Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikalla yksi henkilö on ottanut minut silmätikuksi. Mitä voin tehdä?

Vierailija
10.12.2022 |

Työpaikka on muuten ok, mutta tämä yksi henkilö naljailee minulle koko ajan asiattomasti. Kaikki on hänestä huonosti, oli kyse mistä vain tekemästäni. Muilta ei samanlaista palautetta työstä tule. Kritiikkiä tulee erityisesti silloin, jos paikalla on muitakin.

-turkulainen

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on vanhempi ihminen, jolla vaikuttaa olevan kova tarve päteä. Emme tee samaa työtä.

- turkulainen

2/106 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei ole ylemmässä asemassa kuin sinä itse, iske takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastailija kirjoitti:

Ei ole. Mutta miten käytännössä pitäisi toimia?

- turkulainen

Vierailija
4/106 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut saman. Esimiehemme ei välittänyt siitä, joten oli vaihdettava työpaikkaa. Eivät tuollaiset mulqvistit omasta takaa tuota lopeta...

Vierailija
5/106 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut saman. Esimiehemme ei välittänyt siitä, joten oli vaihdettava työpaikkaa. Eivät tuollaiset mulqvistit omasta takaa tuota lopeta...

Esimies on kyllä huomannut henkilön erikoisen käytöksen, mutta ei puutu siihen. Kieltämättä vaikuttaa työmotivaatioon, kun joutuu kuuntelemaan ikävää kuittailua.

- turkulainen

Vierailija
6/106 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vastailija kirjoitti:

- turkulainen

Kun hän naljailee, niin kysyt häneltä kovaan ääneen kaikkien kuullen, että "miten  minusta kuulostaa siltä, että sinä arvostelet minua koko ajan, miksi teet niin?"

Vierailija
7/106 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastailija kirjoitti:

Tekisi mieli tehdä jotain tai sanoa takaisin, mutta pelkään henkilön kuittailevan sen seurauksena jatkossa entistä enemmän. Vaikuttaa kuin tyyppi testaisi miten hermot kestävät. Sitä on jatkunut jo hyvän aikaa.

- turkulainen

Vierailija
8/106 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ignooraa koko tyyppi. Älä tervehdi, älä katso, älä juttele hänelle. Kato miten reagoi. Muitten kans oot sit ohan normaalisti.

Vierailija
9/106 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että Voitko täsmentää, en ymmärtänyt. Pyydä toistamaan. Älä häpeä.

Hyökkäys on paras puolustus.

Vierailija
10/106 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ignooraa koko tyyppi. Älä tervehdi, älä katso, älä juttele hänelle. Kato miten reagoi. Muitten kans oot sit ohan normaalisti.

Tulen siinä tapauksessa saamaan esimieheltä moitteita tylystä käytöksestä. En voi toimia noin, kun tilanteissa on muita paikalla.

- turkulainen

Vierailija
11/106 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö lienee nainen, aina nämä tällaiset ovat. Olenko oikeassa? Sellainen on joka työpaikalla, jossa naisia on.

Vierailija
12/106 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naljailee todennäköisesti muillekin. Meillä pomo otti naljailijan puhutteluun.

Käytös ei muuttunut, sai kenkää. Työpaikalla on ollut rauhallista tuon henkilön lähdön jälkeen.

Vierailija
13/106 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vastailija kirjoitti:

- turkulainen

Kun hän naljailee, niin kysyt häneltä kovaan ääneen kaikkien kuullen, että "miten  minusta kuulostaa siltä, että sinä arvostelet minua koko ajan, miksi teet niin?"

Kokeilen miten käy. Epäilen kuitenkin että henkilö vetoaa siihen että pitäisi kestää kritiikkiä. Kyllä, mutta ei sitä koko ajan pitäisi tulla samalta ihmiseltä ilkeilyn kera.

- turkulainen

Vierailija
14/106 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano, että Voitko täsmentää, en ymmärtänyt. Pyydä toistamaan. Älä häpeä.

Hyökkäys on paras puolustus.

Katsotaan miten käy. Kiitos vinkistä.

- turkulainen

Vierailija
15/106 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naljailee todennäköisesti muillekin. Meillä pomo otti naljailijan puhutteluun.

Käytös ei muuttunut, sai kenkää. Työpaikalla on ollut rauhallista tuon henkilön lähdön jälkeen.

Muut vaikuttavat myös ärtyneiltä tähän henkilöön. Tuskin kenkää kuitenkaan tulee kovin helposti.

- turkulainen

16/106 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vastailija kirjoitti:

- turkulainen

Se on työpaikkakiusaamista. Kerro esimiehelle niin henkilö saa varoituksen ja jos vielä uusii tekonsa, tulee irtisanotuksi työstään.

Vierailija
17/106 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö kritisoija työtä? Joskus haukkuja kääntää huomiota pois siitä, ettei ole itse tehnyt työtä. Haluaa saada muut puolelleen. Voi onnistua jos muutkin ovat samassa tilanteessa, eli sinä olet tekijä ja he eivät.

Vierailija
18/106 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi itse joutua vaikeuksiin.

Vierailija
19/106 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos turkulainen niin katso pitkään sen nenää. Tuijotat vaan kunnes hermostuu ja kysyy mitä tuijotat. Sanot että käys kattoon peilistä. Jos saat sen siihen puuhaan niin toteat, että katto huomaakko? työpaikan persreikähän se siinä kattelee takas.  Sitten jatkat hommias. 

Vierailija
20/106 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyden ohje: Mene asiallisesti sanomaan henkilölle, että koet hänen jatkuvan arvostelun, vieläpä muiden läsnäollessa, epäasiallisena käytöksenä. Ja pyydä lopettamaan. Tee tämä kahdestaan, jotta hän voi säilyttää kasvonsa muiden silmissä. Jos ei lopeta, käänny esihenkilön puoleen ja huomauta esihenkilölle, että kyseessä on työsuojeluasia, johon hänen on lain vuoksi pakko puuttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi