Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka täällä on juridisen itsemäärittelyn kannalla?

Vierailija
11.12.2022 |

Pitäisikö sukupuolta saada vaihtaa omalla ilmoituksella 15-vuotiaasta lähtien 30 päivän harkinta-ajalla?

Miksi kyllä? Miksi ei?

Kuka täällä on juridisen itsemäärittelyn kannalla?

Vaihtoehdot

Kommentit (826)

Vierailija
141/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan.

Kukaan ei valitse sukupuoltaan. Kaikkea ei elämässä voi itse päättää, tämä yleensä opitaan jo lapsena.

Seuraavaksi kai joku hulluusideologia vaatii että omat vanhemmatkin pitää saada itse päättä, sekä rotu, pituus jne.

Rotu, pituus, ja vanhemmat ovat asioita jotka pystyään sanomaan varmasti, eikä kukaan koe että ne olisi itsellään jotenkin väärin. Sukupuoli taas on paljon moninaisempi käsite. Toisilla ihmisillä voi esimerkiksi olla sekä kivekset että tissit. Paha siitä mennä sanomaan onko nainen vai mies. Toiset ihmiset taas ovat huomanneet, ettei ole esimerkiksi nainen, vaikka onkin syntynyt naisen kehoon. Tällöin tarvitaan sukupuolenkorjausprosessia.

Höpsön pöpsön. Jos henkilö saa erektioita ja kivekset tuuttaavat siittiöitä, niin sukupuolessa ei ole mitään arvuuttelun varaa. Suurimmalla osalla transnaisista on toimiva penis ja he ovat kiinnostuneita naisista seksuaalisesti. Transsukupuolisilla ei esiinny intersukupuolisuutta muuta väestöä enempää.

Mikä on syntynyt väärään kehoon? Miksi harhaa pitäisi vahvistaa kehoa myrkyttämällä ja silpomalla?

" Jos henkilö saa erektioita ja kivekset tuottavat siittiöitä, niin sukupuolessa ei ole mitään arvuuttelun varaa "

- Näin toki onkin, paitsi silloin jos henkilö tuottaa myös munasoluja, ja kykenee tulemaan raskaaksi.

" Suurimmalla osalla transnaisista on toimiva penis, ja he ovat kiinnostuneita naisista seksuaalisesti"

- Transnaisista suunnilleen puolet ovat kiinnostuneet naisista seksuaalisesti. Mut miten tää liittyy mihinkään?

" Transsukupuolisilla ei esiinny intersukupuolisuutta muuta väestöä enempää"

- Olenko väittänyt näin?

" Mikä on väärään kehoon syntyminen? Miksi "harhaa" pitäisi vahvistaa "kehoa myrkyttämällä ja silpomalla" ?

- Väärään kehoon syntyminen tarkoittaa, että keho mihin ihminen on syntynyt on väärän sukupuolen. Yleensä ihminen huomaa tämän itse.

Sukupuolenkorjausprosessi usein helpottaa transsukupuolisen oloa.

Sama

- Ihminen ei voi tuottaa samanaikaisesti sekä siittiöitä että munasoluja. Ihmisillä ei esiinny hermafrodismia.

- Suurin osa transnaisista on käytännössä fetissin omaavia heteromiehiä, joita ei missään tapauksessa tule päästää naisten tiloihin. Arvioiden mukaan jopa yli 80 prosenttia transnaisista on autogynefiilisiä heteromiehiä.

- Ihminen ei voi syntyä väärään kehoon.

- Ihminen voi tuottaa samanaikaisesti sekä siittiöitä että munasoluja. Tiedän useita.

- Suurin osa transnaisista ovat miehen kehoon syntyneitä henkilöitä, jotka ovat huomanneet etteivät he ole miehiä.

- Ihminen voi syntyä väärään kehoon.

Sama.

Kyllä ne ovat miehiä. Jos niillä ei olisi omaa kehoa, eihän niitä olisi edes olemassa, taukki.

Vierailija
142/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin, kannatan ihmisoikeuksia.

Niin minäkin, siksi vastustan sukupuolisurffailijoiden vaatimuksia, joilla tuhotaan naisten- ja lasten oikeuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki tässä keskustelussa ajattelevat, että ahdistelijaa ei voitaisi jatkossa poistaa tiloista sukupuolesta riippumatta? Kyllähän tälläkin hetkellä esim omaa sukupuoltaan ahdistelevat/muuten häiriköivät naiset/miehet voidaan poistaa tiloista.

Vierailija
144/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOO, pitäähän pervomiehille antaa oikeus tuhota naisten ja lasten turvallisuus lopullisesti.

Incel-trans

Vierailija
145/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teet kyselyn, tee se edes oikein faktoin. Kyllä, olen itsemäärittelyn puolesta, 18-vuotiaasta eteenpäin.

Jos et sattumoisin tiennyt, suurinta osaa hallituspuolueista harmittaa, että lakia ei olla ulottamassa alaikäisiin.

Miksi kannatat? Osaatko perustella?

Siinähän harmittaa, lakiesitys nyt vaan on 18-vuotiaasta eteenpäin, ei 15 kuten väität.

Kannatan, koska juridinen sukupuoli tulee olla täysin yksiselitteisesti yksilön itsensä määriteltävissä.

Miksi ihmeessä tulee olla, tajuatko yhtään mitä seurauksia sellasella tulee olemaan, että jokainen valehtelee sukupuolensa. Miten voi joku olla noin helvetin tyhmä.. Yhteiskunta ei ole olemassa vain teitä "mä haluun, mulla on oikeus" - ihmisille, vaan tollaset vaatimukset toteutuessaan vääristää kaikkea ja koko yhteiskuntaa ja siitä kerättävää tärkeää tietoa, esim sairauksista, rikollisuudesta jne.

Jos tollasta tullaan hybäksymään, se on yhteiskunnan lopun alku, ja kohta meillä ei ole mitään mitä voisi yhteiskunnaksi enää kutsua, tilalle tulee anarkia, väkivalta ja kurjuus.

Juuri näin.

Tätä skenaario ei ole vielä ymmärtänyt kuin pieni vähemmistö. Ollaan kajoamassa ihmisen ja yhteiskunnan peruspilareihin.

Vierailija
146/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadasta ihmisestä joku 10 ehkä ajaa tätä asiaa ja sit kaikkien muiden pitäisi pomppia sen vähemmistön mukaa.

Niinkuin yleensäkin.

Vierailija
147/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin, siksi vastustan sukupuolisurffailijoiden vaatimuksia, joilla tuhotaan naisten- ja lasten oikeuksia.

Tällähän juuri vahvistetaan paitsi naisten ja lasten, myös muiden oikeuksia. Jokaisella on oikeus olla oma itsensä.

Vierailija
148/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihtaa juridisen sukupuolensa vain päästäkseen ahdistelemaan naisia/miehiä, ahdistelisi joka tapauksessa muutenkin. Ahdistelijat voidaan edelleen poistaa vessoista ja pukuhuoneista.

Vierailija
149/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki tässä keskustelussa ajattelevat, että ahdistelijaa ei voitaisi jatkossa poistaa tiloista sukupuolesta riippumatta? Kyllähän tälläkin hetkellä esim omaa sukupuoltaan ahdistelevat/muuten häiriköivät naiset/miehet voidaan poistaa tiloista.

Tämä. Ja ihmiset, muistakaa että on olemassa myös homo- ja biseksuaaleja. Esim. siellä naisten pukkareissa on jo aiemmin ollut ihmisiä jotka olisivat voineet olla potenttiaallisia ahdistelioita. Ennenkään ei mitään ongelmaa ole ollut, joten uskon ettei vastaisuudessakaan.

Vierailija
150/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaihtaa juridisen sukupuolensa vain päästäkseen ahdistelemaan naisia/miehiä, ahdistelisi joka tapauksessa muutenkin. Ahdistelijat voidaan edelleen poistaa vessoista ja pukuhuoneista.

Tämä!

Vierailija
151/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan.

Kukaan ei valitse sukupuoltaan. Kaikkea ei elämässä voi itse päättää, tämä yleensä opitaan jo lapsena.

Seuraavaksi kai joku hulluusideologia vaatii että omat vanhemmatkin pitää saada itse päättä, sekä rotu, pituus jne.

Rotu, pituus, ja vanhemmat ovat asioita jotka pystyään sanomaan varmasti, eikä kukaan koe että ne olisi itsellään jotenkin väärin. Sukupuoli taas on paljon moninaisempi käsite. Toisilla ihmisillä voi esimerkiksi olla sekä kivekset että tissit. Paha siitä mennä sanomaan onko nainen vai mies. Toiset ihmiset taas ovat huomanneet, ettei ole esimerkiksi nainen, vaikka onkin syntynyt naisen kehoon. Tällöin tarvitaan sukupuolenkorjausprosessia.

Höpsön pöpsön. Jos henkilö saa erektioita ja kivekset tuuttaavat siittiöitä, niin sukupuolessa ei ole mitään arvuuttelun varaa. Suurimmalla osalla transnaisista on toimiva penis ja he ovat kiinnostuneita naisista seksuaalisesti. Transsukupuolisilla ei esiinny intersukupuolisuutta muuta väestöä enempää.

Mikä on syntynyt väärään kehoon? Miksi harhaa pitäisi vahvistaa kehoa myrkyttämällä ja silpomalla?

" Jos henkilö saa erektioita ja kivekset tuottavat siittiöitä, niin sukupuolessa ei ole mitään arvuuttelun varaa "

- Näin toki onkin, paitsi silloin jos henkilö tuottaa myös munasoluja, ja kykenee tulemaan raskaaksi.

" Suurimmalla osalla transnaisista on toimiva penis, ja he ovat kiinnostuneita naisista seksuaalisesti"

- Transnaisista suunnilleen puolet ovat kiinnostuneet naisista seksuaalisesti. Mut miten tää liittyy mihinkään?

- Olenko väittänyt näin?

" Mikä on väärään kehoon syntyminen? Miksi "harhaa" pitäisi vahvistaa "kehoa myrkyttämällä ja silpomalla" ?

- Väärään kehoon syntyminen tarkoittaa, että keho mihin ihminen on syntynyt on väärän sukupuolen. Yleensä ihminen huomaa tämän itse.

Sama

- Ihminen ei voi tuottaa samanaikaisesti sekä siittiöitä että munasoluja. Ihmisillä ei esiinny hermafrodismia.

- Suurin osa transnaisista on käytännössä fetissin omaavia heteromiehiä, joita ei missään tapauksessa tule päästää naisten tiloihin. Arvioiden mukaan jopa yli 80 prosenttia transnaisista on autogynefiilisiä heteromiehiä.

- Ihminen ei voi syntyä väärään kehoon.

Naisten tilojen ohjeistukset ei liity mitenkään itsemäärittelyyn. Sama kuin vastustaisit naispappeutta kirkon käyttösääntöjen vuoksi.

Älkää sitten tunkeko naisten tiloihin .

Vierailija
152/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläköön sukupuolen moninaisuus! <3

Vierailija
153/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teet kyselyn, tee se edes oikein faktoin. Kyllä, olen itsemäärittelyn puolesta, 18-vuotiaasta eteenpäin.

Jos et sattumoisin tiennyt, suurinta osaa hallituspuolueista harmittaa, että lakia ei olla ulottamassa alaikäisiin.

Siinähän harmittaa, lakiesitys nyt vaan on 18-vuotiaasta eteenpäin, ei 15 kuten väität.

Kannatan, koska juridinen sukupuoli tulee olla täysin yksiselitteisesti yksilön itsensä määriteltävissä.

Miksi ihmeessä tulee olla, tajuatko yhtään mitä seurauksia sellasella tulee olemaan, että jokainen valehtelee sukupuolensa. Miten voi joku olla noin helvetin tyhmä.. Yhteiskunta ei ole olemassa vain teitä "mä haluun, mulla on oikeus" - ihmisille, vaan tollaset vaatimukset toteutuessaan vääristää kaikkea ja koko yhteiskuntaa ja siitä kerättävää tärkeää tietoa, esim sairauksista, rikollisuudesta jne.

Jos tollasta tullaan hybäksymään, se on yhteiskunnan lopun alku, ja kohta meillä ei ole mitään mitä voisi yhteiskunnaksi enää kutsua, tilalle tulee anarkia, väkivalta ja kurjuus.

Juuri näin.

Tätä skenaario ei ole vielä ymmärtänyt kuin pieni vähemmistö. Ollaan kajoamassa ihmisen ja yhteiskunnan peruspilareihin.

Juuri näin. Tällä menolla luhistuisi kaikki, kaikki.

Ei jäis kuin savuavat rauniot sivilisaatoista jota Suomeksi kutsuttiin.

Vierailija
154/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläköön sukupuolen moninaisuus! <3

Aamen.

Vierailija
155/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä että jokainen saa itse määritellä sukupuolensa, ei ole keneltäkään pois.

Vierailija
156/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan!

Vierailija
157/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan!

Minäkin!

Vierailija
158/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläs jossittele. Hyvää tästä vaan seuraa!

Vierailija
159/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläs jossittele. Hyvää tästä vaan seuraa!

Tämä.

Vierailija
160/826 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan.

- Olenko väittänyt näin?

Sama

Ei ole olemassa tilaa, jossa tuotetaan sekä siittiöitä että munasoluja.