Synnyttäjää ei otettu sairalaan, vauva kuoli
Olisiko vihdoin aika saada suomeenkin yksityiset synnytyssairaalat jossa kivunlievitystä ei panttailla, synnyttäjiä ei käännytetä ovilla jne? Matkasynnytyksetkin ovat yleistyneet osin siksi että sanotaan älä tule vielä, ja kun on vihdoin annettu lupa lähteä sairaalaa kohti on jo liian myöhäistä.
Kommentit (969)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän on tultu kun ihmisiä on liikaa joka paikka täynnä. Suomessakaan ei ole ikinä ennen ollut näin paljon.
Suomessa on päinvastoin ennätyksellisen alhainen syntyvyys.
Tämä. Ihmisiä on jo vähemmän kun edellisten sotien aikaan.
Ootko sinä nyt ihan tosissasi?
Suomessa oli viimeisten sotien aikaan ihmisiä 3,5 miljoonaa ja nyt yli 5 miljoonaa.
Lähempänä 6 miljoonaa jo nykyään.
Oivoi
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä niin pitkälle jalostetuista elukoista, etteivät ne enää selviä poikimisesta ilman avustusta?
Luonnonvastaista.
woket täällä riehuu, vaikka mitään hoitovirhettä ei tiettävästi edes tapahtunut.
Jos teitä oikeasti kiinnostaa potilaiden hyvinvointi, puhukaa siitä, miten vaarallisia rutiinit ovat.
Lääkärinä olen ollut erittäin varovainen puhelimen kautta tehtyihin ensihoidon tai potilaan tekemiin kyselyihin.
Helpommaksi olen kokenut ohjeistaa tulemaan päivystykseen jos vähänkin siltä tuntuu koska mitään diagnostiikkaa ei voi tehdä puhelimen kautta.
Synnytykset ovat toki kätilöiden hallinnoimaa valtakuntaa ja lääkäri kutsutaan apuun vasta kun sikiö tai synnyttäjä on oikeasti hengenvaarassa.
En jaksanut lukea juttua, mutta kauhealta kuulostaa. Onneksi synnyin kun kaikki oli vielä paremmin.
Omalla kohdallani kuulin noita käännytystarinoita. Kun meni lapsivedet yöllä, jäin nukkumaan vielä kotiin. (Toisaalta minulla saattoi olla joku kieltäytymisreaktio synnytykseen, välttelin ajatusta).
Ei ollut kipuja ja olo oli hyvä.
Matkalla kävin ostamassa hampurilaisen vielä matkaevääksi sairaalaan.
Sitten sairaalassa otettiinkin heti sisälle ja käynnistettiin synnytys.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei ole hoitajia koska palkka on edelleen huono ja työ täysin järkyttävää.
Ihan turhaa puhua kiireestä. Tässä tilanteessa tätä äitiä ei olisi saanut käännyttää pois. Näin ohjeistanut hoitaja on tehnyt virheen mielestäni. Hoitajillekin pitää saada virat jotta saa virkavastuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärinä olen ollut erittäin varovainen puhelimen kautta tehtyihin ensihoidon tai potilaan tekemiin kyselyihin.
Helpommaksi olen kokenut ohjeistaa tulemaan päivystykseen jos vähänkin siltä tuntuu koska mitään diagnostiikkaa ei voi tehdä puhelimen kautta.
Synnytykset ovat toki kätilöiden hallinnoimaa valtakuntaa ja lääkäri kutsutaan apuun vasta kun sikiö tai synnyttäjä on oikeasti hengenvaarassa.
Tämä. Heillä pitäisi olla käsitys siitä, että ohjauksellaan ottavat vastuun jos joku menee pieleen.
Vierailija kirjoitti:
woket täällä riehuu, vaikka mitään hoitovirhettä ei tiettävästi edes tapahtunut.
Jos teitä oikeasti kiinnostaa potilaiden hyvinvointi, puhukaa siitä, miten vaarallisia rutiinit ovat.
Eikä ne synnytyksessä ole todellakaan vaarallisia, tämä on yksi tapaus, Suomessa synnytyksissä kuolee todella vähän vauvoja tai äitejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ne synnytyksessä ole todellakaan vaarallisia, tämä on yksi tapaus, Suomessa synnytyksissä kuolee todella vähän vauvoja tai äitejä.
Nykyajan ilmiö. Kohtukuolemaa tai kuolemaa ei enää ymmärretä luontoon kuuluvana asiana vaan yhdenkin tapauksen perusteella ajatellaan että nyt jokin on pahasti pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Synnytykset ovat toki kätilöiden hallinnoimaa valtakuntaa ja lääkäri kutsutaan apuun vasta kun sikiö tai synnyttäjä on oikeasti hengenvaarassa.[/quote
Niin, ei voi olettaa että asiakas voi itse tietää ja määrittää tilannettaan. Ja kaikilla ei ole sana hallussa kertoessaan oireistaan. Mutta silloin tarvitaan ammattitaitoista kysyjää, joka osaa esittää ne oikeat kysymykset. Itse olen monta kertaa miettinyt etukäteen soittaessani johonkin terveydenhoitoon, osaanko esittää asiani oikein, että tulen ymmärretyksi. Kun mihinkään ei pääse ilman soittamista. Se aiheuttaa stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Missä oli isä joka olisi lyönyt sairaalassa nyrkkiä pöytään?
Ei miestä tarvita nykyään saamaan naista raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea juttua, mutta kauhealta kuulostaa. Onneksi synnyin kun kaikki oli vielä paremmin.
Ei kannata onnitella itseään hyvästä ajoituksesta, koska samat ongelmat koskevat muutakin terveydenhuoltoa ja vanhustenhoitoa. Kaikkialla on kiire, palveluja keskitetään, raskaat tietojärjestelmät lisäävät virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei ole hoitajia koska palkka on edelleen huono ja työ täysin järkyttävää.
Ihan turhaa puhua kiireestä. Tässä tilanteessa tätä äitiä ei olisi saanut käännyttää pois. Näin ohjeistanut hoitaja on tehnyt virheen mielestäni. Hoitajillekin pitää saada virat jotta saa virkavastuuseen.
Jos tästä joku on vastuussa, niin sairaalan johto, joka on todennäköisesti antanut ohjeistuksen. Itse lähtisin asian tutkimisessa siitä, onko kysymyksessä yhdenvertaisuuslain vastaisesta syrjinnästä. Mikäli ohjeistuksen antajan antama ohje katsotaan syrjiväksi, on kysymys lähtökohtaisesti taposta / murhasta, josta syyttäjän tulisi lähteä ajamaan syytettä, koska tällöin on kysymyksessä myös tahallisuudesta.
Lain mukaan syrjintä on kielletty riippumatta siitä, perustuuko se henkilöä itseään vai jotakuta toista koskevaan tosiseikkaan tai oletukseen. Välittömän ja välillisen syrjinnän lisäksi laissa tarkoitettua syrjintää on häirintä, kohtuullisten mukautusten epääminen sekä ohje tai käsky syrjiä.
Tappo on lähtökohtaisesti tahallinen teko ja murha, jos syrjivä ohje on omiaan aiheuttamaan vakavaa yleistä vaaraa.
Niin, niin tapahtui. Miten tämä kauhistelu vaikuttaa jo tapahtuneeseen?
Kamalaa. Itse varmasti miettisin lopun elämääni, olisiko lapsi selvinnyt, jos olisin uhmannut synnäriltä tulleita ohjeita ja luottanut omiin havaintoihin ja tuntemuksiin. Sympatiat on täysin lapsensa menettäneen äidin ja perheen kanssa.
Siis äidin huoli syntymättömästä lapsesta pitää aina ottaa vakavasti. Äidit tietävät, jos lapsella on jokin vinossa. Minä vaistosin toisessa ultraäänitutkimuksessa, että jokin on vialla, koska tutkimus kesti hieman pidempään. Jotenkin vain tiesin sekunnissa, ettei kaikki ole kunnossa. Eikä ollutkaan. Lapseni syntyi käynnistetyn synnytyksen voimin ja olin salissa koko prosessin ajan. Näköjään onneksi näin. Sukulaisnaiseni oli vähällä synnyttää autoon kun hänet lähetettiin 40km päähän toiseen sairaalaan paikkapulan takia. Miten voi mennä näin tiukoille???
Minä en halunnut toista lasta omista syistäni, mutta kyllä päätökseen vaikutti myös kätilöiden tiuskiminen lapsivuodeosastolla ja nämä kauhutarinat. En vain voi luottaa siihen, että synnytys todella hoidetaan turvallisesti - ensimmäisen ja viimeisen synnytyksen aikana taisi käydä vaan tuuri, kun kyseessä oli riskiraskaus ja sitä myöten sain olla sairaalassa ja salissa päiviä ennen ja jälkeen synnytyksen.
Kun äiti on avuttomassa tilassa kipuineen pitää miehen ottaa asia hoitaakseen ja lyödä siellä nyrkkiä pöytään. Olen anoppi ja puuttunut kerran asiaa, huusin että tätä lasta EI MENETETÄ. Sitten alkoi tapahtua vasta. Lapsi on terve koululainen nyt. Meinas syntyä eteisen lattialle.