Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vartija kyttää kaupassa?

Vierailija
08.12.2022 |

Äskeisen kauppareissun ajan tuntui kuin vartija olisi kytännyt juuri minua. Aina ilmestyi vähän matkan päähän pälyilemään. Valitsevatko he ihan randomilla satunnaisen kyyläämisen kohteen? En tiettävästi ole epäilyttävän näköinen enkä ole ikinä varastanut mitään, joten en nyt ihan ymmärrä.

Onko teitä kyylätty ilman syytä?

Kommentit (244)

Vierailija
221/244 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari naista oli jokin aika sitten varastanut liinavaatteita 2300 eurolla ja sai tuomion.

Tuomiossa oli mukana tilanne, jossa toinen naisista sylkäisi edellisessä kaupassa vartijaa naamaan, koska vartoja seurasi heitä ihan aihettomasti.

Kamalaa tuollainen ihan aiheeton seuraaminen! :D

Vartijaparka.

Vierailija
222/244 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain luki, että jos asiakas kävelee nopeasti ja päämärätietoisesti hakemaan hyllystä jonkin tavaran niin vartija terästäytyy.

Ok, no tämä selittää osittain miksi minua on seurattu. Minä kun teen ostoslistan kotona perinteisesti paperille ja sen mukaan etenen kaupoissa, lappua vilkuillen vähän väliä. Mahdollisimman nopeasti kaupasta ulos etten tee typeriä heräteostoksia 😊.

Jeesus, että vartijat on tyhmiä 😄.

Mahdollisimman nopeasti kaupasta ulos varmasti vaikuttaa.

Minä maksan ostokseni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/244 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin on ainakin niin tyhmät myymäläetsivät, että en voi käsittää luulevatko ne olevansa huomaamattomia. Samat luihun näköiset äijät pyörivät päivästä toiseen ostarilla korvanappi korvassa. Mikseivät he käytä kameroita? Ikinä en ole nähnyt niiden ketään saavan kiinni, kunhan maleksivat pitkin ostaria asiakkaiden perässä.

Vierailija
224/244 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari naista oli jokin aika sitten varastanut liinavaatteita 2300 eurolla ja sai tuomion.

Tuomiossa oli mukana tilanne, jossa toinen naisista sylkäisi edellisessä kaupassa vartijaa naamaan, koska vartoja seurasi heitä ihan aihettomasti.

Kamalaa tuollainen ihan aiheeton seuraaminen! :D

Vartijaparka.

Kerrankin vartija sitten teki työtään eikä kytännyt maksavia ja rehellisiä asiakkaita.

Vierailija
225/244 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihme että vartijat ovat niin creepyjä kaupassakin, nyt kun vielä ilmeni tämä uusi rikostutkintakin. Mitä jumalia he kuvittelevat olevansa?

Vierailija
226/244 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kytättiin tänään kaupassa vartijan toimesta. On ennenkin, yleensä kerran vuodessa huomaan, että joku vartija seurailee juuri minua. Vaikea sanoa syytä, ehkä olen liian hidas ja kävelen oudosti. Epäilen itselläni jotain tarkkaavaisuushäiriötä, mikä ehkä voi näkyä liikkeissäni.

Tosiaan en ollut käynyt kyseisessä kaupassa noin kolmeen kuukauteen (koska uusi kauppa avattiin lähelle kotiani), mutta nyt kävin kun piti hoitaa muita asioita siinä lähellä. Kaupassa oli muutettu järjestystä, joten hetken jouduin pyörimään ja ihmettelemään, missä haluamani tuotteet ovat. Jossain vaiheessa huomasin, että vartija alkoi seurata minua eli hän saattoi kävellä ensin ohi hyllyjen välistä, mutta palasi pian uudelleen niin, että juoksi siihen hyllyjen väliin käytävän päähän, tuijotti minua ja lähti taas pois. Hieman stressasi ja huvitti asia.

Sitten menin kassalle ja vartija tuli siihen kassan viereen ja katsoi, kun laitoin ostokset hihnalle ja pakkasin niitä.

Minulla on aika siistit talvivaatteet, näytän mielestäni normaalilta. Blondi olen, ei tatuointeja tai lävistyksiä. En näytä miltään sekopäältä tai no toivon etten näytä.

Vierailija
227/244 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sen homma.

Vierailija
228/244 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämiellyttävää tehdä ostoksia, kun avainten kilinästä jo tietää että vartija saapuu kyttäämään. 

Itsellä kaupassa käynti jännittää enemmän ja vähemmän, koska ahdistushäiriö. Tämä näkyy tod näk ulospäin ja siksi vartija aina perässä. Ahdistaa enemmän kun huomaa vartijan kilistelevän ja seuraavan koko kauppareissun perässä. 

Mielestäni pukeudun siististi ja muutenkin normaalin näköinen keski-ikäinen nainen

Vierailija
229/244 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin tökeröitä vartijoita kaupassa, niin suosittelen äänestämään jaloillaan! Kyllä se kauppa menee siitä konkurssiin, kun kaikki maksavat asiakkaat ovat kaikonneet.

Vierailija
230/244 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko rahtihame päällä.

Vierailija
231/244 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tullut tulokseen, että  mua kyttää, koska käytän pitkiä hameita, on tummat hiukset ja isot korvakorut. 

Todella usein vartija seuraa. Tekisi mieleni sanoa, että tulkitset etnisyyteni väärin. 

Minun tapauksessani tulkitsevat etnisyyden oikein ja myymäläetsivä keskeyttää muut tekemiset minun saapuessani kauppaan. Kerran tullessani halpahalliin kassa kuulutti huomio 23 huomio (tai joku muu numero) ja myymäläetsivän näköinen kaveri tuli takahuoneesta pälyilemään, en tosiaan tiedå oliko sattumaa vai hälyttikö kassa sen koodilla paikalle.

Sitä voisi loukkaantua siitä että rehellisenä ihmisenä joutuu tarkkailun kohteeksi. Toisaalta mielummin ostostelen myymäläetsivän kanssa kuin joudun ruumiintarkastukseen tai kuuntelen kassan vihjailuita. Näin selviän pelkällä mulkoilulla. 

Ja bensaa meillä haetaan vain kylmiltä asemilta. Vältytään tilanteilta. 

Vierailija
232/244 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nyt olen alkanut välttämään erästä lähikauppaa kyttäilyn takia mitä oli kuukausia saman vartijan toimesta. Viimeinen niitti tuli sitten yksi kerta, kun seurasi kassalle asti ja siitä vielä ulos. Todella alkoi jo ahdistamaan koko tyyppi. Ei sillä tyhjäpäällä varmaan parempaakaan tekemistä ollut. Todelliset varkaat sitten kulkevat vapaana. 

Vierailija
233/244 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vartijat tekevät vaan työtänsä.

Eikö kannattaisi tehdä työnsä sitten niin ettei viaton asiakas ahdistu. Sen kun kyttäävät salassa, mutta miksi se pitää tehdä näkyvästi?

Ehkäisee varkauksia tehokkaammin

Vierailija
234/244 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epämiellyttävää tehdä ostoksia, kun avainten kilinästä jo tietää että vartija saapuu kyttäämään. 

Itsellä kaupassa käynti jännittää enemmän ja vähemmän, koska ahdistushäiriö. Tämä näkyy tod näk ulospäin ja siksi vartija aina perässä. Ahdistaa enemmän kun huomaa vartijan kilistelevän ja seuraavan koko kauppareissun perässä. 

Mielestäni pukeudun siististi ja muutenkin normaalin näköinen keski-ikäinen nainen

Minulla vähän sama, kun kärsin paniikkihäiriöstä. Paniikkia ei ainakaan helpota, jos ilmestyy vielä vainoharhainen vartijakin

Vierailija
235/244 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kannattaisi tehdä työnsä sitten niin ettei viaton asiakas ahdistu. Sen kun kyttäävät salassa, mutta miksi se pitää tehdä näkyvästi?

Joillakin vartijoilla tuntuu olevan se ajatus, että kaikki asiakkaat ovat mahdollisia varkaita. Kytätään varmuuden vuoksi. Sen kyllä huomaa, vaikka usein kai luulevat olevansa oveliakin kyttääjiä. 

Vierailija
236/244 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene moiseen kauppaan. Myyjät varastavat eniten tutkitusti. 

Vierailija
237/244 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin vartijoilla tuntuu olevan se ajatus, että kaikki asiakkaat ovat mahdollisia varkaita. Kytätään varmuuden vuoksi. Sen kyllä huomaa, vaikka usein kai luulevat olevansa oveliakin kyttääjiä. 

Sehän riippuu millaiset ohjeet he saa, saako profiloinnin perusteella seurata vai jokainen ihan omien luulojensa mukaan.  Kaiketi ainakin se eräs mainitsematon ryhmä on piirtynyt mieleen. 

Vierailija
238/244 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnalle tuli Jula ja ihastuin aluksi siihen.

Ekalla kerralla en ainakaan huomannut kyttäystä, mutta kolmen seuraavan kerran kyttäys oli kamalaa ja kassa joka kerralla töykeä. 

En tiedä, voihan olla, että muistutan jotain tunnettua tapausta.

Mutta Jula saa jäädä, pitäkää tunkkinne.

Vierailija
239/244 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartija seuraa perässä koko kaupassa käynnin ajan. Sitten odottaa vielä kassojen jälkeen.

Vierailija
240/244 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene moiseen kauppaan. Myyjät varastavat eniten tutkitusti. 

Kauppiaat varastaa eniten. Vakioselitys on "vahingossa jäi väärä hinta järjestelmään." Miten se väärä hinta aina sattuukin olemaan oikeaa, ilmoitettua korkeampi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi