Ensi viikolla sähkö nousee jo euroon. Meillä ei ole enää mitään mistä säästää
Voisikohan 14 v saada töitä jostain että saadaan laskut maksettua?
Kommentit (624)
Seksityö on päivän sana suomalaisten suosimien iltapäivälehtien mukaan. Tämä kansa on menossa jyrkässä kulmassa alas.
Pääkytkimestä naps kalleimmaksi ajaksi. Niin mä meinaan tehdä. Pari kalleinta tuntia ilman sähköä. Ajaa saman asian kuin ne suunnitellut sähkökatkot ja saan itse päättää ajan.
Ai tekään ette varautuneet hyvinä aikoina huonoja varten?
Vierailija kirjoitti:
Sos.huolto
Ei ne mitään anna joa omistaa okt:n. Käskevät myydä. Tosin kuka ostaa sähkölämmitystalon tänä talvena?
Ne joilla on sopimus halvalla hinnalla, käyttäkää niin paljon sähköä kuin sielu ja kukkaro sietää, sähköyhtiöt yrittävät saada säästämään vain siksi ettei voittomarginaali pienenisi.
Vierailija kirjoitti:
Ja vihreät nauraa pskasta nauruaan.
Oho. Nekö aloitti Ukrainan sodan?
Miksi ette ottaneet kiinteää, kun niitä vielä sai? Kyllä tästä kriisista jo kovasti puhuttiin ja sain silti 14 sentin sopimuksen 2 vuodeksi. Kannattaisi olla hereillä.
Säästöjä on kirjoitti:
Ai tekään ette varautuneet hyvinä aikoina huonoja varten?
Ei arvattu että sähkön hinta nousee 0,05 - > 1,00
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen hallitus päätti olla tuomatta energiaa Venäjältä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette ottaneet kiinteää, kun niitä vielä sai? Kyllä tästä kriisista jo kovasti puhuttiin ja sain silti 14 sentin sopimuksen 2 vuodeksi. Kannattaisi olla hereillä.
Määräaikainen sopimus loppui lokakuussa. Halvinkin oli 30 snt ja olisi pitänyt sitoutua 2 v siihen hintaan.
Juuri tuli sähköyhtiöltä viestiä, että lasku pienenee, kun alv muuttuu 10 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OHO! Alkoiko se sota jo viime joulukuussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan eivät halua käynnistää jo kertaalleen suljettuja, käyttökelpoisia voimaloita uudelleen. Vihreä siirtymä on tärkeämpi kuin sähkön hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen hallitus päätti olla tuomatta energiaa Venäjältä.
EU:n pakotteet. Ei nämä ole Suomen omia päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OHO! Alkoiko se sota jo viime joulukuussa?
What? Ei silloin mitään sähkökriisiä ollut.
Mä olen tehnyt sähkönsäästöstä taidetta. Oikeastihan säästän euroja mutta ne eurot säästyy sähköä säästämällä.
Viime vuonna joulukuussa meni 1500 kWh. Nyt on mennyt keskimäärin 10 kWh per päivä. Vähän saattaa pakkasilla joutua taipumaan mutta tavoite pysyä 500 kWh:ssa. Vaikka loput 420 maksaisi euron per kWh, en mene konkurssiin.
Vanha halpa määräaikainen loppui kyllä paskaan aikaan mutta yksi talvi tää vaan on. Kyllä tää tästä.
Kämppä myyntiin ja vuokralle jonnekin kerrostaloon.
Sos.huolto