Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NAISILLE: Miten toimia, jos joku mies seuraa epäilyttävästi syrjäisellä seudulla?

Vierailija
10.12.2022 |

Itse jouduin eilen lähtemään illalla juoksuun kotia kohti, kun mies pimeässä kujilla seurasi selvästi, oli tyyliin 20 kohtaa missä kääntyä eri kohtaan, mutta seurasi minua ja välillä vilkuili taaksensa. Paikka oli niin syrjässä ettei siihen kellon aikaan illasta-yöstä ollut muita ihmisiä alueella.

Hyvin pelottava kokemus. Varsinkin kun lehdissä on ollut juttua siitä miehestä, joka on vuosikymmeniä naisia metsästänyt ja tehnyt hirveyksiä.

Miten te toimitte tai toimisitte, jos jossain missä ei ole muita ihmisiä, lähtee joku mies teitä seuraamaan?

Kommentit (1308)

Vierailija
521/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudan täysillä että minulta viedään turvallinen tila,ahdistaa en saa henkeä apuvaapuva.

Vierailija
522/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä mitään. Jos uskon päihittäväni juosten, juoksen. Jos en, säästän voimia tappeluun ja katselen jos ympärillä on jotain kättä pidempää. Ja psyykkaan itseni siihen tilaan, että mä oon se, jota hyökkääjän kannattaa pelätä. Olen myös päättänyt, että mieluummin tapan kuin tulen raiskatuksi. Oon lapsena kokenut aika rankkaa väkivaltaa, joten mun kipukynnys on myös aika korkea.

Etkai tosissasi kuvittele, että pärjäisit fyysisesti vahvempaa osapuolta (mies) vastaan? Tajuatko että tuollaisessa tilanteessa voi käydä hyvin huonosti?

Olen eri, enkä järin voimakaskaan, mutta eipä siinä miehen paremmat voimatkaan auta jos esim saa valtimohaavan. Enkä tällä nyt koita mitenkään uhota tai ninjailla, mutta jos joku minun kimppuuni käy niin miksi en taistelisi vastaan kaikin voimin? Kerran olen sen virheen tehnyt, että lamaannuin tekemättä mitään ja niistä traumoista en ole koskaan toipunut. Minuun ei kosketa enää koskaan niin kauan kuin minussa henki pihisee.

Mitä tarkoitat ettet ole toipunut? Ainakin toimintakykyiseltä foorumikirjoittajalta vaikutat. Ymmärrätkö että voit joutua tuollaisesta teosta pitkälle tuomiolle ja saada Virpi Butttin maineen, jos erehdyt syytöntä ohikulkijaa tuikkaamaan?

Trauma ei tarkoita, että menettäisi kykynsä kommunikoida. Tarkoitan sitä, että tapahtumasta on yli 20 vuotta, enkä ole siitä toipunut vaan pysyvästi traumatisoitunut. Tarkoitan sitä, että minuun ei koske enää koskaan kukaan, en kykene intiimisuhteisiin, minua ahdistaa ihan kaikki aiheeseen viittaava - elokuvien intiimikohtauksista lähtien. Eihän nuo liity mitenkään siihen, että kirjoittaa keskustelupalstalle.

Mitä tulee tuohon perin outoon mielleyhtymään, että minä saisin paloittelusurmaajan maineen jos lyön "viatonta ohikulkijaa" joka käy minuun käsiksi. Antaa tulla vain se maine, minä en jätä puolustautumasta enää, kun tiedän mitä siitä mielenterveydelleni seuraa.

Siinä puhuttiin syyttömästä ohikulkijasta. Sä kerroit kuinka olet valmis vetämään sen kylmäksi eikä sinua kiinnosta tuomio tai tuleva maine.

Minä en olenpuhunut viattomasta ohikulkijasta, miksi minä hyökkäisin sellaisen kimppuun? Siinä vaiheessa kun hän kajoaa minuun (meilläpäin suomessa on oikeus ruumiilliseen koskemattomuuteen, ikävä sun kannaltasi trollilandiassa), hän on hyökännyt kimppuuni ja minä puolustaudun. Se, että SINÄ vertaisit minua paloittelumurhaajaan, ei ole mikään minun tuleva maine. Se on vain oma absurdi mielipiteesi. Ei muiden. Muutenkin noi sun laukalle lähtevät johtopäätöksesi olisi syytä ymmärtää omiksi liioitteluiksi, tajuathan itse tuon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän tuossa tilanteessa väkivaltaa ja olen aikanaan kerran käyttänytkin. En saanut itse kyseisestä tapauksesta edes sakkoja, vaan kyseinen kusijuusto joutui itse istumaan. Hän oli tulossa väkivaltaisesti päälleni eikä itselläni ollut muuta mahdollisuutta kuin tehdä vastahyökkäys.

Jälleen kerran feministiset voimafantasiat tulilla. Totuuson toinen kuin nämä harhakuvitelmasi. Nainen ei pärjää miehelle fyysisessä kamppailussa. Se nyt vaan on luonnon raakaa faktaa

Siis mitä vattua? Eihän tuo toinen kommentoija kertonut mitään yksityiskohtia tapahtumasta, niin millä eväillä voit varmasti sanoa, ettei asiaa tapahtunut? Vai kuvitteletko sinä ihan vakavissasi, että KUKAAN nainen ei koskaan pärjää YHDELLEKÄÄN miehelle? Olet väärässä.

Logiikan pikakertaus jokaiselle: useimmiten ja yleensä on eri asia kuin aina ja poikkeuksetta. Se, että naiset yleisesti ottaen ovat heikoilla miehiä vastaan fyysisessä kamppailussa, EI tarkoita etteikö kukaan nainen koskaan voisi selvitä tilanteesta onnistuneesti.

Tuollaisten mielikuvien lietsominen on myös erittäin haitallista, koska se voi ajaa jonkun naisen alistumaan väkivaltaan tilanteessa, josta olisi voinut selvitä tappelemalla vastaan. Ei kannata kuvitella liikoja omista kyvyistään ja ottaa tarpeettomia riskejä, mutta muistakaa silti, että hyökkääjilläkin on heikkoutensa eivätkä kaikki niistä ole henkisesti varautuneet raivopäiseen vastarintaan.

Vierailija
524/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pelottaa, niin soita jollekin tutulle tai sukulaiselle, harva sekopää tulee iholle jos on puhelimessa. Käytin tätä konstia itse 42-kiloisena teininä aika paljon kun tuli kuljettua monesti iltaisin vähän epämääräisillä seuduilla harrastuksista tai asemalta kotiin.

Yleensä riittää, kun jatkaa normaalisti matkaansa eikä arastele. Suurin osa näistä yksikseen seurailevista etsii pelokkaita ja epävarmoja "uhreikseen".

Väittäisin, että suurin osa naisten takana kulkevista miehistä on vain menossa jonnekin.

Ongelmahan tässä on naisen kannalta se, että koskaan et voi tietää varmaksi ennenkuin se takana kulkeva joko tarttuu kiinni tai menee ohi.

Sama ongelma on miehillä. Koskaan ei voi tietää sairaalaan mennessä onko siellä vastassa oman elämänsä Aino Nykopp-Koski

Sama ongelmahan naisillakin on sairaalassa

Vierailija
525/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyökkäisi, niin raapisin niin että saataisiin dna:t kynsien alta.

Vierailija
526/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos se epäilyttävästi seuraava on nainen? M25

Voit tehdä oman aloituksen siitä.

Vierailija
527/1308 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä mitään. Jos uskon päihittäväni juosten, juoksen. Jos en, säästän voimia tappeluun ja katselen jos ympärillä on jotain kättä pidempää. Ja psyykkaan itseni siihen tilaan, että mä oon se, jota hyökkääjän kannattaa pelätä. Olen myös päättänyt, että mieluummin tapan kuin tulen raiskatuksi. Oon lapsena kokenut aika rankkaa väkivaltaa, joten mun kipukynnys on myös aika korkea.

Etkai tosissasi kuvittele, että pärjäisit fyysisesti vahvempaa osapuolta (mies) vastaan? Tajuatko että tuollaisessa tilanteessa voi käydä hyvin huonosti?

Olen eri, enkä järin voimakaskaan, mutta eipä siinä miehen paremmat voimatkaan auta jos esim saa valtimohaavan. Enkä tällä nyt koita mitenkään uhota tai ninjailla, mutta jos joku minun kimppuuni käy niin miksi en taistelisi vastaan kaikin voimin? Kerran olen sen virheen tehnyt, että lamaannuin tekemättä mitään ja niistä traumoista en ole koskaan toipunut. Minuun ei kosketa enää koskaan niin kauan kuin minussa henki pihisee.

Mitä tarkoitat ettet ole toipunut? Ainakin toimintakykyiseltä foorumikirjoittajalta vaikutat. Ymmärrätkö että voit joutua tuollaisesta teosta pitkälle tuomiolle ja saada Virpi Butttin maineen, jos erehdyt syytöntä ohikulkijaa tuikkaamaan?

Trauma ei tarkoita, että menettäisi kykynsä kommunikoida. Tarkoitan sitä, että tapahtumasta on yli 20 vuotta, enkä ole siitä toipunut vaan pysyvästi traumatisoitunut. Tarkoitan sitä, että minuun ei koske enää koskaan kukaan, en kykene intiimisuhteisiin, minua ahdistaa ihan kaikki aiheeseen viittaava - elokuvien intiimikohtauksista lähtien. Eihän nuo liity mitenkään siihen, että kirjoittaa keskustelupalstalle.

Mitä tulee tuohon perin outoon mielleyhtymään, että minä saisin paloittelusurmaajan maineen jos lyön "viatonta ohikulkijaa" joka käy minuun käsiksi. Antaa tulla vain se maine, minä en jätä puolustautumasta enää, kun tiedän mitä siitä mielenterveydelleni seuraa.

Siinä puhuttiin syyttömästä ohikulkijasta. Sä kerroit kuinka olet valmis vetämään sen kylmäksi eikä sinua kiinnosta tuomio tai tuleva maine.

Minä en olenpuhunut viattomasta ohikulkijasta, miksi minä hyökkäisin sellaisen kimppuun? Siinä vaiheessa kun hän kajoaa minuun (meilläpäin suomessa on oikeus ruumiilliseen koskemattomuuteen, ikävä sun kannaltasi trollilandiassa), hän on hyökännyt kimppuuni ja minä puolustaudun. Se, että SINÄ vertaisit minua paloittelumurhaajaan, ei ole mikään minun tuleva maine. Se on vain oma absurdi mielipiteesi. Ei muiden. Muutenkin noi sun laukalle lähtevät johtopäätöksesi olisi syytä ymmärtää omiksi liioitteluiksi, tajuathan itse tuon?

Mahdatko tajuta että keskustelussa on useita miehiä?

Ymmärrätkö että voit joutua tuollaisesta teosta pitkälle tuomiolle ja saada Virpi Butttin maineen, jos erehdyt syytöntä ohikulkijaa tuikkaamaan?

Vastauksesi: ei kiinnosta

Vierailija
528/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, että jos on täysin avoin ja puhdas ajatuksiltaan, universumi suojelee.

Eräs nainen on vaeltanut yksikseen Kanadan erämaassa ja karhut tulivat polulla vastaan. Väistivät naisen, koska naisessa ei ollut mitään pahaa.

Kepillä jäätä ei kannata kokeilla, mutta jos tulee tiukka paikka, niin tätäkin voi miettiä. Me emme ole yksin täällä maailmassa. Ihmeitä tapahtuu.

Kannattaa olla hyvä ihminen ja koittaa ajatella ja tehdä hyviä tekoja.

Elämä on kuin bumerangi, mitä tänne heittää, se tulee x 10 takaisin.

Vierailija
529/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut, että jos on täysin avoin ja puhdas ajatuksiltaan, universumi suojelee.

Eräs nainen on vaeltanut yksikseen Kanadan erämaassa ja karhut tulivat polulla vastaan. Väistivät naisen, koska naisessa ei ollut mitään pahaa.

Kepillä jäätä ei kannata kokeilla, mutta jos tulee tiukka paikka, niin tätäkin voi miettiä. Me emme ole yksin täällä maailmassa. Ihmeitä tapahtuu.

Aika usein usko nähdään jonain ihmistä kahlehtivana asiana. Tarkoitus on kyllä, että ihmiset hiukan miettisivät tekojaan ja toimiaan täällä maailmassa. Ettei toisia ihmisiä kohdella kuin roskaa.

Vierailija
530/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kulkee turvasumutin aina mukana. Se on hyvin käden ulottuvilla, ja tuossa tilanteessa varmasti ottaisin sen esille. Jos tyyppi meinaisi käydä käsiksi, en epäröisi käyttää sitä. Sit vaan juoksujalkaa karkuun.

Tosiasiassa välttelen yksin kulkemista tuollaisilla alueilla ja oikeastaan missä tahansa pimeän aikaan. Vielä muutama vuosi sitten saatoin käydä iltakymmeneltä metsäpolulla lenkkeilemässä tai kävellä keskiyöllä kaupungin läpi tapahtumista kotiin pelkäämättä, mutta en enää.

Vierailija
531/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin ajattelee pikkulapsi, ei aikuinen. Aikuinen tietää ettei hyvyyden kanssa ole paljoa tekemistä sillä mitä sinulle tapahtuu.Pikkulapsen maagista ajattelua sulla.

Vierailija
532/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee niin kuin Jeesukselle kävi: ihmiset vihaavat sitä joka karttaa syntejä. Jopa tappavat koska sellainen muistuttaa omasta vajavaisuudesta ja eivät pysty nöyryyteen.

Vierailija
533/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin ajattelee pikkulapsi, ei aikuinen. Aikuinen tietää ettei hyvyyden kanssa ole paljoa tekemistä sillä mitä sinulle tapahtuu.Pikkulapsen maagista ajattelua sulla.

Voit ajatella, mitä haluat. Minä tiedän, että maailmassa on enemmän kuin se, mitä näemme ympärillämme.

Ja kaksoiskäsky, tee toisille niinkuin haluat itsellesi tehtävän, kulkee lähes jokaisen uskonnon mukana. Se on ikiaikainen ajatus toisten ihmisten, eläinten ja luonnon kunnioittamisesta.

Tällä asialla ei ole mitään tekemistä aikuisuuden kanssa. Aikuinen ei ole kaikkivoipa. Et voi hallita kaikkea, mitä ympärilläsi tapahtuu. Voit suunnitella ja järkeistää, mutta lopulta tämä suunnitelmallisuus on kovin haurasta.

Vierailija
534/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se menee niin kuin Jeesukselle kävi: ihmiset vihaavat sitä joka karttaa syntejä. Jopa tappavat koska sellainen muistuttaa omasta vajavaisuudesta ja eivät pysty nöyryyteen.

Ja kuitenkin kerromme tarinaa edelleen Jeesuksesta 2000 vuotta myohemmin.

Kuinka moni tarina säilyy niin pitkään? Teoriat luonnontieteestä muuttuvat alituiseen, kun saadaan lisää tietoa.

Ihminen, joka uskoo ihmisen kaikkivoipaisuuteen, on hauras.

Vierailija
535/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuitenkin kerromme tarinaa edelleen Jeesuksesta 2000 vuotta myohemmin.

Kuinka moni tarina säilyy niin pitkään? Teoriat luonnontieteestä muuttuvat alituiseen, kun saadaan lisää tietoa.

Ihminen, joka uskoo ihmisen kaikkivoipaisuuteen, on hauras.

Tiedossamme on niin paljon aukkoja. Evoluutioteoria rakoilee ja moni muu, johon nojaamme nykytietämyksemme.

Vierailija
536/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen ja soitan miehelleni, ja puhun kovaan ääneen et joo tavataan parin minsan päässä siinä ja siinä.

Vierailija
537/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeydyn hulluksi niinkuin tuo eräs mummo,huudan olemattomille hengille, mutisen kirouksia,hihkun, keinutan itseäni jne.

Vierailija
538/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jostain new age-kirjasta luit? Harmi vain, että täysin avointa ja puhdasta ihmistä ei ole, edes "parhain" guru ei ole sellainen, vaikka kuinka itse tai joku muu niin uskottelee.

Mutta itse tiedän tapauksen Kaisaniemen puistossa, jossa uskovaista tuttua ei raiskattu vaan hieman perässä tullut seuraava nainen. Tämä selvinnyt nainen oli oikeudessa todistamassa (oli siis soittanut poliisin). Raiskarilta oli kysytty, miksi raiskasi juuri tämän eikä ekaksi tulevaa: tietysti koska tämä eka kulki miehen kanssa. Ei kulkenut, eli enkelihän se siinä. Mutta ei ollut tämäkään nainen täysin avoin, puhdas tai hyvä, vaan vain Jeesuksen oma.

Vierailija
539/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pelottaa, niin soita jollekin tutulle tai sukulaiselle, harva sekopää tulee iholle jos on puhelimessa. Käytin tätä konstia itse 42-kiloisena teininä aika paljon kun tuli kuljettua monesti iltaisin vähän epämääräisillä seuduilla harrastuksista tai asemalta kotiin.

Yleensä riittää, kun jatkaa normaalisti matkaansa eikä arastele. Suurin osa näistä yksikseen seurailevista etsii pelokkaita ja epävarmoja "uhreikseen".

voi toimia joskus mutta ei aina. riippuu sekopääst. Lontoossa 90-luvulla suomalainen nuori nainen puhuin äitinsä kanssa puhelimassa kun mies hyökkäsi päälle ja tappoi. Tapahtui päivällä.

Vierailija
540/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin jos joku tuntematon tulisi kadulla koskemaan minuun olemme jo "jollekin käy huonosti" tilanteessa ja teen kaikkeni etten se olisi minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä