Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mokasin pikkujouluissa täydellisesti

Vierailija
11.12.2022 |

Olen hakannut päätäni kirjaimellisesti seinään koko eilisen päivän ja parannellut krapulaa. Firman pikkujoulut pidettiin poikkeuksellisesti perjantaina töiden jälkeen, vaikka koko porukka ei päässyt paikalle / halunnut osallistua, kun firmassa on aiemmin pidetty pikkujoulut marraskuun lopulla. Nyt johto halusi tehdä poikkeuksen.

En ollut ehtinyt syömään ennen pikkujouluja ja päätin testata boolin heti ensimmäiseksi mikä oli iso iso virhe (!) Siitä alamäki alkoi ja mokailuni paheni äärimmilleen. Olin ihan tuiterissa ennen pääruokaa mitä vain näykin. Muistan viettäneeni iltaa yhdessä neljän tiimiläisen kanssa ja siihen loppuvat muistikuvani täysin.

Miksi mokasin täydellisesti? Olen lähennellyt, leperrellyt ja tehnyt kaikkea muuta jätjettömän typerää miespuoleiselle työkaverille, joka sattuu olemaan ihastunut minuun mutta tuskin on enää. Tämän lisäksi olen tarrautunut miehen käteen ja puristellut lujasti niin että on jäänyt jälkiä ja mikä pahinta huutanut kadulla suureen ääneen ja haukkunut miestä miesh..ksi ja vihaavani tätä. Että näin. Onnistuin humalassa myös tuhoamaan / kadottamaan miehen kalliin merkkihuivin.

En enää ikinä juo alkoholia enkä juhli työkavereiden kanssa mitään. Tästä kaikesta on kuvattu video toisen miespuoleisen työkaverin puhelimella jonka lähetti aamusta minulle ja kertoi, ettei mies aio tulla työpaikalle ja on etänä koko viikon. Pomo ei tiedä vielä, kun oli ehtinyt lähtemään aiemmin, mutta työkaveri sanoi, että todistajia on tiimistä kaksi + mies itse.

Tämä on surullista mutta totta ja tapahtunut oikeasti. Pidän miehestä todella, mutta alkoholin takia menetin malttini täysin. Kaksi työkaveria kyselevät onko minulla piilevä / alkava alkoholiongelma, kun riehuin juhlissa liikaa. Hävettää niin paljon että haluan kuolla. Joudun varmaan puhutteluun ja saan varoituksen, kunhan minua ei vain irtisanota. Voiko tuollaisesta irtisanoa?

Mieheen en ole ottanut yhteyttä. En vaan yksinkertaisesti pysty. En vielä. Mitä teen?? Ostanko kukkia ja uuden huivin ja pyydän anteeksi kasvokkain? Merkkihuivi on todella kallis eikä sitä saa Suomesta. Mokasin täydellisesti..

Kommentit (588)

Vierailija
101/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan pyytää koko sydämestäni anteeksi perjantaista asiatonta käytöstäni.

Pyydän anteeksi kaikilta teiltä joita olen sanoillani ja teoillani satuttanut ja loukannut. Haluan myös korvata aiheuttamani vahingot. En yleensä käytä alkoholia ja tuli otettua kerralla aivan liikaa.

Tulen pyytämään anteeksi myös kasvotusten, kun nähdään töissä.

Tapaus ei tule toistumaan.

Anteeksi.

Mirja-Liisa

Olen ainoastaan loukannut miestä, mutta kiitos joka tapauksessa esimerkistä.

Vierailija
102/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinista mallia! Nykyaikaan kuuluu että jopa PM voi örveltää julkisesti ja selviää tilanteesta olankohtautuksella ja saa jopa kehuja. Toki ymmärrän morkkiksesi, mutta yritä ajatella että Tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, vai mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kata8 kirjoitti:

Ehdotan, että teet nyt jotain itsellesi mieluista ja yrität rauhoittua. Kun olosi on tasainen, soita tai laita miehelle viesti, jossa kerrot, että sinua harmittaa kun ilta meni huonosti ja olet pahoillasi huivin tuhoamisesta. Pyydä anteeksi. Se riittää, mitään ei tarvitse selittää sen enempää. Työkaverin videota sinun ei tarvitse noteerata mitenkään - kuka ihmeen idiootti kuvaa tuollaista tilannetta ja miksi?

Muista että kaikilla seurassa olleilla on ollut mahdollisuus lähteä pois. Minua ihmetyttää että työkaverisi eivät päättäneet vain lopettaa iltaa, kun alkoi mennä näin kierroksille. Se ei kuitenkaan ole sinun ongelmasi.

Pomolle ko. asia ei varsinaisesti kuulu eikä minusta häneen tarvitse olla yhteydessä.

Jos joku jatkaa tällä asialla repostelua töissä, ei sekään ole sinun ongelmasi. Olet pyytänyt anteeksi ja se riittää eikä ko henkilöiden puheita kannata noteerata. Kohta tulee jokin uusi juttu, joka vie ajatukset muihin asioihin.

En tiedä, onko täällä jotain vitsiniekkoja, kun paisutellaan asiaa, joka on kuitenkin melko viatonta. Pikkujouluissa sattuu ja tapahtuu ja ne ovat kuitenkin vain kerran vuodessa. Ihmisyyteen kuuluu välillä mokat yms, onneksi sinä ja kaikki muutkin selvisitte ilman suurempia vammoja.

Amen. Lisäisin vielä, että jos ei-asianosainen haluaa töissä vielä repostella asiaa -tämä sairas videokuvaaja vaikuttaa juuri niin ihanalta, että ei anna ap:n ja muiden unohtaa- ap voi vaan kuitata: "Onneksi se oli vaan boolia, näkisittepä mitä tapahtuu jos juon viskiä!"

Ap nyt ylireagoi, koska sillä on edelleen krapula, välittäjäaineet aivoissa on silloin epätasapainossa ja siksi kaikki on kamalaa ja on morkkis. Krapula on vähän kuin lyhytaikainen masennus. Suhteellisuudentaju häviää.

-------------------

Lohduksi voin kertoa oman kokemukseni ajalta, kun olin noin 25. Vedin kännit ja lähentelin firman bileissä yhtä varattua työkaveria. Menin aina sen syliin, nuoleskelin (kirjaimellisesti) sen poskea (älkää kysykö miksi), ja muut miespuoliset työkaverit kiskoi minut toistuvasti pois.

Melkein kuolin häpeästä viikonloppuna, mutta maanantaina sitten menin sen miehen luo ja kysyin: "Aiotko tehdä musta rikosilmoituksen seksuaalisesta ahdistelusta?" Mies sanoi "En", mihin minä, että hyvä ja sitten jatkoimme töitä niin kuin ei mitään olisi tapahtunut. Tuolla siis ilmaisin, että tiesin käyttäytyneeni huonosti, mutta kuittasin asian huumorilla.

Yleensä huumori on aika hyvä näissä tilanteissa, kun mitään vakavampaa ei ole tapahtunut.

Vierailija
104/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo huono asia, että on käytetty fyysistä väkivaltaa. Tosin en voi kuin ihmetellä kollegoita, jotka tilanteeseen puuttumisen sijaan vain kuvannneet tapahtunutta. Tosi kieroutunutta. Sitten lähetellään tuomitsevia viestejä perään kuin jotkut tuomarit konsanaan Ap olisikohan niin, että tuo työpaikka tai yhteisö ei sovi sinulle? Myrkyllinen työympäristö kannustaa salakavalasti käyttäytymään itselle haitallisella tavalla, vaikkei sitä ehkä suoranaisesti edes ymmärrä. Yllättävä Perskännisi johtunee stressistä/henkisestä pahasta olosta.

Olen Ap samanikäisen melkein kuin sinä, ja mokasin itse myös pikkujouluissa. Riehuin tanssilattialla monta tuntia ja lopuksi sammuin ja oksensin vessaan. Sieltä minut mieskollega sitten kantoi taksiin. Kaikki näkivät. Häpesin ja edelleen häpeän silmät päästäni ja se pisti miettimään vakavasti tapahtunutta ja miten minun pitää nyt toimia, ettei vastaavaa tapahdu enää ikinä. Tee sinä myös samoin.

Sinä et tehnytkään rikoksia. Ap teki. Useamman. Jos ap olisi mies niin poliisijuttu olisi jo vireillä.

Vierailija
105/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää lynkkaamista täällä ja täysin epärealistisia neuvoja. Ettei vaan AP:n kollegat olisi eksyneet palstalle jakelemaan näitä neuvojansa? Ap älä paisuttele asiaa. Äärimmäisen noloa on joo, mutta ei mitään mistä ei selviäisi. Ihmettelen myös vähän kommenttia että käytte tätä maanantain palaverissa läpi? Miksi ihmeessä? Työajan haaskausta ja sinun laitonta nöyryytystä se on, jos tuota puidaan jossain työpalaverissa? Työsuojeluvaltuutettu osallisena? Anna mun kaikki kestää.. Ihan kuin överit olisi joku uusi juttu suomalaisissa pikkujouluissa.

Vierailija
106/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole milläsikään. Kaikki me juopot mokataan ennemmin tai myöhemmin tavalla tai toisella itsemme täydellisesti pikkujouluissa. Pyydä ensitilassa kaikilta osallisilta nöyrästi anteeksi ja korvaa kaikille mahdollisesti aiheuttamasi vahingot täysimääräisesti. Sinun tulee myös miettiä alkoholikäyttäytymistäsi ja tarvittaessa hakeutua hoitoon. Sinuna en ehkä myöskään menisi pariin vuoteen seuraaviin firman tilaisuuksiin ainakaan alkoholia juomaan.

Vierailija
107/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viina on viisasten juoma.

Mutta senhän tajuavatkin vain viisaat. 😉

Ota ahdistukseesi kunnon perskännit. Siten velatkin muuttuvat taas saataviksi. Tosin vain hetkeksi.

Mokasin täydellisesti ja satutin miestä, mutta ei minulla velkoja ole. Huivin laitoin tilaukseen ja sen pitäisi saapua juuri ennen jouluaattoa.

Vierailija
108/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon raivojuoppo nainen ja mies vielä ihastunut tietämättään. Eipä käy sääliksi.

Vierailija
109/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Överit on eri asia kuin syyllistyminen väkivaltaan, seksuaaliseen ahdisteluun ja omaisuuden tuhoamiseen.

Ymmärrän ap:n morkkiksen. Mutta en ala päätä silittelemään, koska on oikeasti syyllistynyt vakaviin asioihin.

110/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet heti huomenna aamusta pomon puheille, kerrot rehellisesti että mitä tapahtui ja otat vastuun tekemistäsi. Suosittelen että järjestätte keskustelutilaisuuden töissä johon tulee mukaan myös luottamusmies ja mahdollisesti työturvallisuusvaltuutettu, jos teillä sellainen töissä on. Käytte tilanteen läpi, pyydät anteeksi ja sovitte rikkoutuneiden tavaroiden korvaamisesta. Tarvittaessa ole myös yhteydessä työterveyteen, koska tuollainen käytös ei ole tavallista. Suosittelen tipatonta nyt ainakin jonkun aikaa ja ainakin seuraavissa työtapahtumissa.

Se, että ei ole syönyt ennen juomista, vaikuttaa kyllä niin, että juopuu nopeammin, mutta se ei kuitenkaan selitä täysin kohtuutonta käyttäytymistä. Normaali aikuinen osaa kontrolloida omaa alkoholinkäyttöään ja tunnistaa oman käyttäytymisensä. Käytöksesi viittaa siihen, että sinulla on itsekontrolliongelmia ja että alkoholinkäyttösi on riistäytynyt tai riistäytymässä käsistä.

PÄIVÄN PARAS :-D

Vierailija
111/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ole milläsikään. Kaikki me juopot mokataan ennemmin tai myöhemmin tavalla tai toisella itsemme täydellisesti pikkujouluissa. Pyydä ensitilassa kaikilta osallisilta nöyrästi anteeksi ja korvaa kaikille mahdollisesti aiheuttamasi vahingot täysimääräisesti. Sinun tulee myös miettiä alkoholikäyttäytymistäsi ja tarvittaessa hakeutua hoitoon. Sinuna en ehkä myöskään menisi pariin vuoteen seuraaviin firman tilaisuuksiin ainakaan alkoholia juomaan.

No ei tarvitse kyllä olla juoppo mokatakseen. Meillä pikkujouluissa kiertää aina narrin vuoro, yksi mokasi viime vuonna, toinen tänä vuonna Eikä meistä kukaan ole juoppo. Päästään viihteelle kerran vuodessa ja yleensä vielä stressaavimpaan aikaan vuodesta niin ylilyöntejä voi sattua ihmisille. Ap pyydä tasan yhdeltä ihmiseltä anteeksi, siltä kenen huivin rikoit. Ei selittelyä tai anteeksipyytelyä keneltäkään muulta.

Vierailija
112/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin esimiehelle jo tänä iltana viestin, että olet mokannut ihan älyttömän pahasti, ja että olet ahdistunut ja pelätä tulla töihin jne.

Kun itse myönnät vilpittömästi ja täysin oman osuutesi ennen kuin kukaan ehtoo kysyä mitään, osoitat aikuismaista vastuuta ja sinuun on helpompi suhtautua myötätuntoisemmin.

Pomosi todnäk vastaa esim näin "ok. Hyvä että olit yhteydessä. Asia on tuskin niin vakava etteikö sitä voisi selvittää. Ei tarvitse olla ahdistunut, rohkeasti töihin vaan niin selvitetään asia yhdessä!"

Ja näin asia alkaa eteneen, häpeäsi lieventyy kun pääset puhumaan asiasta muidenkin kanssa, ja osoitat kypsää vastuunkantoa.

Kun kaikki asianosaiset tulevat kuulluksi, asia laimentuu ajan mittaan, eikä jää kenellekään hampaan koloon.

Olen ollut tuossa samassa tilanteessa muutamaankin kertaan nuorempana. Perseiden veto johtui näissä työtilanteissa jännitykseen ja epävarmuuteen, ja kävin älyttömillä kierroksilla juuri niissä hetkissä, mihin liittyi jtn pientä romanssin poikasta tms.

Vaikein askel on ohi, kun otat nyt heti esimieheen yhteyttä viestillä. Hänen velvollisuutensa on auttaa sinua ja tätä toista selvittämään tilanne ja saamaan hyvä fiilis takaisin.

Tsemppiä, tämän kun hoidat kunnialla, olet entistä vahvempi seuraavalla kerralla, jos joudut mistä tahansa syytä noloon tilanteeseen uudestaan! :)

Vierailija
113/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saisi vastaavassa tilanteessa todennäköisesti rikossyytteet ja potkut. Mutta raivopäinen humalainen päällekäyvä kännihirvö nainen saa vain morkkiksen.

Todennäköisesti kyseessä on homomies, jos käyttää huiveja ja ottaa naiselta ns. pataan, mutta ei niitäkään saa pahoinpidellä.

Vierailija
114/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet heti huomenna aamusta pomon puheille, kerrot rehellisesti että mitä tapahtui ja otat vastuun tekemistäsi. Suosittelen että järjestätte keskustelutilaisuuden töissä johon tulee mukaan myös luottamusmies ja mahdollisesti työturvallisuusvaltuutettu, jos teillä sellainen töissä on. Käytte tilanteen läpi, pyydät anteeksi ja sovitte rikkoutuneiden tavaroiden korvaamisesta. Tarvittaessa ole myös yhteydessä työterveyteen, koska tuollainen käytös ei ole tavallista. Suosittelen tipatonta nyt ainakin jonkun aikaa ja ainakin seuraavissa työtapahtumissa.

Se, että ei ole syönyt ennen juomista, vaikuttaa kyllä niin, että juopuu nopeammin, mutta se ei kuitenkaan selitä täysin kohtuutonta käyttäytymistä. Normaali aikuinen osaa kontrolloida omaa alkoholinkäyttöään ja tunnistaa oman käyttäytymisensä. Käytöksesi viittaa siihen, että sinulla on itsekontrolliongelmia ja että alkoholinkäyttösi on riistäytynyt tai riistäytymässä käsistä.

PÄIVÄN PARAS :-D

Kyllä, ainoastaan papille ripittäytyminen ja 12 ruoskaniskua puuttui enää tuosta.

Vierailija
115/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relatkaa vähän. Lähes joka pikkujouluissa joku sekoilee. Nämä sekoilijat ovat mielestäni pikkujoulujen kohokohta. Enemmän minua hävettäisi tuollaisen kuvaaminen. Miten kehtaa?

Vierailija
116/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laittaisin esimiehelle jo tänä iltana viestin, että olet mokannut ihan älyttömän pahasti, ja että olet ahdistunut ja pelätä tulla töihin jne.

Kun itse myönnät vilpittömästi ja täysin oman osuutesi ennen kuin kukaan ehtoo kysyä mitään, osoitat aikuismaista vastuuta ja sinuun on helpompi suhtautua myötätuntoisemmin.

Pomosi todnäk vastaa esim näin "ok. Hyvä että olit yhteydessä. Asia on tuskin niin vakava etteikö sitä voisi selvittää. Ei tarvitse olla ahdistunut, rohkeasti töihin vaan niin selvitetään asia yhdessä!"

Ja näin asia alkaa eteneen, häpeäsi lieventyy kun pääset puhumaan asiasta muidenkin kanssa, ja osoitat kypsää vastuunkantoa.

Kun kaikki asianosaiset tulevat kuulluksi, asia laimentuu ajan mittaan, eikä jää kenellekään hampaan koloon.

Olen ollut tuossa samassa tilanteessa muutamaankin kertaan nuorempana. Perseiden veto johtui näissä työtilanteissa jännitykseen ja epävarmuuteen, ja kävin älyttömillä kierroksilla juuri niissä hetkissä, mihin liittyi jtn pientä romanssin poikasta tms.

Vaikein askel on ohi, kun otat nyt heti esimieheen yhteyttä viestillä. Hänen velvollisuutensa on auttaa sinua ja tätä toista selvittämään tilanne ja saamaan hyvä fiilis takaisin.

Tsemppiä, tämän kun hoidat kunnialla, olet entistä vahvempi seuraavalla kerralla, jos joudut mistä tahansa syytä noloon tilanteeseen uudestaan! :)

Edelleenkään asiaa ei tule paisutella tai pyydellä mitään anteeksi esimieheltä

Vierailija
117/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhistele boolin vahvuutta. Selitä ettet ehtinyt syödä etkä tajunnut, että on niin vahvaa. 

Oliko booli edes vahvaa vai siirryitkö muihin juomiin ennen ruokaa?

Booli oli vahvaa ja muistan nauttineeni muitakin juomia ja työkaverit ovatkin ihmetelleet miksi minulla oli jatkuvasti drinkki kädessä, paitsi hetkenä jolloin lässytin miehelle ja tarrauduin tämän käteen rikkoen huivin. Pääruokaa vaan räävin ja pyörittelin lautasella.

Voi vakuuttaa, että 40-vuoden kuluttua eläkkeellä helpottaa. Jos et käynyt pomojen haaroväliin kiinni, tuskin tästä lopputili napsahtaa. Naiset ovat muutaman vuoden veemäisiä, miehet ymmärtävät.

- elämä opettaa, pikkasen jo oppinut😂seniori

Miten voit nauraa asialle? Ap on mokannut ja ryssinyt asiansa oikein perinpohjaisesti. Mieti asiaa miehen näkökannalta ap on ollut aivan asiaton alkoholisti sika. Tuollaista ei pelkällä anteeksipyynnöllä ja huivin hankinnalla korvata. En yhtään yllättyisi jos miehen puolelta ihastus olisi muuttunut vihaksi.

Vierailija
118/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä kuinka täällä vähätellään asiaa. Pikkumoka muka vaan ja sellaista sattuu ym. sontaa. Jos ap olisi mies, niin iskuryhmä olisi jo tilattu tämän palstan naisten toimesta.

Vierailija
119/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painat villaisella koko asian. Jos joku kysyy, sanot ettet muista kun booli meni niin nopeasti päähän.

Vierailija
120/588 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy sanoa, että on draamaa kerrakseen. Tuo, että yksiosapuoli kuvaa (siis kuka aikuinen kuvaa yhtään mitään pikkujouluissa?!) jonkun draamaa, laittaa tämän videon vielä sille draamailijalle ja jatkaa omaa draamailuaan sillä, että "en enää ikinä kehtaisi näkyä meidän parempien edessä..." Oikein kääntää veistä haavassa. Mitähän tälläinen henkilö saa tuosta? Varmaan saa kiillotettua sitä omaa ihanaa kehäänsä ja saa kivasti kiusattua töissä. Voi kettua sentään nyt oikeesti. En itse sekoile humalassa, koska en juo. Mutta en todellakaan myöskään ala ketään moraalisoimaan asiasta, varsinkaan niitä joilla ihan selkeästi menee yli. Se ei ole minun tehtävä, eikä toivottavasti kenekään muunkaan tehtävä. Jos olisit ollut niin kamala niin miksi ei paikalle soitettu poliiseja ja viety juoppoputkaan? Sen olisi vastuulliset ihmiset tehneet jos toinen on tuossa kunnossa. Siellä on jatkuvasti joku vahtimassa ja pitämässä huolen. Ymmärrän täysin, että nuo asiat mitkä on humalassa tapahtuneet on humalassa. Humala saattaa muuttaa ihmisen käytöstä, humala saattaa muuttaa ihmisen persoonaa täysin. 

Nyt aloittaja keskustele maanantaina vaikka sen Teamsin välityksellä kollegan kanssa ja pahoittele. Sillä ei ole nykymaailmassa mitään väliä, kuinka sen teet: otatko videopuhelun vai teetkö sen f2f. Ihmettelen kyllä tuota pahoinpideltyä, että miksi ei ole munaa tulla työpaikalle? Se, mitä pikkujouluissa on tapahtunut on tapahtunut teidän vapaa-ajalla, ei työ ajalla. Normaali aikuinen pystyy tuon käsittelemään viikonlopun aikana. Tämä mies olisi myös voinut jättää sinut draamailemaan yksin, jos olisit oikeasti ollut niin kamala. Ei miehetkään kaikkea katso.