Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensi viikolla sähkö nousee jo euroon. Meillä ei ole enää mitään mistä säästää

Vierailija
09.12.2022 |

Voisikohan 14 v saada töitä jostain että saadaan laskut maksettua?

Kommentit (624)

Vierailija
61/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kämppä myyntiin ja vuokralle jonnekin kerrostaloon.

No niinpä!

Hittojako poraatte.

Nyt on meidän vuokralla asujien vuoro nauraa teille 🤣🤣🤣

Autotkaan eivät ole pakollisia laiskat ja lihavat, joten myykää ne ja maksakaa sähkölaskunne!!

Ja kun työssäkäyviä olette, niin ylitöitä vaan painamaan mars mars.

Jaahas. Sitran tai hallituksen palkkaama omia viestejään ylänuolittava palkollinen paikalla.

Unohdit mainita viestissäsi työttömät ja koulupudokkaat.

Etsi itselles muita töitä. Joohan?!

Vierailija
62/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1970-luvulla ei kaupat olleet ympäri vuorokauden/ viikon auki, eikä läheskään kaikilla ollut jääkaappeja. Silti selvittiin. Esim.noin 500m Treen keskustasta oli puutalokortteleita, jossa näkyi maitopurkit ja voit ikkunan välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kerrostalossa, tänään tuli tekstiviesti, että sähkö poikkeuksellisen kallista sunnuntaina ja ensi viikolla

En pysty pihistelemään, nytkin on olkkarissa vain TV:n valo.

Koko ensi viikon?

Vierailija
64/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästöjä on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästöjä on kirjoitti:

Ai tekään ette varautuneet hyvinä aikoina huonoja varten?

Ei arvattu että sähkön hinta nousee 0,05 - > 1,00

Ei taloudellinen varautuminen pelkästään sähkönhintaa koske. Voi tulla myös puolison kuolema, ero, työttömyyttä, sairautta ja muuta rahareikää tai tulojen romahdusta. Siksi tilillä pitäisi aina olla puskuria.

Meidän puskurit paloi kun perheyritys kaatui koronaan. Sen jälkeen tullut pelkkiä huonoja asioita peräjälkeen. Terveisiä sähkölämmitteisestä okt:sta mikä ollut puoli vuotta myynnissä. Olkkarissa takan ääressä tarkenee, muissa huoneissa noin 14 astetta. Katotaan kummalla napsahtaa ensin, mulla vai ukolla. Onneksi lapset jo lentäneet pesästä.

Siinä se olikin edellinen hullutus, joka hysteerikkojen ansiosta makoi varmaan 10Mrd ja aiheutti mittaamatonta kärsimystä monille. Myötätuntoni on puolellanne.

Vierailija
65/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tehnyt sähkönsäästöstä taidetta. Oikeastihan säästän euroja mutta ne eurot säästyy sähköä säästämällä.

Viime vuonna joulukuussa meni 1500 kWh. Nyt on mennyt keskimäärin 10 kWh per päivä. Vähän saattaa pakkasilla joutua taipumaan mutta tavoite pysyä 500 kWh:ssa. Vaikka loput 420 maksaisi euron per kWh, en mene konkurssiin.

Vanha halpa määräaikainen loppui kyllä paskaan aikaan mutta yksi talvi tää vaan on. Kyllä tää tästä.

Minkä vuoksi tilanne muuttuisi talven jälkeen sinun mielestäsi?

Uskon että keväällä saa määräaikaisen sopimuksen 15-20 sentillä. Itse lyön sellaisen lukkoon.

Sinäkö uskot, että putin lopettaa sotimisen talven jälkeen ja aletaan taas ostaa putinilta sähköä? Vai miksi se muka halpenisi?

Futuurit antaa asiasta vähän osviittaa.

Tarkoitatko, että putinilla ei olekaan mitään tekemistä korkean sähkön hinnan kanssa?

Tottakai Putinista johtuu tämä alkutilanne. Se oli jo kesällä, mutta koska silloin oli lämpimämmät säät, sähköä ei tarvittu lämmitykseen ja kulutus oli pienempää ja hinta siksi halvempaa. Siitä syystä nyt talvella on se pahin ja kallein tilanne.

Luuletko sinä, että sähköyhtiöt ovat niin tyhmiä, että tulevat tarjoamaan kesällä halpoja määräaikaisia, vaikka kaikki tietävät, että taas tulee talvi ja sähkö kallistuu? Miten se putin tähän sotkuun nyt liittyikään?

Vierailija
66/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki harrastukset loppu, siis kaikki, vaikka miten kouraisisi lapsia. Teökkarit, leivänpaahtimet, pelikonsolit varastoon. Myytte kaiken mitä ilamn vaan selviätte. Irtisanotte kaikki sairaskuluvakuutukset. Näin me tehtiin, kun mies sairastui syöpään, firma meni kinkkaan ja elettiin pelkästään minun 1960e palkalla. (Ok, 1 lapsi)

Vierailija
67/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vääntäkää pääkytkimenne OFF asentoon ja protestoikaa!!!

Ps.

Meillä sisälämpö 23-24 astetta.

Puulämmittäjä

Naapurit voi hermostua, jos sytytän nuotion kerrostalossa.

Vierailija
68/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette ottaneet kiinteää, kun niitä vielä sai? Kyllä tästä kriisista jo kovasti puhuttiin ja sain silti 14 sentin sopimuksen 2 vuodeksi. Kannattaisi olla hereillä.

Niitä sopimuksia ei saanut päällekkäin kahta. Ihan turha minä minä minä ja minä.

Taita pystyä ainakin saman sähköfirman kanssa sopimaan uuden sopimuksen 3kk ennen kuin senhetkinen määräaikainen päättyy. Joten aina ei kannata odotella sinne loppuun asti jos näyttää siltä että sähkön hinta vain nousee tulevaisuudessa.

Kyllä minulle tarjoiltiin uutta määräaikaista sopimusta jonoon, vaikka edellistä oli jäljellä vielä puolitoista vuotta. Parikymppinen myyjä intti, että hän on tehnyt tätä työtä jo niin kauan, että voi taata ettei hinnat tule ainakaan putoamaan. Olisi varmaankin kannattanut uskoa. Tosin en tiedä olisiko myyjäyhtiö riitauttanut tuon sopimuksen, jos sen olisin mennyt silloin puoli vuotta sitten tekemään. Olisi halpaa sähköä tiedossa vielä kahdeksi ja puoleksi vuodeksi.

Vierailija
69/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tehnyt sähkönsäästöstä taidetta. Oikeastihan säästän euroja mutta ne eurot säästyy sähköä säästämällä.

Viime vuonna joulukuussa meni 1500 kWh. Nyt on mennyt keskimäärin 10 kWh per päivä. Vähän saattaa pakkasilla joutua taipumaan mutta tavoite pysyä 500 kWh:ssa. Vaikka loput 420 maksaisi euron per kWh, en mene konkurssiin.

Vanha halpa määräaikainen loppui kyllä paskaan aikaan mutta yksi talvi tää vaan on. Kyllä tää tästä.

Uskon että keväällä saa määräaikaisen sopimuksen 15-20 sentillä. Itse lyön sellaisen lukkoon.

Sinäkö uskot, että putin lopettaa sotimisen talven jälkeen ja aletaan taas ostaa putinilta sähköä? Vai miksi se muka halpenisi?

Tarkoitatko, että putinilla ei olekaan mitään tekemistä korkean sähkön hinnan kanssa?

Futuurien mukaan Putte putoaa keväällä ikkunasta.

Vierailija
70/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät kyykkyyn

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

NYT!!!!!!!!

Vierailija
71/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai Putinista johtuu tämä alkutilanne. Se oli jo kesällä, mutta koska silloin oli lämpimämmät säät, sähköä ei tarvittu lämmitykseen ja kulutus oli pienempää ja hinta siksi halvempaa. Siitä syystä nyt talvella on se pahin ja kallein tilanne.

Luuletko sinä, että sähköyhtiöt ovat niin tyhmiä, että tulevat tarjoamaan kesällä halpoja määräaikaisia, vaikka kaikki tietävät, että taas tulee talvi ja sähkö kallistuu? Miten se putin tähän sotkuun nyt liittyikään?

Mä vähän luulen että tää yks sähköfirma aloittaa uuden hullutuksen jossa kaikki sopparit sidotaan pörssisähköön. Kiinteätkin sopimukset siis vaihtuvat muotoon perus kiinteä kwh-hinta, jonka päälle tulee käyttövaikutusmaksu joka sitten heittelee pörssisähkötuntien mukaan eli kannustetaan kaikkia säästämään näin sähköä ja ohjaamaan kulutuksensa halvoille tunneille.

Vierailija
72/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin yksi talvi? Suomessa on krooninen sähköenergiavaje ja sitä ei saada umpeen vuodessa vaikka OL3 tulisikin vihdoin verkkoon. Kannattaa varautua siihen, että sähkö ei tule koskaan enää olemaan niin halpaa kuin se oli vuoteen 2021 saakka. Normaali hintataso tullee jatkossa olemaan 20-25 snt/kWh ja tälle tasolle pääsykin vie vuosia.

Onneksi olkoon Suomen kansa ja arktinen ilmasto. Ei ne EU:ssa välitä vaikka jäädyttäisiin hengiltä, ja ei näköjään meidän oma hallituskaan asiasta välitä 🤷 justhan se Lintilä eilen kommentoi, että tiedossa on mutta eivät sille mitään näköjään tee. ALV-ale ja "sähkötuet" eivät tavallista keskiluokkaista okt-asujaa pelasta.

Vierailija
73/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sääli okt ihmisiä. Te olette yleensä äänessä kun nauretaan kerrostaloissa asuville. Ahneus nyt teillä kostaantuu.

:))) Kuulehan, itse olen palellut talvisin kovilla pakkasilla rivi- ja kerrostaloissa. Nyt pistän tarpeen vaatiessa pökköä pesään ja ahhh, mikä ihana lämpö leviää ympäri kotia!

Vierailija
74/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sääli okt ihmisiä. Te olette yleensä äänessä kun nauretaan kerrostaloissa asuville. Ahneus nyt teillä kostaantuu.

Onko nyt neukkukuutioissaan asuvien velanmaksun aika?

Vierailija
75/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chinese click farm

Vierailija
76/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöjä on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästöjä on kirjoitti:

Ai tekään ette varautuneet hyvinä aikoina huonoja varten?

Ei arvattu että sähkön hinta nousee 0,05 - > 1,00

Ei taloudellinen varautuminen pelkästään sähkönhintaa koske. Voi tulla myös puolison kuolema, ero, työttömyyttä, sairautta ja muuta rahareikää tai tulojen romahdusta. Siksi tilillä pitäisi aina olla puskuria.

Kuinka paljon sitä puskuria pitäisi sinun mukaan olla? Riittääkö 20 000 euroa? 50 000 euroa? 100 000 euroa? Ei täällä tuommoisia summia saa säästöön kun verotus on niin raskas ja kaikki elämisen kulut julmetun suuret.

Ja vaikka olisi puskuria sen 20 000 euroa niin jos sähkölasku huitelee talvikuukausien ajalta esimerkiksi useissa tuhansissa niin puskuri on äkkiä syöty. Varsinkin kun tämä energian hinta ei ensi vuonnakaan laske kovin paljoa jos sähkön hintafutuureihin on luottamista eli seuraava talvi kärvistellään ihan yhtä suurien sähkölaskujen kanssa.

Sun mielestä on siis ihan ok, että sähköyhtiöt ryöstää kuluttajien rahat? Sähkön tuotantokustannukset eivät ole juurikaan nousseet....

Vierailija
77/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vihreät nauraa pskasta nauruaan.

Toivoisin vihreillä ja heidän äänestäjillään olevan sen verran selkärankaa, että ilmoittautuvat vapaaehtoisiksi mahdollisia sähkökatkoja varten.

Toivottavasti näitä tulevia sähkökatkoja laitetaan myös pääkaupunkiseudulle kiertämään ettei katkot jää muun Suomen vaivaksi ja samalla Helsingin cityvihreät ituhippeilee jotain käsittämätöntä 🙄

Vierailija
78/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, että Valtio ja sähköyhtiöt tekevät tällä rahaa. Ennen Valtio sai sähkönhinnasta ALV:a noin 1 st/kwh (hinta oli noin 24 % 5 st/kwh), Nyt valtio saa 10 % 50 st:stä eli saa noin viisinkertaisen tuoton.

Eipä nykyisillä päättäjillä ole mitään kiirettä pelastaa suomalaisia tai laittaa ydinvoimalaa toimintakuntoon.

Vierailija
79/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu ei lämmitä yläkertaa eli saa hometalon.

Vierailija
80/624 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei puhuta kirjoitti:

Ärsyttää, että Valtio ja sähköyhtiöt tekevät tällä rahaa. Ennen Valtio sai sähkönhinnasta ALV:a noin 1 st/kwh (hinta oli noin 24 % 5 st/kwh), Nyt valtio saa 10 % 50 st:stä eli saa noin viisinkertaisen tuoton.

Eipä nykyisillä päättäjillä ole mitään kiirettä pelastaa suomalaisia tai laittaa ydinvoimalaa toimintakuntoon.

Ja kiitollinen pitäisi tästä huimasta veroalesta olla.