet joskus. Oma äitini aika huonossa kunnossa. Välillä hokee en lähde sairaalaan. Sinäkin vanhenet.

Vierailija
616/1199 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten varmaan näin, mutta ensi vuosikymmenellä ja etenkin sen jälkeisellä ajalla ei ole enää eläkkeitä, kuten teille on ollut. Ei ole maksajia, eikä ole mistä maksaa. Ihan sama, millaisen työuran on tehnyt.

Koko nykyisen kaltainen eläkejärjestelmä romuttuu ja käy mahdottomaksi demografian myötä. Fiksuimmat työelämässä vielä mukana olevat tietävät kyllä tämän ja koittavat epätoivoisesti tavalla tai toisella saada säästöön jotain vanhuutta varten.  

Useimmissa maissa lakisääteisestä työeläkejärjestelmästä karttuvaa eläkettä rajoittava eläkepalkkakatto on noin 1–2 kertaa maan keskipalkan suuruinen.

Maat, joissa ei ole eläkepalkka- eikä eläkekattoa

Alankomaat, Irlanti, Iso-Britannia, Portugali, Suomi, Tanska, Viro

https://www.etk.fi/tyo-ja-elakkeet-ulkomailla/kansainvalista-vertailuti…

P.S Saa nähdä häipyykö kohta koko ketju, miksi tästä ei saa keskustella?

Vierailija
617/1199 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan vaan pois suomesta!!!

Missäköhän olisi asiat paremmin?

Kuulemma muualla Euroopassa melkein joka ikisessä maassa toimii julkinen terveydenhuolto huomattavasti paremmin kuin Suomessa. Jännä miten se onnistuu niiltä, mutta ei Suomelta

Suomi on maailman nopeimmin ikääntyvä kansakunta, osin siksi, että hemmotellut ja laiskat nuoret eivät viitsi tehdä lapsia. Sitä saa mitä tilataan, kun ei ole tekijöitä, tulos on tämä.

Vierailija
618/1199 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä nykyisillä eläkeläisille on yleinen harhaluulo siitä, että he ovat itse maksaneet omat eläkkeensä. Tämä ei voisi olla kauempana totuudesta, koska järjestelmä perustuu siihen että tulevat ikäpolvet osallistuvat nykyisten eläkeläisten eläkkeiden kustannuksiin. Todellinen ongelma tästä tuli, kun suuret ikäluokat siirtyivät nauttimaan eläkettä josta he ovat itse kustantaneet noin 20%. Lopun maksavat sitten heidän lapsensa, lapsenlapsensa, jne. Talousmaailmassa tätä mallia muuten kutsutaan pyramidihuijaukseksi.

Jossain vaiheessa järjestelmä tulee romahtamaan, kun palkansaajia suhteessa eläkeläisiin ei vain ole riittävästi. Joku saattaa uskoa eläkekassojen pörssisijoitusten tuottoihin mutta ehkä tämä kuluva vuosi on tuonut realismia talousodottamiin tämänkin osalta. Onni ei ole ikuista, ei edes pörssisijoittajalle.

Ja loppuun vielä maininta etten vihaa eläkeläisiä. Vihaan lähinnä tyhmyyttä ja omahyväisyyttä. Jos ihminen aiheuttaa yhteiskunnalle kuluja, niin odotusarvoni on että hän osallistuu kustannuksien maksamiseen jollain tavalla. Aina ei voi olla saavana osapuolena, koska jostain pitää löytyä sitten se taho joka maksaa laskut. Edes valtiokaan ei voi loihtia rahaa tyhjästä vaan jostain ne varat sinnekin kerätään.

Vierailija
619/1199 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reiluintahan olisi antaa sinulle sitten eläkkeellä indeksikorjattuna sama rahamäärä kuin mitä olet maksanut. Ei odottaa nykyisten työntekijöiden maksavan massiivista eläkettäsi. Systeemiä pitäisi oikeasti muuttaa, koska eläkeläiset ovat miljardien kuluerä valtion budjetissa.

Kun systeemi on tämä, minä en voi millään tavalla vaikuttaa siihen. Kaikki spekulaatiot, entäs jos, pitäisi olla, miksi, miksei, ovat turhaa sanahelinää, jolla ei rakenneta mitään.

Minä olen omalta osaltani maksanut mukisematta edeltävien sukupolvien eläkkeitä (valtava kuluerä), koska minulla ei ole ollut vaihtoehtoa. Ja sitäpaitsi minä saan nyt takaisin sitä, mitä maksoin vuosikymmeniä, ilman typerää katkeruutta siitä, että minä omalta osaltani kannoin vastuuni yhteiskunnan toimimisesta.

Tuloverotusta on alennettu -90 luvulta alkaen. Minä maksoin veroni siltä ajalta, jolloin progressiivinen verotus tarkoitti aggressiivista verotusta. Ja olen edelleen veronmaksaja, merkittävän suuressa veronmaksajien ryhmässä.

Olisi toivottavaa, että te viisaat käyttäisitte järkeänne, vaikka se nykyään vanhanaikaista onkin.

Vierailija
620/1199 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun systeemi on tämä, minä en voi millään tavalla vaikuttaa siihen. Kaikki spekulaatiot, entäs jos, pitäisi olla, miksi, miksei, ovat turhaa sanahelinää, jolla ei rakenneta mitään.

Minä olen omalta osaltani maksanut mukisematta edeltävien sukupolvien eläkkeitä (valtava kuluerä), koska minulla ei ole ollut vaihtoehtoa. Ja sitäpaitsi minä saan nyt takaisin sitä, mitä maksoin vuosikymmeniä, ilman typerää katkeruutta siitä, että minä omalta osaltani kannoin vastuuni yhteiskunnan toimimisesta.

Tuloverotusta on alennettu -90 luvulta alkaen. Minä maksoin veroni siltä ajalta, jolloin progressiivinen verotus tarkoitti aggressiivista verotusta. Ja olen edelleen veronmaksaja, merkittävän suuressa veronmaksajien ryhmässä.

Olisi toivottavaa, että te viisaat käyttäisitte järkeänne, vaikka se nykyään vanhanaikaista onkin.

Lienet siis 50-60 -luvulla syntynyt ja siten kuulut eläkejärjestelmän voittajiin. Olet keskimäärin maksanut omasta eläkkeestäsi noin 30% ja lopun maksavat nuoremmat sukupolvet. Onneksi olkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän