Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vartija kyttää kaupassa?

Vierailija
08.12.2022 |

Äskeisen kauppareissun ajan tuntui kuin vartija olisi kytännyt juuri minua. Aina ilmestyi vähän matkan päähän pälyilemään. Valitsevatko he ihan randomilla satunnaisen kyyläämisen kohteen? En tiettävästi ole epäilyttävän näköinen enkä ole ikinä varastanut mitään, joten en nyt ihan ymmärrä.

Onko teitä kyylätty ilman syytä?

Kommentit (244)

Vierailija
201/244 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjä voi olla itse varas.

Olen lukenut, että 75% tavaroista varastavat myyjät itse

Kukaham valvoo myyjien ja vartijoiden tekemiä varkauksia?

Vierailija
202/244 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkera kassantäti jätti kerran tahallaan jonkun halvan tuotteen piippamatta ja päästi sen läpi. Halusi että minua luultaisiin varkaaksi. No minä menin ulos vaan, kun kerran olin tutoteet hihnalle laittanut, tekisi itse työnsä kunnolla. Potkut tuollaiselle pitäisi antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/244 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurataan jos valikoin kauan tuotteita ja valikoin lähes aina kauan tuotteita. Lasken hintoja päässäni ja suunnittelen mitä ostan. Lisäksi luen tuoteselosteet tiettyjen ainesosien takia.

Varkaat tuskin jäävät oikein kiinnittämään huomiota näkyville tuotteita valiten.

Tämä juuri. Ensin tupataan kauppaan pitkät hyllylliset valikoimia ja jos niitä alkaa työtä käskettyä hartaasti vertailla, saa vartijat niskaansa hönkimään.

Vierailija
204/244 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on nykyään todella omituinen.

Vierailija
205/244 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat tässä yhteydessä?

Vierailija
206/244 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä keskustelut ovat mielenkiintoisia. 

Vierailija
207/244 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain luki, että jos asiakas kävelee nopeasti ja päämärätietoisesti hakemaan hyllystä jonkin tavaran niin vartija terästäytyy.

Vierailija
208/244 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vartijana seuraan ihan tavallise näköisiä ihmisiä (kameroilla kylläkin) NS pistotarkastuksina, jos kaupassa ei juuri silloin ole ketään erityisen epäilyttävän näköistä. Ne kaikista tavallisimman näköiset ihmiset on niitä kaikkein "taitavimpia" varkaita, kun ei niitä kukaan osaa epäillä.

Nauretaan aina työkavereiden kanssa että näytän aina vapaalla itse siltä keitä seuraan kameroilla "epäilyttävinä" ja oon kyllä itsekin saanut vartijan perään kaupassa, mutta se ei mua haittaa, työtään ne vaan tekee ja mulla ei oo mitään salattavaa.

Vierailija
209/244 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä keskustelua lukiessa on tullut kuva, että vartijat kyttäävät naisia. Olisi kiinnostavaa kuulla miehiltä, onko teillä tällaisia seuraamiskokemuksia? Vai tekevätkö vartijat tosiaan niin, että menevät sieltä mistä aita on matalin ja keskittyvät näyttämään uhkaavilta vaarattoman näköisille naisille sen sijaan että etsisivät oikeita rikollisia. Saahan sitä toki työpäivänsä kulumaan varjostamalla mummoja ja tyttöjä...

Poikani on kookas mies. Parisen vuotta sitten kävi kahdessa kerroksessa sijaitsevassa vaatetusliikkeessä naispuolisen kaverinsa kanssa. Koko kierroksen ajan olivat myyjät seuranneet vieressä. Poikani mietti vielä kotonakin, mikä uteliaisuuden herätti. Itse ehdotin yhdennäköisyyttä ketjun sisäänostajan miehen kanssa, arvelin, että myyjät miettivät, että nyt ei ole puhtaat jauhot pussissa, eli myyjät olisivat sekoittaneet veljekset. Mene ja tiedä. Syynä saattoi olla nahkatakkikin, mutta kovin on köykäinen peruste epäilyille. 

Vierailija
210/244 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on joku kylähullu niin saanee vaksin perräänsä 😄

Vierailija
211/244 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartijat tekevät vaan työtänsä.

Minäkään en ole koskaan varastanut mistään mitään, päinvastoin korjannut kassavirheitä, kun myyjä veloittanut vain yhdestä tuotteesta kun olen ostanut kaksi. Silti minua vartijat kyttää ko kaupassa. Viimeksi yksi jopa juoksi perääni kun kauppaan astuin, oli siviilivaatteissa nappi korvalla. Pyöri ihan jaloissa, lähes iholla. Nuori mies, varmaan ekalla jännittävällä keikalla, niin tökeröä ja ilmiselvää amatööritoimintaa. Aloin sitten seuraamaan häntä, samalla kun esitin asiakasta joka tutkii tuotteita. Otti vähän välimatkaa minuun, mutta seurasin perässä. Kassalla sitten katsoin häntä suoraan silmiin, pitkään ja tiiviisti. Vilkaisi minua, katsoi pois kun huomasi minun katsovan. Katsoi uudelleen ja tuijotin. Nolostui ja poistui paikalta. Tämäkö on asiallista ja ammattitaitoista vartijan työtä ja käytöstä??? Mitähän yrityksen johto tuumaa kun myynnit sakkaa reilusti ja joku koulupudokas vartijanplanttu karkottaa viimeisetkin rehelliset rahalla maksavat asiakkaat?? No aina löytyy kilpailijoita joille raha kelpaa.

Vierailija
212/244 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vartijana seuraan ihan tavallise näköisiä ihmisiä (kameroilla kylläkin) NS pistotarkastuksina, jos kaupassa ei juuri silloin ole ketään erityisen epäilyttävän näköistä. Ne kaikista tavallisimman näköiset ihmiset on niitä kaikkein "taitavimpia" varkaita, kun ei niitä kukaan osaa epäillä.

Nauretaan aina työkavereiden kanssa että näytän aina vapaalla itse siltä keitä seuraan kameroilla "epäilyttävinä" ja oon kyllä itsekin saanut vartijan perään kaupassa, mutta se ei mua haittaa, työtään ne vaan tekee ja mulla ei oo mitään salattavaa.

Jos itse olet saman kokenut, tiedät miltä se tuntuu. Miksi sitten toimitte samalla tavalla? Nöyryyttävää ja karkottaa asiakkaat. Toisetkin asiakkaat näkee miten yhtä seuraa vartija ja tekevät johtopäätöksiä, täysin virheellisiä. Leimaavaa touhua, täysin väärin. Kamerat on sitä varten että niistä seurataan eikä tungeta kylkeen kiinni katsomaan vihaisesti ja tuomitsevasti. Etenkään vartijan tehtäviin ei kuulu epäilysten levittäminen eikä asiakkaan leimaaminen varkaaksi ellei ole todisteita ja tuomiota. Siitä voi päätyä itse käräjille, kunnianloukkauksesta.

Vierailija
213/244 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on tylsää. Pitää sitä itseään viihdyttää töissäkin jotenkin. 

Vierailija
214/244 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain luki, että jos asiakas kävelee nopeasti ja päämärätietoisesti hakemaan hyllystä jonkin tavaran niin vartija terästäytyy.

Ok, no tämä selittää osittain miksi minua on seurattu. Minä kun teen ostoslistan kotona perinteisesti paperille ja sen mukaan etenen kaupoissa, lappua vilkuillen vähän väliä. Mahdollisimman nopeasti kaupasta ulos etten tee typeriä heräteostoksia 😊.

Jeesus, että vartijat on tyhmiä 😄.

Vierailija
215/244 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää?

Vierailija
216/244 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

perheenäidit pöllivät todella paljon kaupoista eli kyllä vartijoilla on tuossa ideaa vaikka juuri sinä olisitkin varastamatta.

En minä ainakaan ole perheen äiti vaan tavallinen nuori nainen. Ap

Sulla on varmaan hyvä perä, sitä se tsuumailee.

Vierailija
217/244 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niin tottunut miesten katseisiin, etten edes juuri huomaa niitä.

Täällä puhutaan kyllä miesvartijoista, mutta onhan niitä naisiakin vartijoina. 

Itse olen huomannut oudon jutun; Vartijat aina moikkaavat minua, olivat miehiä tai naisia. Itse olen nainen. En ole tuntenut heistä ainuttakaan. Mitään perässä kulkemista tai kyttäilyä en erityisesti ole huomannut. 

Minä olen myös huomannut tuon moikkauksen ja ihmetellyt asiaa. Joskus olen sitten kysynyt, että mitä kuuluu ja että miten työpäivä on mennyt. Kerran kysyin komealta nuorelta miesvartijalta samalla, että mitä hän tekee töiden jälkeen ja olisiko kiinnostusta lähteä treffeille (ajattelin, että kiinnostusta olisi ja oli vielä niin söötti, että varmasti olisin lähtenyt). En ole koskaan varmaan nähnyt niin vaivaantuneen ja punaisen näköistä vartijaa.

gay M36

Vierailija
218/244 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullatiskin tytöllä oli aivan upea pylly. Luulin ettei naiset huomaa jos vähän tiirailee, väärin luulin.

Vierailija
219/244 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vart

ijana seuraan ihan tavallise näköisiä ihmisiä (kameroilla kylläkin) NS pistotarkastuksina, jos kaupassa ei juuri silloin ole ketään erityisen epäilyttävän näköistä. Ne kaikista tavallisimman näköiset ihmiset on niitä kaikkein "taitavimpia" varkaita, kun ei niitä kukaan osaa epäillä.

Jos itse olet saman kokenut, tiedät miltä se tuntuu. Miksi sitten toimitte samalla tavalla? Nöyryyttävää ja karkottaa asiakkaat. Toisetkin asiakkaat näkee miten yhtä seuraa vartija ja tekevät johtopäätöksiä, täysin virheellisiä. Leimaavaa touhua, täysin väärin. Kamerat on sitä varten että niistä seurataan eikä tungeta kylkeen kiinni katsomaan vihaisesti ja tuomitsevasti. Etenkään vartijan tehtäviin ei kuulu epäilysten levittäminen eikä asiakkaan leimaaminen varkaaksi ellei ole todisteita ja tuomiota. Siitä voi päätyä itse käräjille, kunnianloukkauksesta.

Niinpä, todellakin nöyryyttävää leimata asiakas varkaaksi seuraamalla ja kyttäämällä muiden asiakkaiden ja myyjien edessä! Suorastaan kunnianloukkaus.

Vierailija
220/244 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan edes huomaisi, jos joku kyttäisi minua kaupassa. 

Maksan ostokseni, aina. Tietenkin. 

En käytä rahtihameita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme