Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhhuh olen yllättynyt. Laihdutuksesta

Vierailija
08.12.2022 |

Yllättävän paljon saa karsia syömisiä että paino tippuu normaalipainon rajoissa. Käyn salilla kerran viikossa.

Laihdutan suunnilleen puolen kilon viikkotahtia. Siis en syö melkein mitään! Muutaman päivän välein vedän kunnon lautasellisen kotiruokaa ja muuten snadeja välipaloja. Paksut kerrokset vaatetta koska muuten pakenen jatkuvasti energianpuutteen johdosta. Elän käytännössä kasviksilla ja lihalla/kalalla/tofulla. Ei mitään leipiä, kastikkeita tai välipaloja. Nälkään vihreää teetä.

Purkista monivitamiini, kuitu ja kalaöljy. Tarkkailen, että käyn vessa-asioilla säännöllisesti.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan tän neutraalina kommenttina, jokainen saa olla sellainen kun haluaa ja uskon täysin, ettei laihduttaminen ole helppoa jos on viimeksi lapsena/nuorena ollut laiha.

Mutta ihmettelen toden teolla, miten suurin osa ihmisistä on niin lihavia. Oon 162/46 (joo, se on aika vähän), mutta en vain lihoa! En oo painanut edes raskausaikoina yli 60 kiloo. Kuinka paljon pitää syödä, että lihoo? Tai minkä verran ihmiset sit syö, kun musta tuntuu, et mä syön välil paljon! Tosin joskus on kiireistä, etten ehdi juuri syödä ja sillon kuluu suklaapatukka tai pari päivässä jonkun smoothien lisäks et se ei paljoo oo. Mut tänäänkin oon syönyt kaks lämmintä ateriaa plus tietty muut syömiset. Että miten jotkut lihoaa?

Aivan niin kuin eläimillä, myös ihmisillä on erilaiset aineenvaihdunnat. 

Vierailija
42/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihdutan suunnilleen puolen kilon viikkotahtia. Siis en syö melkein mitään!

-Entäpä jos olet säästöliekillä? Syöt niin tiukasti että peruskoulutus laskee jonkin verran. Tällöin kalorivaje jää pienemmäksi mitä sen laskennallisesti pitäisi olla ja laihtuisit saman verran vähemmälläkin vaivalla.

Säästöliekki on läskien lätinää. Nyt laihdutetaan alkaen bmi 24 ja siitä alaspäin (eikä esim 35), eli puolen kilon viikkotahti on reipas ottaen huomioon, että käyn viikottain punttisalillakin. Ap

Säästöliekki tarkoittaa sitä, että keho tulkitsee kalorivajeen nälänhädäksi. Ei ihmisen keho ole suunniteltu siihen, että sitä pitäisi laihduttaa. Pitkään jatkuva kalorivaje tarkoittaa keholle sitä, että ruoka on lopussa. Aineenvaihdunta hidastuu. 

Selitä mitä haluat. Se ei muuta sitä mitä täällä tapahtuu.

Siis missä tapahtuu ja mitä?

Täällä tippuu paino tasaisesti, olo on hyvä ja aineenvaihdunta rullaa. Nuo teidän änkytykset säästöliekistä lähinnä huvittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa sinun touhussasi mitään järkeä ole, mutta jokainen tyylillään.

Niin kun te ette ymmärrä, että pelkkä riisifrutti lounaaksi ja puolen tunnin löntystely ei riitä, kun muuten hemmotellaan itseään kaikin tavoin.

Jos haluat tuloksia niin se maksaa. Ap

Jos jättää ruokavaliosta pois viljat, sokerin ja perunat ja syö juureksia, kasviksia ja lihaa, niin voi syödä mahan täyteen joka päivä ja paino tippuu silti. Turhaa kiduttaa itseä kun helpommallakin pääsee

Vierailija
44/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihdutan suunnilleen puolen kilon viikkotahtia. Siis en syö melkein mitään!

-Entäpä jos olet säästöliekillä? Syöt niin tiukasti että peruskoulutus laskee jonkin verran. Tällöin kalorivaje jää pienemmäksi mitä sen laskennallisesti pitäisi olla ja laihtuisit saman verran vähemmälläkin vaivalla.

Säästöliekki on läskien lätinää. Nyt laihdutetaan alkaen bmi 24 ja siitä alaspäin (eikä esim 35), eli puolen kilon viikkotahti on reipas ottaen huomioon, että käyn viikottain punttisalillakin. Ap

Säästöliekki tarkoittaa sitä, että keho tulkitsee kalorivajeen nälänhädäksi. Ei ihmisen keho ole suunniteltu siihen, että sitä pitäisi laihduttaa. Pitkään jatkuva kalorivaje tarkoittaa keholle sitä, että ruoka on lopussa. Aineenvaihdunta hidastuu. 

Selitä mitä haluat. Se ei muuta sitä mitä täällä tapahtuu.

Siis missä tapahtuu ja mitä?

Täällä tippuu paino tasaisesti, olo on hyvä ja aineenvaihdunta rullaa. Nuo teidän änkytykset säästöliekistä lähinnä huvittaa.

En minä mitään änkyttänyt. Olen aina ollut kiinnostunut elimistön toiminnasta ja lukenut jonkin verran aineenvaihdunnasta, myös lihomisesta ja laihtumisesta. Se on tosi kiinnostavaa. Energiankulutus ei tosiaan ole mitenkään suoraviivainen juttu. Esim. paljon liikkuvat metsästäjä-keräilijät saattavat syödä suunnilleen saman verran kuin joku toimistotyötä tekevä ihminen, ja molemmat ovat normaalipainossa. Mutta tuo, että keho yrittää pitää kiinni rasvakerroksesta, on ihan todellinen asia. Ei se tarkoita sitä, etteikö ihminen siitä huolimatta laihdu, mutta kyllä se aineenvaihdunta hidastuu.

Tee ihan miten tykkäät omien syömisiesi kanssa.

Vierailija
45/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin viimein ymmärsit. Ap

Vierailija
46/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme ruokailua päivässä. Aamupala kaurapuuroa, lounaaksi munakas ja päivällinen perunakeittoa. Kuukaudessa kymppi pois 👍

Vierailija
47/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme ruokailua päivässä. Aamupala kaurapuuroa, lounaaksi munakas ja päivällinen perunakeittoa. Kuukaudessa kymppi pois 👍

2,5kg viikossa 😂😂

Vierailija
48/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota... mä kirjoitin ainoastaan kehon toiminnasta. Sinulle en antanut vinkkejä, enkä puhunut syömisistäsi mitään. En ole kiinnostunut sinun syömisistäsi.

Vierailija
49/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota... mä kirjoitin ainoastaan kehon toiminnasta. Sinulle en antanut vinkkejä, enkä puhunut syömisistäsi mitään. En ole kiinnostunut sinun syömisistäsi.

Ja olet tässä minun painonpudotusta käsittelevässä aloituksessani kirjoittelemassa syystä että? Ap

Vierailija
50/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on kovaa työtä. Vaikka ylipainoa on runsaasti itselläni niin ei helposti lähde.

Syö vähän hiilihydraatteja jos palelet, se auttaa.

No en syö. Palelu ei ole vaarallista. Onko se joku ihme ettei jengi laihdu, kun eivät ole valmiita sietämään mitään epämukavuutta, vaikka laihdutus on oikeasti aika stressaavaa elimistölle? Tietenkin sitä palelee ja päätä särkee, kiukuttaa. Ei elimistö halua laihtua. Se luulee että tämä johtaa kuolemaan ja laittaa vastaan kaikin keinoin. Ap

Päänsärky ei ole tyypillistä, siellä on jokin muu häikkä. 

Mulle tuli kanssa päänsärkyä ja palelua paljonkin. Olemme jokainen kehoinemme yksilöllisiä, sen takia laihdutuksesta onkin vaikea keskustella yleisesti muiden kanssa. Bmi25 -> bmi20 laihduttanut. 

Vierailija
51/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olet tässä minun painonpudotusta käsittelevässä aloituksessani kirjoittelemassa syystä että? Ap

Lueskelin viestejä ja vastasin sinulle. Et ole ilmeiseisti koskaan lukenut aineenvaihdunnasta mitään, koska kerroit, että sellaista asiaa ei ole olemassakaan kuin säästöliekki. Siihen kommentoin. En kirjoittanut sinun painonpudotuksestasi tai syömisistäsi mitään.

Suosittelen jonkinlaisten käytöstapojen opettelemista. Olen kirjoittanut sinulle aivan asiallisesti, mutta vastaat todella rumasti.

Vierailija
52/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lueskelin viestejä ja vastasin sinulle. Et ole ilmeiseisti koskaan lukenut aineenvaihdunnasta mitään, koska kerroit, että sellaista asiaa ei ole olemassakaan kuin säästöliekki. Siihen kommentoin. En kirjoittanut sinun painonpudotuksestasi tai syömisistäsi mitään.

Suosittelen jonkinlaisten käytöstapojen opettelemista. Olen kirjoittanut sinulle aivan asiallisesti, mutta vastaat todella rumasti.

No voi itku. Voimia sinulle ja perheellesi. Ap

Vierailija
53/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet noin kärttyisä?

Oli se säästöliekki tai ei, mutta jossain vaiheessa paino alkaa jumittaa parikin kuukautta samassa painossa vaikka kuinka noudattaisi ohjeita. Se kyllä rassaa ja itsekin teen virheen, että alan nipistää syömisistä.

Vierailija
54/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi olet noin kärttyisä?"

Eihän se ole ihme jos pinna kireällä kun tiukalla kuurilla mennä kituuttaa. Joku kysyi lähteitä. Esimerkiksi Patrik Borg on monissa yhteyksissä kirjoittanut säästöliekistä.

https://www.iltalehti.fi/laihdutus/a/2016011420959795

Vierailija
55/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on kovaa työtä. Vaikka ylipainoa on runsaasti itselläni niin ei helposti lähde.

No en syö. Palelu ei ole vaarallista. Onko se joku ihme ettei jengi laihdu, kun eivät ole valmiita sietämään mitään epämukavuutta, vaikka laihdutus on oikeasti aika stressaavaa elimistölle? Tietenkin sitä palelee ja päätä särkee, kiukuttaa. Ei elimistö halua laihtua. Se luulee että tämä johtaa kuolemaan ja laittaa vastaan kaikin keinoin. Ap

Olen pudottanut painoani n. 26 kg kymmenen kuukauden aikana. Päätäni ei ole särkenyt kertaakaan enkä kyllä palelekaan, jos en oleskele kylmässä lian vähissä vaatteissa. Syön mielin määrin kasviksia, hedelmiä, marjoja, kanaa ja mm. keitettyjä perunoita. Syön päivittäin leipää.

Olen supertarkka rasvan, sokerin, kerman ja juustoraasteen kanssa. Teen ruuan itse, en käytä eineksiä enkä syö makkaraa tms. joka viikko. Jokainen laihtuu, kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Mutta mitään kärsimystä ja kidutusta tavoitteellinen laihduttaminen ei ole!

Vierailija
56/64 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan tän neutraalina kommenttina, jokainen saa olla sellainen kun haluaa ja uskon täysin, ettei laihduttaminen ole helppoa jos on viimeksi lapsena/nuorena ollut laiha.

Mutta ihmettelen toden teolla, miten suurin osa ihmisistä on niin lihavia. Oon 162/46 (joo, se on aika vähän), mutta en vain lihoa! En oo painanut edes raskausaikoina yli 60 kiloo. Kuinka paljon pitää syödä, että lihoo? Tai minkä verran ihmiset sit syö, kun musta tuntuu, et mä syön välil paljon! Tosin joskus on kiireistä, etten ehdi juuri syödä ja sillon kuluu suklaapatukka tai pari päivässä jonkun smoothien lisäks et se ei paljoo oo. Mut tänäänkin oon syönyt kaks lämmintä ateriaa plus tietty muut syömiset. Että miten jotkut lihoaa?

En kestä nälkää. Pidän huolen, että ehdin syödä säännöllisesti päivittäin.

N37 100kg ja 162cm

No se on varmaan mihin on tottunut. Mä en yleensä tunne nälkää ja pidän epämukavana sitä tunnetta, jos on syömisen jälkeen ihan täynnä.

Vierailija
57/64 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päänsärky ei ole tyypillistä, siellä on jokin muu häikkä. 

Päänsärky lienee tällaisessa tilanteessa aika yleistä, vaikka johtunee enemmän nestehukasta. Kun ei syö normaalisti niin monesti jää nesteen saaminenkin vajaaksi.

Vierailija
58/64 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi olet noin kärttyisä?"

Eihän se ole ihme jos pinna kireällä kun tiukalla kuurilla mennä kituuttaa. Joku kysyi lähteitä. Esimerkiksi Patrik Borg on monissa yhteyksissä kirjoittanut säästöliekistä.

https://www.iltalehti.fi/laihdutus/a/2016011420959795

Iltapäivälehtien artikkelit ei nyt niin järkeviä juttuja ole.

Vierailija
59/64 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka säästöliekki olisikin totta, ei se voi luoda tyhjästä energiaa kroppaan joten se korkeintaan vähän hidastaa laihtumista.

Vierailija
60/64 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kestä nälkää. Pidän huolen, että ehdin syödä säännöllisesti päivittäin.

N37 100kg ja 162cm

Jos ei kestä nälkää mutta haluaa laihtua, keto-ruokavalio tarjoaa hyvän vaihtoehdon. Se pitää hyvin nälkää. Kokemusta on: ketolla -20 kg. Jos kiinnostaa, asiaan pitää perehtyä kunnolla. Jos ei ole aikaa perehtyä, kannattaa ostaa valmennus ja niitä jos jaksaa noudattaa, laihtuu kyllä. Hyviä valmennusvaihtoehtoja ovat esim. Rouva Keto-, Paulanketo-, tai Keto Rise Up - valmennukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän