Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mokasin pikkujouluissa täydellisesti

Vierailija
11.12.2022 |

Olen hakannut päätäni kirjaimellisesti seinään koko eilisen päivän ja parannellut krapulaa. Firman pikkujoulut pidettiin poikkeuksellisesti perjantaina töiden jälkeen, vaikka koko porukka ei päässyt paikalle / halunnut osallistua, kun firmassa on aiemmin pidetty pikkujoulut marraskuun lopulla. Nyt johto halusi tehdä poikkeuksen.

En ollut ehtinyt syömään ennen pikkujouluja ja päätin testata boolin heti ensimmäiseksi mikä oli iso iso virhe (!) Siitä alamäki alkoi ja mokailuni paheni äärimmilleen. Olin ihan tuiterissa ennen pääruokaa mitä vain näykin. Muistan viettäneeni iltaa yhdessä neljän tiimiläisen kanssa ja siihen loppuvat muistikuvani täysin.

Miksi mokasin täydellisesti? Olen lähennellyt, leperrellyt ja tehnyt kaikkea muuta jätjettömän typerää miespuoleiselle työkaverille, joka sattuu olemaan ihastunut minuun mutta tuskin on enää. Tämän lisäksi olen tarrautunut miehen käteen ja puristellut lujasti niin että on jäänyt jälkiä ja mikä pahinta huutanut kadulla suureen ääneen ja haukkunut miestä miesh..ksi ja vihaavani tätä. Että näin. Onnistuin humalassa myös tuhoamaan / kadottamaan miehen kalliin merkkihuivin.

En enää ikinä juo alkoholia enkä juhli työkavereiden kanssa mitään. Tästä kaikesta on kuvattu video toisen miespuoleisen työkaverin puhelimella jonka lähetti aamusta minulle ja kertoi, ettei mies aio tulla työpaikalle ja on etänä koko viikon. Pomo ei tiedä vielä, kun oli ehtinyt lähtemään aiemmin, mutta työkaveri sanoi, että todistajia on tiimistä kaksi + mies itse.

Tämä on surullista mutta totta ja tapahtunut oikeasti. Pidän miehestä todella, mutta alkoholin takia menetin malttini täysin. Kaksi työkaveria kyselevät onko minulla piilevä / alkava alkoholiongelma, kun riehuin juhlissa liikaa. Hävettää niin paljon että haluan kuolla. Joudun varmaan puhutteluun ja saan varoituksen, kunhan minua ei vain irtisanota. Voiko tuollaisesta irtisanoa?

Mieheen en ole ottanut yhteyttä. En vaan yksinkertaisesti pysty. En vielä. Mitä teen?? Ostanko kukkia ja uuden huivin ja pyydän anteeksi kasvokkain? Merkkihuivi on todella kallis eikä sitä saa Suomesta. Mokasin täydellisesti..

Kommentit (588)

Vierailija
341/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule..mokia sattuu ja tapahtuu paremmissakin piireissä. Se että olet mokannut pikkujouluissa (vapaa-ajalla!) humalassa ei tee sinusta alkoholistia tai rikollista. Et ole velkaa pyytää anteeksi keneltäkään muulta kuin tuolta mieheltä. Tosin on sekin oikea neiti jos sai oikein trauman sinun käytöksestä..voi hitto mikä neiti, älä nyt tuollaisen luuserin takia menetä itsekunnioitustasi. Kaksinaismoralismia on tarjota alkoholia pikkujouluissa (vielä jotain boolia josta usein menee nuppi sekaisin) ja sitten ihmetellä kun joku vetää överit. Mokasit kännipäissäsi, pyydät anteeksi yhden kerran ja se on siinä. Ensi vuonna joku muu ja olet viisaampi (juot maltillisemmin ja et koske booliin). Äkkiä toi unohtuu. Ja unohda se neiti. Kunnon. Irs ei tuosta olisi moksiskaan! Korkeintaan ottaisi tilanteen huumorilla.

Vierailija
342/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaahan kurjalta, tsemppiä sinne! On noita juttuja tapahtunut muillekin ja hengissä ovat selvinneet.

Isäni oli Alkon vakkariasiakas vapaa-aikana ja lomille, ja valitettavasti tuollaiset mokailut oli hänelle ihan tavallisia. Ei yhtään juhannusta, ettei jotain olisi sattunut. Milloin oli polvi murskana, kun kaatui mökillä kivikossa ja milloin huuli auki, kun ottivat naapurin kanssa yhteen. Latotansseissa puristeli tahallaan naisia. Olin kerran mukana, kun äiti ei suostunut lähtemään katsomaan hölmöilyä. Inhottaa vieläkin ajatella. Lopetti toilailut saatuaan sairauskohtauksen.

No saatiinpa tänne taas yksi alkoholistin lapsi kertomaan lapsuusaikansa traumoista.. sorry mut väärä palsta. Varaa aika psykoterapiaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis työnkuvaa muutetaan kännisekoilun takia? Onko tuo edes laillista... miten se sun suoriutumiseen työtehtävissä muka vaikuttaa?

Mies kysyi minulta tänään kasvostusten, kun tapasimme että kykenenkö enää hoitamaan työtä, kun projektissa on niin paljon vastuuta. Olen hoitanut työt kunnialla, mutta kännisekoilu meni överiksi. Mies sanoi, ettei voi luottaa minuun enää tekemäni jälkeen, joten ehdotti työnkuvani muuttamista tarkoittaen, että saan jatkaa projektissa edelleen, mutta tehtäviä vaihdetaan - tästä keskustellaan vielä muidenkin kanssa. Ymmärrän miehen suuttumuksen ja onneksi sentään mies pystyi keskustelemaan asioista, vaikka väärin tein. Minulla on liikaa stressiä ja haluaisin sairauslomalle, mutta en voi jättää tiimiä pulaan. Mies ei ole kiristänyt, mutta minä tein väärin miestä kohtaan.

Siis MITÄH? Äijähän on täys m u lk k u. Rankaisee sinua koska kerroit ettet halua häntä. Miten ihmeessä sinun kännisekoilu estää sinun työtäsi, ethän sinä ole ollut humalassa työajalla! Äijähän on täys luuseri.

Jep, kyllä tuo menee työpaikkakiusaamisen puolelle. Pikkujoulun känniöverit eivät vaikuta kenenkään kykyyn hoitaa työtehtäviään. Esimiehen pakeille mars, jos äijä yrittää kostona sivuuttaa ap:n projektista.

Vierailija
344/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nykyään on kamala rikos ja super paheksuttavaa vetää kännit? Varsinkin kun kyseessä oli vahinko, niin heti ollaan ohjaamassa AA-kerhoon ja mietitään kurinpalautustoimenpiteitä. Tajuan ettei käytös ole viehättävää ja ikävää on morkkiksessa olla, mutta mikä saa ihmiset heti olettamaan että kyseessä on alkoholiongelma johon pitää puuttua? Eihän se jauhojen vetäminenkään nykyään tarkoita että olet nisti, vaikka tekisit sitä joka viikonloppu. Alkoholista on nyt tehty joku mörkö.

Ei tässä kukaan kännäilyä ole tuominnut vaan väkivallan ja häirinnän jota ap harjoitti.

Vierailija
345/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis työnkuvaa muutetaan kännisekoilun takia? Onko tuo edes laillista... miten se sun suoriutumiseen työtehtävissä muka vaikuttaa?

Mies kysyi minulta tänään kasvostusten, kun tapasimme että kykenenkö enää hoitamaan työtä, kun projektissa on niin paljon vastuuta. Olen hoitanut työt kunnialla, mutta kännisekoilu meni överiksi. Mies sanoi, ettei voi luottaa minuun enää tekemäni jälkeen, joten ehdotti työnkuvani muuttamista tarkoittaen, että saan jatkaa projektissa edelleen, mutta tehtäviä vaihdetaan - tästä keskustellaan vielä muidenkin kanssa. Ymmärrän miehen suuttumuksen ja onneksi sentään mies pystyi keskustelemaan asioista, vaikka väärin tein. Minulla on liikaa stressiä ja haluaisin sairauslomalle, mutta en voi jättää tiimiä pulaan. Mies ei ole kiristänyt, mutta minä tein väärin miestä kohtaan.

Siis MITÄH? Äijähän on täys m u lk k u. Rankaisee sinua koska kerroit ettet halua häntä. Miten ihmeessä sinun kännisekoilu estää sinun työtäsi, ethän sinä ole ollut humalassa työajalla! Äijähän on täys luuseri.

Ap nimenomaan käytöksellään antoi ymmärtää että haluaa miehen mutta miehellepä ei känniääliö kelvannut.

Vierailija
346/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap että teit kerrankin jotain täydellisesti.

btw: mies jos olisi käyttäytynyt noin, se olis lynkattu palstalla. Täällä on ikävän paljon ymmärrystä kun nainen sikailee

Vierailija
347/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalinen ahdistelu on rikos. Toivottavasti saat potkut ja uhrisi tekee sinusta rikosilmoituksen.

Vierailija
348/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet esimiehen luokse ja kereot asian, kysyt mitä pitää tehdä (päihdeongelman hoitoonohjaus?), ostat huivin ja annat toisen mokoman köteisenä ja lähetät niille todistajille ja asianomaiselle anteeksipyynnön käyttäytymisestösi missä kerrot mitä olet tehnyt/sopinut . Kertomatta, että maksat tuplana vahingot. Mitään et selittele, ainoastaan pyydät anteeksi.

Mitä hittoa? hoitoonohjaus jostakin pikkujoulusekoilusta? Oletko ajatellut tulla joskus ulos sieltä tynnyristä?

Vierailija
349/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysympähän vaan että miksi kyseinen mies ei itse irroittautunut tilanteesta tai ottanut fyysistä etäisyyttä jos kerran olit aivan sekaisin jne? Oliko hänen pakko istua liimattuna paikoilleen ja katsoa sekoilua ja olla niin lähellä että pääset fyysisesti käsiksi? Jos hän itse tapittaa paikoillaan koko illan vaikka humalassa oleva henkilö sekoilee ja tulee iholle niin en oikein tiedä mitä sanoa. Kai pitäisi aikuisen omata sen verran itsesuojeluvaistoa että ottaa etäisyyttä? Pyytää muilta apua?

Ja muut istuu luurit kädessä ja kuvaa ja antaa toisen nolata itsensä? Kiva työporukka teillä

Vierailija
350/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marinista mallia! Nykyaikaan kuuluu että jopa PM voi örveltää julkisesti ja selviää tilanteesta olankohtautuksella ja saa jopa kehuja. Toki ymmärrän morkkiksesi, mutta yritä ajatella että Tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, vai mitä?

Ei naurata ja olen huolissani miehestä. Lähetin miehelle viestin ja kohta soitan perään.

Miksi olet huolissasi?

Tietenkin olen huolissani, koska tein miestä kohtaan väärin. En ole selvinpäin sekopää. Soitin miehelle, ei aluksi vastannut mutta soitti pian puhelun minulle. Pyysin aluksi anteeksi puhelimen välityksellä ja kerroin heti korvaavani huivin - mies puolestaan sanoi, että on erittäin pettynyt minuun ja haluaa keskustella asiasta kahden kesken, että miten tästä jatketaan. Ei voi hyväksyä tekoani ja pikkujoulujen jälkeen on pohtinut olenko oikea ihminen työstämään työprojektia. Mies vetää isoa projektia, jossa olen mukana ja äänestä päätellen on suuttunut, vaikka suostui puhumaan puhelimessa kanssani. Ennen puhelun lopettamista sanoi, että hyvä että olen päässyt juhlista ehjänä kotiin.

Sitten kun huivi on saapunut niin pyydän mieheltä uudestaan anteeksi.

No en minäkään haluaisi jatkaa mitään työprojektia sellaisen ihmisen kanssa joka on karjunut keskellä katua minulle ja kutsunut huoraksi. Oli hän sitten miten kännissä hyvänsä. Joitakin asioita vaan ei voi unohtaa. 

Vierailija
351/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä olet töissä? Meidän työpaikalla tuo kyllä kuitattaisiin huumorilla. Anteeksi kyllä pitäisi pyytää, mutta kyllä ihmiset ymmärtävät että mokia sattuu varsinkin jos kännää. Itse en pikkujouluihin edes mene koska en jaksa kännisiä ihmisiä. Tai jos menen niin lähden siinä vaiheessa kun ihmiset alkavat olla juovuksissa.

Kuitattaisiinko myös miehen suorittama ahdistelu huumorilla?

Vierailija
352/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap käytöksesi oli kieltämättä todella hirveää. Varsinkin käden repiminen/puristaminen ja lähentely yritykset. Mutta videon kuvaajan käytös oli vähintään yhtä hirveää! Älä nyt alistu tuollaiselle salakuvaaja mollaajalle! Hän on jakanut sinusta kuvamateriaalia, joka on sinulle todella epäedullista. Hän on syyllistynyt kunnianloukkaukseen ja se ei ole mikään pikkujuttu.

Mietin mitä itse tekisin jos joku mies repisi minua kädestä, haukkuisi ja yrittäisi suudella kännissä.... antaisin varmaan olla, jos hän pyytäisi vilpittömästi anteeksi ja lupaisi ettei vastaava toistu. Ajattelisin, että hänellä taitaa olla alkoholin kanssa ongelmaa. Pitäisin kyllä myös itse huolen, etten olisi häntä lähellä, kun hän juo.

Jos joku kuvaisi materiaalia, jossa nolaan itseni ja jakisi sitä ympäriinsä (kyllä, riittää että minulle ja toiselle osapuolelle), niin saattaisin jopa tehdä rikosilmoituksen. Pidän pahempana julkista lynkkaamista ja moralisointia kuin tuota sinun hommaasi. Tämä kuvaaja ei voinut tietää, että onko esim.juomaasi laitettu jotain tippoja tms. Jos jonkun käytös on huolestuttavaa, niin hänet pitäisi hoitaa kotiin. Ei kuvata ja haukkua seuraavana päivänä.

Vierailija
353/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika korjaa haavat. Ei tuo niin katastrofaalista ollut. Leuka tiukasti rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Olen mokaillut itsekin ja vi...tus kyllä menee ohi ajan kanssa.

Vierailija
354/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ap:n vaihtaa firmaa, Nokian suunnalla on pieni raksaliike jonne sopisit kuin kusi kiukaalle ja olisit silti porukan fiksuin.

Vierailija
355/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh. Ei yksi merkkihuivi ja muutama mustelma kädessä pitäisi olla miehelle mikään ylitsepääsemätön ongelma. Tuo julkinen miesh..ksi haukkuminen huutamalla on tosin aika noloa, mutta ehkä anteeksipyynnöllä kuitattavissa. Isoin ongelma tässä on itsekontrollisi heikkous. Mutta jos oli eka kerta, opit varmasti jotakin.

Vierailija
356/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin siitä kuinka moni pitää alkoholinkäyttöä jotenkin tekoa lieventävänä asiana. Pitäisikö sellainenkin hyväksyä jos joku, oli sitten mies tai nainen, esim. jossain juhlissa ryyppää ja sitten kännipäissään nöyryyttää, ahdistelee ja satuttaa omaa puolisoaan? Olen varma että käskettäisiin eroamaan ja ilmoittamaan poliisille. En oikein ymmärrä tuota ajatusta, että työkavereiden pitäisi kestää toisiltaan mitä tahansa.

Vierailija
357/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätyin siitä kuinka moni pitää alkoholinkäyttöä jotenkin tekoa lieventävänä asiana. Pitäisikö sellainenkin hyväksyä jos joku, oli sitten mies tai nainen, esim. jossain juhlissa ryyppää ja sitten kännipäissään nöyryyttää, ahdistelee ja satuttaa omaa puolisoaan? Olen varma että käskettäisiin eroamaan ja ilmoittamaan poliisille. En oikein ymmärrä tuota ajatusta, että työkavereiden pitäisi kestää toisiltaan mitä tahansa.

Ei kukaan ole snaonut että mitä tahansa pitää sietää, ja harvat on sitä mieltä että miehen loukkaantuminen ei olisi aiheellista. Mutta vaikka miten jeesusteltaisiin kuten nykyään on tapana, humalatila on asiaa lieventävä asianhaara. Se ei tee teosta hyväksyttävää, mutta antaa sille selityksen. Känni kun tekee helposti tepposet itsehillinnälle ja mielialalle. Teko on siis väärin, mutta syy selvillä.

Vierailija
358/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoja on sadellut mutta oma neuvoni on, että ei tarvitse tehdä mitään. Hyvin harvaa irtisanotaan pikkujoulujen kännimokailun takia. Nimittäin se on vapaa-aikaa ei työaikaa. Oikeastaan vain työnantajan / esimiehen harjoittama seksuaalinen häirintä tms. alaisia kohtaan katsotaan raskauttavaksi pikkujouluissa, koska on katsottu että esimiesasema tavallaan jatkuu myös vapaa-ajalla ja työntekijä on aina alisteinen.

Joten olet vain hissukseen ja naureskelet tapahtuneelle, jos joku kysyy. Niinhän miehetkin tekevät. Et kuitenkaan ole paskonut mihinkään, laskenut allesi,  riisunut itseäasi alasti, paneskellut, etkä ole irtisanonut itseäsi. 

Otat vain iisisti ja hoidat duunit hyvin, etkä toistaiseksi lähde työkavereiden kanssa kaljalle, jos sellaista on ollut tapana tehdä.

Tammikuussa kohu on ohi, ja ihmisillä muuta pohdittavaa. Ehkä jotkut muistavat tämän yhtenä villinä episodina firman historiassa mutta luulenpa että pikkujouluissa on tapahtunut paljon muutakin.

Rennosti vaan. T. täti vm. -75

Vierailija
359/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia on niiin, että työajalla ei tarvitsekaan kestää. Pikkujoulut ovat vapaaehtoiset ja vapaa-ajalla tapahtuvat. Niihin ei ole pakko osallistua ja niistä voi kävellä ulos heti jos kokee olonsa epämukavaksi. Kaikki eivät osallistu pikkujouluihn ollenkaan.

Vierailija
360/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nykyään on kamala rikos ja super paheksuttavaa vetää kännit? Varsinkin kun kyseessä oli vahinko, niin heti ollaan ohjaamassa AA-kerhoon ja mietitään kurinpalautustoimenpiteitä. Tajuan ettei käytös ole viehättävää ja ikävää on morkkiksessa olla, mutta mikä saa ihmiset heti olettamaan että kyseessä on alkoholiongelma johon pitää puuttua? Eihän se jauhojen vetäminenkään nykyään tarkoita että olet nisti, vaikka tekisit sitä joka viikonloppu. Alkoholista on nyt tehty joku mörkö.

Ei tässä kukaan kännäilyä ole tuominnut vaan väkivallan ja häirinnän jota ap harjoitti.[/quote

Aika moni tällä palstalla on niin sanotusti huolissaan Ap:n orastavasta alkoholiongelmasta.. Eli kyllä on tuomittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme