Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämän merkityksellisyyden katoaminen on sanoinkuvaamattoman repivää. En enää tunnista itseäni. Tämä todella pelottaa minua, ymmärtäisikö yksikään?

Vierailija
09.12.2022 |

Kuljen tässä elämässä vailla minkäänlaista intoa mihinkään. Mikään ei enää aidosti sytytä ja koko elämästä on tullut jopa epätodellisen tuntuista elokuvaa. Kuin kaikki liitokset vain revenneet, langat olisivat karanneet käsistäni eikä ole mitään mistä ottaa kiinni. Tämä on niin musertavaa, etten enää tiedä kuka olen, mitä tämä elämä on ja mitä järkeä tässä kaikessa on.
Olen vaipunut todella syvälle ja kyseenalaistan kaiken. Ihmiset tuntuvat minun nykyisessä maailmankatsomuksessani epäaidoilta, rooleja suorittavilta liikkuvilta hahmoilta. Kaikki mitä on, tuntuu suurelta valheelta, minä itseni mukaan lukien. En enää tiedä mihin mennä tai mitä tehdä, kaikki vaikuttaa siltä, kuin puhtaiden asioiden päälle olisi kasattu paljon paskaa.

Tätä on niin vaikeaa selittää mutta minulle on todella hankalaa enää olla täällä ns. normaalisti. Elämästä on tullut yksinkertaisesti synkkää ja merktys kadonnut tyystin. Jopa tuntuu siltä, että olisin iloinen jos pystyisin elämään ja vetämään jotain valheellista roolia ja saada jostain kipinää, vaikka rahasta, työstä tai ihmissuhteista. Ne eivät enää vain liikauta ja koko olemukseni on muuttunut, olen kuin vain sulanut märkä lampi lattialla, josta ei saa enää otetta.
En tätä osaa paremmin nyt selittää mutta on vain tunne, että en voi tehdä mitään muuta kuin hengittää päivä kerrallaan ja odottaa. Mitä odotan? En todellakaan tiedä. Vanhaan en halua takaisin ja uudesta minulla ei ole tietoakaan. Elän vain hetki kerrallaan ja yritän vain kestää.

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuttuuko sinulta läheiset ihmissuhteet? Nehän sen merkityksentunteen useimmille tuo.

Ei nekään auta jos näkee ne teatterina ja valheellisena.

T. Ei ap

Mutta onko ne silloin oikeasti läheisiä ihmissuhteita?

Vierailija
102/104 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuttuuko sinulta läheiset ihmissuhteet? Nehän sen merkityksentunteen useimmille tuo.

T. Ei ap

Miten tämä liittyi mihinkään? Korjataan nyt sitten sen verran että _hyvät_ läheiset ihmissuhteet, jotka eivät perustu valheellisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ei ap

Mutta onko ne silloin oikeasti läheisiä ihmissuhteita?

Ihmetyttää tämä ja useammat alanuolet tuossa. Itsekin olen pitänyt ihmissuhteita juurikin teatterina, pinnallisina ja jokseenkin valheellisina, mutta olen löytänyt elämääni henkilön, joka on myös kokenut niin. Nyt elämme yhdessä mukavassa symbioosissa, jonka osana ei oo teatterit ja valheellisuudet, koska maailmankuvamme menee sen verran hyvin yksiin.

Vierailija
104/104 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnelkaa Mika Waltarin Joulun ihme ja sieltä Kaikki on hyvin, mutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi