Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikalla yksi henkilö on ottanut minut silmätikuksi. Mitä voin tehdä?

Vierailija
10.12.2022 |

Työpaikka on muuten ok, mutta tämä yksi henkilö naljailee minulle koko ajan asiattomasti. Kaikki on hänestä huonosti, oli kyse mistä vain tekemästäni. Muilta ei samanlaista palautetta työstä tule. Kritiikkiä tulee erityisesti silloin, jos paikalla on muitakin.

-turkulainen

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä toisessa ketjussa joku kertoi alkaneensa olla tällaista henkilöä kohtaan oikein korostetun mukava, kiinnostunut, ystävällinen, viettäneen tämän kanssa enemmän hetkiä kuin oikeasti olisi halunnut. Ja ongelma oli sillä ratkennut. Viestissä ei kyllä käynyt ilmi, että joutuiko hän jatkamaan tätä mielistelyä lopun aikaansa tuossa työpaikassa, vai riittikö lyhyt mukavuuskuuri, jolla ansaitsi toisen luottamuksen.

Vierailija
82/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työpaikalla mies on on pahimman luokan urpo: jankuttaa samoja negatiivisia asioita päivästä toiseen. Ikinä mikään ei ole hyvin. Alkaa ihan oikeasti mennä hermo. Pidän työstäni, mutta en jaksa jatkuvaa negatiivista tulkutusta. Olen pariin otteeseen sanonut siitä hänelle, mutta tämä urpo reagoi siihen vauhkoontumalla entistä negatiivisemmaksi.

Mä niin haluaisin tietää miten tollaset saa järkiinsä. En halua lähteä työpaikasta tuon takia.

Mä kyllä vaihtaisin työpaikkaa itseni hyvinvoinnin takia. Miksi jäädä työpaikkaan jossa ei viihdy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita pomon pomolle että sinua kiusataan työpaikalla. Sitä ei tarvitse kertoa että pomo ei tee asialle mitään. Pomon pomo tajuaa sen itse aikanaan.

Vierailija
84/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräässä toisessa ketjussa joku kertoi alkaneensa olla tällaista henkilöä kohtaan oikein korostetun mukava, kiinnostunut, ystävällinen, viettäneen tämän kanssa enemmän hetkiä kuin oikeasti olisi halunnut. Ja ongelma oli sillä ratkennut. Viestissä ei kyllä käynyt ilmi, että joutuiko hän jatkamaan tätä mielistelyä lopun aikaansa tuossa työpaikassa, vai riittikö lyhyt mukavuuskuuri, jolla ansaitsi toisen luottamuksen.

Onkohan yhdellä meidän uudehkolla työntekijällä tämä taktiikka. Hän suorastaan vainoaa minua ja tuntuu koettavan kaverustua kanssani, jutella väkisin vapaa-ajan kuulumisiani. Haluaisin vain olla rauhassa, eli työasiat työasioina ja vapaa-ajan asioista jutteleminen ei mielestäni kuulu työpaikalle. Miten näistä pääsee eroon? En ainakaan ala mielistelemään takaisin.

Vierailija
85/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan yhdellä meidän uudehkolla työntekijällä tämä taktiikka. Hän suorastaan vainoaa minua ja tuntuu koettavan kaverustua kanssani, jutella väkisin vapaa-ajan kuulumisiani. Haluaisin vain olla rauhassa, eli työasiat työasioina ja vapaa-ajan asioista jutteleminen ei mielestäni kuulu työpaikalle. Miten näistä pääsee eroon? En ainakaan ala mielistelemään takaisin.

Tähän auttaa selkeät rajat jotka näkyvät ulospäin eli työasiat va henkilökohtaiset asiat. Ja henkilökohtaisia asioita ei missään muodossa tuo ulos muille. Jos nuo sekoittuvat niin vaikeuksia tiedossa. Yksinkertaista ja selkeää.

Vierailija
86/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut saman. Esimiehemme ei välittänyt siitä, joten oli vaihdettava työpaikkaa. Eivät tuollaiset mulqvistit omasta takaa tuota lopeta...

E

Tuollaisille perzrei-ille täytyy sanoa takaisin kunnolla, muuten eivät jätä rauhaan.

Joo. Mulle yks vitt*uili. Pomo sattui paikalle, niin sanoin että joko tuo Ä*** lopettaa sen vitt....uilun tai minä lähden. No pomo piti puhuttelun. Läksin kuitenkin sitte vuoden kuluttua.

Vierailija
87/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen tullut tänne tekemään työtä, en hakemaan ystäviä. Vapäa-aikani EI kuulu tänne."

Mä olen kerran sanonut.

Vierailija
88/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisi niskalenkin tuollaisesta työpäivän jälkeen. Musta huppu päähän ja kun hän lähtee töistä niin nisklanekkiotteeseen takaa päin ja sanoiisn korvaan mörällä äänellä "jätä mut rauhaan tai sulle käy huonosti"

Vierailija
89/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työterveyden ohje: Mene asiallisesti sanomaan henkilölle, että koet hänen jatkuvan arvostelun, vieläpä muiden läsnäollessa, epäasiallisena käytöksenä. Ja pyydä lopettamaan. Tee tämä kahdestaan, jotta hän voi säilyttää kasvonsa muiden silmissä. Jos ei lopeta, käänny esihenkilön puoleen ja huomauta esihenkilölle, että kyseessä on työsuojeluasia, johon hänen on lain vuoksi pakko puuttua.

Miksi ihmeessä jonkun kiusaajan kasvoja pitää säästää ja lähteä paapomaan kun hän nolaa toista vähän väliä? Sanoo suoraan vaan rauhallisesti muiden läsnäollessa. Mikään ei hillitse niin hyvin kuin kunnon häpeä ja kiinni jääminen.

Kahden kesken puhuessa on myös riski, että hän muuttaa sanomiasi ja kertoo muunneltua totuutta muille sinun sanomisistasi. Siksi on hyvä sanoa kaikki muiden läsnäollessa.

Vierailija
90/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden tyyppien kanssa täytyy heittäytyä "tyhmäksi". Kun naljailee, niin kysyt toisten kuullen "mitä tarkoitat" "voisitko täsmentää" jne. Tässä on tärkeää pitää pokka ja olla aidosti ihmettelevä äänensävyä myöten. Ja antaa toisen kiemurrella selityksissään. Toinen keino on ymmärtää tahallaan asia päinvastoin, kehuksi. Esim jos sarkastisesti kehuu sun tekemisiä, niin oikein iloisesti kiitä häntä kehuista.

Valitettavasti jos esimies ei puutu asiaan, niin silloin on parempi pidemmän päälle vaihtaa työpaikkaa. Sitten kun lopettaa tuolla ja kysytään syytä, niin voi sanoa asiallisesti että haluaa keskittyä työntekoon eikä työkaverin päänaukomiseen.

Vierailija
91/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työterveyden ohje: Mene asiallisesti sanomaan henkilölle, että koet hänen jatkuvan arvostelun, vieläpä muiden läsnäollessa, epäasiallisena käytöksenä. Ja pyydä lopettamaan. Tee tämä kahdestaan, jotta hän voi säilyttää kasvonsa muiden silmissä. Jos ei lopeta, käänny esihenkilön puoleen ja huomauta esihenkilölle, että kyseessä on työsuojeluasia, johon hänen on lain vuoksi pakko puuttua.

Miksi ihmeessä jonkun kiusaajan kasvoja pitää säästää ja lähteä paapomaan kun hän nolaa toista vähän väliä? Sanoo suoraan vaan rauhallisesti muiden läsnäollessa. Mikään ei hillitse niin hyvin kuin kunnon häpeä ja kiinni jääminen.

Kahden kesken puhuessa on myös riski, että hän muuttaa sanomiasi ja kertoo muunneltua totuutta muille sinun sanomisistasi. Siksi on hyvä sanoa kaikki muiden läsnäollessa.

Tätäkin olen miettinyt. Ei olisi kiva jos henkilö kertoo esimerkiksi minun uhkailleen häntä, jos kahden kesken totean ettei näin voi jatkua.

- turkulainen

Vierailija
92/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hän arvostelee vain sinun työsi jälkeä, niin käsi sydämellä, teetkö oikeasti hyvin työsi?

Eihän tuo asiallista käytöstä tietenkään ole, mutta jos esimies on tämän huomannut, eikä juuri toimi, niin kuulostaa siltä, ettei kiusaaja ole ainoa, jonka toiminnan pitää muuttua.

Totta. Riitaan ja tai erimielisyyteen tarvitaan aina vähintään kaksi

Se ei ole riita silloin, jos nälvitään yksipuolisesti. Se on kiusaamista. 

Tuolloin kannattaa vaihtaa työtä tai työpaikkaa. Miksi tehdä sellaista työtä jossa on tuollaista? Alanvaihdosta voi muutenkin saada aivan uutta suuntaa elämäänsä.

Yhdestä paikasta soitettiin ja houkuteltiin hakemaan sinne töihin. Houkutteleva vaihtoehto, koska silloin pääsisi kerralla eroon nälvijästä.

- turkulainen

Tästä nyt ainakin kannattaa pomolle vihjaista. Voi olla, että ovat halukkaita panostamaan työviihtyvyyteen, ettei tarvitse taas alkaa rekrytä uutta tekijää.

Toisaalta jää vähän tympeä mielikuva työpaikasta, jos työviihtyvyyteen aletaan panostaa vasta silloin, kun joku uhkaa nostaa kytkintä.

- turkulainen

Vierailija
93/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ignooraa koko tyyppi. Älä tervehdi, älä katso, älä juttele hänelle. Kato miten reagoi. Muitten kans oot sit ohan normaalisti.

Saattaa olla,että sitä rupeaa ärsyttämään niin paljon se,ettet reagoi ja ignooraat koko tyypin,että lopulta lopettaa sulle kuittailun,jos siihen ei todellakaan oo aihetta...kateellinen tai muuten tonttu on,jos alkaa aiheetta kiusaamaan,eikä kiusaamista kenenkään tarvii sietää

Vierailija
94/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tuli todistettua, ettei työterveys tiedä työpaikkakiusaamisesta hevonkuusta.

Vierailija
95/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap töissä tuomiokapitulissa?

Vierailija
96/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin jo neuvoa kunnes huomasin, että turkulainen kyseessä 😂

Mää mitään nääs sulle neuvo..tai no ota bussi kohti Tamperetta Nääs 🙂👍

Vierailija
97/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nainen 50+. Tämmönen kiusasi meikäläistä. Läksiäiseksi tein työpaikasta tarkastuspyynnön.

Vierailija
98/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelin tätä kahdenkesken juttelua. Ei niin , vaan muiden läsnäollessa asiat jutellaan. Esimiehen on pakko puuttua asiaan jos meinaa säilyttää esimiehen paikkansa. Jos kiusaaja on narsisti niin kyllä kannattaa pyytää työterveydestä psykologi paikalle.

Vierailija
99/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esimiehen on pakko puuttua asiaan jos meinaa säilyttää esimiehen paikkansa."

Näin toki on lain mukaan.

Mutta on esimiehiäkin, jotka vähät välittävät siitä.

Vierailija
100/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä keski-ikäinen nainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme