Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NAISILLE: Miten toimia, jos joku mies seuraa epäilyttävästi syrjäisellä seudulla?

Vierailija
10.12.2022 |

Itse jouduin eilen lähtemään illalla juoksuun kotia kohti, kun mies pimeässä kujilla seurasi selvästi, oli tyyliin 20 kohtaa missä kääntyä eri kohtaan, mutta seurasi minua ja välillä vilkuili taaksensa. Paikka oli niin syrjässä ettei siihen kellon aikaan illasta-yöstä ollut muita ihmisiä alueella.

Hyvin pelottava kokemus. Varsinkin kun lehdissä on ollut juttua siitä miehestä, joka on vuosikymmeniä naisia metsästänyt ja tehnyt hirveyksiä.

Miten te toimitte tai toimisitte, jos jossain missä ei ole muita ihmisiä, lähtee joku mies teitä seuraamaan?

Kommentit (1308)

Vierailija
1261/1308 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuunnellut sen verran paljon kauhutarinoita (podcastit), että niiden perusteella lähtisin juoksemaan. 

Vierailija
1262/1308 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin työmatkalla, että joku vanha ukko meni pyörällä ympyrää pysäkin edessä, missä seisoin aamuisin. Aina palasi mistä oli tullutkin, eikä jatkanut kaupunkiin tai sairaalalle. Aina aamuisin teki saman oudon lenkin ennen bussini tuloa. Mietin että samanlainen äijä pyörinyt aiemmilla matkoilla myös lähellä pysäkkejä. Eli mulla oli kai stalkkeri. Muutin toiselle asuinalueelle, vaihdoin työpaikkaa ja ukkoa ei ole näkynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/1308 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Huomasin työmatkalla, että joku vanha ukko meni pyörällä ympyrää pysäkin edessä, missä seisoin aamuisin. Aina palasi mistä oli tullutkin, eikä jatkanut kaupunkiin tai sairaalalle. Aina aamuisin teki saman oudon lenkin ennen bussini tuloa. Mietin että samanlainen äijä pyörinyt aiemmilla matkoilla myös lähellä pysäkkejä. Eli mulla oli kai stalkkeri. Muutin toiselle asuinalueelle, vaihdoin työpaikkaa ja ukkoa ei ole näkynyt.

Tosiaan ajoi mun ohi jopa 3 kertaa sitä lenkkiä. Ihan hemmetin outo hiippari. Puhuin usein miehelleni puhelimeen siinä odottaessa bussia. Mutta juu, ei ollut ihan syrjäisin paikka. Mulla oli laukussa turvasumutin myös yms.

Vierailija
1264/1308 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En ymmärrä näin miehenä et mitä pahaa siinä on että lähestyy naista esim kadulla jos sanoo esim kohteliaasti "moi, mitä kuuluu". Tinderistäkö seuraa pitäisi vain etsiä...

Voihan niin toimia päivänvalossa. Mutta keskustelussa on aiheena miehet jotka lähtevät naisten perään ja oikeasti häiritsevällä tavalla. Naiselle puhuminen pimeällä kujalla on outoa!

Vierailija
1265/1308 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän pitäisi saada suojaavia lakeja, kenties itsepuolustusvälineille lupa?

Sittenhän sillä hyökkääjälläkin on niitä samoja välineitä.

No, miehet on fyysisesti paljon vahvempia joka tapauksessa niin se tasoittaisi sitä mahdollisuutta puolustaa itseään naisena..

Yleensä mies on vahvempi, mutta ei varmasti aina niin ole. Moni nainen voi olla yllättävän vahva, etenkin jos adrenaliinia erittyy. Itse kyllä purisin todella lujaa palan pois, jos joku kävisi kimppuun. Mutta puhelinta ainakin kannattaa pitää mukana, niin voi soittaa apua.

Vierailija
1266/1308 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

soittaisin jollekin läheiselle ja kertoisin vähän tähän tyyliin "moi! olen nyt tässä pikkutie 2:m kohdalla ja ihan kohta siellä, tuletko jo pihalle odottamaan?" siitä tietäisivät, että olen soittamassa "vain" turvapuhelua heille ja tarvitsen ylimääräisen korvan, jos jotain sattuu, joka sitten voi soittaa häkeen (läheiseni myös voivat nähdä puhelimestaan missä olen menossa, joten voivat kertoa olinpaikkani tarvittaessa häkeen)

toinen vaihtoehto sitten, jos tuo ei jostain syystä toimisi, olisi ihan vain soittaa häkeen ja kertoa hätätilansa jotekin sopivalla tavalla. Jos tosi vaarallinen paikka ja olisin ihan varma, että kohta tulee päällekarkaus, niin voisin vaikka tehdä pizzatilauksen häkeltä ja johdatella keskustelua siten, että tajuaisivat siellä, että en voi puhua suoraan.

Miksei mahdollinen päällekarkaaja saisi kuulla että puhut häkeen?

Vierailija
1267/1308 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kauniita kertomuksia!

Ehkä sinulla tärppää seuraavaksi, palstamiesoletettu. Älä toiste pudota saippuaa vankilassa.

Miksi kukaan joutuisi vankilaan kadulla kävelystä?

Joku tunnusti jo poikien puolesta, että tulee luimisteltua ja vertailtua voittomahdollisuuksia lähinnä kaikkien vastaan tulevien miesten suhteen. Tunnusta vaan sinäkin.

Vierailija
1268/1308 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

soittaisin jollekin läheiselle ja kertoisin vähän tähän tyyliin "moi! olen nyt tässä pikkutie 2:m kohdalla ja ihan kohta siellä, tuletko jo pihalle odottamaan?" siitä tietäisivät, että olen soittamassa "vain" turvapuhelua heille ja tarvitsen ylimääräisen korvan, jos jotain sattuu, joka sitten voi soittaa häkeen (läheiseni myös voivat nähdä puhelimestaan missä olen menossa, joten voivat kertoa olinpaikkani tarvittaessa häkeen)

toinen vaihtoehto sitten, jos tuo ei jostain syystä toimisi, olisi ihan vain soittaa häkeen ja kertoa hätätilansa jotekin sopivalla tavalla. Jos tosi vaarallinen paikka ja olisin ihan varma, että kohta tulee päällekarkaus, niin voisin vaikka tehdä pizzatilauksen häkeltä ja johdatella keskustelua siten, että tajuaisivat siellä, että en voi puhua suoraan.

Miksei mahdollinen päällekarkaaja saisi kuulla että puhut häkeen?

voisi olla yllyke suorittaa päällekarkaus nopeammin tai rajummin

Vierailija
1269/1308 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu mutta pitää muistaa että kaikki miehet eivät ole pahoja.

Vierailija
1270/1308 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen harrastanut judoa 6-vuotiaasta asti. Kannattaa tulla kokeilemaan, miten käy lajia taitamattoman miehen ja 32 vuotta harrastaneen naisen välisessä katutappelussa. Itseänikin ihan aidosti kiinnostaisi tietää.

Tuollainen voimafantasia ei tositilanteessa auta. Kadulla tilanne ihan eri kuin jossain judosalilla. Paras välttää viimeiseen asti kontaktia.

Entäs jos se mies on harrastanut judoa 35 vuotta tai karatea, nyrkkeilyä tai jotain muuta, meinaat, että sua seuraava on joku nynny, niinkö?

Vierailija
1271/1308 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän pitäisi saada suojaavia lakeja, kenties itsepuolustusvälineille lupa?

Sittenhän sillä hyökkääjälläkin on niitä samoja välineitä.

No, miehet on fyysisesti paljon vahvempia joka tapauksessa niin se tasoittaisi sitä mahdollisuutta puolustaa itseään naisena..

Yleensä mies on vahvempi, mutta ei varmasti aina niin ole. Moni nainen voi olla yllättävän vahva, etenkin jos adrenaliinia erittyy. Itse kyllä purisin todella lujaa palan pois, jos joku kävisi kimppuun. Mutta puhelinta ainakin kannattaa pitää mukana, niin voi soittaa apua.

Eiköhän tuo pureminen pidä olla se viimeinen keino, se voi laukaista toisessa osapuolessa vastaavan meiningin, joka voi olla vielä pahempi.

Vierailija
1272/1308 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opetellut taktiikan miten potkaista munille.  

Vierailija
1273/1308 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko siellä vankiloissa on paljain käsin miehen tappaneita naisia?  Pitäs olla pistooli ja senkin voi joku lähietäisyydeltä ottaa pois, puukkokaan ei auta.

Ainoa apu on, että joku  tulee paikalle tai mies on ihan nynny.

Vierailija
1274/1308 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opetellut taktiikan miten potkaista munille.  

Entäs jos se on jääkiekkoilija ja sillä on munasuojat?

Vierailija
1275/1308 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin juntti! Miksi sukupuolitat? Et voi tietää, miksi sukupuoleksi sinua seurannut henkilö itsensä sillä hetkellä kokee. Älä sukupuolita!

Vierailija
1276/1308 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen harrastanut judoa 6-vuotiaasta asti. Kannattaa tulla kokeilemaan, miten käy lajia taitamattoman miehen ja 32 vuotta harrastaneen naisen välisessä katutappelussa. Itseänikin ihan aidosti kiinnostaisi tietää.

Tuollainen voimafantasia ei tositilanteessa auta. Kadulla tilanne ihan eri kuin jossain judosalilla. Paras välttää viimeiseen asti kontaktia.

Entäs jos se mies on harrastanut judoa 35 vuotta tai karatea, nyrkkeilyä tai jotain muuta, meinaat, että sua seuraava on joku nynny, niinkö?

Tuo on valitettavan totta. Ei nainen pärjää siellä ulkona miehelle  kun tilanne on aivan eri kuin judosalilla. On päin vastoin vaarallista kun luulee itsestään liikoja. Meillä oli kahvilassa töissä nainen joka teki kaikille selväksi että harrastaa lukkopainia ja muita kamppailulajeja. Kerran yksi ihan tavallinen  ei-aggressiivinen paikallinen juoppo vähän mölisi jotain aiheuttamatta sen enempää häiriötä. Tämä nainen meni poistamaan miestä ja yritti jotain lukkoa. Juoppo hölmistyneenä katsoi ja jutteli muille naisen yrittäessä vääntää. Häirikkö ei laittanut vastaan. Lopuksi hän työnsi naista kevyesti ja tämä lensi pyllylleen lattialle. Sitten mies totesi  että menee muualle vessaan. Taisi olla melkoinen herätys todellisuuteen naiselle. Ja ei ole naisvihaa, kerroin vain mitä kävi.

Vierailija
1277/1308 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä mitään. Jos uskon päihittäväni juosten, juoksen. Jos en, säästän voimia tappeluun ja katselen jos ympärillä on jotain kättä pidempää. Ja psyykkaan itseni siihen tilaan, että mä oon se, jota hyökkääjän kannattaa pelätä. Olen myös päättänyt, että mieluummin tapan kuin tulen raiskatuksi. Oon lapsena kokenut aika rankkaa väkivaltaa, joten mun kipukynnys on myös aika korkea.

Etkai tosissasi kuvittele, että pärjäisit fyysisesti vahvempaa osapuolta (mies) vastaan? Tajuatko että tuollaisessa tilanteessa voi käydä hyvin huonosti?

Kunnon potku munille niin saat aivan rauhassa kävellä tilanteesta pois, opetelkaa siskot itsepuolustusta. Kurssejakin löytyy. 

Vierailija
1278/1308 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisuudut alasti ja menet vaatteiden päälle selälleen jalat avoimessa leveässä haara-asennossa.

Jäätpä henkiin ja saat kerrankin miestä vaivatta.

Vierailija
1279/1308 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen mua yöllä lähti seueaamaan joku lyhyt ulkamaalainen mies, olin menossa baariin. Seurasi ihan baarin jonoon ja sanoin edessä olevalle parille, että tuo varjostaa mua ja sanoin jo kerran ettei kiinnosta! Sitten se mies lähti pois. Ihan sairasta tollanen tuntemattomien seuraaminen. Eikö ulkkareilla tai ihmisillä ylipäätään ole elämää, kun tuollasta pitää tehdä ja ei ole antanut itse mitään signaalia siitä että on kiinnostunut heidän seurastaan?! Tää on Suomi eikä mikään Somalia.

Vierailija
1280/1308 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi