Oletteko te koskaan miettineet, että keitä lottovoittajat, Eurojackpot voittajat ja muut tälläiset isompien summien voittajat ovat ja miksi kukaan ei tunne tai ole koskaan kuulleetkaan tälläisistä henkilöistä?
Joka viikko joku voittaa isoja summia, ja näin on tapahtunut jo kauan. Mutta tunteeko kukaan lottovoittajaa omasta lähipiiristä? Ei. Voitot tuntuvat aina menevän jonnekkin perämettään mistä kellään ei ole edes mitään hajua missä sellanen paikka sijaitsee Suomessa. Monesti myös samoihin pikkupitäjiin osuu, silti kukaan ei tunne näitä henkilöitä tai ole huomannut koskaan mitään poikkeavaa kenessäkään kylänmiehessä.
Kommentit (352)
ap ei varmaan tunne myöskään omalla työllään rikastuneita, joten niitä ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hiukan outoa, että aina osuu jollekin pikkupaikkakunnalle eikä esim Helsinkiin tai Tampereelle.
Ja mites kun kaikki veikatut rivit on ennen arvontaa kuitenkin tiedossa, kaipa ne koneet voi ohjelmoida arpomaan sellaisen rivin, jota kukaan ei ole lotonnut? Silla kasvatetaan näitä jättipotteja ja saadaan ihmiset lottoamaan entistä enemmän.
https://www.veikkaus.fi/fi/yritys#!/article/tiedotteet/pelit/2021/09_lo…
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/81aad9ba-da3d-4702-84f0-b2595546d49c
Kyllä minä tunnen lähipiiristäni yhden joka on voittanut lotossa täyspotin yli 4 miljoonaan euroa.
Ikävä kyllä kyseinen ihminen ei ole enään elossa , mutta pääsi nauttimaan voitosta kuitenkin n.12 vuotta.
Nyt sitten voittorahoista nauttii kuolinpesä, mihin minä en kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä tunnen lähipiiristäni yhden joka on voittanut lotossa täyspotin yli 4 miljoonaan euroa.
Ikävä kyllä kyseinen ihminen ei ole enään elossa , mutta pääsi nauttimaan voitosta kuitenkin n.12 vuotta.
Nyt sitten voittorahoista nauttii kuolinpesä, mihin minä en kuulu.
Olipa katkeralta vaikuttava lopetus.
Suomessa on jaettu yli 3500 päävoittoa lotossa, nyt ovat harventumassa ja summat nousemassa.
Minusta olisi mukavaa, jos useampi voittaisi vähän vähemmän.
Itsellä on jo sijoituskohde katsottuna, jos voittaisin puoli miljoonaa.
No tietysti pitäisi ensin osallistua siihen peliin, niin olisi vähän paremmat mahdollisuudet.
Olen tavannut lottovoittajan, joka teki omaa työtään. Tämä tapahtui 80-luvulla. Ei hän voittanut kuin yli miljoona markkaa, mutta isohko raha se siihen aikaan oli. Aivan normaali hän oli ja kaikki hommat hoidettiin vanhaan malliin. Minusta lottovoittajuutta ei tarvitse välttämättä huomata eikä siitä tarvitse toitottaa, jos ei halua. Ihmisellä on oikeus elää normaalia elämää. Raha vain mahdollistaa monta asiaa. Lainat pois jne., jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hiukan outoa, että aina osuu jollekin pikkupaikkakunnalle eikä esim Helsinkiin tai Tampereelle.
Ja mites kun kaikki veikatut rivit on ennen arvontaa kuitenkin tiedossa, kaipa ne koneet voi ohjelmoida arpomaan sellaisen rivin, jota kukaan ei ole lotonnut? Silla kasvatetaan näitä jättipotteja ja saadaan ihmiset lottoamaan entistä enemmän.
https://www.veikkaus.fi/fi/yritys#!/article/tiedotteet/pelit/2021/09_lo…
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/81aad9ba-da3d-4702-84f0-b2595546d49c
Vilkaisin juuri samaa veikkauksen tilastoa ja meinasin vastata kyseiselle "salaliittoteoreetikolle", mutta kerkisitkin näköjään ensin :)
Laitetaan nyt kuitenkin varmuuden vakuudeksi lainaus kyseisestä Veikkauksen jutusta, niin saadaan lopullinen piste näille salaliittolätinöille:
"Maantieteellinen Lotto-onni on keskittynyt pitkälti sinne, minne ihmisetkin. Eniten päävoittoja on osunut pääkaupunkiin Helsinkiin, jonne niitä on osunut 424 kappaletta. Euromääräisesti Helsinkiin on osunut päävoittoina lähes 230 miljoonaa euroa. Seuraavaksi eniten voittoja on osunut Tampereelle (148 kappaletta ja noin 96 miljoonaa euroa) ja kolmannella tilalla on Turku 123 voitolla ja noin 61 miljoonalla eurolla."
Eli se niistä salaliitoista :)
Vierailija kirjoitti:
Oli 22v kun voitin 2,8 miljoonaa. Kukaan ei tiedä. Ei kukaan, vain Veikkauksen rekisteri ja ne jotka konttorilla tapasivat. Todella raskasta tavallaan. Asunto on, mutta asuin "vuokralla". Opiskeluaikoina en kehdannut ostaa mitään kallista joka kiinnittäisi huomiota. Kerran olisin halunnut auttaa sukulaista, joka tarvitsi pahasti lainaa mutten ikinä olisi pystynyt selittämään mistä rahat sain, onneksi tilanne ratkesi toisella tavalla. Nyt kolmekymppisenä uskallan jo nauttia tästä. Aina on se säästö turvana. Enää en muuta tästö ajattele, turvattu olo.
Todella omituista käytöstä sinulta. Miksi muka et voinut sille sukulaiselle vaan antaa rahaa, ja sanoa hänelle että älä kerro muille, sano vaan että sait jostain lainan?
Muutenkin, tuollainen summa on niin paljon yhdelle ihmiselle, että kyllä siitä voi muillekin antaa. Minä ainakin antaisin. Ei kävisi mielessäkään itsekkäästi pitää itsellä jemmassa, sitä kun ei tiedä koska itse kuolee, tai läheiset rakkaat ihmiset, joille olisi voinut tuottaa iloa asioilla joita rahalla saa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan helpolla matikalla voi laskea, että kyllä se veikkaus voitolle jää, vaikka ne voitot jaetaan. Todennäköisyys saada 7 oikein on niin pieni, että on kyllä ihme että joku saa.
Siis onko sulla jäänyt jotenkin pimentoon, että miksi Veikkaus on olemassa? Sillä kerätään rahaa kaikenlaiseen toimintaan yhdistyksille ja järjestöille, urheiluun, kulttuuriin jne. Oletko koskaan törmännyt termiin "tuettu veikkausvoittorahoilla"?
Oletko katsonut lottoarvontaa jonka yhteydessä näytetään aina niitä juttuja joissa näytetään toimintoja mihin rahaa on annettu?
Ennen oli RAY ja Veikkaus, ne yhdistyi, ja nykyään avustuksia ja hankerahoja haetaan STEA:lta.
Jokainen Suomeen syntynyt on lottovoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Veikkauksen tutkimuksessa kysyttiin lottovoittajilta että mitä tekisit toisin jos nyt voittaisit. Kaikki vastasivat, että en kertoisi kenellekkään. Ja miksi, kun voiton jälkeen kaikki olivat kerjuulla, kateellisia tai odottivat että lottovoittaja maksaa siitä edespäin kaiken.
Tuota minä ihmettelen, että jos voittaa miljoonia, niin miksi ei voi sitten maksaa ystävilleen "kaiken"? Minä ainakin tarjoaisin aina ravintolassa jne. koska mun rahoissa se ei tuntuisi missään. Varmasti tarjoaisin matkojakin, antaisin rahaa ylipäätään ystäville ja tutuille joiden tietäisin sitä tarvitsevan.
En minä itse tarvitsisi kauhean paljon jos olisi kaikki velat maksettuna, ja lapsille laitettuna asunnot myös. Jos lainoihin ei menisi rahaa, niin asumiskulut olisi muutaman satasen kuussa, ruokaan menisi ehkä enemmän rahaa kun käytäisiin ravintoloissa enemmän, ja ehkä aluksi tehtäisiin jotain kalliimpia hankintoja, mutta normaali eläminen ei silti älyttömästi muuttuisi, eli se summa joka nyt menee, menisi edelleen. Sitten kun lapset lähevät muutaman vuoden päästä omilleen, laskisi radikaalisti kulutus. Miehen kanssa kahdestaan kotona, niin meillä menisi rahaa ehkä pari tonnia kuussa.
Minä en henkilökohtaisesti tunne ketään. Yks ystävä sanoo että tietää/tuntee kuusi vuosikymmenten varrelta. Olen Kurikasta kotoisin, ja siellä kasarilla oli se porukkalottovoitto jossa se kioskin pitäjä oli myös mukana, oliko niin että hänelle jäi kaksi osuutta siitä voitosta, ja siitä oli sitten jotain kähinää, että saako kioskinpitäjä pitää ne voitot kun joku porukan osakas ei ollut sillä viikolla käynyt lunastamassa omaa osuuttaan pelistä ja jäi nuolemaan näppejään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkauksen tutkimuksessa kysyttiin lottovoittajilta että mitä tekisit toisin jos nyt voittaisit. Kaikki vastasivat, että en kertoisi kenellekkään. Ja miksi, kun voiton jälkeen kaikki olivat kerjuulla, kateellisia tai odottivat että lottovoittaja maksaa siitä edespäin kaiken.
Tuota minä ihmettelen, että jos voittaa miljoonia, niin miksi ei voi sitten maksaa ystävilleen "kaiken"? Minä ainakin tarjoaisin aina ravintolassa jne. koska mun rahoissa se ei tuntuisi missään. Varmasti tarjoaisin matkojakin, antaisin rahaa ylipäätään ystäville ja tutuille joiden tietäisin sitä tarvitsevan.
En minä itse tarvitsisi kauhean paljon jos olisi kaikki velat maksettuna, ja lapsille laitettuna asunnot myös. Jos lainoihin ei menisi rahaa, niin asumiskulut olisi muutaman satasen kuussa, ruokaan menisi ehkä enemmän rahaa kun käytäisiin ravintoloissa enemmän, ja ehkä aluksi tehtäisiin jotain kalliimpia hankintoja, mutta normaali eläminen ei silti älyttömästi muuttuisi, eli se summa joka nyt menee, menisi edelleen. Sitten kun lapset lähevät muutaman vuoden päästä omilleen, laskisi radikaalisti kulutus. Miehen kanssa kahdestaan kotona, niin meillä menisi rahaa ehkä pari tonnia kuussa.
Jos joskus saat lottovoiton, niin voit tehdä näin omilla rahoilla. Toisten rahoja ei kannata ruveta jakamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joskus saat lottovoiton, niin voit tehdä näin omilla rahoilla. Toisten rahoja ei kannata ruveta jakamaan.
Missä minä olen sanonut että jakaisin toisten rahoja? Ihmettelin vain joidenkin itsekkyyttä ja piheyttä.
En kertoisi minäkään. An jaksaisi sitä paskanpuhumisen määrää selän takana. Haukuttaisiin itaraksi jos ei maksaisi joka tutuntutun ravintolailtaa.
Tiedän kylältä yhden lottovoittajan. Hän osti rahoilla firman, työpaikkansa. On ns julkinen salaisuus. 15v nuorempi vaimokin löytyi kun oli millä mällätä. Vaimo suuttui kerran paikallisessa pubissa kun joku huomautti että miehensä oli lotovoitolla rikastunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä minä olen sanonut että jakaisin toisten rahoja? Ihmettelin vain joidenkin itsekkyyttä ja piheyttä.
Rahaa voi jakaa eteenpäin muullakin tavoin epäitsekkäästi kuin ystäväpiirilleen. Kohteiden määrä on loppumaton.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden pariskunnan, rahaa oli ja sillä mällättiin niin, että parin vuoden päästä oltiin veloissa ja tahattomia, kun oli perustettu kannattamattomia firmoja.
Toisen lottovoittajan tapasin kerran baarissa, en tuntenut kyseistä herraa, mutta hän olis lähtenyt mun kanssa ulkomaille seuraavana päivänä. Naureskelin vaan jutuilleen, kunnes kaveri joka asui samalla paikkakunnalla kertoi mulle, et herra on lottomiljonääri. No en kuitenkaan lähtenyt hänen kanssaan mihinkään 😄
Tiedän myös tuon ensimmäisen
Tunnen yhden pariskunnan, rahaa oli ja sillä mällättiin niin, että parin vuoden päästä oltiin veloissa ja tahattomia, kun oli perustettu kannattamattomia firmoja.
Toisen lottovoittajan tapasin kerran baarissa, en tuntenut kyseistä herraa, mutta hän olis lähtenyt mun kanssa ulkomaille seuraavana päivänä. Naureskelin vaan jutuilleen, kunnes kaveri joka asui samalla paikkakunnalla kertoi mulle, et herra on lottomiljonääri. No en kuitenkaan lähtenyt hänen kanssaan mihinkään 😄