Mokasin pikkujouluissa täydellisesti
Olen hakannut päätäni kirjaimellisesti seinään koko eilisen päivän ja parannellut krapulaa. Firman pikkujoulut pidettiin poikkeuksellisesti perjantaina töiden jälkeen, vaikka koko porukka ei päässyt paikalle / halunnut osallistua, kun firmassa on aiemmin pidetty pikkujoulut marraskuun lopulla. Nyt johto halusi tehdä poikkeuksen.
En ollut ehtinyt syömään ennen pikkujouluja ja päätin testata boolin heti ensimmäiseksi mikä oli iso iso virhe (!) Siitä alamäki alkoi ja mokailuni paheni äärimmilleen. Olin ihan tuiterissa ennen pääruokaa mitä vain näykin. Muistan viettäneeni iltaa yhdessä neljän tiimiläisen kanssa ja siihen loppuvat muistikuvani täysin.
Miksi mokasin täydellisesti? Olen lähennellyt, leperrellyt ja tehnyt kaikkea muuta jätjettömän typerää miespuoleiselle työkaverille, joka sattuu olemaan ihastunut minuun mutta tuskin on enää. Tämän lisäksi olen tarrautunut miehen käteen ja puristellut lujasti niin että on jäänyt jälkiä ja mikä pahinta huutanut kadulla suureen ääneen ja haukkunut miestä miesh..ksi ja vihaavani tätä. Että näin. Onnistuin humalassa myös tuhoamaan / kadottamaan miehen kalliin merkkihuivin.
En enää ikinä juo alkoholia enkä juhli työkavereiden kanssa mitään. Tästä kaikesta on kuvattu video toisen miespuoleisen työkaverin puhelimella jonka lähetti aamusta minulle ja kertoi, ettei mies aio tulla työpaikalle ja on etänä koko viikon. Pomo ei tiedä vielä, kun oli ehtinyt lähtemään aiemmin, mutta työkaveri sanoi, että todistajia on tiimistä kaksi + mies itse.
Tämä on surullista mutta totta ja tapahtunut oikeasti. Pidän miehestä todella, mutta alkoholin takia menetin malttini täysin. Kaksi työkaveria kyselevät onko minulla piilevä / alkava alkoholiongelma, kun riehuin juhlissa liikaa. Hävettää niin paljon että haluan kuolla. Joudun varmaan puhutteluun ja saan varoituksen, kunhan minua ei vain irtisanota. Voiko tuollaisesta irtisanoa?
Mieheen en ole ottanut yhteyttä. En vaan yksinkertaisesti pysty. En vielä. Mitä teen?? Ostanko kukkia ja uuden huivin ja pyydän anteeksi kasvokkain? Merkkihuivi on todella kallis eikä sitä saa Suomesta. Mokasin täydellisesti..
Kommentit (588)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse laittaisin esimiehelle jo tänä iltana viestin, että olet mokannut ihan älyttömän pahasti, ja että olet ahdistunut ja pelätä tulla töihin jne.
Kun itse myönnät vilpittömästi ja täysin oman osuutesi ennen kuin kukaan ehtoo kysyä mitään, osoitat aikuismaista vastuuta ja sinuun on helpompi suhtautua myötätuntoisemmin.
Pomosi todnäk vastaa esim näin "ok. Hyvä että olit yhteydessä. Asia on tuskin niin vakava etteikö sitä voisi selvittää. Ei tarvitse olla ahdistunut, rohkeasti töihin vaan niin selvitetään asia yhdessä!"
Ja näin asia alkaa eteneen, häpeäsi lieventyy kun pääset puhumaan asiasta muidenkin kanssa, ja osoitat kypsää vastuunkantoa.
Kun kaikki asianosaiset tulevat kuulluksi, asia laimentuu ajan mittaan, eikä jää kenellekään hampaan koloon.
Olen ollut tuossa samassa tilanteessa muutamaankin kertaan nuorempana. Perseiden veto johtui näissä työtilanteissa jännitykseen ja epävarmuuteen, ja kävin älyttömillä kierroksilla juuri niissä hetkissä, mihin liittyi jtn pientä romanssin poikasta tms.
Vaikein askel on ohi, kun otat nyt heti esimieheen yhteyttä viestillä. Hänen velvollisuutensa on auttaa sinua ja tätä toista selvittämään tilanne ja saamaan hyvä fiilis takaisin.
Tsemppiä, tämän kun hoidat kunnialla, olet entistä vahvempi seuraavalla kerralla, jos joudut mistä tahansa syytä noloon tilanteeseen uudestaan! :)
Edelleenkään asiaa ei tule paisutella tai pyydellä mitään anteeksi esimieheltä
Ei siinä pomolta mitään pyydetäkkään anteeks, vaan tarvitaan pomolta ns henkistä tukea asian kohtaamiseen ja selvittämiseen. Aplla tässä on nyt hirveä ahdistus, ja em toimintatapa lievittää ahdistuksen ja auttaa käsittelee asian heti pois, ettei tarvi olla häpeissään vielä esim viikon päästä.
No voi olla. Mutta eikö tuo ole myös asian turhaa alleviivaamista? Ja jos pomo on samanlainen juntti kuin nuo tuomitsevat kollegat, niin tuen pyytäminen saattaa olla aivan väärä ratkaisu.
Ap, millä alalla olet? Toimihenkilö vai duunari?
Alaa en kerro. Kansainvälinen firma, jossa meillä on erilaisia projekteja ja olen nelihenkisessä tiimissä tämän satuttamani miehen kanssa. Siksi huolestuttaa miten jatkossa pystymme työskentelemään yhdessä, vaikka aionkin käyttäytyä aikuismaisesti. Olen toimihenkilö.
Onko sinulla tästä satuttamisesta mitään muuta näyttöä kuin pahantahtoisen työkaverin väittämä? Sen kuvaajan. Puhut koko ajan tästä satuttamisesta ikään kuin se sinua eniten kaihertaisi, vaikka sinulle on moneen kertaan selitetty, että tavallisen naisen voimilla ei ole yksinkertaisesti fyysisesti mahdollista satuttaa aikuista miestä puristamalla tai vääntämällä kädestä. Normaali aikuinen mies katsos pystyy hallitsemaan naisen pitämällä ranteista kiinni satuttamatta vuorostaan tätä.
Ihmettelijöille, tämä on myös se syy, miksi asiat naisen tekeminä eivät ole yhtä pahoja kuin miehen tekeminä. Miehen on hyvin helppo lopettaa naisen "ahdistelu" tai "pahoinpitely" heti kun tahtoo, käyttämättä edes v-valtaa.
Olen satuttanut miestä monin eri tavoin ja jos alan listaamaan, niin pahimmat ovat huutamalla solvaaminen, miehen käden satuttaminen ja huivin rikkominen. Kaihertaa ja surettaa paljon. Itkettää vaan. En muista, mutta miehen käteen on jäänyt jälkiä.
Vierailija kirjoitti:
Minua kyllä eniten ihmetyttää miksi joku työkaveri alkaa kuvaamaan tapahtunutta. Teinejäkö teillä on töissä? Todella loukkaavaa !
Todistusaineistoksi seksuaalisesta ahdistelusta, jos asiaa joudutaan jälkikäteen puimaan. Olisi tietysti mieluummin voinut mennä väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä tee vielä mitään hätiköityä. Aika on jossain määrin puolellasi, se kuluu ja asiat unohtuvat. Etkä oikeastaan tehnyt mitään kovin vakavaa, mokailut vain oman persoonasi kustannuksella. Et ilmeisesti motannut ketään, rikkonut tavaroita, haukkunut kovasti yritystä
tai pomoa .
Usko pois, joku päivä vielä naurat tälle.
Ja uusia miehiä kyllä tulee.o
En haukkunut yritystä enkä pomoa, mutta turmelin miehen huivin, ja tavallaan mottasin miestä, kun tämän käteen on jäänyt ruhjeita. Mies on oikeasti hyvä tyyppi ja mokasin ja nyt pelkään ettei mies anna uutta mahdollisuutta. Pidän miehestä aidosti, mutta en ole ikinä käyttäytynyt näin typerästi. Ei naurata, itkettää vain.
Onko niin, että sinua surettaa eniten se, että mahdollinen tunneside mieheen on heikentynyt tai katkennut? Ota pieni hengähdystauko ja kysy sitten miehen mielipidettä. Voit myös kertoa oman selityksesi. Elät nyt aika paljon omien mielikuviesi varassa.
Häpeän käytöstäni kokonaisuudessaan ja surettaa, että mitä luultavammin menetin mahdollisuuteni miehen suhteen. Mies on todella ihastunut minuun ja itselläkin on tunteita miestä kohtaan, mutta sitten mokaan kaiken täydellisesti. Epätoivoisena mietin itkien eri keinoja miten pyytää anteeksi - soitanko miehelle vai leivonko jotain ja marssin miehen ovelle pyytämään anteeksi?
Tässä tilanteessa älä ainakaan leivo ja marssi miehen kotiovelle. Mies parka pian luulee, että myrkytät hänet. Ota puhelin reippaasti käteen, soitat miehelle kertoen, että pyydät nyt aluksi anteeksi mutta haluat pyytää uudestaan anteeksi kasvotusten.
Kukaan mies (tai nainenkaan) ei tahdo kaksia anteeksipyyntöjä. Viesti riittää. Tärkeintä on, että ei vaivaannuteta kertaalleen loukattua vielä rypemällä itseinhossa ja syyllisyydessä sen edessä.
Tässäkin kannattaa miettiä kultaista sääntöä: miten itse tahtoisit perseilleen työkaverin pyytävän anteeksi? Et varmastikaan halua mitään moninkertaisia anteeksipyyntöjä tai syyllisyydessä rypemistä. Kun mitään pahempaa ei tapahtunut, itse ainakin toivoisin että hommat jatkuu niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Ylettömät anteeksipyynnöt ovat yleensä sitä väärintehneen ihmisen halua "hyvittää" tekonsa. Se on itse asiassa hyvin itsekästä, ihminen ei kestä omaa paskaa oloaan ja tahtoo synninpäästön siltä, jolle on tehnyt väärin.
Vaikka kohdetta ajatellen usein olisi armeliaampaa vaan purra hammasta ja kestää se syyllisyytensä sanomatta mitään.
Kaikenlaiset puhumiset ja välienselvittelyt ovat useimmiten sille toiselle osapuolelle vain ja ainoastaan piinallisia.
Eli lyhyt ja yksinkertainen pahoitteluviesti ja tarjous huivin maksamisesta ja sen jälkeen jatketaan kuin ei mitään.
Eräs erittäin viisas katolinen nunna, jonka nimen olen unohtanut, sanoi kerran: "Syyllisyydentunne on kuin kuralätäkköön kaatumisen jälkeen ei nousisi ylös, vaan jäisi siihen istumaan ja roiskimaan rapaa ympäriinsä. Hetken katumus riittää, ja sitten jatketaan eteenpäin." Katolisillehan katuminen on koko uskon kulmakivi, mutta se on aivan eri asia kuin muiden ihmisten raskauttaminen syyllisyydessä rypemällä.
Muutenkin tuo anteeksianominen moneen kertaan on tosiaan vain synninpäästön anomista. Mutta ei sitä kukaan muu voi itselle antaa kuin itse. Toinen viisaus minkä olen lukenut kuuluu näin: "Elä sen kanssa mitä olet tehnyt, ja tee jatkossa vain asioita, joiden kanssa voit elää. "
Ap:n on nyt vaan itse elettävä itsensä kanssa, ja on hyvin väärin raskauttaa "uhria" tai esimiestä synninpäästön hakemisella. Lisäksi se aiheuttaa ap:lle vielä isompaa mainehaittaa kuin kännissä sekoilu. Kannattaa sitä uraakin välillä miettiä.
Älä huoli Ap! Meilläkin oli villit pikkujoulut. Jäätäviä monologeja, mitä ihmeellisimpiä niin sanottuja tanssiliikkeitä sekä oksennusta vessassa! Ei se hienoa käytöstä ole, häpeällistä suorastaan, mutta joskus elämässä sattuu ja tapahtuu muillekin. Et ole eka etkä vika, joka maistelee liikaa boolia virman pileissä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt mokasit ja pahasti. Huh huh. Miehenä olisi vaikea antaa anteeksi, joten suosittelen, että pidät etäisyyttä ainakin aluksi.
Jaa, että MIEHENÄ!?
Aapeellä mopo karkas. Joskus niitä sattuu kaikille sukupuolille.
Se vaan nyt on niin, että elämä on.
Aapee voit ihan kärvistellä aikasi. Se nyt ei ole sillon. Asia, että sun siitä tarvitsee pääs pönttöön tunkea.
Meille vaan sattuu joskus ylilyöntejä.
Olet varsin hyvä ja oma ittes edelleen. Jotain inhimillistä sieltä pilkahti:)
Ei kaikki ole moralisteja. Jotkut on.
Voit tietty seuraavassa tilanteessa syödä ekaks. Noinhan sinä niitä omia rajoja opit.
Et ole eka kännissä mokaillut tai lipertellyt tai kiroillut tai tavaroita hukannut.
Toki voit sanoa, että sori sille ukolle, jonka liinan kadotit.
Tiedän yhden parin, jossa oli ihastusta ilmassa. Päätyvät baarista naisen kotiin, jossa ukko oksenteli pitkin kämppää.
Siitä se alkoi;)
Nyt perhe. Tulipa katsottua pohjamutia siinä alussa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy sanoa, että on draamaa kerrakseen. Tuo, että yksiosapuoli kuvaa (siis kuka aikuinen kuvaa yhtään mitään pikkujouluissa?!) jonkun draamaa, laittaa tämän videon vielä sille draamailijalle ja jatkaa omaa draamailuaan sillä, että "en enää ikinä kehtaisi näkyä meidän parempien edessä..." Oikein kääntää veistä haavassa. Mitähän tälläinen henkilö saa tuosta? Varmaan saa kiillotettua sitä omaa ihanaa kehäänsä ja saa kivasti kiusattua töissä. Voi kettua sentään nyt oikeesti. En itse sekoile humalassa, koska en juo. Mutta en todellakaan myöskään ala ketään moraalisoimaan asiasta, varsinkaan niitä joilla ihan selkeästi menee yli. Se ei ole minun tehtävä, eikä toivottavasti kenekään muunkaan tehtävä. Jos olisit ollut niin kamala niin miksi ei paikalle soitettu poliiseja ja viety juoppoputkaan? Sen olisi vastuulliset ihmiset tehneet jos toinen on tuossa kunnossa. Siellä on jatkuvasti joku vahtimassa ja pitämässä huolen. Ymmärrän täysin, että nuo asiat mitkä on humalassa tapahtuneet on humalassa. Humala saattaa muuttaa ihmisen käytöstä, humala saattaa muuttaa ihmisen persoonaa täysin.
Nyt aloittaja keskustele maanantaina vaikka sen Teamsin välityksellä kollegan kanssa ja pahoittele. Sillä ei ole nykymaailmassa mitään väliä, kuinka sen teet: otatko videopuhelun vai teetkö sen f2f. Ihmettelen kyllä tuota pahoinpideltyä, että miksi ei ole munaa tulla työpaikalle? Se, mitä pikkujouluissa on tapahtunut on tapahtunut teidän vapaa-ajalla, ei työ ajalla. Normaali aikuinen pystyy tuon käsittelemään viikonlopun aikana. Tämä mies olisi myös voinut jättää sinut draamailemaan yksin, jos olisit oikeasti ollut niin kamala. Ei miehetkään kaikkea katso.
Et voi olla täysjärkinen?! Aina pitää pyytää anteeksi kasvokkain ja sillä on todellakin väliä! Teoistaan kuuluu ottaa vastuu ja pyytää nöyrästi anteeksi!
Ap toi kuvaaja-asia on hyvä pointti tässä ketjussa myös. Sano sille kuvaajalle, ettet ikinä kehtaisi kuvata mitään tuollaista ja vielä mennä moralisoimaan kuvaamaansa henkilöä. Mielestäni sun kannattaisi puhua hänen kanssaan, koska sillä osoitat, että sinulla on rajat, joita ei saa ylittää, vaikka olisit ollut millaisessa humalassa.
Sinä ylitit rajat humalassa, mutta se ei tarkoita sitä, että sinua saa silti kohdella, miten vaan. Känniääliön sisällä on kuitenkin ihminen, jolla on omatunto kuten olet osoittanut humalan hälvennyttyä kirjoittamalla tänne ketjuun : ) Kannattaa myös kysyä, että mikä hänen motiivinsa kuvaamisessa ja sen näyttämisessä sinulle on? Vahingonilo? Ilkeys? Miksi on kuvannut eikä puuttunut tilanteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Viimeisissä pikkujoulussa ennen koronaa kävi vähän samalla tavalla, riehuin ympäriinsä ja tunnustin ihastukseni hyvin hämmentyneelle miehelle, pussasin ja lääpin varsin estottomasti, ja kaiketi olin myös hinkannut itsenäni miehen reittä vasten.
Heti maanantaina otin yhteyttä liiton seksuaalisesta häirinnästä vastaavaan henkilöön ja kerroin että pikkujouluissa oli ollut seksuaalista häirintää, kuvasin aika yksityiskohtaisesti pussaamiset ja ilman lupaa käpälöinnit ja hinkkaamisen ja kerroin että asiaianosaisia olivat olleet minä ja mies X. Työpaikalla en puhunut mitään.
Liiton häirintävaltuutettu ilahtui kun sai tehtävän hoitaakseen ja ryhtyi innolla ajamaan asiaa eteenpäin. Pari viikkoa myöhemmin tuli konsernin HR-osastolta kysely että pitääkö tapahtumat varmasti paikkansa jne.
Pari päivää siitä eteenpäin miehen työsuhde oli purettu epäasiallisen käytöksen vuoksi. Työkaverit oli hyvin ihmeissään kun kuulivat että syynä oli seksuaalinen ahdistelu. Huomasin linkedinistä että mies oli onnistunut saamaan jonkun uuden homman joka ei nyt ollut lähelläkään sitä tasoa mitä meidän firmassa. Vähän piru iski ja laitoin uuteen paikkaan viestin että edellinen työsuhde oli purettu seksuaalisen ahdistelun vuoksi ja uusi työpaikka näytti hävinneen miehen profiilista.
Kenellekään ei tullut mieleen tarkistaa kumpi oli ahdisteleva osapuoli :)
Olihan tää läppä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse laittaisin esimiehelle jo tänä iltana viestin, että olet mokannut ihan älyttömän pahasti, ja että olet ahdistunut ja pelätä tulla töihin jne.
Kun itse myönnät vilpittömästi ja täysin oman osuutesi ennen kuin kukaan ehtoo kysyä mitään, osoitat aikuismaista vastuuta ja sinuun on helpompi suhtautua myötätuntoisemmin.
Pomosi todnäk vastaa esim näin "ok. Hyvä että olit yhteydessä. Asia on tuskin niin vakava etteikö sitä voisi selvittää. Ei tarvitse olla ahdistunut, rohkeasti töihin vaan niin selvitetään asia yhdessä!"
Ja näin asia alkaa eteneen, häpeäsi lieventyy kun pääset puhumaan asiasta muidenkin kanssa, ja osoitat kypsää vastuunkantoa.
Kun kaikki asianosaiset tulevat kuulluksi, asia laimentuu ajan mittaan, eikä jää kenellekään hampaan koloon.
Olen ollut tuossa samassa tilanteessa muutamaankin kertaan nuorempana. Perseiden veto johtui näissä työtilanteissa jännitykseen ja epävarmuuteen, ja kävin älyttömillä kierroksilla juuri niissä hetkissä, mihin liittyi jtn pientä romanssin poikasta tms.
Vaikein askel on ohi, kun otat nyt heti esimieheen yhteyttä viestillä. Hänen velvollisuutensa on auttaa sinua ja tätä toista selvittämään tilanne ja saamaan hyvä fiilis takaisin.
Tsemppiä, tämän kun hoidat kunnialla, olet entistä vahvempi seuraavalla kerralla, jos joudut mistä tahansa syytä noloon tilanteeseen uudestaan! :)
Ei siinä pomolta mitään pyydetäkkään anteeks, vaan tarvitaan pomolta ns henkistä tukea asian kohtaamiseen ja selvittämiseen. Aplla tässä on nyt hirveä ahdistus, ja em toimintatapa lievittää ahdistuksen ja auttaa käsittelee asian heti pois, ettei tarvi olla häpeissään vielä esim viikon päästä.
No voi olla. Mutta eikö tuo ole myös asian turhaa alleviivaamista? Ja jos pomo on samanlainen juntti kuin nuo tuomitsevat kollegat, niin tuen pyytäminen saattaa olla aivan väärä ratkaisu.
Alaa en kerro. Kansainvälinen firma, jossa meillä on erilaisia projekteja ja olen nelihenkisessä tiimissä tämän satuttamani miehen kanssa. Siksi huolestuttaa miten jatkossa pystymme työskentelemään yhdessä, vaikka aionkin käyttäytyä aikuismaisesti. Olen toimihenkilö.
Onko sinulla tästä satuttamisesta mitään muuta näyttöä kuin pahantahtoisen työkaverin väittämä? Sen kuvaajan. Puhut koko ajan tästä satuttamisesta ikään kuin se sinua eniten kaihertaisi, vaikka sinulle on moneen kertaan selitetty, että tavallisen naisen voimilla ei ole yksinkertaisesti fyysisesti mahdollista satuttaa aikuista miestä puristamalla tai vääntämällä kädestä. Normaali aikuinen mies katsos pystyy hallitsemaan naisen pitämällä ranteista kiinni satuttamatta vuorostaan tätä.
Ihmettelijöille, tämä on myös se syy, miksi asiat naisen tekeminä eivät ole yhtä pahoja kuin miehen tekeminä. Miehen on hyvin helppo lopettaa naisen "ahdistelu" tai "pahoinpitely" heti kun tahtoo, käyttämättä edes v-valtaa.
Olipas vähättelevä kommentti. Jopa lapsi pystyy satuttamaan aikuista, jos tahtoo. Esimerkiksi raapimisesta ja sormien vääntämisestä väärään asentoon on hyvinkin voinut jäädä näkyviä vammoja miehen käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän mammat tuumaisi jos ap olisi mies. Luultavasti sähkötuoli kutsuisi. Vähintään.
Ai niin, mutta ap on nuori ja mikä tärkeintä: nainen!
Jos joku mies tai nainen olisi mua kohtaan noin käyttäytynyt niin olisin vienyt asian eteenpäin.
Mene jo muualle jankkaamasta. Minua kähmi viikonloppuna kaksi miestä firman pikkujouluissa. Samaa ne teki parille muullekin meidän naiselle. Ei tuosta kukaan pillastunut, koska pojat on poikia... En ole juttua nostamassa ja tuskin muutkaan. Vähän kunnioitus heitä kohtaan rapisi, kuvittelin kunnon tyypeiksi. Mutta ihan kännissähän ne oli ja tuskin asiasta ikinä edes enää puhutaan. Koska meille naisille tuo on ihan arkipäivää, joka pippaloissa joku vähintään vähän pepusta kouraisee, vaikka paikalla olisi se oma puoliso. Molemmilla. Mutta jos nainen tekee samaa, se onkin ihan kamalaa, miehille taas ihan perus käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Toivon tämän ketjun saavan julkisuutta. Koska tässä on sen verran iso epäkohta, josta mielestäni pitäisi herätellä ihmisiä.
Miettikääpä naiset, jos joku nainen olisi teidän poikaanne kohtaan käyttäytynyt noin mielipuolisesti, niin olisiko asenne edelleenkin vähättelevä? Sanoisitteko pojallenne, että se nyt vaan oli siltä naiselta sellainen pieni pikkujoulu överi?
Jos minun poikani ei osaisi selvitä tilanteessa jossa on joku nainen kännissä, olisin hyvin pahoillani kasvatuksen epäonnistumisesta.
Tuolla miehellä oli koko ajan kaksi keinoa käytettävissä tilanteen lopettamiseksi: vasen ja oikea jalka. Olisi häipynyt.
Lisäksi miesten suuremmat ruumiinvoimat huomioon ottaen känninen ja siten epäilemättä melko epävakaa nainen ei ole miehelle mikään fyysinen uhka. Tai edes selvä nainen. Ajatus naisesta fyysisesti pahoinpitelemässä miestä on kertakaikkisen absurdi, olettaen että kumpikin on biologista sukupuoltaan.
Minä ihan oikeasti ihmettelen miten avuton mies on ollut kyseessä, kun se on sallinut tilanteiden eskaloitua noin. Pistää taas miettimään ettei mitään patriarkaattia ole ollut olemassakaan, miehet tuntuu olevan niin avuttomia että miten ne mitään pystyisivät hallitsemaan?
Ennen muuten naisten ei ollut sopivaa juoda julkisesti, eikä ainakaan päihtyä. Miksi te miehet sallitte tämän nykymenon? Miksi huolitte naisia, jotka juovat? Miksette vaadi tulevilta lastenne äideiltä mitään?
Melkein kaikki nykyajan ongelmat voi johtaa siihen, että miehet on ruvenneet vellihousuiksi ja sitten vielä syyttelevät kaikesta naisia.
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo nyt ole mitään. Normisettiä pikkujouluissa.
Kaukana normaalista.
Vierailija kirjoitti:
Suurinosa miehistä ei tuollaisesta hätkähtäisi. Tuskin tämäkään kyseinen mies. Soita hänelle ja pyydä anteeksi, niin asia on hänen puoleltaan unohdettu. Suurin ongelma tässä on kuvaaja, todella vmäinen ihminen. Onko kuvaaja mies vai nainen?
Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas vähättelevä kommentti. Jopa lapsi pystyy satuttamaan aikuista, jos tahtoo. Esimerkiksi raapimisesta ja sormien vääntämisestä väärään asentoon on hyvinkin voinut jäädä näkyviä vammoja miehen käsiin.
Naisen voimilla ei väännetä miehen sormia väärään asentoon. Oletko ikinä edes vetänyt sormikoukkua miehen kanssa tai leikkimielisesti paininut? Pienikin mies on oikeasti tosi paljon vahvempi ja lujempaa tekoa kuin nainen.
Joten v-vallan suhteen pätee sama kuin taaperon ja äitinsä kanssa: taaperon väkivaltaa ei lasketa, koska äiti olisi voinut koska hyvänsä ottaa lapsen hallintaotteeseen ja lopettaa tilanteen.
Minä olen muuten kerran yrittänyt ihan oikeasti vääntää yhdeltä mieheltä sormea sijoiltaan. Sen sormi ei liikkunut mihinkään, ja minä sentään olen naiseksi vahva ja treenattu. Sitten se mies otti minua vyötäisiltä kiinni ja nosti suorin käsin ilmaan niin että pääni koski kattoon.
Epäilemättä ap on aiheuttanut miehelle henkisiä kärsimyksiä, joista vähäisin ei liene se, että fiksuna pidetty nainen osoittautuu juovuksissa torimuijaksi. Mutta nämä lätinät fyysisestä satuttamisesta voi kyllä unohtaa.
Ap:han oli tuhannen päissään ja mies oletettavasti ei niinkään, eli miehen refleksit oli paremmat. Se olisi voinut väistää koska hyvänsä.
Ap opettelee nyt pitämään hauskaa ilman viinaa. Se on täysin mahdollista.
Jos kaipaat jotain nostetta, vedä kahviöverit. Siitäkin tulee villiksi sekä saa krapulaa korvaavan huonon olon, muttei tarvi hävetä ainakaan semmoista, mitä ei muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet esimiehen luokse ja kereot asian, kysyt mitä pitää tehdä (päihdeongelman hoitoonohjaus?), ostat huivin ja annat toisen mokoman köteisenä ja lähetät niille todistajille ja asianomaiselle anteeksipyynnön käyttäytymisestösi missä kerrot mitä olet tehnyt/sopinut . Kertomatta, että maksat tuplana vahingot. Mitään et selittele, ainoastaan pyydät anteeksi.
Kerran överikännit ja heti hoitoon? Melkoista liioittelua.
Oletko todellakin sitä mieltä, että ap hallitsee itsensä ja juomisen? Oletko myös sitä mieltä, että ap:n miehelle tekemät teot ja huutelut ovat oikeutettuja? En tunne ketään miestä, joka haluaisi suudella känniääliötä ja humalassa hoiperteleva huutava nainen on kammottava näky.
YKSI kerta. Melkoista liioittelua käskeä mennä katkolle. Haloo.
Ei, ei ole ap:n teot oikeutettuja, mutta nyt aikuiset ihmiset todellisuudentajua näihin teidän "neuvoihin".
No älä nyt ainakaan soita enää sille miehelle. Viesti riittää toistaiseksi. Enemmän sitä varmaan ärsyttää jos nyt alat jankkaamaan. Annat nyt vaan aikaa hänelle. Ehkä sitten myöhemmin voit vielä anteeksi pyytää, jos tapaatte. Ei kuitenkaan mitään dramaattista itkua, vaan lyhyesti ja asiallisesti. Enkä olisi omin päin lähtenyt uutta huivia tilaamaan, vaan olisin kysynyt häneltä kuinka haluaa että korvaat. Rahana vai että tilaat uuden. Voihan olla että ei halua enää samanlaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen satuttanut miestä monin eri tavoin ja jos alan listaamaan, niin pahimmat ovat huutamalla solvaaminen, miehen käden satuttaminen ja huivin rikkominen. Kaihertaa ja surettaa paljon. Itkettää vaan. En muista, mutta miehen käteen on jäänyt jälkiä.
No nyt riittää tuo uikutus. Saa miettimään onko ap oikeasti se joka on salakuvannut työkaveriaan? Ettet vain olisi häijy työkaveri joka haluaa nolata kolleegansa netissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt riittää tuo uikutus. Saa miettimään onko ap oikeasti se joka on salakuvannut työkaveriaan? Ettet vain olisi häijy työkaveri joka haluaa nolata kolleegansa netissäkin.
Joko niin, tai sitten ap on joku uskovainen vanhapiika, joka ei ole ikinä miestä edes alasti nähnyt saati sormella koittanut. Niin särkyväisinä se tuntuu niitä pitävän sekä hengen että ruumiin puolesta.
Tai sitten tuo "mies" on jonkinlainen naismainen soijapoika. Kallis merkkihuivi tietysti viittaa siihen.
Hiukan tämä huivin särkyminen minua ihmetyttää. Onko siitä muuta näyttöä kuin salakuvaajan sana? Itse nimittäin käytän jatkuvasti silkkisifonkihuiveja, ohuita ja ilmavia, eikä niitäkään ihan helpolla rikki saa eikä pelkillä käsillä ollenkaan. Yleensä ne ei säry edes vetoketjuun tarttumisesta. Eli millainen on tämä kallis merkkihuivi, joka on noin vain revittävissä?
Toivottavasti itse en kasvata pojastani sellaista "äidin kultapoikaa", joka firman pikkujoulujen jälkeen könyää suoraan mamman luo hyperventiloimaan.