Mokasin pikkujouluissa täydellisesti
Olen hakannut päätäni kirjaimellisesti seinään koko eilisen päivän ja parannellut krapulaa. Firman pikkujoulut pidettiin poikkeuksellisesti perjantaina töiden jälkeen, vaikka koko porukka ei päässyt paikalle / halunnut osallistua, kun firmassa on aiemmin pidetty pikkujoulut marraskuun lopulla. Nyt johto halusi tehdä poikkeuksen.
En ollut ehtinyt syömään ennen pikkujouluja ja päätin testata boolin heti ensimmäiseksi mikä oli iso iso virhe (!) Siitä alamäki alkoi ja mokailuni paheni äärimmilleen. Olin ihan tuiterissa ennen pääruokaa mitä vain näykin. Muistan viettäneeni iltaa yhdessä neljän tiimiläisen kanssa ja siihen loppuvat muistikuvani täysin.
Miksi mokasin täydellisesti? Olen lähennellyt, leperrellyt ja tehnyt kaikkea muuta jätjettömän typerää miespuoleiselle työkaverille, joka sattuu olemaan ihastunut minuun mutta tuskin on enää. Tämän lisäksi olen tarrautunut miehen käteen ja puristellut lujasti niin että on jäänyt jälkiä ja mikä pahinta huutanut kadulla suureen ääneen ja haukkunut miestä miesh..ksi ja vihaavani tätä. Että näin. Onnistuin humalassa myös tuhoamaan / kadottamaan miehen kalliin merkkihuivin.
En enää ikinä juo alkoholia enkä juhli työkavereiden kanssa mitään. Tästä kaikesta on kuvattu video toisen miespuoleisen työkaverin puhelimella jonka lähetti aamusta minulle ja kertoi, ettei mies aio tulla työpaikalle ja on etänä koko viikon. Pomo ei tiedä vielä, kun oli ehtinyt lähtemään aiemmin, mutta työkaveri sanoi, että todistajia on tiimistä kaksi + mies itse.
Tämä on surullista mutta totta ja tapahtunut oikeasti. Pidän miehestä todella, mutta alkoholin takia menetin malttini täysin. Kaksi työkaveria kyselevät onko minulla piilevä / alkava alkoholiongelma, kun riehuin juhlissa liikaa. Hävettää niin paljon että haluan kuolla. Joudun varmaan puhutteluun ja saan varoituksen, kunhan minua ei vain irtisanota. Voiko tuollaisesta irtisanoa?
Mieheen en ole ottanut yhteyttä. En vaan yksinkertaisesti pysty. En vielä. Mitä teen?? Ostanko kukkia ja uuden huivin ja pyydän anteeksi kasvokkain? Merkkihuivi on todella kallis eikä sitä saa Suomesta. Mokasin täydellisesti..
Kommentit (588)
Ap ja legendaariset pikkujoulut kohta otsikoissa! :D
Vierailija kirjoitti:
Juttuvinkki ketjusta lähetetty Ilta-sanomiin! :D
Tuskin saa julkisuutta, kun kaikki perustuu jonkun satuilevan kännikuvaajan kertomuksiin siitä mitä työkaveri teki kännissä.
Joo tästä ketjusta voisi antaa vinkin vaikka Iltalehteen. Naiset vaatii tasa-arvoa, mutta samalla väheksytään miehen kokemaa väkivaltaa.
Miltäs ap nyt tuntuu luettuasi näitä kommentteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marinista mallia! Nykyaikaan kuuluu että jopa PM voi örveltää julkisesti ja selviää tilanteesta olankohtautuksella ja saa jopa kehuja. Toki ymmärrän morkkiksesi, mutta yritä ajatella että Tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, vai mitä?
Ei naurata ja olen huolissani miehestä. Lähetin miehelle viestin ja kohta soitan perään.
Miksi olet huolissasi?
Vierailija kirjoitti:
Minä en pyytäisi anteeksi kun mieheltä ketä kohtelin väärin. Miksi pitää pyytää pomolta anteeksi, tuo ei mitenkään liity työhön kun sekoaa vapaa-ajalla. En sotkisi pomoa ja työtä tuohon millään lailla. Ottaisin heti yhteyttä tähän mieheen, sanoisin korvaavani huivin ja olevani tosi pahoillaan. Sanoisin, että voi hyvillä mielin tulla töihin. Kysyisin vielä myös, onko jotain mitä voit tehdä asian eteen?Tuo kuvaaminen mietityttää..onko se edes laillista kuvata noin..et ole ensimmäinen etkä viimeinen joka noin sekoaa, elämä jatkuu ja asia unohtuu.
No ap on pilannut firman juhlat örvellyksellään, sen takia varmaan olisi fiksua pyytää anteeksi kaikilta mahdollisilta osapuolilta.
Ohhoh, näinä päivinä, kuka muka oikeasti käyttäytyy missään juhlissa noin, tämän on pakko olla huono provo. Että oikein kallis ulkomailta hommattu miehen huivikin rikottu 😂 Ei oikeasti, jollain on vilkas mielikuvitus. Jos oikeasti olisit juonut ja mällännyt sikana et pystyisi kuvailemaan hetki hetkeltä sikailujasi noin tarkasti, olisit ollut pää vessanpöntössä yrjöämässä, mikäli olet niin vähän yleensäkin alkoa käyttänyt kuten kerroit.
Provo provo provo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marinista mallia! Nykyaikaan kuuluu että jopa PM voi örveltää julkisesti ja selviää tilanteesta olankohtautuksella ja saa jopa kehuja. Toki ymmärrän morkkiksesi, mutta yritä ajatella että Tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, vai mitä?
Ei naurata ja olen huolissani miehestä. Lähetin miehelle viestin ja kohta soitan perään.
Muista kertoa olevasi ihminen ja tirauta parit kyyneleet.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tässä jutussa paistaa tämän ajan ongelma. Yksi työkavereista pimahtaa juotuaan alkoholia. Sen sijaan, että paikalla olijat yrittäisivät rauhoittaa tilannetta, hoitaisivat juopuneen taksiin/kotiin. Auttaisivat miestä poistumaan paikalta. Soittaisivat poliisin, jos tilanne on heistä niin vakava. Ehei otetaan puhelin käteen ja kuvataan koko tilanne. Toki jokainen on käytöksestään vastuussa, mutta jos alunperinkään eivät ole mitenkään tilanteeseen "sotkeentuneet". Miksi soitella perään ja toimia tuomarin/todistajan roolissa. Asian selvittely kuuluu ensisijaisesti tekijän vastuulle. Vahingon kärsinyt asettaa raamit, mikä on hänestä sopiva menettely. Riittääkö anteeksipyyntö ja huivin korvaus. Kuitenkaan ilmeisesti mitään pahoinpitelyä ei ole tapahtunut. Ja mikäli työssä ja työajalla asiat ovat hoituneet moitteetta. Mitään syytä irtisanoutua ei ole. Ja jos tekijä ottaa vastuun ja kantaa seuraukset. Niin johonkin se raja on vedettävä, mikä on tarpeeksi.
Joo, jos mä olisin ap, saisin jäätävän kilahduksen tuosta kuvaamisesta. Jos sä et käyttäytynyt kännissä hyvin niin ei kolleegasi ilmeisesti vähemmän kännissä. Oikea osoite on taksiin ja nukkumaan, eikä niin että juopunutta ihmistä juoksutetaan pitkin katuja kuvaten miten känninen mokaa, koska faktahan on se että känninen mokaa ja ilmeisesti nyt kilahti booli hattuun.
Ehkä kumminkaan mihinkään hoitoon ei kannata hakeutua, mutta samalla kun juttelet pomollesi, voit kertoa että eräs toinen salakuvasi sinua. Se on musta ehkä pahempi juttu kuin tuo kännissä mokaaminen. Vuosikymmenet on mokattu pikkujouluissa mutta vaatii oikean k**ipään joka kuvaa ja näyttelee seuraavana päivänä tyyliin "kyllä nyt mokasit, häpeä" ja vielä pyörittää veistä haavassa.
Ilmiannettu asiattomana jankutuksena.
Vierailija kirjoitti:
[mMitä kamalaa tämä poloinen mies on kokenut? Työkaveri veti överit, roikkui hänessä ja solvasi. Huivi hävisi. Huivin saa takaisin, ja känniläisen jorinoita nyt kukaan ota tosissaan. Kyllä aikuinen mies kestää, vaikka saattaa toki ihmetellä jonkun aikaa.
Seksuaalinen ahdistelu, pahoinpitely, kunnianloukkaus, juujuu, aikuinen nainekin varmaan selviytyisi noista ihan pelkällä ihmettelyllä jos kerran mieskin?
Lähetät sähköpostilla irtisanoutumisilmoituksen ja otat saikkua irtisanomisajalle.
Eihän tuossa muuta ole kun rahaa esiin vaan. Muistan nuorempana kun siivosin toimistorakennusta ja siellä ylimmän kerroksen saunatiloissa oli hajotettu saunan lasiovi tuhannen säpäleiksi. Joku sen joutui maksamaan ja työt jatkuu. On ollu ainakin melkoinen työpaikan saunailta.
No ei tämä nyt niin ainutkertainen tapahtuma ole, että tästä lehteen tarttis kirjoittaa. Haloo nyt hei.
Anteeksipyyntöviesti miehelle ja hän itse kertoo, miten on asian kokenut ja mitä toivoo jatkolta.
Kuvailijat ja muut voi painua metsään, kun eivät auttaneet ystävää tilanteessa.
Itselle muistutus ja oppi, että ei näin.
Hakkarainenhan sai vähän vastaavasta käytöksestä 45 päiväsakkoja.
Vierailija kirjoitti:
Ja Marin taas ei.
Toivon tämän ketjun saavan julkisuutta. Koska tässä on sen verran iso epäkohta, josta mielestäni pitäisi herätellä ihmisiä.
Miettikääpä naiset, jos joku nainen olisi teidän poikaanne kohtaan käyttäytynyt noin mielipuolisesti, niin olisiko asenne edelleenkin vähättelevä? Sanoisitteko pojallenne, että se nyt vaan oli siltä naiselta sellainen pieni pikkujoulu överi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Marin taas ei.
Ei kai Marin ketään ahdistellut.
Vierailija kirjoitti:
Toivon tämän ketjun saavan julkisuutta. Koska tässä on sen verran iso epäkohta, josta mielestäni pitäisi herätellä ihmisiä.
Miettikääpä naiset, jos joku nainen olisi teidän poikaanne kohtaan käyttäytynyt noin mielipuolisesti, niin olisiko asenne edelleenkin vähättelevä? Sanoisitteko pojallenne, että se nyt vaan oli siltä naiselta sellainen pieni pikkujoulu överi?
No, jos joku nainen roikkuisi poikani kädessä tuhannen humalassa, niin en heti olisi neuvomassa raastupaan. Toki sanoisin että huivista täytyy rahat saada takaisin. Nykyajan työelämä on raadollista asiantuntijapiireissä, ei ihme että välillä flippaa yksi sun toinen, ei se tee kenestäkään pahaa ihmistä kuitenkaan. Jos nainen on muuten järkevä, niin en näe syytä hänen elämääänsä yhden virheen vuoksi pilaamaan lähteä.