Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensi viikolla sähkö nousee jo euroon. Meillä ei ole enää mitään mistä säästää

Vierailija
09.12.2022 |

Voisikohan 14 v saada töitä jostain että saadaan laskut maksettua?

Kommentit (624)

Vierailija
21/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette ottaneet kiinteää, kun niitä vielä sai? Kyllä tästä kriisista jo kovasti puhuttiin ja sain silti 14 sentin sopimuksen 2 vuodeksi. Kannattaisi olla hereillä.

Niitä sopimuksia ei saanut päällekkäin kahta. Ihan turha minä minä minä ja minä.

Vierailija
22/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääkytkimestä naps kalleimmaksi ajaksi. Niin mä meinaan tehdä. Pari kalleinta tuntia ilman sähköä. Ajaa saman asian kuin ne suunnitellut sähkökatkot ja saan itse päättää ajan.

"saan itse päättää"

tää oli paras XD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen tilanne teillä on ap, millainen koti ja mitä sähkölaitteita? Yritetään ideoida säästökeinoja. Varmaan monella on nimittäin sama ongelma.

Vierailija
24/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästöjä on kirjoitti:

Ai tekään ette varautuneet hyvinä aikoina huonoja varten?

Ei arvattu että sähkön hinta nousee 0,05 - > 1,00

Ei taloudellinen varautuminen pelkästään sähkönhintaa koske. Voi tulla myös puolison kuolema, ero, työttömyyttä, sairautta ja muuta rahareikää tai tulojen romahdusta. Siksi tilillä pitäisi aina olla puskuria.

Vierailija
25/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt menonne läpi tiliotteista, paljonko mihinkin on kulunut rahaa? Onko harrastuksia, tai lehti/kanavatilauksia tms? Tai autoa?

Vierailija
26/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vihreät nauraa pskasta nauruaan.

Oho. Nekö aloitti Ukrainan sodan?

Suomen hallitus päätti olla tuomatta energiaa Venäjältä.

EU:n pakotteet. Ei nämä ole Suomen omia päätöksiä.

Jokainen maa olisi voinut kieltäytyä pakotteista. Kannattaa ottaa asioista selvää. Ja eri EU-maihin virtaa edelleen Venäjän energiaa jos et satu tietämään.

Vierailija
27/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette ottaneet kiinteää, kun niitä vielä sai? Kyllä tästä kriisista jo kovasti puhuttiin ja sain silti 14 sentin sopimuksen 2 vuodeksi. Kannattaisi olla hereillä.

Niitä sopimuksia ei saanut päällekkäin kahta. Ihan turha minä minä minä ja minä.

Taita pystyä ainakin saman sähköfirman kanssa sopimaan uuden sopimuksen 3kk ennen kuin senhetkinen määräaikainen päättyy. Joten aina ei kannata odotella sinne loppuun asti jos näyttää siltä että sähkön hinta vain nousee tulevaisuudessa.

Vierailija
28/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen tilanne teillä on ap, millainen koti ja mitä sähkölaitteita? Yritetään ideoida säästökeinoja. Varmaan monella on nimittäin sama ongelma.

En keksi enää mitään

-lattialämmitykset on pois päältä

-saunaa ei lämmitetä

-jääkaappi nostettu +6:een (ei osteta tuoretta kalaa tai muuta herkkää)

-valot on ledejä

-huoneiden lämpötila +17-20

-toinen auto laitettiin seisomaan talveksi

Vierailija
29/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöjä on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästöjä on kirjoitti:

Ai tekään ette varautuneet hyvinä aikoina huonoja varten?

Ei arvattu että sähkön hinta nousee 0,05 - > 1,00

Ei taloudellinen varautuminen pelkästään sähkönhintaa koske. Voi tulla myös puolison kuolema, ero, työttömyyttä, sairautta ja muuta rahareikää tai tulojen romahdusta. Siksi tilillä pitäisi aina olla puskuria.

On puskuria mutta vituttaa maksaa tätä keinotekosita sähkökriisiä. Harmi että aatu epäonnistui

Vierailija
30/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne joilla on sopimus halvalla hinnalla, käyttäkää niin paljon sähköä kuin sielu ja kukkaro sietää, sähköyhtiöt yrittävät saada säästämään vain siksi ettei voittomarginaali pienenisi.

Älkää missään nimessä kuluttako! Mitä enemmän kulutetaan, sen kalliimmaaksi sähkön hinta nousee. Minulla ei ole varaa enää sentinkään korotukseen!

Vierailija
31/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on se, että niin kauan kuin pelotellaan sähkön loppumisella, sähkön hinta ei ole vielä tarpeeksi korkealla.

Vierailija
32/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En keksi enää mitään

-lattialämmitykset on pois päältä

-saunaa ei lämmitetä

-jääkaappi nostettu +6:een (ei osteta tuoretta kalaa tai muuta herkkää)

-valot on ledejä

-huoneiden lämpötila +17-20

-toinen auto laitettiin seisomaan talveksi

Paljonko sitä sähköä menee? Lämmin vesi?

Vierailija
33/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa, tänään tuli tekstiviesti, että sähkö poikkeuksellisen kallista sunnuntaina ja ensi viikolla

En pysty pihistelemään, nytkin on olkkarissa vain TV:n valo.

Vierailija
34/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa (tai Suomessa tai missään maassa) ei ikinä ennen ole ollut näin paljon ihmisiä.

Vierailija
35/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kerrostalossa, tänään tuli tekstiviesti, että sähkö poikkeuksellisen kallista sunnuntaina ja ensi viikolla

En pysty pihistelemään, nytkin on olkkarissa vain TV:n valo.

Miten niin et pysty? Tv kiinni?

Vierailija
36/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut konsti säästää enää enempää on lapata ulkoa lunta jääkaappiin.

Vierailija
37/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tehnyt sähkönsäästöstä taidetta. Oikeastihan säästän euroja mutta ne eurot säästyy sähköä säästämällä.

Viime vuonna joulukuussa meni 1500 kWh. Nyt on mennyt keskimäärin 10 kWh per päivä. Vähän saattaa pakkasilla joutua taipumaan mutta tavoite pysyä 500 kWh:ssa. Vaikka loput 420 maksaisi euron per kWh, en mene konkurssiin.

Vanha halpa määräaikainen loppui kyllä paskaan aikaan mutta yksi talvi tää vaan on. Kyllä tää tästä.

Minkä vuoksi tilanne muuttuisi talven jälkeen sinun mielestäsi?

Vierailija
38/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tehnyt sähkönsäästöstä taidetta. Oikeastihan säästän euroja mutta ne eurot säästyy sähköä säästämällä.

Viime vuonna joulukuussa meni 1500 kWh. Nyt on mennyt keskimäärin 10 kWh per päivä. Vähän saattaa pakkasilla joutua taipumaan mutta tavoite pysyä 500 kWh:ssa. Vaikka loput 420 maksaisi euron per kWh, en mene konkurssiin.

Vanha halpa määräaikainen loppui kyllä paskaan aikaan mutta yksi talvi tää vaan on. Kyllä tää tästä.

Minkä vuoksi tilanne muuttuisi talven jälkeen sinun mielestäsi?

Uskon että keväällä saa määräaikaisen sopimuksen 15-20 sentillä. Itse lyön sellaisen lukkoon.

Vierailija
39/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut konsti säästää enää enempää on lapata ulkoa lunta jääkaappiin.

Eiköhän järkevämpää ole viedä elintarvikkeet ulos, kuin tuoda lisää kylmää sisälle.

Vierailija
40/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 15 eurolla pienen laitteen, jolla voi mitata pistorasiasta, paljonko mikäkin sähkölaite kuluttaa. Se tulee siis pistorasian ja töpselin väliin. Toivottavasti se auttaa käyttämään laitteita säästeliäämmin.