Mokasin pikkujouluissa täydellisesti
Olen hakannut päätäni kirjaimellisesti seinään koko eilisen päivän ja parannellut krapulaa. Firman pikkujoulut pidettiin poikkeuksellisesti perjantaina töiden jälkeen, vaikka koko porukka ei päässyt paikalle / halunnut osallistua, kun firmassa on aiemmin pidetty pikkujoulut marraskuun lopulla. Nyt johto halusi tehdä poikkeuksen.
En ollut ehtinyt syömään ennen pikkujouluja ja päätin testata boolin heti ensimmäiseksi mikä oli iso iso virhe (!) Siitä alamäki alkoi ja mokailuni paheni äärimmilleen. Olin ihan tuiterissa ennen pääruokaa mitä vain näykin. Muistan viettäneeni iltaa yhdessä neljän tiimiläisen kanssa ja siihen loppuvat muistikuvani täysin.
Miksi mokasin täydellisesti? Olen lähennellyt, leperrellyt ja tehnyt kaikkea muuta jätjettömän typerää miespuoleiselle työkaverille, joka sattuu olemaan ihastunut minuun mutta tuskin on enää. Tämän lisäksi olen tarrautunut miehen käteen ja puristellut lujasti niin että on jäänyt jälkiä ja mikä pahinta huutanut kadulla suureen ääneen ja haukkunut miestä miesh..ksi ja vihaavani tätä. Että näin. Onnistuin humalassa myös tuhoamaan / kadottamaan miehen kalliin merkkihuivin.
En enää ikinä juo alkoholia enkä juhli työkavereiden kanssa mitään. Tästä kaikesta on kuvattu video toisen miespuoleisen työkaverin puhelimella jonka lähetti aamusta minulle ja kertoi, ettei mies aio tulla työpaikalle ja on etänä koko viikon. Pomo ei tiedä vielä, kun oli ehtinyt lähtemään aiemmin, mutta työkaveri sanoi, että todistajia on tiimistä kaksi + mies itse.
Tämä on surullista mutta totta ja tapahtunut oikeasti. Pidän miehestä todella, mutta alkoholin takia menetin malttini täysin. Kaksi työkaveria kyselevät onko minulla piilevä / alkava alkoholiongelma, kun riehuin juhlissa liikaa. Hävettää niin paljon että haluan kuolla. Joudun varmaan puhutteluun ja saan varoituksen, kunhan minua ei vain irtisanota. Voiko tuollaisesta irtisanoa?
Mieheen en ole ottanut yhteyttä. En vaan yksinkertaisesti pysty. En vielä. Mitä teen?? Ostanko kukkia ja uuden huivin ja pyydän anteeksi kasvokkain? Merkkihuivi on todella kallis eikä sitä saa Suomesta. Mokasin täydellisesti..
Kommentit (588)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä miesmamselleja ap:n miestyökaverit on? Vähän mokailet ja mamsellit on elämää suuremmassa kriisissä. Teit miehelle palveluksen hukkaamalla typerän huivin. Mies jäi itse vapaaehtoisesti roikkumaan sinun kanssa ja on nyt keksinyt uhriutua.
Mikä on miesmamselli? :D
Sellainen kuin ap:n työtoverit.
Eipä kyllä edes kuulosta niiin hirveältä mokalta! Paljon pahempia itse tehnyt ja eiku pystypäin töihin. Kaikki mokaavat ja me suomalaiset yleensä kännissä. Toki jos oikeasti olet rikkonut jotain, se pitää korvata ja anteeksi pyytää, jos on loukannut. Yksittäiskänni pikkujouluissa ei ole ns. varhaisen puuttumisen peruste.
Vierailija kirjoitti:
Eli saako kännissä ja läpällä tekosyytä käyttää vai ei? Mä nuolin naapurin Irmaa väkisin mut kännissä olin ku sika ni riittääkö jos sanon anteeksi? Sattuuhan näitä? Mites kaksinaismoralismi toimii? Onko väliä oonko mies vai nainen?
Ei naapurin Irmaa saa väkisin nuolla mutta jos suomalaisissa pikkujouluissa nuolee vähän kollegan korvaa niin se nyt lähinnä kuuluu asiaan. Ei haittaa vaikka olisit mies tai nainen, tai määrittelemätön olento. Nuolla saa ja humalassa pitää olla.
Yksittäistapaus. Satunnaisesti kerran vuodessa. Jos ei muuta syytä häpeilemiseen tai potkuihin. Muutkin joi boolia vai olitko ainoa. Seuraavan kerran jakakaa videointivuorot kaverin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollaisen jälkeen enää kehtaa jäädä samaan työpaikkaan! Vaikka moni sanoo ihmisten unohtavan, niin ei muuten unohda. Ap tulee aina olemaan se firman s*kopää. Ja maine jää elämään, vaikka ap lähtisi pois. Uusille työntekijöille aina kerrottaisiin yhdestä h*llusta naisesta, joka työskenteli firmassa.
Tuo käytös ei ollut mikään pieni pikkujoulun moka. Tykkäisikö tämän ketjun puolustelijat, jos miespuolinen työkaveri tulisi iholle ja lähentelisi ja yrittäisi väkisin pussata, vääntäisi kädestä jäljet jättäen, huutaisi h*uraksi? Tuskin!
Samaa mieltä, olen pahoillani ap. Kyllä edelleen muista 5 vuoden jälkeenkin vanhasta työpaikasta ne naistenpyörittelijät pikkujouluista tai muuten sekoilleet. Mikään huono syöminen ei selitä tuota käytöstä. Minullakin oli perjantaina firman pikkujoulut, huonosti olin syönyt ennen mutta en silti örveltänyt alkoholin kanssa. Suosittelisin myös avointa keskustelua ja pomo mukaan, uskomatonta että jonkun mielestä tuollainen käytös on normaalia kännikäytöstä. Tsemppiä huomiseen!
Menet duuniin. Sanot, että join liikaa ja hävettää. Pyydät anteeksi. Suomalaiset antavat mokat anteeksi, jos suoraselkäisesti ottaa kämmeistään vastuun. Älä syyttele mitään syömättömyyttä. Se on noloa.
Mikä siinä on että nykyään kun jos ottaa liikaa joskus niin heti on alkoholiongelma?
Ei ole. Jos se olis jatkuvaa niin sitten ehkä joo mutta ei yksistä övereistä, eikä vielä kaksistakaan olla ennenkään menty päihdehoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollaisen jälkeen enää kehtaa jäädä samaan työpaikkaan! Vaikka moni sanoo ihmisten unohtavan, niin ei muuten unohda. Ap tulee aina olemaan se firman s*kopää. Ja maine jää elämään, vaikka ap lähtisi pois. Uusille työntekijöille aina kerrottaisiin yhdestä h*llusta naisesta, joka työskenteli firmassa.
Tuo käytös ei ollut mikään pieni pikkujoulun moka. Tykkäisikö tämän ketjun puolustelijat, jos miespuolinen työkaveri tulisi iholle ja lähentelisi ja yrittäisi väkisin pussata, vääntäisi kädestä jäljet jättäen, huutaisi h*uraksi? Tuskin!Samaa mieltä, olen pahoillani ap. Kyllä edelleen muista 5 vuoden jälkeenkin vanhasta työpaikasta ne naistenpyörittelijät pikkujouluista tai muuten sekoilleet. Mikään huono syöminen ei selitä tuota käytöstä. Minullakin oli perjantaina firman pikkujoulut, huonosti olin syönyt ennen mutta en silti örveltänyt alkoholin kanssa. Suosittelisin myös avointa keskustelua ja pomo mukaan, uskomatonta että jonkun mielestä tuollainen käytös on normaalia kännikäytöstä. Tsemppiä huomiseen!
Sinunkaan elämässä ei paljon taida tapahtua. Tsemppiä vaan sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä miesmamselleja ap:n miestyökaverit on? Vähän mokailet ja mamsellit on elämää suuremmassa kriisissä. Teit miehelle palveluksen hukkaamalla typerän huivin. Mies jäi itse vapaaehtoisesti roikkumaan sinun kanssa ja on nyt keksinyt uhriutua.
Mikä on miesmamselli? :D
Ottaa hienon huivin pikkujouluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo käytös ei ollut mikään pieni pikkujoulun moka. Tykkäisikö tämän ketjun puolustelijat, jos miespuolinen työkaveri tulisi iholle ja lähentelisi ja yrittäisi väkisin pussata, vääntäisi kädestä jäljet jättäen, huutaisi h*uraksi? Tuskin!Samaa mieltä, olen pahoillani ap. Kyllä edelleen muista 5 vuoden jälkeenkin vanhasta työpaikasta ne naistenpyörittelijät pikkujouluista tai muuten sekoilleet. Mikään huono syöminen ei selitä tuota käytöstä. Minullakin oli perjantaina firman pikkujoulut, huonosti olin syönyt ennen mutta en silti örveltänyt alkoholin kanssa. Suosittelisin myös avointa keskustelua ja pomo mukaan, uskomatonta että jonkun mielestä tuollainen käytös on normaalia kännikäytöstä. Tsemppiä huomiseen!
Ap sanoi, ettei mies halua keskustelua.
Se olisi maanantai ja kaikki viikonloppuna pikkujouluja viettäneet töihin mars! Kyllä se siitä ajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä merkkinen huivi? Onko siinä kultaa?
Joo minuakin tämä alkoi kiinnostaa. Hermes? Vuittoniahan saa esim. Hgistä, tai Guccia vaikka. Termi todella kallis vähän käsitteenä vaihtelee täällä kans 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä merkkinen huivi? Onko siinä kultaa?
Joo minuakin tämä alkoi kiinnostaa. Hermes? Vuittoniahan saa esim. Hgistä, tai Guccia vaikka. Termi todella kallis vähän käsitteenä vaihtelee täällä kans 😃
Ap:n sanojen mukaan 800 euron huivi.
Mies ostakoon itse uuden kun hävitti edellisen.
Sano et epäilet tyrmäystippoja. Tai sit vaan pahoittelet et kävi noin ja jatka kun mitään ei olis tapahtunut. Ja sano kans, että booli oli sulle liian vahvaa etkä ollu syöny kunnolla.
En voi kuin ihmetellä. En usko että mies olisi pikkujoulujen takia ottanut esiin mitään työnkuva-asioita. Aikoinaan kun olin konsulttina yksi meidän parhaista työntekijöistä sammui kopiohuoneeseen ja olipa vielä pistänyt oven lukkoon sitä ennen. Oli ihan perussettiä lähteä *anemaan osakkaita, miespuoliset osakkaat olivat todellä törkeitä ja heittelivät hammastikkuja naisten rintoihin jne. Mitään näistäkään ei koskaan seurannut muuta kuin ahdistusta ko. naisille. Nykytyössäni yksi mies kävi juhlissa kiinni mun miehen alakertaan, selityksenä että halusi kokeilla kun se on kuulemma niin iso. Onhan näitä. Sen takia en nyt pidä tuota ap:n juttua kummoisena enkä jaksa uskoa noita työnkuva-asioita. Nämä palstakirjoittelijat tuntuvat olevan pipo kireällä mutta täällä kirjoittelee paljon huonostivoivia ihmisiä.
Ihmettelen näitä yksityiskohtaisesti juttujen kertojia tänne palstalle... Minua ainakin hävettäis, jos olisin mokaillut enkä viitsisi siitä palstalle kirjoittaa, koska kyseiset tyypithän voisi asiasta lukea palstalta.
Missä olet töissä? Meidän työpaikalla tuo kyllä kuitattaisiin huumorilla. Anteeksi kyllä pitäisi pyytää, mutta kyllä ihmiset ymmärtävät että mokia sattuu varsinkin jos kännää. Itse en pikkujouluihin edes mene koska en jaksa kännisiä ihmisiä. Tai jos menen niin lähden siinä vaiheessa kun ihmiset alkavat olla juovuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhistele boolin vahvuutta. Selitä ettet ehtinyt syödä etkä tajunnut, että on niin vahvaa.
Oliko booli edes vahvaa vai siirryitkö muihin juomiin ennen ruokaa?
Booli oli vahvaa ja muistan nauttineeni muitakin juomia ja työkaverit ovatkin ihmetelleet miksi minulla oli jatkuvasti drinkki kädessä, paitsi hetkenä jolloin lässytin miehelle ja tarrauduin tämän käteen rikkoen huivin. Pääruokaa vaan räävin ja pyörittelin lautasella.
Voi vakuuttaa, että 40-vuoden kuluttua eläkkeellä helpottaa. Jos et käynyt pomojen haaroväliin kiinni, tuskin tästä lopputili napsahtaa. Naiset ovat muutaman vuoden veemäisiä, miehet ymmärtävät.
- elämä opettaa, pikkasen jo oppinut😂seniori
Miten voit nauraa asialle? Ap on mokannut ja ryssinyt asiansa oikein perinpohjaisesti. Mieti asiaa miehen näkökannalta ap on ollut aivan asiaton alkoholisti sika. Tuollaista ei pelkällä anteeksipyynnöllä ja huivin hankinnalla korvata. En yhtään yllättyisi jos miehen puolelta ihastus olisi muuttunut vihaksi.
No kerro, millä ja miten tuo korvataan? Eikä ap ole alkoholisti, ei yksi känniörvellyskerta kenestäkään alkoholistia vielä tee. Saat varmaan ihan erityistä nautintoa kun lyöt jo valmiiksi lyötyä ihmistä. Sinunlaisesi ovat harvinaisen myrkyllisiä ihmisiä.
Miksi nykyään on kamala rikos ja super paheksuttavaa vetää kännit? Varsinkin kun kyseessä oli vahinko, niin heti ollaan ohjaamassa AA-kerhoon ja mietitään kurinpalautustoimenpiteitä. Tajuan ettei käytös ole viehättävää ja ikävää on morkkiksessa olla, mutta mikä saa ihmiset heti olettamaan että kyseessä on alkoholiongelma johon pitää puuttua? Eihän se jauhojen vetäminenkään nykyään tarkoita että olet nisti, vaikka tekisit sitä joka viikonloppu. Alkoholista on nyt tehty joku mörkö.
Mikä huomionosoitus? Anteeksipyyntö uuden huivin kera riittää, ei tarvita muuta matelua.