Te, jotka "leimaatte" itsenne töihin ja pois...
...odotetaanko teidän leimaavan ulos vasta minuuttia yli työajan lopun? Minulle huomautettiin juuri, kun olin yhdessä listassa leimannut itseni ulos tasan klo 15.00, silloin kun vuoro loppuu.
Siis että 7-15 työaikana pitäisi leimata 6.59-7.01. Tätä ennen ollaan toki vaihdettu työasu omalla ajalla, samoin leimataan ulos ennen vaatteiden vaihtoa.
Miten muualla?
Kommentit (38)
Tunnin saa joustaa molempiin suuntiin ilman pomon lupaa kunhan työt ei kärsi ja kohtuus säilyy. Ylimääräiset menee työaikapankkiin. Näin sairaalassa.
Tuosta saa varoituksen. Et hoida töitäsi.
Työaikaa kuuluu noudattaa. Työvaatteet puetaan omalla ajalla ennenkuin työaika alkaa. Päivän päätteeksi vaatteet vaihdetaan sitten kun työaika on päättynyt. Noudata sääntöjä. Muutoin voit saada huonon leiman otsaasi!
Ei. Meillä suuri osa leimaa sillä sekunnilla kun kello lyö tasan
Minä leimailen vähän miten sattuu yli- ja alitöiksi. Kukaan ei ole sanonut koskaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Työaikaa kuuluu noudattaa. Työvaatteet puetaan omalla ajalla ennenkuin työaika alkaa. Päivän päätteeksi vaatteet vaihdetaan sitten kun työaika on päättynyt. Noudata sääntöjä. Muutoin voit saada huonon leiman otsaasi!
Tämä on jotenkin niin väärin. Ta pakottaa pukeutumaan työvaatteisiin, mutta sitä ei lasketa muka työajaksi!?
Oi tätä onnea ja autuutta, kun oon pitkästä aikaa saanut miehen esihenkilöksi. Kun työt hoituu, niin sitä ei vois vähempää kiinnostaa leimaanko 5 minuuttia yli tai ali työpäivän. Naisesihenkilöt järjestäen kyttäilee noita kellonaikoja.
Pitää leimata sisään 7-9 välillä ja ulos 14-18.
Pilkunnu55imijoille voisi keksiä uuden käsitteen, minuutinnu55ijat.
4 ei tainnut lukea aloitusta, sillä kyse oli siitä, että pitää leimata joka päivälle 2 minuuttia ylimääräistä työaikaa. Se tekee kuukaudessa n. 45 minuuttia palkatonta työtä, jos se ei kerrytä plussaminuutteja. Tai no, kun sekunteja ei lasketa ja oletettavasti heittää vähän monempiin suuntiin, niin ehkä parikymmentä minuuttia.
Työpisteellä aloitetaan työt kun työaika alkaa ja lopetetaan TASAN silloin kun se loppuu. Mieluummin aina reilusti yliajalla töissä. Jos töissä näitä laiskoja, niin huomautuksia satelee. Siitä pidän huolen!
Onko teillä leimaus missä? Onko mahdollista leimata itsensä sisään kun tulee työpaikalle eikä vasta vaatteiden vaihdon jälkeen, ja sama toisinpäin?
Leimaan itseni sisään joku 5 minuuttia ennen kuutta ja menen vaihtamaan pukukoppiin haalarit päälle ja siitä kävelen sitten työpisteelle. Ulospäin leimaan itseni ulos 14.30 ja sen jälkeen menen pukukoppiin vaihtamaan siviilit päälle.
Työskentelen suht isossa valtion organisaatiossa ja kaikki leimaavat itsenä ulos sillä minuutilla kun työaika päättyy.
Päiväkodissa on leimattava itsensä sisään minuuttia ennen työvuoron alkua, koska vain kokonaiset minuutit lasketaan. Ulos järjestelmä osaa kirjata sinut automaattisesti kun suunniteltu työaika päättyy.
Meillä iltavuorossa vaan duunareita niin kukin vuorollaan jää leimailemaan kavereita hiukan yli klo 24.00
Siis iltavuoro 10h neljänä iltana. Meillä puhalletaan yhteen hiileen, tai siis yksi vaan jää puhaltelemaan.
Kuittauslätkät jaetaan sitten pukukaappeihin.
Vierailija kirjoitti:
Työpisteellä aloitetaan työt kun työaika alkaa ja lopetetaan TASAN silloin kun se loppuu. Mieluummin aina reilusti yliajalla töissä. Jos töissä näitä laiskoja, niin huomautuksia satelee. Siitä pidän huolen!
Aika nössöä porukkaa totisesti pisupään alaisena.
työaikaa pitää noudattaa pilkulleen!
Uhhuh, en ikinä haluaisi työskennellä tuollaisessa minuuttipelityöpaikassa. En ainakaan vahingossakaan joustaisi itse mihinkään suuntaan jos noin tarkkaa työnantajan puolelta on.
Meillä ei kytätä. Ja meillä tuollaosesta toiminnasta kertyisi joka päivä kaksi minuuttia plussaa, joten sehän vain hyödyttäisi itseä. Vähän kerrassaan, mutta kuitenkin.
Mutta minä siis kirjaan itseni sisään kun saan koneen auki ja ulos, kun saan työt tehtyä ja alan sulkemaan konetta. Leimaaminen siis tapahtuu omalla tietokoneella.
Ota lopputili.