Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikalla yksi henkilö on ottanut minut silmätikuksi. Mitä voin tehdä?

Vierailija
10.12.2022 |

Työpaikka on muuten ok, mutta tämä yksi henkilö naljailee minulle koko ajan asiattomasti. Kaikki on hänestä huonosti, oli kyse mistä vain tekemästäni. Muilta ei samanlaista palautetta työstä tule. Kritiikkiä tulee erityisesti silloin, jos paikalla on muitakin.

-turkulainen

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti aika vähän on yleensä tehtävissä. Se pitää miettiä uus työpaikka.

Tämä minua juuri huolestuttaa. Huomaan että alkaa vähitellen olla sellainen olo, että jatkuvan ärsyttämisen seurauksena voivat jossain vaiheessa hermot pettää. Saatan silloin sanoa hyvin ikävästi takaisin. Ja siitähän nälvijä vain saisi uuden aiheen lisää pään aukomiselle.

- turkulainen

Vierailija
42/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näkisi avointa nokittelua fiksuna. Älä siis laskeudu samalle tasolle, vaan ota asia puheeksi kahden kesken. Tuo julki tuntemuksesi ja katso miten hän siihen reagoi. Jos vähättelee, mitätöi ja syyllistää, totea rauhallisesti, että koet käytöksen asiattomana, ja toivot ettei se jatku ja mikäli jatkuu, viet asian eteenpäin. Pysy tyynenä ja asian päällä, vaikka vastassa olisi pilkkaa ja naurua: "Ootko sä noin tosikko, ettet huumoria ymmärrä?"

- "Huumori on taitolaji. Olen kokenut toimintasi loukkaavana ja kiusallisena, joten huumorisi ei iske minuun. Toivon, että lopetat tähän."

Mikäli tilanne jatkuu, mene esihenkilösi juttusille ja vaadi puuttumista.

Hyviä neuvoja. Kiitos niistä. Toivottavasti asiat järjestyvät.

- turkulainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Sinun on vedettävä raja.

Se on helpommin sanottu kuin tehty, kun on työpaikalla uusi. Esimies tiedostaa tilanteen, mutta taitaa pelätä vähän tuota tyyppiä.

Ei kai auta kuin yrittää sanoa päin naamaa suoraan ettei touhu voi jatkua nykyisellään.

- turkulainen

Voi sanoa. Vaikka olenkin uusi, minua ei kytätä eikä minulle piikitellä.

Vierailija
44/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut vastaavia kokemuksia, kun esimiehenä on ollut 35-45 v nainen. Olen huomannut että epäolennaiset asiat saattoivat näillä naisjohtajilla nousta liian suuriksi. Itse kun olen voimakastahtoinen henkilö ja puutun asiattomuuksiin, niin jos kyseessä on tällainen tunteella käyvä naisjohtaja niin hän voi ottaa itseensä kun ei pääsekään päsmäröimään kohdallani. Johtajuus ja valta ei vaan sovi kaikille

Vierailija
45/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyt siltä että mikä v i t t u suakin vaivaa?

Tai kysy siltä miksi sä olet aina noin negatiivinen? Etkö sä saa seksiä kotona kun oot tuollainen valittaja ja täytyy täällä vittuilla?

Vierailija
46/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aivan samanlaisia kokemuksia.

Käyttäydyin ns normaalisti tätä tyyppiä kohtaan eli tervehdin jne.

Hän sai vähän väliä näitä ns raivokohtauksia ja aina minua kohtaan; otin vaan hänen solvauksia vastaan.Toisella kun palaa silmät päässä kuin pakojäniksellä, on aivan turha edes yrittää sanoa mitään!

Lopulta menin pomon juttusille; hän oli jo tietoinen asiasta, kyseinen henkilö on aina tällainen, mutta ei tehnyt asialle mitään.

Vaihdoin lopulta työpaikkaa;

Elämä on liian lyhyt tällaiseen sontaan.

Tsemppiä 👍

Vierailija
47/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan esimiehelläkin esimies, yhteyttä siis suoraan sinne. Toimii.

Vierailija
48/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoin siksi keskustelemaan asiasta kahdenkesken ja säästämään toisen kasvoja, että jos kyseessä on persoonallishäiriöinen ihminen, on häpeän tunne hänelle itselleen sietämätön olotila ja se voi pahentaa hänen käytöstään. Lisäksi tämän kahdenkeskisen keskustelun ei tarvitse tapahtua juuri silloin kun henkilö nälvii sinua, vaan voit henkisesti siihen valmistua etukäteen. Kun on asiallinen ja jämäkkä, se saattaa hyvinkin toimia. Voit myös huomauttaa ettei työntekosi kuulu hänelle kun ette tee yhteistyötä. Ja käytä sanaa epäasiallinen käytös ja pyydä lopettamaan. Tv. työterveyshuollon psykologi

Vierailija
49/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kukaan ei näe, hapeta se hallintaotteella. Tiuskaise korvaan että jos homma ei lopu, lyhty sammuu lopullisesti. Sitten kun pelle hoipertelee itkemään johdolle, ole kuin mitään ei olisi tapahtunut. Syytä pelleä vainoharhaisuudesta.

Vierailija
50/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy myös työterveydessä puhumassa kiusaamisesta ja näinollen oman työsi motivaatiosta ja omasta jaksamisestasi. Kirjaavat kaikki ylös. Sitten yhteyttä esimiehen esimieheen.

Vierailija
51/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvoin siksi keskustelemaan asiasta kahdenkesken ja säästämään toisen kasvoja, että jos kyseessä on persoonallishäiriöinen ihminen, on häpeän tunne hänelle itselleen sietämätön olotila ja se voi pahentaa hänen käytöstään. Lisäksi tämän kahdenkeskisen keskustelun ei tarvitse tapahtua juuri silloin kun henkilö nälvii sinua, vaan voit henkisesti siihen valmistua etukäteen. Kun on asiallinen ja jämäkkä, se saattaa hyvinkin toimia. Voit myös huomauttaa ettei työntekosi kuulu hänelle kun ette tee yhteistyötä. Ja käytä sanaa epäasiallinen käytös ja pyydä lopettamaan. Tv. työterveyshuollon psykologi

Miksi pitää ajatella jonkun persoonallisuushäiriöiden tunteita? Juuri tämmöinen hienotunteisuus kiusaaja kohtaan aiheuttaa sen että kiusaaja ei koskaan opi tai lopeta. Ei näistä kahdenkeskisistä keskusteluista ole mitään hyötyä. Kiusaaja jatkaa ja jatkaa, kun tietää että voi toimia näin. 

Vierailija
52/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän sai vähän väliä näitä ns raivokohtauksia ja aina minua kohtaan; otin vaan hänen solvauksia vastaan.Toisella kun palaa silmät päässä kuin pakojäniksellä, on aivan turha edes yrittää sanoa mitään!

Lopulta menin pomon juttusille; hän oli jo tietoinen asiasta, kyseinen henkilö on aina tällainen, mutta ei tehnyt asialle mitään.

Tsemppiä 👍

Samoja kokemuksia. Esimiehet hiljaa hyväksyvät tämmöisen käytöksen ja ovat hampaattomia puuttumaan tähän. Leimaudut itse hankalaksi, kun edes otat asian puheeksi. Minä myös aikanaan vaihdoin työpaikkaa ja pääsin siitä myrkyllisestä ilmapiiristä eroon. Valitettavasti kiusaaja löytää aina uuden uhrin.

Vierailija
53/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme nynny taas kyselemässä. Kohtaat ongelman suoraan ja pelkäämättä.

Vierailija
54/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin seuraavan kerran (kun paikalla muitakin),että anteeksi en ole yhtä hyvä kuin sinä,voisitko ystävällisesti opastaa minua miten tämä asia hoidetaan paremmin?Sanoin näin kerran yhdelle naapurivalittajalle,loppui valitus siihen paikkaan ja oli hiljaa joka kerta kun nähtiin...

Vierailija
55/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilö lienee nainen, aina nämä tällaiset ovat. Olenko oikeassa? Sellainen on joka työpaikalla, jossa naisia on.

Tuo on usein totta. Olen työskennellyt kouluissa ja monesti joku nainen on ryhtynyt keljuksi.

Vierailija
56/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä 👍

Samoja kokemuksia. Esimiehet hiljaa hyväksyvät tämmöisen käytöksen ja ovat hampaattomia puuttumaan tähän. Leimaudut itse hankalaksi, kun edes otat asian puheeksi. Minä myös aikanaan vaihdoin työpaikkaa ja pääsin siitä myrkyllisestä ilmapiiristä eroon. Valitettavasti kiusaaja löytää aina uuden uhrin.

Toivottavasti nämä kiusaajat kohtaavat aikanaan kivuliaan kuoleman.

Vierailija
57/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän arvostelee vain sinun työsi jälkeä, niin käsi sydämellä, teetkö oikeasti hyvin työsi?

Eihän tuo asiallista käytöstä tietenkään ole, mutta jos esimies on tämän huomannut, eikä juuri toimi, niin kuulostaa siltä, ettei kiusaaja ole ainoa, jonka toiminnan pitää muuttua.

Vierailija
58/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän arvostelee vain sinun työsi jälkeä, niin käsi sydämellä, teetkö oikeasti hyvin työsi?

Eihän tuo asiallista käytöstä tietenkään ole, mutta jos esimies on tämän huomannut, eikä juuri toimi, niin kuulostaa siltä, ettei kiusaaja ole ainoa, jonka toiminnan pitää muuttua.

Vaikka työn jälki ei olisi täydellistä, niin siltikään ei oikeuta käytöstä. Välillä kyllä ihmettelen sinunkaltaistesi kommentteja. Kollegalle ei kuulu toisen työntekijän työn jälki. 

Vierailija
59/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää ajatella jonkun persoonallisuushäiriöiden tunteita? Juuri tämmöinen hienotunteisuus kiusaaja kohtaan aiheuttaa sen että kiusaaja ei koskaan opi tai lopeta. Ei näistä kahdenkeskisistä keskusteluista ole mitään hyötyä. Kiusaaja jatkaa ja jatkaa, kun tietää että voi toimia näin. 

Jos ihminen kokee että häntä on loukattu tai hänet on häpäisty, ei hän rupea sitten miellyttämään tätä loukkaajaa. Vai teetkö itse niin, että alat miellyttämään, kun joku saa sinussa aikaan loukkaantumisen tunteen? Aikuisten maailmassa pointti ei ole aina se, että kukahan tässä on hei eniten oikeassa, vaan pointti on saada muutos aikaan. Muutos ei tule käskemällä, vaan pitää miettiä että millä tavalla tuo toinen ihminen tikittää, mikä juuri hänessä saisi muutoksen aikaan.

Vierailija
60/106 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka työn jälki ei olisi täydellistä, niin siltikään ei oikeuta käytöstä. Välillä kyllä ihmettelen sinunkaltaistesi kommentteja. Kollegalle ei kuulu toisen työntekijän työn jälki. 

Juuri näin. Kyllä ihmisten kuuluisi olla inhimillisiä toisiaan kohtaan siellä työpaikalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan