Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu, mikä tässä nyt mättää?

Vierailija
08.12.2022 |

Lähtötilanne pitäisi olla laihdutukselle hyvinkin suotuisa. 110kg+/160cm ja herkkuja olen syönyt ihan päivittäin vuosikaudet. Samoin annoskoot olleet isoja ja liikuntaa nolla. Ikää 36v.

Mutta nyt olen tehnyt korjausliikkeen ja ensimmäistä kertaa elämässä myös pysynyt siinä 3,5 viikkoa. Painoa on silti tippunut vain 800g! Siis alle kilon, mitä ihmettä? Tuon verran se on seilannut jo silloin kun elin huonosti. Motivaatio alkaa olla hiipumaan päin kun joulun alla olen säntillisesti kieltäytynyt herkuista ja tulos on tämä :(

Lopetin herkkujen mussutuksen seinään, kaikki karkit, sipsit, keksit, pullat, juustot, pasteijat yms. jäi. Syön 1-2 lämmintä ruokaa/salaattia päivässä ja ehkä iltapalaksi jotain pientä, hedelmän tms. Ei lainkaan pastaa, pitsaa tai muuta höttöä, vaan kanaa/kalaa/kasviksia. Salaattiin ei mitään fetakasoja tai kupillista kastiketta, ei kermakastikkeita, majoneesia tai muuta selittävää. Ei limsaa, ei alkoholia kertaakaan. En santsaa, yksi järkevä annos ruokaa ja lautasenkin olen vaihtanut pienemmäksi. Ei leivän puputusta, ei ohimennen syömistä. Kahvistakin olen vähentänyt maidon minimiin.

Lisäksi olen tehnyt alkuun rauhallisia kävelylenkkejä, koska tausta on sohvaperuna ja sekin on ollut haastavaa. N. 30min kävely/päivä. Nyt kunto on kasvanut ja pystyn jo hyvin kävelemään 45min-1h ilman kipuja :)
Tämä on ihanaa ja tulee hyvä mieli, mutta tuo painon pysyminen kyllä harmittaa.

Mikähän tässä nyt on? Kilpparikin tutkittu vuosi sitten, se on kunnossa.

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites aamupala? Vaikuttaa siltä että syöt liian vähän ja elimistö pitää kiinni jo saavutetuista läskeistä. Ja rasvaa pitää syödä että rasva palaa. Pitäisikö sun ottaa yhteys vaikka ravitsemusterapeuttiin tms

Vierailija
2/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijaat itseäsi?

Kirjoita ylös JOKA IKINEN asia, joka suuhusi menee. Se pieni pala juustoa, kun teet leipää, se sokerilusikallinen, joka menee kahviin... KAIKKI. Ole rehellinen itsellesi.

Se on hemmetin vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka vaan,kyllä se siitä lähtee 

Vierailija
4/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muullakin menee joskus ensimmäinen kuukausi, että ei tapahdu mitään. Sitten saattaa tippua monta kiloa. Älä siis ainakaan luovuta. Lisää liikuntaa vähitellen, niin että saisit hiet pintaan ja lihaskuntoa. Lihakset polttaa ja hengästyminen. Et nyt varmaan kuluta juuri mitään. 1500 kaloria, jonka kulutat normaalisti noilla mitoilla ja liikkumisella,, tulee helposti jo kolmella aterialla. Lisää aamupala, muuta toinen lämmin ateria hyvin kevyeksi ja lisää rankkaa liikuntaa.

Vierailija
5/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kohtalaisen mielenkiintoinen ilmiö, että nopeammin laihtuu, jos makaat vain paikoillaan. Esim. Kipeänä tulee syötyä hieman vähemmän ja viikossa voi laihtua helposti kaksikin kiloa. Sitten, kun yrität tosissaan laihtua ja laitat päälle vielä liikunnan, niin mitään ei välttämättä tapahdukaan tai puhutaan muutamasta sadasta grammasta viikkoa kohden. Tai näin ainakin minulla.

Vierailija
6/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt syönkö liian vähän, mutta en oikein usko siihen ja kyllä tällä ruholla luulisi painon tippuvan, vaikka niin olisikin :D

Aamupalani on kahvi maitotilkalla klo 8-9, mutta lounas sitten jo klo 11. Ja tosiaan yksi annos, ei lisää. Salaattiin esim. kananmuna, tonnikalaa, kurkkua, avokadoa tms. Eli ei mitään rasvassa lilluneita aurinkokuivattuja tomaatteja, fetaa, pastaa, pähkinäkasoja jne.

Ja päivällinen n. 17. Kalaa, kalaa, kasviksia tms. Iltapala (hedelmä tai pieni maustamaton rahka marjoilla tms.) myöhemmin tai sen tilalla välipala ja päivällinen vastaavasti myöhään.

En vaan ymmärrä. Kaiken järjen mukaan painon pitäisi tippua.

Vierailija
7/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkujen syönnin lopettamisella voi pysäyttää lihomisen. Sitten on vielä eri asia saada paino putoamaan: se on kovaa työtä ja kohdallasi vaatii jopa vuosien ponnistuksen. Älä nyt heti lannistu vaan nauti hyvästä olosta ja katso ensi kesänä uudestaan tilanne.

Vierailija
8/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kohtalaisen mielenkiintoinen ilmiö, että nopeammin laihtuu, jos makaat vain paikoillaan. Esim. Kipeänä tulee syötyä hieman vähemmän ja viikossa voi laihtua helposti kaksikin kiloa. Sitten, kun yrität tosissaan laihtua ja laitat päälle vielä liikunnan, niin mitään ei välttämättä tapahdukaan tai puhutaan muutamasta sadasta grammasta viikkoa kohden. Tai näin ainakin minulla.

Niin kun et tee mitään niin sun lihakset surkastuu ="laihdut"

Sen jälkeen jaksat vielä vähemmän

Vierailija
9/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huijaat itseäsi?

Kirjoita ylös JOKA IKINEN asia, joka suuhusi menee. Se pieni pala juustoa, kun teet leipää, se sokerilusikallinen, joka menee kahviin... KAIKKI. Ole rehellinen itsellesi.

Se on hemmetin vaikeaa.

Kun ei mene. Olen vahtinut asiaa oikein kyttäämällä heti ekan viikon jälkeen kun ihmettelin miksei paino tipu.

Enkä ylipäätään käytä sokeria kahvissa tai muuallakaan lisättynä. Leipää en syö edes päivittäin, enkä muitakaan vastaavia nopeasti hotkaistavia kaloripommeja.

Vierailija
10/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt syönkö liian vähän, mutta en oikein usko siihen ja kyllä tällä ruholla luulisi painon tippuvan, vaikka niin olisikin :D

Aamupalani on kahvi maitotilkalla klo 8-9, mutta lounas sitten jo klo 11. Ja tosiaan yksi annos, ei lisää. Salaattiin esim. kananmuna, tonnikalaa, kurkkua, avokadoa tms. Eli ei mitään rasvassa lilluneita aurinkokuivattuja tomaatteja, fetaa, pastaa, pähkinäkasoja jne.

Ja päivällinen n. 17. Kalaa, kalaa, kasviksia tms. Iltapala (hedelmä tai pieni maustamaton rahka marjoilla tms.) myöhemmin tai sen tilalla välipala ja päivällinen vastaavasti myöhään.

En vaan ymmärrä. Kaiken järjen mukaan painon pitäisi tippua.

Rupea kirjaamaan kaikki ylös ja punnitse ne ja sitten lasket kalorit. 99,9% tapauksissa ihmiset vaan syö liikaa.

Vierailija
11/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku, ne kävelylenkit ei välttämäti kata mitään, kun sä oot tottunut siihen kävelyyn niin ala pikkuhiljaa hölkkäilee, mä takaan sulle et sun paino tulee tippuu ja nopeesti kun alat käymään hölkällä parina kolmena iltana viikossa. 

Vierailija
12/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikossa lihakset surkastuu kaksi kiloa? Really?

Vierailija
13/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se pudonnut. Jatkat nyt vaan sitkeästi.

Vierailija
14/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin lääkärissä. Lähes kuukaudessa kuuluisi kyllä jo näkyä tuloksia. Jokin asia on pielessä eikä se aina ole syömiset. Olet sen verran ylipainoinen että yleensä paino tippuu alkuun noissa mitoissa nopeasti.

Vierailija
15/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaka ei kerro mitään.

Itse aloitin treenaamaan, paino on 3 vuotta pysynyt samassa, toki olen ihan hoikka. Mutta keskivartalolta ja jaloista on lähtenyt useita senttejä!

Olen mennyt koosta 36 kokoon XS. Ja edelleen paino on tasan sama.

Vierailija
16/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikossa lihakset surkastuu kaksi kiloa? Really?

Siinä on iso osa vettä mikä lähtee lihaksista ja kehosta. Pikkuhiljaa myös vie lihaksia. Heti kun alat juomaan enemmän vettä ja taas liikkumaan niin ne kilot tulee takaisin.

Kahdessa viikossa et realistisesti ihan sitä laskua pysty polttamaan hirveästi.

Vierailija
17/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin lääkärissä. Lähes kuukaudessa kuuluisi kyllä jo näkyä tuloksia. Jokin asia on pielessä eikä se aina ole syömiset. Olet sen verran ylipainoinen että yleensä paino tippuu alkuun noissa mitoissa nopeasti.

Lääkäri sanoo han samaa. Kirjoita ylös mitä syöt ja punnitse ne.

Vierailija
18/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon sä teet jotain väärin, mä en itse ainakaan täältä palstalta kysyis keneltäkään yhtään mitään, tää palsta on täynnä saamattomia luusereita. 

Mun vinkki on se, että älä stressaa sitä liikaa, älä todellakaan ala kattomaan ja laskemaan kaikkea mitä suuhus tunget niinku joku oli tonne kirjottanut, syö terveellisesti  ja LIIKU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Monesti ihmiset luulee, että ne liikkuu paljon mutta todellisuudessa ne ei liiku.. Se kävelykin on siitä vähän huono, että ihminen on tottunut siihen muutenkin niin keho ei saa minkäänlaista vastusta mistään. Siksi juoksu on paljon tehokkaampaa koska monilla keho ei ole tottunut siihen ollenkaan. 

Vierailija
19/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiku, ne kävelylenkit ei välttämäti kata mitään, kun sä oot tottunut siihen kävelyyn niin ala pikkuhiljaa hölkkäilee, mä takaan sulle et sun paino tulee tippuu ja nopeesti kun alat käymään hölkällä parina kolmena iltana viikossa. 

Katso ap:n mittoja ja mieti nyt vähän näitä ohjeitasi. Huomaa, että et itse tai läheisesi ole ylipainoinen. Ei noilla mitoilla hölkkäily ole edes järkevää, polvet ja nivelet muutenkin on kovilla. Ap:lle suosittelen uintia kävelyn kaveriksi. Se on lempeää nivelille ja silti tehokasta.

Vierailija
20/113 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään sellaista liikuntaa josta tulee kipuja ei pitäisi olla, sitä paitsi tuolla painolla on jo kävelykin liian kuormittavaa, uimista tai lihastreenejä istualtaan tai selällään niin että jalat ei ole koko aikaa rasituksessa. 

Lääkärissä olisi aiheellista käydä, jotain ongelmaa selvästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi