Oletteko te koskaan miettineet, että keitä lottovoittajat, Eurojackpot voittajat ja muut tälläiset isompien summien voittajat ovat ja miksi kukaan ei tunne tai ole koskaan kuulleetkaan tälläisistä henkilöistä?
Joka viikko joku voittaa isoja summia, ja näin on tapahtunut jo kauan. Mutta tunteeko kukaan lottovoittajaa omasta lähipiiristä? Ei. Voitot tuntuvat aina menevän jonnekkin perämettään mistä kellään ei ole edes mitään hajua missä sellanen paikka sijaitsee Suomessa. Monesti myös samoihin pikkupitäjiin osuu, silti kukaan ei tunne näitä henkilöitä tai ole huomannut koskaan mitään poikkeavaa kenessäkään kylänmiehessä.
Kommentit (352)
Minä tunnen vuosien varrelta pari voittajaa ja yhden jolla oli silloin kun arvottiin vain kuusi numeroa kaikki oikein palauttamattomassa kupongissa.
Enpä ole kauheasti miettinyt, oma elämänikin on ihan kiinnostavaa. Ei ole minulta tuollaiset rahat pois.
Kuinka moni tuntee sellaista jolla on joku harvinainen sairaus? Vaikka joku Hirschprungin tauti joita on Suomessa muutama tuhat.
Ihan yhtä yleistä kuin loton päävoitto eikä niitäkään ole tuttavapiirissä eivätkä kulje pitkin katuja isoon ääneen omista asioistaan puhumassa...
Olen miettinyt sen verran, et rakastan meitä suomalaisia. Meillä ei tykätä pröystäilystä ja vaatimattomuus on aina kaunista, eli vaikka se kylän pahin rehnupetterin näköinenkin voi olla lottovoittaja <3
Koska ovat satuolentoja, ei niitä oikeasti ole olemassa.
Tiedän kaksikin loton päävoittajaa. Täällähän niitä meidän ankkalammessa uiskentelee, muut ovat tehneet miljoonansa työllään.
Jos itse voittaisin lotossa, en kertoisi kenellekään, en edes omalle perheelleni tai lähimmille ystäville. Kateus, pettymys jos rikas ei annakaan omastaan jne saattaa tuoda todella karseita piirteitä esiin ihmisistä.
Tunsin kyllä kun oli sukulaisia. 90 luvulla voitti jotain miljoonan. Ja sama vanha karvalakki päässä kulki joka sillä oli jo ainakin 60 luvun alussa. Tuli kommareista äkkiä porvareita. Liian äkkiä.
Se että en tunne ei tarkoita etteikö heitä olisi.
Tunnen useita ruskeasilmäisiä ihmisiä ja muutamia tummaihoisia. Se näkyy päälle.
Lottovoitto ei näy. Kuka tahansa voi olla lottovoittaja. Tai kommunisti. Tai homo.
Tänne pikkukaupunkiin osui porukkapeliin lottovoitto.. mutta kuka täysjärkinen niistä huutelee.
Lottohan on viimekädessä vain keino kontrolloida laumaa. Omaa surkeaa elämää siedetään viikosta toiseen, toiveiden kohdistuessa lauantaiseen lottoarvontaan. Sitten kun voitan lotossa niin
Kansahan olisi kadulla, jos tämä pienenpieni toivonkipinä otettaisiin pois.
lottoan myös itse satunnaisesti ja kivahan se on haaveilla.
Serkkuni voitti päävoiton vajaa 10 vuotta sitten. Ihan tunnettu kaupunki, ei mikään pieni pitäjä. Osti talot molemmille siskolleen.
Olen voittanut päävoiton. En kertonut mieheni lisäksi kenelläkään.
En ole koskaan miettinyt kun ei se tieto liikuta suuntaan tai toiseen. Saattaa olla kuka tahansa joka vastaan tulee.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä on että töitä ei lopeteta, eikä muutenkaan paljon pröystäillä mutta television voi vaihtaa isoon 50-tuumaiseen ja uuden polkupyörän voi ehkä ostaa. Myös Loton pelaamista jatketaan päävoiton saamisen jälkeen.
Oletko kenties Veikkauksen viestinnässä töissä kun noin tarkkaan tunnet niin monia lottovoittajia että osaat kertoa mikä on heille tyypillistä?
Me tavikset kun yleensä emme tunne edes yhtä.
Taitaa ap:n ongelma olla puutteellisessa maantiedon perusosaamisessa kun ei Suomen paikkakuntia tiedä nimeltä.
Hyvinkää, Siilinjärvi, Lohja, Tuusula, Vaasa, Lahti, Loimaa, Tampere, Espoo, Kuopio, Uusikaupunki. Siinä listaa viime aikojen miljoonavoittopaikkakunnista.
Kartta käteen ja silmät auki.
Olen sijoittanut naisiin ja autoihin
Kauanko tuppukylässä voi ajaa Ferraria salaa?