NAISILLE: Miten toimia, jos joku mies seuraa epäilyttävästi syrjäisellä seudulla?
Itse jouduin eilen lähtemään illalla juoksuun kotia kohti, kun mies pimeässä kujilla seurasi selvästi, oli tyyliin 20 kohtaa missä kääntyä eri kohtaan, mutta seurasi minua ja välillä vilkuili taaksensa. Paikka oli niin syrjässä ettei siihen kellon aikaan illasta-yöstä ollut muita ihmisiä alueella.
Hyvin pelottava kokemus. Varsinkin kun lehdissä on ollut juttua siitä miehestä, joka on vuosikymmeniä naisia metsästänyt ja tehnyt hirveyksiä.
Miten te toimitte tai toimisitte, jos jossain missä ei ole muita ihmisiä, lähtee joku mies teitä seuraamaan?
Kommentit (1308)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää lähteä juoksemaan, ehdottomasti.
Ajatteletteko te kaikki vain kaunista kesäiltaa, kun teillä on lenkkarit jalassa. Hemmetin vaarallista lähteä juoksemaan talven liukkailla. Siinä on kohta kallo halki ilman ahdistelijaakin.
Kengät pois ja voi juosta ilman kenkiä.
Melkein kaikissa ihmisissä on sen verran pelkoa, että Jumalan, Jeesuksen ja Allahin nimet ravistelee. Melkein kaikki tänne tulevat ovat ainakin lapsena käyneet kirkossa jonkinlaisessa. Todella harva on ateisti. Vaikkeivät pelkää ihmistä, niin Herraa kyllä.
Myös saa apua (enkeleiltä) kun kutsuu.Huumeissa olijat ovat pelottavia, mutta harvemmin saalistavat.
Huudan Allah Albariaa ja juoksen kohti ahdistelijaa. Tämä pysäyttää kyllä monen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pelottaa, niin soita jollekin tutulle tai sukulaiselle, harva sekopää tulee iholle jos on puhelimessa. Käytin tätä konstia itse 42-kiloisena teininä aika paljon kun tuli kuljettua monesti iltaisin vähän epämääräisillä seuduilla harrastuksista tai asemalta kotiin.
Yleensä riittää, kun jatkaa normaalisti matkaansa eikä arastele. Suurin osa näistä yksikseen seurailevista etsii pelokkaita ja epävarmoja "uhreikseen".
Väittäisin, että suurin osa naisten takana kulkevista miehistä on vain menossa jonnekin.
Niin on. Ja osa taas ei. Pakko varoa kaikkia.
mahtaa olla raskasta elää katkerana miehiävihaavana feministinä
Mahtaa olla raskasta olla tuollainen reppana, joka ajattelee, että se on jotenkin itseltä pois, jos joku ventovieras nainen pelon takia haluaa ottaa varman päälle... Miten se sinua häiritsee?
Ketjussa on kehoitettu soittamaan poliisille, kertomaan ahdistelusta ja antamaan tuntomerkit. Vainoharhaiset naiset myös tekevät some-postauksia kuvauksien ja esim. rekisteritietojen kanssa syyttäen työtään tekeviä esim. pedariksi.
Mikäköhän siinä häiritsee?
Kyllä, jos epäilyttävä hiippari seuraa pitkään eikä jätä rauhaan vaikka vaihtaisi suuntaa, muuttaisi nopeutta jne. niin silloin soitetaan poliisille. Sillä ei ole mitään tekemistä kuvien ja henkilöllisyyden plus oletettujen rikosten julkaisusta netissä - sitä ei tee eikä hyväksy kukaan täysjärkinen. Sinä yhdistit nämä asiat, ei kukaan muu.
Silti teette sitä ja jaatte eteenpäin. Miten voit väittää ettei kukaan yhdistä sitä kun te teette sitä ihan oikeassa elämässä?
"Teette ja jaatte". No en tee enkä jaa. Silti soitan poliisille joka kerta jos pelkään turvallisuuteni puolesta. Se ei tarkoita syyttömän syyttämistä julkisesti jostain olemattomasta rikoksesta. Sellaista tekee vain joku sekopää.
Soita pois, ja jos poliisi tulee jututtamaan minua, teen rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta.
Naiset nyt kuitenkin ovat sekopäitä jotka syyttävät julkisesti olemattomista rikoksista. Suurin osa tässäkin keskustelussa olevista jakaisivat viestiä, jos eivät itse kirjoittaneet sitä.
Olisi oikeasti mielenkiintoista keskustella esim. kunnianloukkauksesta ja siitä täyttäisikö edellä mainitussa tilanteessa soitettu häke-puhelu sen ehdot (vinkki: ei täyty), mutta se on mahdotonta kun laitat koko homman läskiksi näillä järjettömillä yleistyksilläsi. Mutusi ei katsos valitettavasti tarkoita sitä että se olisi totta. Mutta jatka toki juttujen keksimistä ja niistä jankkaamista ihan rauhassa.
”Punanen Toyota Hiace (kyljessä luki isolla hiace jotain) ajeli Nuutissa harmaassa sadekelissä ikkuna auki ihan vaan edestakaisin ja kyttäsi varmaan lapsia. Tällä kertaa myös minun lasta ja minun läsnäollessa onneksi. Hidasti oikein kunnolla kohdalla, mutta jatkoi matkaa. Siinä näin naaman, jota en ole unohtanut sitten ensinäkemän. Hyi /”*#*$– ku oksettavaa. Kertokaa kaikille ja jakakaa”
Päivitys levisi nopeasti useisiin eri Facebookin ryhmiin, joissa tarina muutti myös muotoaan. Kuljettaja nimettiin takavuosina lapsiin kohdistuvista seksuaalirikoksista tuomituksi henkilöksi ja päivityksissä miehen väitettiin yrittäneen houkutella lasta kyytiinsä. Pian havaintoja alkoi sadella eri puolilta kaupunkia. Keski-Palokan koulun rehtori lähetti oppilaiden vanhemmille varoitusviestin Wilma-järjestelmän kautta.
Vitsailu Heikkilän perheessä loppui lyhyeen, kun ilmeni, että kyse todella oli isän kuljettamasta autosta.
– Ihmettelen suunnattomasti tällaisia johtopäätöksiä, sillä etsin annettua työmaan osoitetta, enkä edes puhunut paikalla kenellekään mitään, Heikkilä miettii.
Netissä levitettiin jo auton rekisteritunnusta ja osassa viesteissä uhattiin väkivallalla, mikäli auto tulee vastaan. Teippauksin varustettu auto on tiettävästi seudulla ainoa laatuaan.
Haluammeko arvailla minkä sukupuolen edustajat makoilevat facebookissa mammapalstoilla ja levittävät näitä juttuja?
Väkivallalla uhkailu? Tuttua tästäkin ketjusta.
Tällaisella ei edellekään ole mitään tekemistä sen kanssa, että yöllä yksin liikkeellä oleva nainen pelästyy hiipparia joka ihan oikeasti seuraa häntä (tässäkin on kerrottu esimerkkejä, tyyppi seuraa bussiin tai vaikka kiertää saman korttelin ympäri ympyrää jne, tai alkaa oikeasti huutamaan että heitän sut jokeen tai juoksee täysillä perässä). Siinä tilanteessa pitää soittaa hätäkeskukseen ja piste. Siitä tässä on kyse, ei siitä että joku sairas kyttääjä kirjoittelee Facebookissa.
Tässä langassa kerrotaan kuinka naisen on lainaus:
Väittäisin, että suurin osa naisten takana kulkevista miehistä on vain menossa jonnekin.
Niin on. Ja osa taas ei. Pakko varoa kaikkia
Kyllä, kun olen menossa yksin yöllä kotiin, varon kaikkia (myös naisia). Hätänumeroon soitan vain jos koen oikeaa uhkaa, en jos joku vain kävelee samaan suuntaan perässäni. Mutta olen koko ajan tietoinen ympäristöstäni ja skannaan lähistöllä liikkuvat ihmiset. Jos oikeaa uhkaa ilmenee ja soitan peloissani poliisille, en syyllisty minkäänasteiseen kunnianloukkaukseen. Ja miten tämä liittyy edelleenkään yhteenkään perättömään huhuun jota on levitelty netissä ja joka on törkeää toimintaa enkä ikinä osallistuisi sellaiseen.
Väität ettet sinä osallistuisi, mutta suurin osa naisista osallistuu.
Ja sinä väität että suurin osa miehistä ei ole vaarallisia, mutta minäpä väitän että on.
Noin, olemme keskustelussa samalla tasolla. Minä nyt väitin noin, niin se on nyt totta.
Noinhan te väitättekin joten...
Kukaan normaalijärkinen ei väitä että suurin osa miehistä on vaarallisia. Kukaan normaalijärkinen ei myöskään väitä että suurin osa naisista levittää perättömiä väitteitä olemattomista rikoksista kuvien ja nimien kera.
Sinä kuitenkin väität tuota jälkimmäistä. Joten...
Toki te väitätte että suurin osa miehistä on vaarallisia. Teette sen pelkäämällä kaikkia miehiä.
Nimenomaan emme väitä tuollaista. Tiedämme että 99,99% miehistä ja naisista on mukavia normaaleja ihmisiä. Mutta koska emme voi tietää kuka on se yksi harvinainen sekopää, meidän pitää olla varuillamme kun olemme haavoittuvaisessa asemassa. Esimerkiksi yksin kotiin kävelemässä. (Ja kyllä, varon myös oudosti käytytyviä naisia jos olen tuollaisessa tilanteessa, mutta mieheen verrattuna olen automaattisesti alakynnessä joten asetelma on eri.)
Usko jo, ymmärrämme kyllä.
Samasta syystä jos nainen lähestyy miestä, mies voi kertoa naiselle ettei hän ole hakemassa maksullista naista. Eihän kaikki naiset sellaisia ole, mutta mistäs mies voi tietää kuka ei ole. Eikä naisen tule asiasta loukkaantua.
Tai sairaanhoitajat, mistäs mies tietää kuka ei ole se Aino Nykopp-Koski.... Parasta vain suhtutua kaikkiin tappajina.
Juttusi menet aina vain typerämmiksi 😂. Tiedoksesi että se että naista seuraa hullu, 1,5 kertaa isompi hiippari yöllä pahat mielessä ei vertaudu siihen että nainen tarjoaa maksullista seksiä miehelle. Se vertautuu siihen että miestä seuraa häntä 1,5 kertaa suurempi ja huomattavasti fyysisesti isompi henkilö pahat mielessä.
Luulet että sillä on pahat mielessä. Todellisuudessa mies ei edelleenkään seuraa naista.
Vai oliko se nyt niin, että kaikki miehet seuraa naista?
Kukaan ei ole väittänyt että kaikki miehet. Edelleenkin on kyse niistä tapauksista kun joku on seurannut oikeasti: kytänyt samaan bussiin pääsyä, kiertänyt korttelin ympäri ympyrää, huutanut että heitän sut jokeen, lähtenyt juoksemaan perään, käynyt fyysisesti käsiksi. Eiköhän mieskin pelästy jos 50 itseäsi painavampi lihaskimppu lähtee perään ja huutelee törkeyksiä (oma kokemukseni kahden viikon takaa). Mutta turhaan toki vastaan trollille, eli hyvää yötä ja pidetään kaikki huolta omasta turvallisuudestamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs sukulaiseni opiskeli aikoinaan pikkukaupungissa ja oli tulossa illalla ystävänsä luota asuntolaansa. Kadut olivat tyhjiä. Hän huomasi kuitenkin, että mies seuraa häntä. Häntä pelotti ja yritti nopeuttaa askeliaan, mieskin nopeutti. Kyyneleet silmissä oli kulkenut eteenpäin, kunnes yhtäkkiä miespuolinen kurssikaveri ilmestyi sivukadulta, huomasi tilanteen ja otti sukulaistani käsipuolesta kiinni. Seuraaja luovutti heti, kääntyi kannoillaan ja lähti pois.
Tämä oli ainakin ihan selvä tapaus. Sukulaiseni pitää sitä kurssikaveria enkelinä. Kun hän tätä tarinaa kertoi näin, miten pelottava se tilanne oli hänelle ollut. Tämä tapahtui joskus vuosikymmeniä sitten.
Miespuolisella kurssikaverilla kävi tämän jälkeen "flaksi" ja mystinen seuraaja sai miehen kiitokset seuraavana päivänä naurun raikuessa.
Niin kuvaavaa että mies kuvittelee tämän oksettavan fantasiansa PARANTAVAN lukijoiden käsitystä miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pelottaa, niin soita jollekin tutulle tai sukulaiselle, harva sekopää tulee iholle jos on puhelimessa. Käytin tätä konstia itse 42-kiloisena teininä aika paljon kun tuli kuljettua monesti iltaisin vähän epämääräisillä seuduilla harrastuksista tai asemalta kotiin.
Yleensä riittää, kun jatkaa normaalisti matkaansa eikä arastele. Suurin osa näistä yksikseen seurailevista etsii pelokkaita ja epävarmoja "uhreikseen".
Niin on. Ja osa taas ei. Pakko varoa kaikkia.
mahtaa olla raskasta elää katkerana miehiävihaavana feministinä
Mahtaa olla raskasta olla tuollainen reppana, joka ajattelee, että se on jotenkin itseltä pois, jos joku ventovieras nainen pelon takia haluaa ottaa varman päälle... Miten se sinua häiritsee?
Ketjussa on kehoitettu soittamaan poliisille, kertomaan ahdistelusta ja antamaan tuntomerkit. Vainoharhaiset naiset myös tekevät some-postauksia kuvauksien ja esim. rekisteritietojen kanssa syyttäen työtään tekeviä esim. pedariksi.
Mikäköhän siinä häiritsee?
Kyllä, jos epäilyttävä hiippari seuraa pitkään eikä jätä rauhaan vaikka vaihtaisi suuntaa, muuttaisi nopeutta jne. niin silloin soitetaan poliisille. Sillä ei ole mitään tekemistä kuvien ja henkilöllisyyden plus oletettujen rikosten julkaisusta netissä - sitä ei tee eikä hyväksy kukaan täysjärkinen. Sinä yhdistit nämä asiat, ei kukaan muu.
Silti teette sitä ja jaatte eteenpäin. Miten voit väittää ettei kukaan yhdistä sitä kun te teette sitä ihan oikeassa elämässä?
"Teette ja jaatte". No en tee enkä jaa. Silti soitan poliisille joka kerta jos pelkään turvallisuuteni puolesta. Se ei tarkoita syyttömän syyttämistä julkisesti jostain olemattomasta rikoksesta. Sellaista tekee vain joku sekopää.
Soita pois, ja jos poliisi tulee jututtamaan minua, teen rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta.
Naiset nyt kuitenkin ovat sekopäitä jotka syyttävät julkisesti olemattomista rikoksista. Suurin osa tässäkin keskustelussa olevista jakaisivat viestiä, jos eivät itse kirjoittaneet sitä.
Olisi oikeasti mielenkiintoista keskustella esim. kunnianloukkauksesta ja siitä täyttäisikö edellä mainitussa tilanteessa soitettu häke-puhelu sen ehdot (vinkki: ei täyty), mutta se on mahdotonta kun laitat koko homman läskiksi näillä järjettömillä yleistyksilläsi. Mutusi ei katsos valitettavasti tarkoita sitä että se olisi totta. Mutta jatka toki juttujen keksimistä ja niistä jankkaamista ihan rauhassa.
”Punanen Toyota Hiace (kyljessä luki isolla hiace jotain) ajeli Nuutissa harmaassa sadekelissä ikkuna auki ihan vaan edestakaisin ja kyttäsi varmaan lapsia. Tällä kertaa myös minun lasta ja minun läsnäollessa onneksi. Hidasti oikein kunnolla kohdalla, mutta jatkoi matkaa. Siinä näin naaman, jota en ole unohtanut sitten ensinäkemän. Hyi /”*#*$– ku oksettavaa. Kertokaa kaikille ja jakakaa”
Päivitys levisi nopeasti useisiin eri Facebookin ryhmiin, joissa tarina muutti myös muotoaan. Kuljettaja nimettiin takavuosina lapsiin kohdistuvista seksuaalirikoksista tuomituksi henkilöksi ja päivityksissä miehen väitettiin yrittäneen houkutella lasta kyytiinsä. Pian havaintoja alkoi sadella eri puolilta kaupunkia. Keski-Palokan koulun rehtori lähetti oppilaiden vanhemmille varoitusviestin Wilma-järjestelmän kautta.
Vitsailu Heikkilän perheessä loppui lyhyeen, kun ilmeni, että kyse todella oli isän kuljettamasta autosta.
– Ihmettelen suunnattomasti tällaisia johtopäätöksiä, sillä etsin annettua työmaan osoitetta, enkä edes puhunut paikalla kenellekään mitään, Heikkilä miettii.
Netissä levitettiin jo auton rekisteritunnusta ja osassa viesteissä uhattiin väkivallalla, mikäli auto tulee vastaan. Teippauksin varustettu auto on tiettävästi seudulla ainoa laatuaan.
Haluammeko arvailla minkä sukupuolen edustajat makoilevat facebookissa mammapalstoilla ja levittävät näitä juttuja?
Väkivallalla uhkailu? Tuttua tästäkin ketjusta.
Tällaisella ei edellekään ole mitään tekemistä sen kanssa, että yöllä yksin liikkeellä oleva nainen pelästyy hiipparia joka ihan oikeasti seuraa häntä (tässäkin on kerrottu esimerkkejä, tyyppi seuraa bussiin tai vaikka kiertää saman korttelin ympäri ympyrää jne, tai alkaa oikeasti huutamaan että heitän sut jokeen tai juoksee täysillä perässä). Siinä tilanteessa pitää soittaa hätäkeskukseen ja piste. Siitä tässä on kyse, ei siitä että joku sairas kyttääjä kirjoittelee Facebookissa.
Tässä langassa kerrotaan kuinka naisen on lainaus:
Niin on. Ja osa taas ei. Pakko varoa kaikkia
Kyllä, kun olen menossa yksin yöllä kotiin, varon kaikkia (myös naisia). Hätänumeroon soitan vain jos koen oikeaa uhkaa, en jos joku vain kävelee samaan suuntaan perässäni. Mutta olen koko ajan tietoinen ympäristöstäni ja skannaan lähistöllä liikkuvat ihmiset. Jos oikeaa uhkaa ilmenee ja soitan peloissani poliisille, en syyllisty minkäänasteiseen kunnianloukkaukseen. Ja miten tämä liittyy edelleenkään yhteenkään perättömään huhuun jota on levitelty netissä ja joka on törkeää toimintaa enkä ikinä osallistuisi sellaiseen.
Väität ettet sinä osallistuisi, mutta suurin osa naisista osallistuu.
Ja sinä väität että suurin osa miehistä ei ole vaarallisia, mutta minäpä väitän että on.
Noin, olemme keskustelussa samalla tasolla. Minä nyt väitin noin, niin se on nyt totta.
Noinhan te väitättekin joten...
Kukaan normaalijärkinen ei väitä että suurin osa miehistä on vaarallisia. Kukaan normaalijärkinen ei myöskään väitä että suurin osa naisista levittää perättömiä väitteitä olemattomista rikoksista kuvien ja nimien kera.
Sinä kuitenkin väität tuota jälkimmäistä. Joten...
Toki te väitätte että suurin osa miehistä on vaarallisia. Teette sen pelkäämällä kaikkia miehiä.
Nimenomaan emme väitä tuollaista. Tiedämme että 99,99% miehistä ja naisista on mukavia normaaleja ihmisiä. Mutta koska emme voi tietää kuka on se yksi harvinainen sekopää, meidän pitää olla varuillamme kun olemme haavoittuvaisessa asemassa. Esimerkiksi yksin kotiin kävelemässä. (Ja kyllä, varon myös oudosti käytytyviä naisia jos olen tuollaisessa tilanteessa, mutta mieheen verrattuna olen automaattisesti alakynnessä joten asetelma on eri.)
Usko jo, ymmärrämme kyllä.
Samasta syystä jos nainen lähestyy miestä, mies voi kertoa naiselle ettei hän ole hakemassa maksullista naista. Eihän kaikki naiset sellaisia ole, mutta mistäs mies voi tietää kuka ei ole. Eikä naisen tule asiasta loukkaantua.
Tai sairaanhoitajat, mistäs mies tietää kuka ei ole se Aino Nykopp-Koski.... Parasta vain suhtutua kaikkiin tappajina.
Juttusi menet aina vain typerämmiksi 😂. Tiedoksesi että se että naista seuraa hullu, 1,5 kertaa isompi hiippari yöllä pahat mielessä ei vertaudu siihen että nainen tarjoaa maksullista seksiä miehelle. Se vertautuu siihen että miestä seuraa häntä 1,5 kertaa suurempi ja huomattavasti fyysisesti isompi henkilö pahat mielessä.
Luulet että sillä on pahat mielessä. Todellisuudessa mies ei edelleenkään seuraa naista.
Vai oliko se nyt niin, että kaikki miehet seuraa naista?
Kukaan ei ole väittänyt että kaikki miehet. Edelleenkin on kyse niistä tapauksista kun joku on seurannut oikeasti: kytänyt samaan bussiin pääsyä, kiertänyt korttelin ympäri ympyrää, huutanut että heitän sut jokeen, lähtenyt juoksemaan perään, käynyt fyysisesti käsiksi. Eiköhän mieskin pelästy jos 50 itseäsi painavampi lihaskimppu lähtee perään ja huutelee törkeyksiä (oma kokemukseni kahden viikon takaa). Mutta turhaan toki vastaan trollille, eli hyvää yötä ja pidetään kaikki huolta omasta turvallisuudestamme.
Ja noiden kertomusten takia pelkäät kaikkia miehiä ja pidät oikeuden paeta.
Ja toki sinulla on se oikeus, mutta edelleen, miesten kokemusten vuoksi vastaamme ettei meitä kiinnosta sun tuntitaksa, ja kaikki hoitsut on potentiaalisia Ainoja.
Mä pelastuin -90 luvun alussa kun baarista kotiin kävellessä auto alkoi seurata mua. Asuin muutaman kilometrin päässä Turun keskustasta, mutta niin ei vaan ollut ketään missään.
Yritin kiertoreittejä pihojen läpi, mutta niin se auto aina vaan hiipi taakse. Lopulta olin niin paniikissa, että menin vaan koputtamaan yhden kerrostalon ikkunaa, jossa oli valoa.
Sieltä vastasi n. 30-v pariskunta, joilta pyysin apua. Se ihana parimetrinen mies tuli saattamaan mut viimeisen tien yli kodin ala-ovelle. Hän oli tosi vihainen, että tommoisia iljetyksiä edes on liikkeellä.
Eli kannattaa vaan ohittaa oma nolostus siitä, että muita häiritsee
Miksi nämä ketjut aina houkuttelevat jotain vähättelijöitä? Ei se tarkoita että pelkää ja kavahtaa kaikkia miehiä, jos on kokenut pelottavan tilanteen tai huolissaan omasta turvallisuudesta. Fakta nyt on että pahoja ihmisiä on tuolla. Seuraaminen ja se että joku väijyy on aivan eri kuin se että joku tulee polulla vastaan tai kävelee samaan suuntaan jonkun matkaa. Minua on kerran seurattu, oikeasti väijyi puun takana ja pälyili sieltä suuntaani, ja sitten siirtyi vaivihkaa hiukan lähemmäksi, tätä jatkui ehkä 5min, tai ehkä kauemmin koska en tiedä miten kauan hän siellä oli ollut. EIkä siellä ollut ketään muuta kuin minä. Tyypillä huppu päässä tummissa vaatteissa. Sieltä sitten alkaa tulla rivakasta suoraan minua kohti kädet taskuissa. Mitä tässä tilanteessa olisi pitänyt ajatella, että hän haluaa kysyä mitä kello on?
Pyrin pitämään parhaani mukaan etäisyyden epäilyttävään henkilöön enkä käännä selkääni. Kävelen poispäin ja jos hyökkäävä, huudan ja pyrin potkaisemaan alakertaan. Huuto on psykologisestikin ilmeisesti todettu myös toimivaksi joissain tilanteissa, semmoinen kunnon raivohuuto.
Jalat kamppailuasentoon ja nyrkkiä jos ei muu auta ja tilanteesta pois pääseminen. Suosittelen krav magaa, tuo itsevarmuutta. Ei mitään ladyversioita vaan sitä ihan oikeaa. Saa itsevarmuutta ja saatat ehkä selvitä hullun kynsistä vahingoittumattomana hyvällä tuurilla.
Joskus joku nainenhan oli sanonut tällaiselle seuraajalle, että on tulossa thaiboxingtreeneistä, oli uhkaaja jättänyt rauhaan. Ehkä sekin toimisi, who knows.
Kävelisin poispäin rauhallisena ja soittaisin läheiselle. Hätätilassa sitten tilapäisvälineen käyttö, reppu/kassi/iso oksa tms suojaksi itsellesi jos käy päälle ja huuda apua niin kovaa kuin keuhkoista lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Ei tyypilliseen 150kg painavaan kehopositiiviiseen palstamammaan kukaan mies kiinnitä mitään huomiota eikä ainakaan lähde seuraamaan sellaista hyllyvää läskikasaa raiskaus mielessään. Ellei se sitten ole sokea, vakavasti mielisairas ja kehityvammainen.
Kaunista, todella kaunista tekstiä. Mikä sinun tekosyysi tuolle käytökselle on? Oletko heitä jotka eivät ole nähneet toosaa muuta kuin äidistään ulostullessa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä ketjut aina houkuttelevat jotain vähättelijöitä? Ei se tarkoita että pelkää ja kavahtaa kaikkia miehiä, jos on kokenut pelottavan tilanteen tai huolissaan omasta turvallisuudesta. Fakta nyt on että pahoja ihmisiä on tuolla. Seuraaminen ja se että joku väijyy on aivan eri kuin se että joku tulee polulla vastaan tai kävelee samaan suuntaan jonkun matkaa. Minua on kerran seurattu, oikeasti väijyi puun takana ja pälyili sieltä suuntaani, ja sitten siirtyi vaivihkaa hiukan lähemmäksi, tätä jatkui ehkä 5min, tai ehkä kauemmin koska en tiedä miten kauan hän siellä oli ollut. EIkä siellä ollut ketään muuta kuin minä. Tyypillä huppu päässä tummissa vaatteissa. Sieltä sitten alkaa tulla rivakasta suoraan minua kohti kädet taskuissa. Mitä tässä tilanteessa olisi pitänyt ajatella, että hän haluaa kysyä mitä kello on?
Ja unohdin kirjoittaa: tietysti juoksin karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää vielä kerran kirjoittaa juuri se mitä joku jo kirjoitti eli ei ne tilanteet ole mitään otteluita missä kaikki menee sääntöjen mukaan. Oli sitten harrastamasi laji mikä vaan. Se väkivalta tilanne yms on täysin eri juttu. Siinä ei voi tietää mitä toinen aikoo tehdä ja millä tavalla. Siinä on myös voimasuhteet erilaiset. Myös tekijöitä voi olla enemmän kuin yksi. Näin en koskaan luottaisi mihinkään judo taustaan tai vastaavaan. Siinä valehtelee itselleen minusta jos luulee pärjäävänsä sen avulla. Kaikki taidot pärjäämiseen liittyen ovat tietysti hyväksi. Sitä en kiellä, mutta ajattelu tyyliin, että olen harrastanut judoa 20 vuotta ja pärjään jokaista miestä vastaan joka tilanteessa on jo typerää minusta. En hyvä myös tunnustaa omat rajansa.
Hyvin sanottu. Monilta puuttuu realismi, kun menevät itsepuolustuskursseille ja kuvittelevat, että se tuolla kadulla auttaa, jos mies käy kimppuun, jossain syrjäisellä pimeässä. Siellä on viidakon lait, ei mikään reilu ottelurinki.
Ei ole ottelurinki mutta voit saada mielen lujuutta ja rauhaa tositilannetta varten. Harjoittelu on aina harjoittelua ja itsepuolustuskursseja on, noh, hyviä ja huonoja sekä itsepuolustuslajien erot mutta ainakin sinulla on jonkinlainen etulyöntiasema vs. ettet tiedä mitään. On olemassa esim. tiettyjä kikkakolmosia, mitä voi tuollaisissa uhkatilanteissa yrittää jos henki on esim. uhattuna mitä tavan tallaaja ei välttämättä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Värjäävä suihke on lupavapaa. Pippurisuihkeeseen voi hakea lupaa poliisilta.
Niiden jotka on taistelleet loppuun asti voi olla helpompi antaa itselleen anteeksi. Joskus tappelu on reaktiivista, jolloin tekijäkin vastaavasti käyttää enemmän voimaa. Sitten lamaantuu. Lamaantuneen vagus-hermo ei toimi. Palleahengitys aktivoi vagushermoa.
Voi harjoitella palleahengitystä, hengittää niin syvään että maha liikkuu.
"Niiden jotka on taistelleet loppuun asti voi olla helpompi antaa itselleen anteeksi"
MItä helmettiä pitäisi antaa itselle anteeksi, jos joku tulee ja tekee minulle pahaa? Ei se minun syyni ole, pässi.
Älkää enää antako huijata itseänne ei kukaan saa varastaa toisten tavaroita rahaa viimeksi joku mies lapsilta tai naisilta. Mulkun vilauttelijoita on aina ollut mutta seuraajat on jo päällekäyviä.
Kannan laukussa pistoolia enkä epäröi käyttää sitä, jos kimppuni käydään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää lähteä juoksemaan, ehdottomasti. Tämä on merkki myös miehelle, että nainen pelkää ja normaali mies ottaa etäisyyttä.
Joskus olen lähtenyt juoksemaan ja takana kävellyt mies on hidastanut. Kaikki eivät ehkä ymmärrä kuinka epämiellyttävää on kulkea ihan lähellä toista ihmistä, jos ei ole muita näköpiirissä.Jos mies lähtee juoksemaan mukaan, ei ole puhtaat jauhot pussissa.
Alkaisin silloin huutamaan apua kovaan ääneen. Tämä pelottaisi miestä ja herättäisi ehkä jonkun toisen huomion.
Juoksisin ja huutaisin apua.Pitkänä miehenä kävelen hitaammin kuin normaalisti juuri sen takia etten mene liian lähelle naista. En kuitenkaan viitsi kontata sen takia että nainen menisi menojaan, luultavasti toinen nainen päätyisi näköpiiriini ja olisin samassa tilanteessa uudelleen.
Jos nainen kävelee reippaasti tai juoksee, nauran maanisesti ja alan kävelemään normaalia vauhtia. Toivottavasti nainen jaksaa juosta tällöin.
J
Sille ei voi mitään, jos on samalla reitillä ja muita ei ole näköpiirissä. On tietysti epäkohteliasta lähteä juoksemaan toista pakoon. Mutta jos pelottaa, niin pelottaa. Kyllä varmaan kaikki miehet sen ymmärtävät.
Toki, nauran teille kaikille asiasta.
Ei se vain miesvihaanne vähennä :)
Juu, sitähän se, miesvihaa, kun ei halua tulla raiskatuksi ja hakatuksi. Jos oikein kovasti sua rakastaisi, tulisi suorastaan kerjäämään, että raiskaapa mut nyt ja hakkaa sitä ennen.
Helvetti että päästetään noin harhaisia sällejä riehumaan nettiin.
Miesviha johtaa miesten kohtuuttoman yleistävään leimaamiseen lapsiksi, mammanpojiksi, pettäjiksi, hylkääjiksi, hyväksikäyttäjiksi, pedoiksi, perversseiksi ja tappajiksi. Radikaalifeminismin miesvastaisuus on suodattunut laajalti kulttuurimme...tämä asenne on niin läpitunkeva, että tuskin enää huomaamme sitä.
Leimaatte miesvihakiimassanne tässäkin keskustelussa kaikki miehet perverseiksi tappajiksi.
Emme leimaa, miesvauva. Kenestäkään miehestä ei näe päällepäin, onko tämä kunnollinen vai ei. Katsos kun sinunkaan otsassasi ei varmaan lue "psykiatrinen potilas", vaikka olet sitä.
Varautuminen on viisautta ja aivan eri asia. Sinä suppealla käsitevarastollasi ja sairaalla mielelläsi saat hyvin paljon todellisuudesta poikkeavan käsityksen asioista. Hoitoon et mene, et siitä ehkä hyötyisikään koska älykkyytesi ja oppimiskykysi ja itsekriittisyytesi on olematon, mutta on kiistatonta, että nautit riidanhaastamisesta. Veikkaan, että naamatuksin olisit hyvin vaisua poikaa ja katselisit joko kengänkärkiisi tai pitkin seiniä, koska et pysty kohtaamaan naista tasavertaisena, alemmuudentuntosi on liian vahva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää lähteä juoksemaan, ehdottomasti. Tämä on merkki myös miehelle, että nainen pelkää ja normaali mies ottaa etäisyyttä.
Joskus olen lähtenyt juoksemaan ja takana kävellyt mies on hidastanut. Kaikki eivät ehkä ymmärrä kuinka epämiellyttävää on kulkea ihan lähellä toista ihmistä, jos ei ole muita näköpiirissä.Jos mies lähtee juoksemaan mukaan, ei ole puhtaat jauhot pussissa.
Alkaisin silloin huutamaan apua kovaan ääneen. Tämä pelottaisi miestä ja herättäisi ehkä jonkun toisen huomion.
Juoksisin ja huutaisin apua.Pitkänä miehenä kävelen hitaammin kuin normaalisti juuri sen takia etten mene liian lähelle naista. En kuitenkaan viitsi kontata sen takia että nainen menisi menojaan, luultavasti toinen nainen päätyisi näköpiiriini ja olisin samassa tilanteessa uudelleen.
Jos nainen kävelee reippaasti tai juoksee, nauran maanisesti ja alan kävelemään normaalia vauhtia. Toivottavasti nainen jaksaa juosta tällöin.
J
Sille ei voi mitään, jos on samalla reitillä ja muita ei ole näköpiirissä. On tietysti epäkohteliasta lähteä juoksemaan toista pakoon. Mutta jos pelottaa, niin pelottaa. Kyllä varmaan kaikki miehet sen ymmärtävät.
Toki, nauran teille kaikille asiasta.
Ei se vain miesvihaanne vähennä :)
Juu, sitähän se, miesvihaa, kun ei halua tulla raiskatuksi ja hakatuksi. Jos oikein kovasti sua rakastaisi, tulisi suorastaan kerjäämään, että raiskaapa mut nyt ja hakkaa sitä ennen.
Helvetti että päästetään noin harhaisia sällejä riehumaan nettiin.
Miesviha johtaa miesten kohtuuttoman yleistävään leimaamiseen lapsiksi, mammanpojiksi, pettäjiksi, hylkääjiksi, hyväksikäyttäjiksi, pedoiksi, perversseiksi ja tappajiksi. Radikaalifeminismin miesvastaisuus on suodattunut laajalti kulttuurimme...tämä asenne on niin läpitunkeva, että tuskin enää huomaamme sitä.
Leimaatte miesvihakiimassanne tässäkin keskustelussa kaikki miehet perverseiksi tappajiksi.
Suurin osa miehistä on. Tämän kommentin kirjoittaja varsinkin. Normaali mies ei ota tällaisia kierroksia siitä, kuinka naiset yrittävät puolustautua sinun kaltaisiasi hulluja vastaan.
En ota kierroksia, totean väitteesi olevan miesvihaa.
Mitä se onkin.
Aika pöyhkeä ego ollaksesi noin pieni ja mitätön miesoletettu. Mihin kaikkiin persoonallisuushäiriöihin tuo liittyikään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyllä niillä on pahat mielessä jotka selkeästi seuraa, koska ne rehdit miehet on jo niin nuhdeltu pitämään naisiin hyvä välimatka etteivät vahingossakaan vaikuttaisi siltä niinkuin seuraisivat naista.
Miehenä olen pahoillani, että aiheutan naisille niin suurta ahdistusta kuten tuossa yhdessäkin viestissä, missä mietittiin että ennemmin tappaa kuin tulee raiskatuksi. Usein naisista näkee että oikeasti ahdistaa kun illalla tulen kadulla vastaan tai jostain kulman takaa kääntyy nainen kävelemään aivan eteeni samaan suuntaan. Tällöin hidastan vauhtia että välimatka kasvaa ja vastaantullessa koetan katsella vaan jonnekin sivullepäin, yritän olla mahdollisimman epäahdistelijamainen.
Minäkin kuulun niihin, jotka ovat päättäneet, että mieluummin kuolen kuin tulen raiskatuksi.Tätä elämää on nähty jo niin paljon ja kestetty niin paljon paskaa, että joutaa tästä kuolemaankin, jos sitä ennen säästyy raiskaukselta - ja kenties tekee vähän vahinkoa tyypille, joka tekee vahinkoa muille.
Mielenkiinnosta kysyn, että mistä sinä edes tiedät miltä raisk. joutuminen tuntuu (muutkin saa vastata, jotka ei ole itse kokeneet)? Ei sen takia kannata kuolla, vaikka ei kyllä sitä kokemaankaan suosittele tietenkään. Itse pääsin yli tapahtumasta alle vuodessa terapialla ja olen nuori nainen. Elämä olisi mennyt hukkaan, jos olisin päättänyt päivänä asian vuoksi, josta toipuu kyllä ajankanssa kuten mistä tahansa vakivallan uhriksi joutumisesta.
Monella on sellainen kuva, että se on kuolemaakin pahempi kohtalo, vaikka eivät ole asiaa edes kokeneet.
Näinpä. Järki käteen. Ensi sijassa paettava, mutta ei kannata itssaria tehdä, jos pakoon ei pääse.
Kokemusta on. Ennemmin tapan sen miehen.
Sullahan on sitten helppoa eikä tarvitse pelätä mitään, kun olet noin varma, että onnistut tappamaan ihmisen tilanteessa kuin tilanteessa.
Varmaan sinulla on viidakkoveitsi kädessä koko ajan.
ÄLä ruoki sekopäätä. Se luultavasti on hoitaja, ja tänään antaessaan jollekin piikkiä se käyttää tarpeetonta väkivaltaa ja liian suurta neulaa satuttaakseen miehiä.
Kerro nimesi, niin tulen kastroimaan ihan ilmaiseksi.
Kerro omasi niin katson oletko JulkiTerhikissä
Nössö ei taas kerro omaansa, vaan tekee vastakysymyksen. No, mitäpä sunlaisista palstaräkyttäjistä voi odottaakaan. Puskista huudellaan niin, että sylki roiskuu. Naamatusten et uskalla sanoa mitään tänne kirjoittamaasi yhdellekään naiselle. Tällainen on munaton mies.
-eri
Munaton mies ei näköjään osaa edes lukea. Jos nainen ilmoittaa aikovansa vimmatusti tapella ja tavoitteena olevan tappaa hyökkääjä, tämä ääliö lukee "tulen tappamaan tekijän". Aivoissa vikaa monella eri tavalla. Sotakin on aina tarkoitus voittaa, ei hävitä, mutta aina ei voita. Joskus häviää. Tavoite silti kirkkaana mielessä, jos on kirkas mieli eikä jollain harhoilla ja päihteillä sotkettu.
Nössöpojat pysyvät kotonaan koneen ääressä. Eivät seuraile naisia syrjäisillä eikä taajamaseuduilla. Netissä saattavat stalkata.
Kiitos, olen oikein mielelläni nössöpoika. En usko että vaimonikaan pitäisi jos seurailisin naisia missään.
Sinä tunnut kuitenkin salaa ihannoivan noita miehiä? Osaatko selittää miksi?
Noin sairaalla ihmisellä...
Lisättiin ilmoitus asiattomasta sisällöstä.
Ja kaksi tuntia myöhemmin ilmoituksesi on aiheettomaksi todettu, olet erittäin sairas mies.
Jossain neuvottiin, että jos joku mies lähtee seuraamaan, kannattaa itse mennä juttelemaan sille miehelle. En tiedä sitten, miten järkevä tämä neuvo on.
Mä saoittasin jollekkin kaverille tai sukulaiselle. Jos ei mies lopettais seuraamista alkasin kailottaa "JOO TOLLANE TYYPPI TUNTUU SEURAAVAN MUA. SE NÄYTTÄÄ OLEVAN X CM PITKÄ JA SILLÄ ON SEN JA SEN NÄKÖNEN TAKKI. JOS TÄÄ PUHELU KATKEAA SOITA POLIISIT". tyylistä juttua.