Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni herneen kokoinen patti rinnan ja kainalon välissä

Vierailija
11.12.2022 |

Pitäiskö huolestua? Mikä voi olla? On aika kovan tuntuinen ja liikkuu. Iholla ei näy mitään.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytille heti. Varsinkin jos on sileä ja kivuton, niin heti huomenna aamulla soitto lääkäriasemalle.

Onko miten todennäköistä että on syöpä? Apua

Vain neulanäyte kertoo onko se syöpää vai ei. Ultralääkärikin näkee jo paljon. Tutkimuksiin mars.

Herneen kokoinen on tosi pieni, oma syöpäkasvaimeni oli useamman sentin. 

Kaverin syöpä oli alle millimetrin, joten siihen taas suhteutettuna herneen kokoinen on jo aika iso. Voi olla myös ärtynyt imusolmuke flunssan jäljiltä.

Mulla kasvoi kolmessa viikossa herneestä viinirypäleen kokoiseksi.

Vierailija
22/83 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli flunssa n 4 viikkoa sitten, noin 3 viikkoa sitten tuli patti kainaloon. Se oli hiukan aristava ja siinä kohdalla näkyi ihossa ehkä hitunen jotain punertavaa. Seurasin tilannetta ja ehkä hiukan alle viikossa se puhkesi: se oli jonkinsortin ihonalainen paise. Siitä sitten viikon päästä koko patti oli kadonnut.

en muista mikä virallinen ohje oli, mutta ehkä kannattaa käydä näyttämässä tai jos pää kestää, niin jää katsomaan mihin se kehittyy jos on kehittyäkseen. Jos se jää pitkäksi aikaa siihen, niin silloin pitää varmuuden vuoksi käydä näyttämässä sitä. Ja mainita myös sairastettu mahdollinen flunssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytille heti. Varsinkin jos on sileä ja kivuton, niin heti huomenna aamulla soitto lääkäriasemalle.

En voi mitenkään vastata tähän. Apua saat kun soitat lääkäriasemalle heti ensimmäisenä kun heräät.

Onpa ruusuinen kuva suomalaisesta terveydenhuollosta. Huhhuh.

Kyllä tuosta soitosta menee vielä useampi viikko ellei jopa kuukausia, kun mitään apua alkaa saamaan. Etenkin tuommoisessa epämääräisessä tilanteessa, kun pitää sulkea pois kaikki ns. normaali.

Hän varaa ajan nyt ja kun flunssaa on ollut, niin saa käskytyksen kotiin ja seuraamaan tilannetta. Jos ei parissa viikossa häviä tai menee pahemmaksi, niin takas. Buranaa unohtamatta.

Helsingin keskustassa pääsin julkiselle seuraavana päivänä. Lääkäri tutki ja teki lähetteen ultraan samantien. Ja tämä koronan aikana. Että niin.

Vakavat asiat otetaan vakavasti. Sun nuhas on eri asia.

Vierailija
24/83 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvonnut imusolmuke? Onko ollut mitään flunssaa lähiaikoina?

Vierailija
25/83 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli n.vuosi sitten tuollainen.

Sain terveyskeskuksesta lähetteen mammografiaan joka oli n.viikon päästä.

Mitään ei näkynyt mammossa ja pattikin oli hävinnyt - terveyskeskuslääkäri sen myös oli tuntenut.

Se saattoi olla ns.nestekystä ja puhkeri sitten itsekseen pois.

Mene näyttämään ja vaadi mammografia.

26/83 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiei, nyt alkoi pelottaa tosi paljon. Mitenköhän nopeasti kunnallisella pääsee tutkimuksiin?

Mä pääsin samana päivänä kun soitin. Jatkotutkimuksiin pääsy sairaalassa oli viikon sisällä.

Kaikki oli hyvin kuitenkin.

Vierailija
27/83 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin, olen maininnut niistä eri lääkäreille kolmen vuoden aikana useasti. Ennen niitä oli vain pari, nyt niitä on kymmenkunta, nivuset ja kaula mukaan lukien. Odotellaan että joku lääkäri jaksaa tutkia.

Vierailija
28/83 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli herneen kokoinen patti. Se oli kasvain, muttei syöpä. Menin lääkäriin vasta monen kuukauden päästä, joten onneksi ei ollut syöpä. 

Vierailija
29/83 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa varata aikaa lekuriin?

O se vaikeeta.

😂

Vierailija
30/83 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiei, nyt alkoi pelottaa tosi paljon. Mitenköhän nopeasti kunnallisella pääsee tutkimuksiin?

Just kävin tällä viikolla vaaalla ja huomasin että olin laihtunut pari kiloa ja olen siis muutenkin hoikka ja pysynyt samassa painossa jo vuosia. Stressiä ollut paljon muutenkin tässä, joten voi tietty laihtuminen johtua siitäkin. Mitään muita oireita en ole huomannut. T. Ap

No voi voi sua provoa. Täältähän sitä näkemättä voidaan antaa diagoosi ihan ilmaiseksi.

Vierailija
31/83 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraile viikon verran. Jos ei ala hävitä niin soitat aikaa. Itse olen saanut ajan nopeasti ja lähetteen mammografiaan. Viimeksi mökkyrä ehti jo kadota ennen mammografiaa, oli joku turvonnut imusolmuke tms.

Vierailija
32/83 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl se o. Vai onko.

Osaatko tilata lekuriaikaa?

Voimaannu ny.

Vierailija
33/83 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et osaa varata aikaa lekuriin?

O se vaikeeta.

😂

Kyse ei ole osaamisesta, täällä ei vain jokaisessa kunnassa toimi enää terveydenhuolto.

Vierailija
34/83 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi mitenkään vastata tähän. Apua saat kun soitat lääkäriasemalle heti ensimmäisenä kun heräät.

Onpa ruusuinen kuva suomalaisesta terveydenhuollosta. Huhhuh.

Kyllä tuosta soitosta menee vielä useampi viikko ellei jopa kuukausia, kun mitään apua alkaa saamaan. Etenkin tuommoisessa epämääräisessä tilanteessa, kun pitää sulkea pois kaikki ns. normaali.

Hän varaa ajan nyt ja kun flunssaa on ollut, niin saa käskytyksen kotiin ja seuraamaan tilannetta. Jos ei parissa viikossa häviä tai menee pahemmaksi, niin takas. Buranaa unohtamatta.

Helsingin keskustassa pääsin julkiselle seuraavana päivänä. Lääkäri tutki ja teki lähetteen ultraan samantien. Ja tämä koronan aikana. Että niin.

Vakavat asiat otetaan vakavasti. Sun nuhas on eri asia.

Helsingissä sitten on paremmin asiat kuin Espoossa. Ole onnellinen.

Kysehän ei ollut vain yhdestä käynnistä, eikä edes omasta, kun yksityisellä olen parikytä vuotta käynyt. Lähipiiriä kuunnellut.

Vierailija
35/83 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa imusolmukkeelta. Jos on kova ja aristaa, silloin on hyvä tutkia. Jos lääkäriin on jonoa, hoitajan kautta lääkärille, jos hoitaja ei saa tehdä lähetettä ultraan. Ei se lääkärikään ilman ultraa osaa varmaksi sanoa mistä on kyse ja ultran jälkeen tietää tartteeko biopsiaa.

Julkisessa terveydenhuollossa olisin tyytyväinen, kun saisin pariin viikkoon jotain selville. Työterveydessä voisi hoitua nopeammin.

Vierailija
36/83 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lähellä ihon pintaa vai syvemmällä?

On aika lähellä ihon pintaan, mutta ei siis näy päällepäin kuitenkaan. T. Ap

Jos on lähellä ihon pintaa, eikä ole kiinni missään, on kyse ns. rasvapatista. Pistä neulalla pieni reikä ihoon, ja purista moskat pois, jos patti häiritsee.

Mitä ihmettä! Edesvastuutonta kirjoittaa tällaista. Diagnoosit ensin ammattilaisilta ja ihan jo hygieniankin takia ihonalaiset hoitotoimenpiteet asiantuntijoiden pakeilla.

Taidat olla korruptoituneen lääkärimafian sanansaattaja, jonka mielestä joka ainoasta pienimmästäkin kolotuksesta pitäisi mennä lääkäriin (mieluiten yksityiselle).

Vierailija
37/83 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli flunssan yhteydessä myös. Toisella puolella ensin 1 ja huolestuin. Parin pvän päästä tuli toisellekin puolella ja vieläpä 2. Parissa viikossa ne lähti pois.

Mutta tosiaan jos ei häviä, niin näytille tohtorille.

Pari flunssaa on tässä ollut kyllä, mutta edellisestä jo useampi viikko aikaa. T. Ap

Olet siis ottanut koronapiikkejä jotka mm. aiheuttavat ns. turbosyöpiä, nopeasti eteneviä syöpiä koska ne tuhoavat jopa 90% elimistön DNA-korjausmekaniikasta. Sen takia syöpien määrä on räjähtänyt.

Vierailija
38/83 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelin sisään terveyskeskukseen heti aamulla kun se avautui.

Ilmottauiduin - 1min

Hoitajalle odotin n.4min

Hoitaja soitti päivystävälle lääkärille, joka pyysi huoneeseensa.

Lääkäri teki tutkimuksen ja lähetteen Naistenklinikan mammografiaan.

20min meni tässä terveyskeskuskäynnissä.

Varasin mammografia ajan netistä - sain sen n.viikon päähän.

Naistenklinikalla mammossa meni 20min ( kaksi lääkäriä tutki ja yksi hoitaja )

Mitään ei löytynyt - rasvapatto tai nestekysta oli.

Palvelu oli todella hyvää ja sujuvaa. - näin siis etelä-Helsingissä.

Vierailija
39/83 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvonnut imusolmuke on hyvin tavallinen. Itselläni usein flunssan yhteydessä. Ei ole syöpä varmasti, mutta jos se ei häviä kohtuu ajassa, käy näyttämässä.

On ehkä neljännespromillen mahdollisuus, että se onkin jotain vakavaa.

Vierailija
40/83 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa imusolmukkeelta. Jos on kova ja aristaa, silloin on hyvä tutkia. Jos lääkäriin on jonoa, hoitajan kautta lääkärille, jos hoitaja ei saa tehdä lähetettä ultraan. Ei se lääkärikään ilman ultraa osaa varmaksi sanoa mistä on kyse ja ultran jälkeen tietää tartteeko biopsiaa.

Julkisessa terveydenhuollossa olisin tyytyväinen, kun saisin pariin viikkoon jotain selville. Työterveydessä voisi hoitua nopeammin.

Mietin just et meneekö joulun yli. Yksityisellä saisi mammografian n. 200e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän