Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan käsittämätöntä!! Äitini oli mennyt lupaamaan tuttavaperheelle, että voivat tulla uutenavuotena luokseni ulkomaille!!

Vierailija
10.12.2022 |

Asun töiden takia Berliinissä, ja olen tottunut siihen että ajoittain semmoiset puolitutut toiveikkaina laittavat Facessa viestiä että voisikohan meillä majoittua kaupunkiloman ajan. No ei voi.

Nyt sain sitten tietää, että äitini on LUVANNUT perhetutuille, että minun asunnollani voi nukkua kolme yötä 30. joulukuuta ja 2. tammikuuta välisenä aikana. Kyseessä ei siis ole mikään ihan täysin tuntematon perhe, perheen äiti on kummitätini, mutta silti olen todella hiilenä

1) Asuntoni on pieni kaksio. Tänne ei niin vaan kolme henkeä lisää edes mahdu punkkaamaan. Minulla on vuodesohva olohuoneessa, jotta ystävät voivat tarvittaessa yöpyä, eikä muuta majoitussijaa. Äiti sanoi, että voinhan minä nukkua vaikka sohvalla ja perhe voi ahtautua minun sänkyyni (asun yksin mutta minulla on parisängyn levyinen sänky). En todellakaan aio antaa sänkyäni heille!

2) Minulla on jo suunnitelmia uudeksivuodeksi. Olen kaupungilla ystävien kanssa ja jään luultavasti yöksi yhden heistä luokse. Äiti sanoi, että eihän minun tarvitse mitään muuttaa, senkun annan vara-avaimen tuttavaperheelle ja tulen ja menen niinkuin huvittaa. Ei TODELLAKAAN houkuttele tulla uudenvuodenpäivänä kohmelossa kotiin ja löytää kolme ihmistä pörräämässä kotonani

3) Asuntoni ei ole millään turistipaikalla, asun kaukana keskustasta ja julkiset kulkevat täältä huonosti. Äiti sanoi, että VOINHAN LAINATA AUTOANI heille bensarahaa vastaan vierailun ajan. Tarvitsen sitä itse.

Olen aivan hiilenä koko jutusta. Minulta ei kysytty, minulle vain ilmoitettiin ja äitini ei näe että mikä tässä on ongelma kun "tuttu perhehän se on". Ei ole siitä kyse!! Miten itse hoitaisitte asian? Tekisi mieli vaan ilmoittaa tuttavaperheelle, että meille ei kyllä pääse ja linkata airbnb, vaikka eihän tämä heidän vikansa sinänsä ole koska äitini tämän koko kuvion sai aikaan

Neuvoja?

Kommentit (369)

Vierailija
121/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Berliinistä pysty kirjoittamaan Vauva palstalle. Eli Porvoosta kyse.

Miten niin ei? Porvoosta taidat sinä itse kirjoitella.

Raumalla asun kylläkin. Mutta enpä usko että Saksassa toimii Vauva.fi

Oletko tosissasi? Hyvin toimii USA:stakin.

Vierailija
122/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuon verran nyt kerran vuodessa voi tuttua perhettä auttaa.

Sulla on vaan YKSI tuttu perhe? ENntäs kun alkaa tulla 3-4 kertaa kk kyselyitä että Hannu on tulossa ens viikolla lasten kanssa ja Heikki sitte seuraavalla kerralla ja sillä on myös Mirkun lapset mukana ja se koirakin...

Joopajoo, häivyn kyllä vuorille!

Se on mun KOTI!

JOS haluan sinne vieraita, aloitan airbiin! Saan ainaskin rahhaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tämäkin inisiä olla sinkkuja. Ovat tottuneet vain omaa napaansa toljottamaan. Ei mitään käsitystä, että yhteiskunnassa on muitakin.

No miks heveletissä mun pitää majoittaa sitä yhteiskuntaa! Sehän on MUN KOTI! JA kotini on linnani!

On olemassa ties mitä majoitussysteemejä, EN halua LOKKEJA mun luo.

Vierailija
124/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärsin överi porvoolaisen, jäätävä selitys aloituksessa, kun vaan ei kiitos riittää.

Eli otat kummitätiisi yhteyttä ja sanot, että äitisi on väärässä. Ei mahdu, et halua vieraita. Kiitos ja näkemiin.

Vierailija
125/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että mulle on jo tulossa yövieras uutena vuotena. Sitten ei tarvitsisi vängätä mitään

Vierailija
126/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se sääli ettei nykyaikana saa edes kummityttöä käydä tapaamassa. Oma napa vaan kaikista tärkein, ei yhtään osata ottaa muita huomioon.

Vierailija
127/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tämäkin inisiä olla sinkkuja. Ovat tottuneet vain omaa napaansa toljottamaan. Ei mitään käsitystä, että yhteiskunnassa on muitakin.

No miks heveletissä mun pitää majoittaa sitä yhteiskuntaa! Sehän on MUN KOTI! JA kotini on linnani!

On olemassa ties mitä majoitussysteemejä, EN halua LOKKEJA mun luo.

Et tietenkään majoittaa ketään, jos et halua. Täytyy olla melko härski, jos siitä huolimatta *kutsuu* itsensä, näitäkin tosin on ja vielä odottavat täyshoitoa. Itse tuntisin oloni vaivaantuneeksi toisen nurkissa, mieluummin hotellissa. Niitäkin on isoissa kaupungissa monen hintaisia.

Vierailija
128/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten tuttava soitti syyskuussa ja sanoi hänen miehensä varaavan meidän mökin itsenäisyyspäivänviikonlopuksi. Kun siihen sattuu pidempi vapaa. Olin ihan äimistynyt, mut en saanut sanotuksi, ettei onnistu. Odotamme itsekin pitkiä viikonloppuja mökillä. Niinhän siinä kävi, me oltiin kotona ja tuttavan mies kavereineen meidän mökillä. Taisin siitä lystistä 100 euroa saada. Olen itseäni monet kerrat soimannut, kun en osaa sanoa: Ei!!! Ei käy!

Vierailija
129/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiska provo

joo ihan varmasti sun oma kummitätisi on kysynyt sun äitiltä eikä sulta, ja tosiaan haluaa kolmehenkisen perheensä kanssa tulla asumaan sun kaksioon kaukana keskustasta ja lähteä ajelemaan uutena vuotena ympäri Berliiniä. Anna olla.

Toisaalta äiti voi olla sitä ikäluokkaa, että on itse ehdottanut, kun on kuullut tuttavaperheen lähtevän Berliiniin, että turhaan te hotelliin menette, kun tyttö asuu siellä.

Tästä on aikaa noin 30 vuotta, kun pääsin opiskelemaan. Setäni, ehta maalismies ehdotti ihan vakavissaan, että voisin mennä asumaan yhden hänen kaverinsa pojan luokse, kun hän asuu siellä opiskelupaikkakunnalla, hyvä ettei soittanut saman tien.

Vierailija
130/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amerikassa ei sitten muuta tekemistä ole?

Vierailija
131/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Suomessa ole?

ohis

Vierailija
132/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa se perhe ymmärtää että äitisi ei voi luvata puolestasi mitään. Eli heidän moka jos ovat matkat varanneet jne. Varmistamatta asiaa sinulta.

Monenlaisia tolloja on olemassa. Jotkut vetoavat jopa edesmenneeltä ja edellisiltä asukkailta saamiinsa lupauksiin hyödyntää vaikkapa tonttia tms. jotenkin.

Vierailija
133/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä tässä on ongelmana? Tuttu perhe, eivät vaikuta sun elämään mitenkään ja olet muutenkin uudenvuoden poissa? Senkun annat niille avaimen käteen ja sanot että menet sitten omien aikataulujesi mukaan :) Ehkä äidille voit sanoa, että vastaisuudessa sinulta pitää kysyä ennenkuin lupaa mitään

Juupajuu, meneppä peilin eteen, soitan sulle kohta että me tullaan uudeksi vuodeksi koko perhe teille juujuu kaikki kuusi lasta kanssa....Äiti lupasi että saadaan tulla...Nooo millaseks meni naamasi...Ai niin ja vapuksi ja juhannukseksikin ja Matilla on häät...ja ukki täyttää 76v...

Ootko mun kummitäti?

-eri

Vierailija
134/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Suomessa ole?

ohis

Kello on 8 ja olen maalla, on vielä pimeää.

Vierailija
135/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Suomessa ole?

ohis

Kello on 8 ja olen maalla, on vielä pimeää.

Samoin, mutta olisin kyllä mieluummin siellä Roomassa, josta joku kirjoittelee. Millainen sää siellä Roomassa on?

Vierailija
136/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tai ei, mun isä oli soittanut mun serkulle että mä tulen sen luokse yöksi kun menen yliopiston pääsykokeeseen. Mä en ollut tämän itseäni vanhemman serkun kanssa juurikaan tekemisissä. Isä oli sitä mieltä, että ei saa käyttää rahaa kun sukulaisia asuu lähellä (naapurikunnassa, pääsykoe kaupungissa). 

Mulla oli onneksi rahaa kesätöistä, olin hotellissa, mutta isälle jouduin valehtelemaan että olen kaverin luona. Mulla oli onneksi kavereita siellä, ja sellainen kaveri, jota isä ei tunne. Isän pistin soittamaan, että en tule. 

Vierailija
137/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin äidille, että olen saanut töistä potkut jo syyskuussa ja elätän itseni myymällä s*ksipalveluja kotona. Kämppä on sisustettu sen mukaisesti ja koko uudenvuoden tienoo on jo täyteen buukattu.

Jos lähtee valheen tielle, pitää olla niin posketon juttu, että kuulija uskoo pelkästä shokista.

- Muussa tapauksessa sanoisin, että ei sovi, eikä sovi ikinä.

Äidin on aika oppia, että aikuinen lapsi on kuten muutkin aikuiset. Hänen puolestaan ei tehdä sopimuksia, jotka olennaisesti koskevat häntä.

Vierailija
138/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se sääli ettei nykyaikana saa edes kummityttöä käydä tapaamassa. Oma napa vaan kaikista tärkein, ei yhtään osata ottaa muita huomioon.

Sopisin nämä tapaamiset kummitytön kanssa.

Vierailija
139/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano äidille että ei käy, eikä mitään selityksiä. Se on sun koti, ja sinä päätät. Jos ryhtyy keksimään jotain tekosyitä, niin niitä saa aina olla keksimässä. Ei sun tarvitse selittää mitään, sun koti, sun elämä, sun päätös.

Mulla kans äiti ehdotteli että serkun luokse yöksi kun suunnittelin Lontoon reissua. Sanoin että anteeksi kuinka, näen serkkua kerran kymmenessä vuodessa. En ikinä kehtaisi. Ehkä parhaan ystävän luokse menoa voisi harkita, jos asuisi jossain ulkomailla.

Vierailija
140/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet provo. Tottakai pystyy ihan mistä maailmankolkasta kirjoittamaan jos on nettiyhteys. Onko totta, että joku näin luulee? Kirjoitan juuri Roomasta.

Mäkin, täältä Trasteveresta.

Ja minä Carambarombasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi