Lentopetroolia enää kuudeksi viikoksi
Kansainvälisen energiajärjestö IEA:n johtaja Fatih Birol varoitti torstaina, että Euroopassa saattaa olla lentokoneiden polttoaineena käytettävää lentopetrolia jäljellä enää noin kuuden viikon tarpeisiin. Jos öljyntoimituksia Hormuzinsalmen kautta ei saada palautettua, seurauksena voi olla lentojen perumisia hyvin pian, kirjoittaa uutistoimisto AP.
"Jos emme pysty avaamaan Hormuzinsalmea, kuulemme pian uutisia, että lentoja paikasta A paikkaan B saatetaan perua polttoainepulan takia", Birol sanoi AP:lle antamassaan haastattelussa Pariisissa.
Birol kuvaili meneillään olevaa tilannetta historian vakavimmaksi energiakriisiksi.
Kommentit (13)
Ihminen ei kuole vaikka ei pääse lomalennolle
Silti jotkut kannattavat trumppia.
Luonnon kannalta olisi ihan hyvä kun ei lennettäisi.
Jaa. Mulla vielä Dieseliä 700 litraa, sopivaan aikaan tuli säiliöön otettua joulukuussa. Yleensäkin täytän loppuvuodesta kun yli 1000 litran kertaostosta saa -10%
Vierailija kirjoitti:
Wokeako tässä pitäisi kannattaa? Vai muslimeja?
Trump on meidän miehiä.
Ja vasemmiston uhriutuminen on niin läpinäkyvää. Itse kannatatte jotain Bernie Sanderssia, joka on vielä vanhempi ja täysin hullu, niin kuin te tapaatte kaikista sanoa.
Olen lähdössä viiden viikon päästä Kyprokselle. Mitenhän sieltä pääsisi kuuden viikon päästä takaisin. Oh well...
Vierailija kirjoitti:
Persut ja Selänteet.
Vierailija kirjoitti:
Luonnon kannalta olisi ihan hyvä kun ei lennettäisi.
Vielä enemmän luontoa säästyisi lopettamalla autoilun. Mutta lienemme yhtä mieltä siitä, että moderni ihminen ei tahdo luopua kummastakaan, auto- tai lentomatkustamisesta.
Alkaako kohta vihreiden ulvominen oppositiosta, kun omat Dubain lomamatkat ovat vaarassa?
Onneksi mulla on oma öljykenttä ja jalostamo.
Kyllä tähän keinot keksitään että Kanarialle ja Thaimaaseen pääsee örveltämään.
Mitä välii. Persaukisilla av-mammoilla ei ole varaa lentää. Viimeinen lentomatka taisi olla v.-98 viikon matka Mallorcalle.