Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhhuh olen yllättynyt. Laihdutuksesta

Vierailija
08.12.2022 |

Yllättävän paljon saa karsia syömisiä että paino tippuu normaalipainon rajoissa. Käyn salilla kerran viikossa.

Laihdutan suunnilleen puolen kilon viikkotahtia. Siis en syö melkein mitään! Muutaman päivän välein vedän kunnon lautasellisen kotiruokaa ja muuten snadeja välipaloja. Paksut kerrokset vaatetta koska muuten pakenen jatkuvasti energianpuutteen johdosta. Elän käytännössä kasviksilla ja lihalla/kalalla/tofulla. Ei mitään leipiä, kastikkeita tai välipaloja. Nälkään vihreää teetä.

Purkista monivitamiini, kuitu ja kalaöljy. Tarkkailen, että käyn vessa-asioilla säännöllisesti.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aikoinaan tiukalla kuurilla. Söin aterian korvikkeita, vihanneksia ja vähän lihaa. Olin välillä niin jäässä että minun piti laittaa jalat kuumaan vesisankoon ja sittenkään ne eivät lämmenneet.

En ala sellaiseen enää. Olen onnistuneesti laihtunut myös kaloreita laskien ja hiilihydraatteja syöden ja ollut myös normaalipainossa. En ole vakuuttunut siitä pitäisi mennä turhan tiukalla linjalla ja varsinkin kylmään talviaikaan. Eikö se energiavaje lopulta ole se mikä ratkaisee myös vähähiilihydraattisessa syömisessä.

Vierailija
22/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän käytännössä kasviksilla ja lihalla/kalalla/tofulla.

-Jos hiilihydraatteja karsii niin pitää olla rasvaa sitten "polttoaineena" riittävästi mutta maltillinen energiavaje säilyttäen. Se ei ole oikein jos karsit molemmat pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut aikoinaan tiukalla kuurilla. Söin aterian korvikkeita, vihanneksia ja vähän lihaa. Olin välillä niin jäässä että minun piti laittaa jalat kuumaan vesisankoon ja sittenkään ne eivät lämmenneet.

En ala sellaiseen enää. Olen onnistuneesti laihtunut myös kaloreita laskien ja hiilihydraatteja syöden ja ollut myös normaalipainossa. En ole vakuuttunut siitä pitäisi mennä turhan tiukalla linjalla ja varsinkin kylmään talviaikaan. Eikö se energiavaje lopulta ole se mikä ratkaisee myös vähähiilihydraattisessa syömisessä.

Sokeri heittelee verensokeria ja aiheuttaa kovempaa näläntunnetta kuin mitä tasainen verensokeri. Siinä mielessä ihan fiksua.

Vierailija
24/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän käytännössä kasviksilla ja lihalla/kalalla/tofulla.

-Jos hiilihydraatteja karsii niin pitää olla rasvaa sitten "polttoaineena" riittävästi mutta maltillinen energiavaje säilyttäen. Se ei ole oikein jos karsit molemmat pois.

Paino tippuu puolisen kiloa viikossa ja olo on hyvä. Se on ihan oikein ja todisteet kiistattomat. Ap

Vierailija
25/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutan suunnilleen puolen kilon viikkotahtia. Siis en syö melkein mitään!

-Entäpä jos olet säästöliekillä? Syöt niin tiukasti että peruskoulutus laskee jonkin verran. Tällöin kalorivaje jää pienemmäksi mitä sen laskennallisesti pitäisi olla ja laihtuisit saman verran vähemmälläkin vaivalla.

Vierailija
26/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Entäpä jos olet säästöliekillä? Syöt niin tiukasti että peruskoulutus laskee jonkin verran. Tällöin kalorivaje jää pienemmäksi mitä sen laskennallisesti pitäisi olla ja laihtuisit saman verran vähemmälläkin vaivalla.

Säästöliekki on läskien lätinää. Nyt laihdutetaan alkaen bmi 24 ja siitä alaspäin (eikä esim 35), eli puolen kilon viikkotahti on reipas ottaen huomioon, että käyn viikottain punttisalillakin. Ap

27/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy salilla kolme kertaa viikossa ja treenaa kovaa. Syö proteiinia ja vihanneksia niin, ettei ole nälkä. Leipä pois tai vain aamiaisella.

Vierailija
28/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu pukille mies.Heitätä läpää taas.1 kerta vikossa salilla on tyhjän kanssa kuin laihdutus kertomallasi tavalla.

Vierailija
29/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöliekki on läskien lätinää.

Ei kai sentään. Onhan aiheesta monet asiantuntijatkin kirjoittaneet.

Vierailija
30/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäjäinen kirjoitti:

Käy salilla kolme kertaa viikossa ja treenaa kovaa. Syö proteiinia ja vihanneksia niin, ettei ole nälkä. Leipä pois tai vain aamiaisella.

No en mä pysty mitenkään käymään salilla kolmea kertaa viikossa ja treenata kovaa, jos laihdutan samalla tähän tahtiin. Perusasiat sulla hukassa? Ap

Vierailija
31/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästöliekki on läskien lätinää. Nyt laihdutetaan alkaen bmi 24 ja siitä alaspäin (eikä esim 35), eli puolen kilon viikkotahti on reipas ottaen huomioon, että käyn viikottain punttisalillakin. Ap

Säästöliekki tarkoittaa sitä, että keho tulkitsee kalorivajeen nälänhädäksi. Ei ihmisen keho ole suunniteltu siihen, että sitä pitäisi laihduttaa. Pitkään jatkuva kalorivaje tarkoittaa keholle sitä, että ruoka on lopussa. Aineenvaihdunta hidastuu. 

Vierailija
32/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästöliekki on läskien lätinää.

Ei kai sentään. Onhan aiheesta monet asiantuntijatkin kirjoittaneet.

Todistustaakka on siellä päässä. Lähdettä kehiin

Vierailija
33/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästöliekki tarkoittaa sitä, että keho tulkitsee kalorivajeen nälänhädäksi. Ei ihmisen keho ole suunniteltu siihen, että sitä pitäisi laihduttaa. Pitkään jatkuva kalorivaje tarkoittaa keholle sitä, että ruoka on lopussa. Aineenvaihdunta hidastuu. 

Selitä mitä haluat. Se ei muuta sitä mitä täällä tapahtuu.

Vierailija
34/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli kiloa viikossa normaalipainossa laihtua ei millään muotoa voi olla säästöliekillä, varsinkin kun vessakäynnit sujuu säännöllisesti. Mitä ihmettä te selitätte?

Siis oletteko te niin kaukana normaalipainosta, että ette edes käsitä miten vaikeaa painon pudottaminen on? Läskit puhuu aina viimeisten tiristämisen vaikeudesta. Se on se sama tiristys mistä normaalipainoinen aloittaa sen laihdutuksen.

Vierailija
35/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt vaikka ihan Ylen juttu säästöliekistä: https://yle.fi/a/3-7107653

Vierailija
36/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitä mitä haluat. Se ei muuta sitä mitä täällä tapahtuu.

Siis missä tapahtuu ja mitä?

Vierailija
37/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on kovaa työtä. Vaikka ylipainoa on runsaasti itselläni niin ei helposti lähde.

Syö vähän hiilihydraatteja jos palelet, se auttaa.

No en syö. Palelu ei ole vaarallista. Onko se joku ihme ettei jengi laihdu, kun eivät ole valmiita sietämään mitään epämukavuutta, vaikka laihdutus on oikeasti aika stressaavaa elimistölle? Tietenkin sitä palelee ja päätä särkee, kiukuttaa. Ei elimistö halua laihtua. Se luulee että tämä johtaa kuolemaan ja laittaa vastaan kaikin keinoin. Ap

Siksi en onnistu, se on tuskaa. 7 vuotta olen yrittänyt laihduttaa, edelleen mitat 100kg ja 162cm..

N37

Vierailija
38/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan tän neutraalina kommenttina, jokainen saa olla sellainen kun haluaa ja uskon täysin, ettei laihduttaminen ole helppoa jos on viimeksi lapsena/nuorena ollut laiha.

Mutta ihmettelen toden teolla, miten suurin osa ihmisistä on niin lihavia. Oon 162/46 (joo, se on aika vähän), mutta en vain lihoa! En oo painanut edes raskausaikoina yli 60 kiloo. Kuinka paljon pitää syödä, että lihoo? Tai minkä verran ihmiset sit syö, kun musta tuntuu, et mä syön välil paljon! Tosin joskus on kiireistä, etten ehdi juuri syödä ja sillon kuluu suklaapatukka tai pari päivässä jonkun smoothien lisäks et se ei paljoo oo. Mut tänäänkin oon syönyt kaks lämmintä ateriaa plus tietty muut syömiset. Että miten jotkut lihoaa?

Vierailija
39/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas oon yllättynyt kuinka helposti on lähtenyt. 9 kiloa kuudessa kuukaudessa ja syön päivässä keskimäärin 2300 kcal. Raskaudesta jäi "vähän" kiloja mutta näemmä tosi helposti niistä pääsee eroon. Liikuntaa harrastan kaksi kertaa viikossa ja muuten touhuilen jotain diipadaapaa.

Vierailija
40/64 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan tän neutraalina kommenttina, jokainen saa olla sellainen kun haluaa ja uskon täysin, ettei laihduttaminen ole helppoa jos on viimeksi lapsena/nuorena ollut laiha.

Mutta ihmettelen toden teolla, miten suurin osa ihmisistä on niin lihavia. Oon 162/46 (joo, se on aika vähän), mutta en vain lihoa! En oo painanut edes raskausaikoina yli 60 kiloo. Kuinka paljon pitää syödä, että lihoo? Tai minkä verran ihmiset sit syö, kun musta tuntuu, et mä syön välil paljon! Tosin joskus on kiireistä, etten ehdi juuri syödä ja sillon kuluu suklaapatukka tai pari päivässä jonkun smoothien lisäks et se ei paljoo oo. Mut tänäänkin oon syönyt kaks lämmintä ateriaa plus tietty muut syömiset. Että miten jotkut lihoaa?

En kestä nälkää. Pidän huolen, että ehdin syödä säännöllisesti päivittäin.

N37 100kg ja 162cm

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme