Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NAISILLE: Miten toimia, jos joku mies seuraa epäilyttävästi syrjäisellä seudulla?

Vierailija
10.12.2022 |

Itse jouduin eilen lähtemään illalla juoksuun kotia kohti, kun mies pimeässä kujilla seurasi selvästi, oli tyyliin 20 kohtaa missä kääntyä eri kohtaan, mutta seurasi minua ja välillä vilkuili taaksensa. Paikka oli niin syrjässä ettei siihen kellon aikaan illasta-yöstä ollut muita ihmisiä alueella.

Hyvin pelottava kokemus. Varsinkin kun lehdissä on ollut juttua siitä miehestä, joka on vuosikymmeniä naisia metsästänyt ja tehnyt hirveyksiä.

Miten te toimitte tai toimisitte, jos jossain missä ei ole muita ihmisiä, lähtee joku mies teitä seuraamaan?

Kommentit (1308)

Vierailija
541/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut, että jos on täysin avoin ja puhdas ajatuksiltaan, universumi suojelee.

Eräs nainen on vaeltanut yksikseen Kanadan erämaassa ja karhut tulivat polulla vastaan. Väistivät naisen, koska naisessa ei ollut mitään pahaa.

Kepillä jäätä ei kannata kokeilla, mutta jos tulee tiukka paikka, niin tätäkin voi miettiä. Me emme ole yksin täällä maailmassa. Ihmeitä tapahtuu.

Kannattaa olla hyvä ihminen ja koittaa ajatella ja tehdä hyviä tekoja.

Elämä on kuin bumerangi, mitä tänne heittää, se tulee x 10 takaisin.

Noin ajattelee pikkulapsi, ei aikuinen. Aikuinen tietää ettei hyvyyden kanssa ole paljoa tekemistä sillä mitä sinulle tapahtuu.Pikkulapsen maagista ajattelua sulla.

Voit ajatella, mitä haluat. Minä tiedän, että maailmassa on enemmän kuin se, mitä näemme ympärillämme.

Ja kaksoiskäsky, tee toisille niinkuin haluat itsellesi tehtävän, kulkee lähes jokaisen uskonnon mukana. Se on ikiaikainen ajatus toisten ihmisten, eläinten ja luonnon kunnioittamisesta.

Tällä asialla ei ole mitään tekemistä aikuisuuden kanssa. Aikuinen ei ole kaikkivoipa. Et voi hallita kaikkea, mitä ympärilläsi tapahtuu. Voit suunnitella ja järkeistää, mutta lopulta tämä suunnitelmallisuus on kovin haurasta.

Raamatussa ei luvat käytöspalkkiota maailmassa vaan taivaassa. Kaikille voi sattua kaikkea sanotaan siellä, ei ole mitään takuuta että hyvyytesi saa ihmisten hyvää takaisin, ei yhtään mitään sellaista.

Vierailija
542/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran tulossa ilmaisen viinan bileistä Tampere talosta kävellen kotiin ja yksi mies muovikassi kädessä seurasi aivan kannoillani. Jättäydyin hänen taakseen mutta kun hän oli edelläni, sitten hän taas pysähtyi, tuijotteli parkkeerattujen autojen ikkunoista sisään niin että jouduin taas hänen edelleen. Kävi kaksi kertaa sama homma. 

Menin sitten kävelemään keskellä autokaistoja olevalle nurmikolle. No eikös eka auto ole poliisiauto, joka tulee, pysähtyy ja sanoo, että siinä on vaarallista kävellä. Kerroin sitten, että olen vähän humalassa ja tuntuu että tuo mies seuraa, ja pelottaa jos sillä on jotain puukkoa tuolla kassissa. Että jos on hätävarjelun liioittelua niin tässä kumminkin kävelen kun alkoi pelottaa. Mies oli liuennut johonkin äkkiä, häntä ei enää näkynyt. Poliisit olivat oikein ymmärtäväisiä ja sanoivat että fiksusti tehty ja tarjoutuivat heittämään kotiin. Oli enää ihan lyhyt matka niin sanoivat että katsovat tässä sen aikaa kun pääset alaovesta sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä mitään. Jos uskon päihittäväni juosten, juoksen. Jos en, säästän voimia tappeluun ja katselen jos ympärillä on jotain kättä pidempää. Ja psyykkaan itseni siihen tilaan, että mä oon se, jota hyökkääjän kannattaa pelätä. Olen myös päättänyt, että mieluummin tapan kuin tulen raiskatuksi. Oon lapsena kokenut aika rankkaa väkivaltaa, joten mun kipukynnys on myös aika korkea.

Etkai tosissasi kuvittele, että pärjäisit fyysisesti vahvempaa osapuolta (mies) vastaan? Tajuatko että tuollaisessa tilanteessa voi käydä hyvin huonosti?

Olen eri, enkä järin voimakaskaan, mutta eipä siinä miehen paremmat voimatkaan auta jos esim saa valtimohaavan. Enkä tällä nyt koita mitenkään uhota tai ninjailla, mutta jos joku minun kimppuuni käy niin miksi en taistelisi vastaan kaikin voimin? Kerran olen sen virheen tehnyt, että lamaannuin tekemättä mitään ja niistä traumoista en ole koskaan toipunut. Minuun ei kosketa enää koskaan niin kauan kuin minussa henki pihisee.

Mitä tarkoitat ettet ole toipunut? Ainakin toimintakykyiseltä foorumikirjoittajalta vaikutat. Ymmärrätkö että voit joutua tuollaisesta teosta pitkälle tuomiolle ja saada Virpi Butttin maineen, jos erehdyt syytöntä ohikulkijaa tuikkaamaan?

Ai Suomessa pitkälle tuomiolle? Ehdollista saisi. Ja aika moni nainen valitisisi mieluummin vankilan kuin raisk auksen, vankilassa voi mm jatko-opiskella ja sieltä pääsee lomallekin. Suomessa ensikertalainen istuu kolmanneksen, eli niin pienellä pääsee ettei kekenkään kannata jäädä uhriksi.

Vierailija
544/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele islamilainen uskontunnustus ja esitä että olet heikäläisiä? 

Vierailija
545/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvasumute ja potku munille ja karkuun. Jos joutuu lähikontaktiin, niin munat, silmät ym. herkät kohdat kohteeksi ja raivolla kiinni. Huutaminen. Pureminen täysiä, leuoissa on voimaa. Raapiminen dnan takia. 112 appista soitto päälle, jos pystyy. Kannattaa mielikuvaharjoitella eri vaihtoehtoja.

Itse olen päässyt ihmeen vähällä tähän mennessä, vaikka olen liikkunut ties missä. Olen miettinyt, että jos lähikontaktia ei voi välttää, tekisin kaikkeni. Saattaisin teeskennellä lamaantunutta, ja kun tekijällä on kuitenkin vain kaksi kättä, niin odottaisin sopivaa hetkeä iskuun. Eli kun rupeaa vaikka housujaan avaamaan, niin tuikkaus silmiin, kurkkuun, munille. Toivottavasti järki toimisi tilanteessa.

Vierailija
546/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä mitään. Jos uskon päihittäväni juosten, juoksen. Jos en, säästän voimia tappeluun ja katselen jos ympärillä on jotain kättä pidempää. Ja psyykkaan itseni siihen tilaan, että mä oon se, jota hyökkääjän kannattaa pelätä. Olen myös päättänyt, että mieluummin tapan kuin tulen raiskatuksi. Oon lapsena kokenut aika rankkaa väkivaltaa, joten mun kipukynnys on myös aika korkea.

Etkai tosissasi kuvittele, että pärjäisit fyysisesti vahvempaa osapuolta (mies) vastaan? Tajuatko että tuollaisessa tilanteessa voi käydä hyvin huonosti?

Itsepuolustustaidot omaava nainen voi kyllä päästä isoimmankin miehen otteesta. Suosittelenkin lämmöllä kaikkia naisia käymään itsepuolustuskurssin.

Vierailija
547/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on seurattu keskustassa (aamuyöstä töihin mennessä). Huuteli takaa, että älä pelkää, mä vedän vain käteen tässä sun takana.

Avaimet käteen niin, että avaimet tulee sormien välistä ulos ja tähtäät naamaan, että jää jälkiä. Sellaiset kengät, että uskallat juosta.

Lähde juoksemaan keskellä autotietä, joku autoilija ehkä tulee kohdalle ja auttaa tai säikäyttää seuraajan.

ÄLÄ MENE KOTIIN (jos olet menossa kotiinpäin), saattaa olla jokin toinen ilta/yö kyttäämässä ulko-ovella, etsi avoin kioski/baari ihan mikä tahansa, missä on muita ihmisiä.

Ei niille puhe auta.

Vierailija
548/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, enkä järin voimakaskaan, mutta eipä siinä miehen paremmat voimatkaan auta jos esim saa valtimohaavan. Enkä tällä nyt koita mitenkään uhota tai ninjailla, mutta jos joku minun kimppuuni käy niin miksi en taistelisi vastaan kaikin voimin? Kerran olen sen virheen tehnyt, että lamaannuin tekemättä mitään ja niistä traumoista en ole koskaan toipunut. Minuun ei kosketa enää koskaan niin kauan kuin minussa henki pihisee.

Mitä tarkoitat ettet ole toipunut? Ainakin toimintakykyiseltä foorumikirjoittajalta vaikutat. Ymmärrätkö että voit joutua tuollaisesta teosta pitkälle tuomiolle ja saada Virpi Butttin maineen, jos erehdyt syytöntä ohikulkijaa tuikkaamaan?

Ai Suomessa pitkälle tuomiolle? Ehdollista saisi. Ja aika moni nainen valitisisi mieluummin vankilan kuin raisk auksen, vankilassa voi mm jatko-opiskella ja sieltä pääsee lomallekin. Suomessa ensikertalainen istuu kolmanneksen, eli niin pienellä pääsee ettei kekenkään kannata jäädä uhriksi.

Tää on totta. Naiset ei saa tuomiota edes oman vauvansa murhasta.

Vierailija
549/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans avaimenperässä sellainen terävä metallinen koriste, mitä pidän nyrkissä niin, että sillä voisi iskeä naamaan

Vierailija
550/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysähdy ja leiki, että puhut puhelimeen. Selosta kovalla äänellä, missä olet ja että ai, että sä olet ihan sit just tässä, nähdään kohta, niin sä tulet sillä punaisella nissanilla...

Tämä konsti häätää monet.

Vierailija
551/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut, että jos on täysin avoin ja puhdas ajatuksiltaan, universumi suojelee.

Eräs nainen on vaeltanut yksikseen Kanadan erämaassa ja karhut tulivat polulla vastaan. Väistivät naisen, koska naisessa ei ollut mitään pahaa.

Kepillä jäätä ei kannata kokeilla, mutta jos tulee tiukka paikka, niin tätäkin voi miettiä. Me emme ole yksin täällä maailmassa. Ihmeitä tapahtuu.

Varmaan jostain new age-kirjasta luit? Harmi vain, että täysin avointa ja puhdasta ihmistä ei ole, edes "parhain" guru ei ole sellainen, vaikka kuinka itse tai joku muu niin uskottelee.

Mutta itse tiedän tapauksen Kaisaniemen puistossa, jossa uskovaista tuttua ei raiskattu vaan hieman perässä tullut seuraava nainen. Tämä selvinnyt nainen oli oikeudessa todistamassa (oli siis soittanut poliisin). Raiskarilta oli kysytty, miksi raiskasi juuri tämän eikä ekaksi tulevaa: tietysti koska tämä eka kulki miehen kanssa. Ei kulkenut, eli enkelihän se siinä. Mutta ei ollut tämäkään nainen täysin avoin, puhdas tai hyvä, vaan vain Jeesuksen oma.

Miksi alapeukut? Teidän mielestä löytyy "täysin puhtaita ja hyviä" ihmisiä? Vai tuo uskovainen olisi ansainnut tulla raiskatuksi, vai mitä?

Mistä tämä viha kumpuaa, vaikea ymmärtää.

Vierailija
552/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin kännykän esille ja laittaisin jollekin wa-videopuhelun tai Itse asiassa ottaisin videota esittäen että puhun jollekin, koska aina ei heti vastata.

Vierailija
553/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan täyttä pas kaa voi hyvänen aika.

Vierailija
554/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran töistä myöhällä (keskiyöllä) tullessa huomasin että perässäni oli mies, joka tuntui seuraavan. Kotiin olisi ollut suora katu, mutta käännyin hämärille pikkukujille sen takia, että voisin päästä kulmien taakse niin, ettei hän näe minnepäin lähdin. Siellä jonkinaikaa puikkelehdittuani kauempana tulin taas siihen suoralle kadulle. Mies oli jäänyt vähän kauemmas. Otin puhelimen ja soitin kaverille, mutten kyllä maininnut miehestä. Ajattelin, että ehdin, jos tilanne alkaa näyttää jotenkin huonommalta. Tarkistin vähän äliä onko hän saavuttanut minua, ja reipasta vauhtia kävellen ehdin kotiovelle hyvän matkaa edellä. En jäänyt katselemaan minnepäin hän meni. Voi olla että oli vain sattumoisin sama matka. Hiukan jännitti se kotimatka. Töissä on silti pakko käydä. Minkä sille voi. Ei ole toiste samantuntuista kotimatkaa sattunut.

Vierailija
555/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää näyttää mahdollisimman pelottomalla ja itsevarmalta. Feikkaa, jos et ole.

Vierailija
556/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

😁

löytäiskö joku ne lapasvideot?

Vierailija
557/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä pärjää, mutta iskun on oltava sellainen ettei toinen enää siitä nouse. Naisen on siis hyökättävä kuolettaakseen, ei voi vain "hätävarjella" itseään riittävästi, mutta ei liian rajusti.

Vierailija
558/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä pärjää, mutta iskun on oltava sellainen ettei toinen enää siitä nouse. Naisen on siis hyökättävä kuolettaakseen, ei voi vain "hätävarjella" itseään riittävästi, mutta ei liian rajusti.

Ihanaa. Nyt jo tapetaan miehiä jotka kysyy kellonaikaa.

Vierailija
559/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa. Nyt jo tapetaan miehiä jotka kysyy kellonaikaa.

Kuka on kysymässä kellonaikaa? Jos nyt vaan jokainen tajuaisi ettei ole viisasta pimeällä lähteä tökkimään tuntemattomia olalle. Ei miesten eikä naisten.

Vierailija
560/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistan ensin  seuraako oikeasti, helppo tapa on pysähtyä ja esittää vaikka sitovansa kengännauhat.

Tarkkailen myös vaatetusta, jos lenkkivaatteet ja kuulokkeet niin   vähemmän  huolestuttavaa kuin jotkut ku siset farkut ym päihde/mt-ongelmaisen olemus.

Riippuen siitä missä olen, juoksen turvaan lähimpään kauppaan/kerrostalon rappuun ym mutta jos tämä ei ole mahdollista niin pysähdyn, käännähdän miestä päin ja alan  huutaa mahdollisemman vihaisen ja sekavan oloisena. Hu llu ei yleensä käy toisen hul lun päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän