Ensi viikolla sähkö nousee jo euroon. Meillä ei ole enää mitään mistä säästää
Voisikohan 14 v saada töitä jostain että saadaan laskut maksettua?
Kommentit (624)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tehnyt sähkönsäästöstä taidetta. Oikeastihan säästän euroja mutta ne eurot säästyy sähköä säästämällä.
Viime vuonna joulukuussa meni 1500 kWh. Nyt on mennyt keskimäärin 10 kWh per päivä. Vähän saattaa pakkasilla joutua taipumaan mutta tavoite pysyä 500 kWh:ssa. Vaikka loput 420 maksaisi euron per kWh, en mene konkurssiin.
Vanha halpa määräaikainen loppui kyllä paskaan aikaan mutta yksi talvi tää vaan on. Kyllä tää tästä.
Minkä vuoksi tilanne muuttuisi talven jälkeen sinun mielestäsi?
Uskon että keväällä saa määräaikaisen sopimuksen 15-20 sentillä. Itse lyön sellaisen lukkoon.
Sinäkö uskot, että putin lopettaa sotimisen talven jälkeen ja aletaan taas ostaa putinilta sähköä? Vai miksi se muka halpenisi?
Säästöjä on kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästöjä on kirjoitti:
Ai tekään ette varautuneet hyvinä aikoina huonoja varten?
Ei arvattu että sähkön hinta nousee 0,05 - > 1,00
Ei taloudellinen varautuminen pelkästään sähkönhintaa koske. Voi tulla myös puolison kuolema, ero, työttömyyttä, sairautta ja muuta rahareikää tai tulojen romahdusta. Siksi tilillä pitäisi aina olla puskuria.
Meidän puskurit paloi kun perheyritys kaatui koronaan. Sen jälkeen tullut pelkkiä huonoja asioita peräjälkeen. Terveisiä sähkölämmitteisestä okt:sta mikä ollut puoli vuotta myynnissä. Olkkarissa takan ääressä tarkenee, muissa huoneissa noin 14 astetta. Katotaan kummalla napsahtaa ensin, mulla vai ukolla. Onneksi lapset jo lentäneet pesästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainut konsti säästää enää enempää on lapata ulkoa lunta jääkaappiin.
Eiköhän järkevämpää ole viedä elintarvikkeet ulos, kuin tuoda lisää kylmää sisälle.
Tässä rivarissa ei ole oikein sellaista mahdollisuutta kun väkeä lappaa ohi ja siitä pian häviää ne elintarvikkeet. Lisäksi jääkaapin sisältö ei viihdy kauhean hyvin pakkasessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tehnyt sähkönsäästöstä taidetta. Oikeastihan säästän euroja mutta ne eurot säästyy sähköä säästämällä.
Viime vuonna joulukuussa meni 1500 kWh. Nyt on mennyt keskimäärin 10 kWh per päivä. Vähän saattaa pakkasilla joutua taipumaan mutta tavoite pysyä 500 kWh:ssa. Vaikka loput 420 maksaisi euron per kWh, en mene konkurssiin.
Vanha halpa määräaikainen loppui kyllä paskaan aikaan mutta yksi talvi tää vaan on. Kyllä tää tästä.
Uskon että keväällä saa määräaikaisen sopimuksen 15-20 sentillä. Itse lyön sellaisen lukkoon.
Sinäkö uskot, että putin lopettaa sotimisen talven jälkeen ja aletaan taas ostaa putinilta sähköä? Vai miksi se muka halpenisi?
Nyt huollossa olevia ydinvoimaloita käynnistellään ja niitä tuuliropelleja pystytellään jatkuvasti lisää, jotka sitten tuulisella säällä välillä tuottaa sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Futuurit antaa asiasta vähän osviittaa.
Vääntäkää pääkytkimenne OFF asentoon ja protestoikaa!!!
Ps.
Meillä sisälämpö 23-24 astetta.
Puulämmittäjä
Vierailija kirjoitti:
Säästöjä on kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästöjä on kirjoitti:
Ai tekään ette varautuneet hyvinä aikoina huonoja varten?
Ei arvattu että sähkön hinta nousee 0,05 - > 1,00
Ei taloudellinen varautuminen pelkästään sähkönhintaa koske. Voi tulla myös puolison kuolema, ero, työttömyyttä, sairautta ja muuta rahareikää tai tulojen romahdusta. Siksi tilillä pitäisi aina olla puskuria.
On puskuria mutta vituttaa maksaa tätä keinotekosita sähkökriisiä. Harmi että aatu epäonnistui
Aivan, keinotekoista. Hallitus on omilla toimillaan aiheuttanut energian hinnan nousun. Turha siitä pelkästään Venäjää on syyttää, vaikka silläkin on vaikutusta.
Omituisinta asiassa on, että lopputulos kurittaa eniten pienituloisen vihervasemmiston ja maalla-asuvan keskustaväen elintasoa. Varakas ja hyvätuloinen kaupunkilaisporvari pärjää aina.
Toivottavasti Kesärannassa on näin talvella vain peruslämpö ja pm perheineen ja sukulaisineen asustelee omistamissaan asunnoissa, eikä loisi veronmaksajien rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun pakkaset hellittävät keväällä, ei tarvita niin paljon energiaa lämmitykseen ja kulutus vähenee, mikä alentaa hintoja.
Ne yritykseg kaatui sulkujen takua, ei koronantakua.
Muualla maailmassa jo osoitetaan mieltä digi-identiteettiä, digieuroa ja energisn hintaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko, että putinilla ei olekaan mitään tekemistä korkean sähkön hinnan kanssa?
Hallitus haluaa maaseudun tyhjäksi. Näin se onnustuu kätevästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko, että putinilla ei olekaan mitään tekemistä korkean sähkön hinnan kanssa?
Tottakai Putinista johtuu tämä alkutilanne. Se oli jo kesällä, mutta koska silloin oli lämpimämmät säät, sähköä ei tarvittu lämmitykseen ja kulutus oli pienempää ja hinta siksi halvempaa. Siitä syystä nyt talvella on se pahin ja kallein tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Kämppä myyntiin ja vuokralle jonnekin kerrostaloon.
No niinpä!
Hittojako poraatte.
Nyt on meidän vuokralla asujien vuoro nauraa teille 🤣🤣🤣
Autotkaan eivät ole pakollisia laiskat ja lihavat, joten myykää ne ja maksakaa sähkölaskunne!!
Ja kun työssäkäyviä olette, niin ylitöitä vaan painamaan mars mars.
Minusta on hauskaa että ihmisiä syyllistetään siitä kun he käyttävät sähköä...
Jotenkin etäisesti tulee mieleen se kun syyllistettiin ihmisiä jotka eivät ottaneet erästä rokotetta...
Onko se päävirtakytkin teillä jotenkin hankalasti sijoitettu kun siitä ei voi aamulla töihin lähtiessä nykäistä virtaa pois? Vinkkinä jääkaappiin voi laittaa kylmäkallet jotka on jäädyttänyt pihalla yön aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun pakkaset hellittävät keväällä, ei tarvita niin paljon energiaa lämmitykseen ja kulutus vähenee, mikä alentaa hintoja.
Mutta vuoden päästä talvella on tas sama tilanne vai? Sähkönhinta hipoo taivaita?
En sääli okt ihmisiä. Te olette yleensä äänessä kun nauretaan kerrostaloissa asuville. Ahneus nyt teillä kostaantuu.
Tännekin tuli samanlainen viesti. Pisti vain vituttamaan. Sunnuntaina aloitan jouluvalmistelut, ja uuni tulee olemaan päällä suurimman osan kotonaoloajastani seuraavat pari viikkoa. Sähkö ja ruoka ovat niitä harvoja asioita, joissa en suostu nuukailemaan. Maksaa, minkä maksaa.