Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu, mikä tässä nyt mättää?

Vierailija
08.12.2022 |

Lähtötilanne pitäisi olla laihdutukselle hyvinkin suotuisa. 110kg+/160cm ja herkkuja olen syönyt ihan päivittäin vuosikaudet. Samoin annoskoot olleet isoja ja liikuntaa nolla. Ikää 36v.

Mutta nyt olen tehnyt korjausliikkeen ja ensimmäistä kertaa elämässä myös pysynyt siinä 3,5 viikkoa. Painoa on silti tippunut vain 800g! Siis alle kilon, mitä ihmettä? Tuon verran se on seilannut jo silloin kun elin huonosti. Motivaatio alkaa olla hiipumaan päin kun joulun alla olen säntillisesti kieltäytynyt herkuista ja tulos on tämä :(

Lopetin herkkujen mussutuksen seinään, kaikki karkit, sipsit, keksit, pullat, juustot, pasteijat yms. jäi. Syön 1-2 lämmintä ruokaa/salaattia päivässä ja ehkä iltapalaksi jotain pientä, hedelmän tms. Ei lainkaan pastaa, pitsaa tai muuta höttöä, vaan kanaa/kalaa/kasviksia. Salaattiin ei mitään fetakasoja tai kupillista kastiketta, ei kermakastikkeita, majoneesia tai muuta selittävää. Ei limsaa, ei alkoholia kertaakaan. En santsaa, yksi järkevä annos ruokaa ja lautasenkin olen vaihtanut pienemmäksi. Ei leivän puputusta, ei ohimennen syömistä. Kahvistakin olen vähentänyt maidon minimiin.

Lisäksi olen tehnyt alkuun rauhallisia kävelylenkkejä, koska tausta on sohvaperuna ja sekin on ollut haastavaa. N. 30min kävely/päivä. Nyt kunto on kasvanut ja pystyn jo hyvin kävelemään 45min-1h ilman kipuja :)
Tämä on ihanaa ja tulee hyvä mieli, mutta tuo painon pysyminen kyllä harmittaa.

Mikähän tässä nyt on? Kilpparikin tutkittu vuosi sitten, se on kunnossa.

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet vähentänyt kaloreita liikaa, varsinkin verrattuna omaan aloitustasoon? Patrick Borgin kirjassa luki että laihduttajankin kannattaisi syödä se 1800 kcal. Ap:n ruokailut jää varmasti alle sen. Mutta tämä on vaan heitto, ei tieto. Tuskailen itsekin aivan samojen asioiden kanssa.

Onko kirjoittanut tuo Patrick siitä, että minkä pituisen henkilön tarve on tuo 1800? tai puhutaanko nyt naisesta vai miehestä?

Ei 180cm mies ja 160cm nainen kuluta saman verran kaloreita. 

Monet vanhat tutkimukset laihduttamisesta on kietoutunut miesten ympärille.

Vierailija
42/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te päästätte itsenne noin järkyttävään kuntoon?Miten 160cm nainen voi painaa 110 kiloa??Olen sinua 25cm pidempi ja 30kg kevyempi...

Tuskin kukaan päästää, vaan taustalla on jokin muu syy, ehdottomasti lääkäriin noilla spekseillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan saman ilmiön kanssa kamppailun. Lähtöpaino 84kg, kuukausien nälkäkuurilla sain sen 77kg (en syönyt kuin 500kcal päivä)

Nyt olen kahden viikon ajan syönyt järkevästi, ei herkkuja, pullia tms. Ja paino nousi kahdessa viikossa yli 80kg. Itken täällä, en enää ikinä voi syödä kuin muut aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala.

Liikun paljon, harrastan spinning ja salia.

No et varmasti syönyt 500kcal per päivä. Luulet syöväsi tuon verran mutta et oikeasti syönyt noin vähän kuukausien ajan.

Ai sinäkö se tiedät mitä söin? No reps 😀.

Kyllä minä menin elokuu-marraskuun ajan noin 500kcal ja paino putosi sen 5kg.

Pidätkö minun laskutaitoa vajaana vai mistä on kyse?

-sama-

Listaa tähän mitä söit, jos kerran olet tosissasi.

Lautasellinen kaurapuuroa aamulla (200kcal), illalla kaksi ruisleipää juustosiivuilla (250-300kcal)!

Lisäksi join päivän aikana kahvia, vettä ja light juomia.

Näillä mentiin kolme kuukautta ja paino putosi.

Töissä käyn ja tosiaan harrastan säännöllisesti liikuntaa, harrastanut viimeiset 15 vuotta.

-sama-

Vierailija
44/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap että olet jo noin kauan jaksanut uusia tapoja! Kuitenkin voisit miettiä että aiotko elää loppuelämän noin, vai haluaisitko kuitenkin joskus syödä rennommin. Meinaan tiukat ja ehdottomat kuurit ei välttämättä ole kovin pysyviä. Parempi olisi oppia syömään rennosti mutta terveellisesti. Kilot kyllä tippuvat aikanaan kun jatkat ja pidät huolen että pääsääntöisesti kaloreita syöt vähemmän mitä kulutat. Tsemppiä!

Vierailija
45/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan saman ilmiön kanssa kamppailun. Lähtöpaino 84kg, kuukausien nälkäkuurilla sain sen 77kg (en syönyt kuin 500kcal päivä)

Nyt olen kahden viikon ajan syönyt järkevästi, ei herkkuja, pullia tms. Ja paino nousi kahdessa viikossa yli 80kg. Itken täällä, en enää ikinä voi syödä kuin muut aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala.

No et varmasti syönyt 500kcal per päivä. Luulet syöväsi tuon verran mutta et oikeasti syönyt noin vähän kuukausien ajan.

-sama-

Listaa tähän mitä söit, jos kerran olet tosissasi.

Lautasellinen kaurapuuroa aamulla (200kcal), illalla kaksi ruisleipää juustosiivuilla (250-300kcal)!

Lisäksi join päivän aikana kahvia, vettä ja light juomia.

Näillä mentiin kolme kuukautta ja paino putosi.

Töissä käyn ja tosiaan harrastan säännöllisesti liikuntaa, harrastanut viimeiset 15 vuotta.

-sama-

:D Eli valehtelet. 

Aina se paljastuu nämä ihmisten valehtelut. En tosin ymmärrä miksi pitää valehdella. Ette te ikinä laihdu, kun ette kykene olemaan edes itsellenne rehellisiä näiden asioiden suhteen. Mutta ehkä se on helpompi elää siinä tilassa, kun kieltää kohtaamasta totuuden.

Enemmän hallaa te teette siis itsellenne tuossa valehtelussa. Varmasti sinäkin voisit laihtua, mutta ehkä et oikeasti sitä halua, koska mielummin valehtelet. 

Vierailija
46/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin selvää miksi noin kävi. Näännytit elimistösi ja nyt kun syöt taas niin se paniikissa ottaa kaiken talteen. Miten voi joku vielä nykypäivänä olla niin tyhmä, ettei tiedä, ettei painoa pudoteta kitudieetillä?? Siinä käy juuri noin.

Vierailija
47/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on niin vaikea ymmärtää näitä. Ite jos huomaan painon nousseen niin ihan tolla herkkujen ja alkoholin poisjättämisellä se palautuu takaisin. Ja syön ruokaa oikeesti PALJON. Mutta oon aina syöny ja liikkunu hyvin enkä oo koskaan ollu ylipainonen. Kai se on joku hormonaalinen juttu.

Vierailija
48/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kohtalaisen mielenkiintoinen ilmiö, että nopeammin laihtuu, jos makaat vain paikoillaan. Esim. Kipeänä tulee syötyä hieman vähemmän ja viikossa voi laihtua helposti kaksikin kiloa. Sitten, kun yrität tosissaan laihtua ja laitat päälle vielä liikunnan, niin mitään ei välttämättä tapahdukaan tai puhutaan muutamasta sadasta grammasta viikkoa kohden. Tai näin ainakin minulla.

Sä et kyllä osaa vaan sit :D 

Vierailija
49/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti sanottuna kulutat liikaa kaloreita

Vierailija
50/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-sama-

Tiedän sen verran ihmisten anatomiasta, että tiedän sun valehtelevan tai sitten et vain osaa laskea kaloreita.

Tai jos oikeasti puhut totta, niin voit antaa tuon elokuu-marraskuun kaikkien päivien listat siitä mitä söit minäkin päivänä?

Jos tiedät ihmisten anatomiasta, niin tiedät myös varmaan sen, että kaikkien keho ei toimi samalla tavalla? Sivusta.

Vierailija
51/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä läskit valehtelevat toisilleen, että syö enemmän, kävele, tee vesijuoksua jne... Totuushan on, että juoksu kuluttaa, normaali työmatkapyöräily tai kävely ei kuluta energiaa hirveästi. Uiminen kuluttaa kyllä kun oikeasti ui, vedessä kellunta ei. Ruokailu tärkeintä. Eikä saa olla malttamaton, punnitus vasta muutaman kuukauden kuluttua aloittamisesta. Ja kysymys: Miksi olet päästänyt itsesi tuohon kuntoon?

Vierailija
52/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-sama-

Tiedän sen verran ihmisten anatomiasta, että tiedän sun valehtelevan tai sitten et vain osaa laskea kaloreita.

Tai jos oikeasti puhut totta, niin voit antaa tuon elokuu-marraskuun kaikkien päivien listat siitä mitä söit minäkin päivänä?

Jos tiedät ihmisten anatomiasta, niin tiedät myös varmaan sen, että kaikkien keho ei toimi samalla tavalla? Sivusta.

Ei ihmisten kehot toimi niin paljon eri tavalla.

Vierailija
53/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kohtalaisen mielenkiintoinen ilmiö, että nopeammin laihtuu, jos makaat vain paikoillaan. Esim. Kipeänä tulee syötyä hieman vähemmän ja viikossa voi laihtua helposti kaksikin kiloa. Sitten, kun yrität tosissaan laihtua ja laitat päälle vielä liikunnan, niin mitään ei välttämättä tapahdukaan tai puhutaan muutamasta sadasta grammasta viikkoa kohden. Tai näin ainakin minulla.

Sä et kyllä osaa vaan sit :D 

Kuka sanoi, että olen ylipainoinen? :D

Vierailija
54/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi syödä noin vähän? Useammassa lähteessä mainitti sopivaksi pudotusvauhdiksi 0,5-1 kilo per viikko. Nykyinen kulutuksesi on jotain eli miksei tavoittele sopivasti sen alle menemistä? Miksi ampua yli ja mennä keskitysleiriruokavalioon?  

Ongelmaksi tulee, kun päivät eivät ole sisaruksia keskenään eli tämän päivän kulutus voi olla paljon huomista isompi. Minun tuleekin kyetä muuttamaan syömisiäni sen mukaan mitä teen. Itse syön aamupäivällä välipalan, jos olen menossa arkena salille. Muuten treenistä ei tule mitään, kun käyn salilla juuri ennen lounasta ja aamiaisesta on aikaa useampi tunti. 

Vierailija
55/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-sama-

Ei ihmisten kehot toimi niin paljon eri tavalla.

Eli et oikeasti siis tiedä mistään mitään. Ei kannata valehdella itselleen tuollaisia.

Vierailija
56/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet vähentänyt kaloreita liikaa, varsinkin verrattuna omaan aloitustasoon? Patrick Borgin kirjassa luki että laihduttajankin kannattaisi syödä se 1800 kcal. Ap:n ruokailut jää varmasti alle sen. Mutta tämä on vaan heitto, ei tieto. Tuskailen itsekin aivan samojen asioiden kanssa.

Onko kirjoittanut tuo Patrick siitä, että minkä pituisen henkilön tarve on tuo 1800? tai puhutaanko nyt naisesta vai miehestä?

Ei 180cm mies ja 160cm nainen kuluta saman verran kaloreita. 

Monet vanhat tutkimukset laihduttamisesta on kietoutunut miesten ympärille.

Oon 175/79 nainen. Peruskulutukseni on jo yli 1600 kcal. Siis se mikä kuluu elintoimintojen ylläpitämiseen. Vähänkin kun liikkuu, siis siivoaa tai hakee postit, niin päivän kulutus nousee heittämällä 2000 ja liikunnalla se alkaa olla jo 2500 kcal. Tietysti lyhyemmällä kulutus on vähemmän, mutta jos taas on enemmän massaa niin se lisää kulutusta.

Vierailija
57/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin selvää miksi noin kävi. Näännytit elimistösi ja nyt kun syöt taas niin se paniikissa ottaa kaiken talteen. Miten voi joku vielä nykypäivänä olla niin tyhmä, ettei tiedä, ettei painoa pudoteta kitudieetillä?? Siinä käy juuri noin.

No ei käy. Kun syömällä minimaalisesti laihtuu. Voit alkaa googlailla kuvia vaikka maista joissa on nälänhätä, tai keskitysleireistä, tms. Huomaat miten käy jos saa annoksen laihaa keittoa ja leipäpalan päivässä.

Vierailija
58/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laiduta. Mutta jos painoa nousee johtuu ihan siitä mitä illat yksinäni lapaan suuhu. Herän tas siloin tosi asia lopeta ilta musutus ja kaikki taas siitä normalia alkaa olla kehossa.

Vierailija
59/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihanaa ja tulee hyvä mieli

Missä siis ongelma?

Paino kuitenkin putoaa. Jos olo on ihana, niin onhan sinulla aikaa odotella.

Ehkä ne annoskoot aterioilla sitten ovat kulutukseesi nähden edelleen sellaiset ettei nopeammin lähde, mutta entä sitten?

Toisaalta kun aikaa on mennyt tuon verran vasta, siinä voi näkyä kuukautiskierronkin vaikutus.

Vierailija
60/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoneistahan tämä on kiinni ja insuliinista. Ruokavalion kun laittaa kuntoon rasva kyllä lähtee palamaan ja nopeasti vaikkei liikkuisi lainkaan. Nopeiten muutoksen saa aikaan käynnistämällä kropassa ketoosin eli hiilihydraatit ja sokerit pois ja kuituja ja hyviä rasvoja tilalle. Alkuun ei syödä edes hedelmiä. Aiheesta löytyy kyllä paljon tietoa hauilla ja tik tokeja. Epäilijöitä löytyy mutta itse sain itseni täydelliseen kuntoon henkisesti ja fyysisesti tällä muutamassa kuukaudessa enkä pois ole vaihtamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi