Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eipä ole köyhällä varaa enää ostaa Tori.fi:stä mitään.

Vierailija
08.12.2022 |

Järkyttäviä hintoja pyydetään.
Etsin mekkoa ja pääsääntöisesti hinnat 20€ ja ylöspäin ja jos hinta inhimillinen (5€-sivan max 10€) niin vaate kulahtanut lumppu. Postikulut sitten vielä päälle. Ja nyt en puhu merkkivaatteista joista tietenkin pyydetään enemmän.

Juuri katsoin taas tarjontaa ja markettimerkin trikoomekosta pyydetään 30€.
Jään nyt sitten ilman mekkoa kun täälläpäin huonot kirpparit.

Ilmesesti pitää kohta kulkea ilman vaatteita kun ei edes kirpparilta ole varaa ostaa.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mekko paljon talvella lämmitä, ilman vaatteita vielä kylmempi

Vierailija
2/46 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millaista mekkoa haet, mutta just ostin jouluksi ihanan beigen uuden neulemekon nettikaupasta ja naksoin 23 euroa. Kieltämättä joskus käytetystä tavarasta näkee pyydettävän kovia hintoja. Itse käytän omat vaatteeni ihan loppuun, joten siksi ostan usein uutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö olla aina ostamassa jotakin? Ota sieltä kaapista ne vanhat vaatteet käyttöön.

Vierailija
4/46 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä ommella itsekin, ei ole vaikeaa mutta vie aikaa. 

Vierailija
5/46 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekon olisin tarvinnut yhteen tilaisuuteen/juhlaan. Täytyy varmaan jättää menemättä.

Ap

Vierailija
6/46 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö olla aina ostamassa jotakin? Ota sieltä kaapista ne vanhat vaatteet käyttöön.

No kun siellä kaapissa ei ole juuri mitään, varsinkaan yhtään edes vähän siistimpää vaatetta.

Ap

Vierailija
7/46 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin Kärcher tekstiili-imurin myyntiin niin sähköpostiin jysähti välittömästi hitosti ostajia.

Vierailija
8/46 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu säkkiä myöden, niin sitä on eletty sota-ajat ja pula-aika kun mitään ei mistään saanut. Vanhaa purettiin ja käännettiin, tehtiin lapsille isän vanhoista housuista vaatetta.

Mummoni ompeli kahdelle pojalle paidat omasta kansalllispuvun paidastaan.  Kahvi oli korviketta ja vastiketta, oli vaikka minkälaista keksintöä ja niin vain elettiin ilman että yhteiskunta riensi ruokakassien saati rahatukun kanssa apuun. Niin elettiin vuosia.

Vanhoja neuleita purettiin ja kudottiin sukkia rintamalle ja kotiin. 

Mitähän tapahtuisi jos nyt tultaisiin siihen tilanteeseen!?

Vierailija
9/46 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa liittyä facessa oman paikkakunnan kirppariryhmiin. Ei tule postimaksuja, jos käyt itse hakemassa koltun.

Vierailija
10/46 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suu säkkiä myöden, niin sitä on eletty sota-ajat ja pula-aika kun mitään ei mistään saanut. Vanhaa purettiin ja käännettiin, tehtiin lapsille isän vanhoista housuista vaatetta.

Mummoni ompeli kahdelle pojalle paidat omasta kansalllispuvun paidastaan.  Kahvi oli korviketta ja vastiketta, oli vaikka minkälaista keksintöä ja niin vain elettiin ilman että yhteiskunta riensi ruokakassien saati rahatukun kanssa apuun. Niin elettiin vuosia.

Vanhoja neuleita purettiin ja kudottiin sukkia rintamalle ja kotiin. 

Mitähän tapahtuisi jos nyt tultaisiin siihen tilanteeseen!?

No kyllä sitä ruoka-apuakin annettiin ja rahaakin. Ja maalaiset lähettivät kaupunkiserkuille ruokaa. Apua tuli myös ulkomailta.

Vierailija
11/46 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tori.fi:ssä voi myös tehdä tarjouksen myyjälle, jos hinta ei miellytä.

Vierailija
12/46 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut saman. Ihmiset pyytää ihan älyttömiä hintoja. Jos laitan jotain myyntiin niin katson mitä muut pyytää vastaavasta. Ja suunnittelemani hinta on aina reilusti alhaisempi. No saanpahan nopeat kaupat tehtyä.

Vierailija
13/46 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole dunissa.Mahdolisuus  siis käydä usein Punanen Kontti,Kierätyskeskus ja Vida, Pelastusarmejan kirppis myymälät.Saa todella edullisesti  mitä tarvitsen eri tilanteet esim.Vaateet. Mutta ostan harkiten, enkä täytä vaatteilla kaappejani.ymm. Nuoremmat neidot osaa ostaa edullisesti netti ,kuin löytävät nuo oman alueensa F.B foorumit ja tekevät hyviä vaate/ takki kauppoja .

Vierailija
14/46 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei myyjänä ole tarvetta nähdä myymisen vaivaa liki ilmaiseksi. Trokareillekaan en tahdo myydä. Jos ei mene kaupaksi niin jossain kohdin heitän kassillisen vaatetta pelastusarmeijalle.

Vierailija
15/46 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan usein vaatteita Booztletistä. Siellä on tosi hyviä alennuksia ja saan uusia vaatteita, enkä vanhoja lumppuja. Hinnat on ihan verrattavissa kirppishintoihin.

Vierailija
16/46 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyn Torissa ylimääräisiä kamojani ihan vanhaan tapaan kirppishinnoilla ja ainoastaan joissain tietyissä merkkitavaroissa on korkeampi hinta. Seuraan välillä vähän huvittuneena miten jotkut pyytävät saman tai postikuluineen jopa korkeamman hinnan kuin mitä on kaupassa.

Vierailija
17/46 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä tori.fi:ssä voi myös tehdä tarjouksen myyjälle, jos hinta ei miellytä.

Ja noita vaatteita siellä myy varmaan yli tuhat myyjää, että on varaa valita keneltä ostaa.

Hintojen tulisi yleensä muodostua kysynnän ja tarjonnan mukaan ja järki hinta vaatteesta on ehkä 30-50% uuden hinnasta, tapauksesta riippuen.

Aina löytyy jotain poikkeuksia, jotka yrittävät saada ylihintaan tai hinnoittelevat niin, että voi tinkiä paljon tai jotain......????

Vierailija
18/46 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin kerran kirppiksellä yhden Henkkamaukan mekon, joka mullakin oli ollut, yli kymmenen vuotta aiemmin. Muistan, että ostin sen jostain 10€ tangosta, kesä-alessa. Myyjä pyysi 30€ siitä mekosta, kyllä mua huvitti 😆

Vierailija
19/46 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ostoilmoitus hintahaarukalla minkä pystyt maksamaan

Vierailija
20/46 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein tori.fi:ssä näkee, että kun tavara on hinnoiteltu liian kalliiksi, niin siellähän se seisoo kauan myytävänä.

Jos oikeasti haluaa myydä, niin hinnan pitää olla sellainen, millä tavara menee.

Usein tuo pyyntihinta on sellainen, millä tavaran saa alennusmyynnistä uutena, tai ainakin liian lähellä sitä hintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi