Esimerkkipäivä laihdutusruokavaliostani, miltä tämä kuulostaa?
Aamupala: 2 viipaletta täysjyväleipää, 2 tl levitettä (40%), kurkku-/tomaattiviipaleita, omena, kahvi + 1 dl rasvatonta maitoa
Lounas: 100 g broilerin fileepihvi, 1 dl keitettyä täysjyväriisiä, kasviksia, paistamiseen 2 tl öljyä
Välipala: 200 g maitorahkaa, 2 ananasrengasta/1 dl ananasmurskaa
Päivällinen: 100 g broilerin fileepihvi, 1 dl keitettyä täysjyväriisiä, kasviksia, 2 dl rasvatonta piimää
Iltapala: 2 dl rasvatonta jogurttia, päärynä, tee
Kommentit (61)
Sanon vaan että läskit on yhä läskejä koska eivät jaksa treenata kunnolla. Itsekurinne on 0 tasolla. Läski lähtee treenillä ja puntteja kun nostaa niin läskin tilalle tulee lihasta.
Minä olen vuosien aikana nähnyt monta ruokavalio kikkailijaa ja ne on yhtä lihavia kuin 15 vuotta sitten. Rasvatonta jugurttia vetävät ja leipää syövät. Läski ei sillä lähde kropasta vaan treenaamalla salilla kunnolla.
Minun veljeni painoi 120 kg huonoimmillaan. Se teki kävely lenkkejä ja luuli että laihtuu. Pari vuotta se turhaan käveli ja ei laihtunut yhtään. Sitten ostin sille salikortin salille ja näytin miten puntteja nostellaan. Se laihtu 20 kg 5 kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi noin paljon maitotuotteita?
Koska tuo menee Painonvartijoiden ohjeiden mukaan. Itse en maitotuotteista niin välitä, maitoa käytän vain kahvissa ja senkin voisin korvata esim. soija- tai mantelibaristalla (jälkimmäistä en ole vielä maistanut). Ns. tavallisista jogurteistakaan en välitä, mutta esim. kermajogurtti tai luonnonjogurtti marjoilla ja hunajalla on ok. Juustoista pidän tosi paljon, VHH:llahan niitä saisi jonkin verran syödä.
Ap
Sille on syynsä, miksi painonvartijat on lopettettu. Kitulaihdutettiin nopeasti, että saataisiin jäsenet aina vain uudestaan tulemaan kurssille, koska kilot tulivat nopeasti takaisin.
Mies47 kirjoitti:
Minä olen vuosien aikana nähnyt monta ruokavalio kikkailijaa ja ne on yhtä lihavia kuin 15 vuotta sitten. Rasvatonta jugurttia vetävät ja leipää syövät. Läski ei sillä lähde kropasta vaan treenaamalla salilla kunnolla.
Minun veljeni painoi 120 kg huonoimmillaan. Se teki kävely lenkkejä ja luuli että laihtuu. Pari vuotta se turhaan käveli ja ei laihtunut yhtään. Sitten ostin sille salikortin salille ja näytin miten puntteja nostellaan. Se laihtu 20 kg 5 kuukaudessa.
Minä olen pysynyt hoikkana ilman punttien nostoa 45 vuotta. Suurimman osan siitä kasvisruokaa syömällä, myös leipää, 35 viimeistä vuotta. Kävelylenkit pitää minun kunnon hyvänä ja on erittäin hyvää liikuntaa, toki myös muutakin kannattaa tehdä.
Ylipainoni tuli 2 v sitten kun sairastin syövän. Ei ole keho vielä toipunut. Punttisalille voisin lähteä ihan jo siksikin kun siellä näkisi miehiä. Omat liikuntaharrastukset ovat naispainotteisia. Lisäksi punttien nostelu on varmasti aika kivaa, ainakin sen verran mitä olen kokeillut.
Tänään luvassa 2,5 h omat treenit ja opetusta 90 min. Mites sulla?
N47 100 kg
Mies47 kirjoitti:
Sanon vaan että läskit on yhä läskejä koska eivät jaksa treenata kunnolla. Itsekurinne on 0 tasolla. Läski lähtee treenillä ja puntteja kun nostaa niin läskin tilalle tulee lihasta.
Ehkä lajisi on väärä jos siihen tarvitsee hirveästi itsekuria. Itse ainakin harrastan vain niitä lajeja mitä rakastan ja en malta odottaa että pääsen treenaamaan. Itse asiassa rakastan lajejani niin paljon että ne ovat minulle elämäntapa.
Kokeile jotain muuta, esim. taekwondoa jos punttien nostaminen tuntuu ikävälle.
terv. N47 100 kg
Vierailija kirjoitti:
Mies47 kirjoitti:
Minä olen pysynyt hoikkana ilman punttien nostoa 45 vuotta. Suurimman osan siitä kasvisruokaa syömällä, myös leipää, 35 viimeistä vuotta. Kävelylenkit pitää minun kunnon hyvänä ja on erittäin hyvää liikuntaa, toki myös muutakin kannattaa tehdä.
Ylipainoni tuli 2 v sitten kun sairastin syövän. Ei ole keho vielä toipunut. Punttisalille voisin lähteä ihan jo siksikin kun siellä näkisi miehiä. Omat liikuntaharrastukset ovat naispainotteisia. Lisäksi punttien nostelu on varmasti aika kivaa, ainakin sen verran mitä olen kokeillut.
Tänään luvassa 2,5 h omat treenit ja opetusta 90 min. Mites sulla?
N47 100 kg
Ei ei, en minä tänään treenaa, vielä on itsenäisyyspäivän bileistä krapula. Ehkä voisin kossunapanderin ottaa. Ja jotain suolaista hiukopalaa, pizzaa, sipsejä, sika...
m47
No minä olen laihtunut 0,5/1kg viikossa tällä ruokavaliolla:
Aamupala: ---
Lounas : normi kotiruokaa reilu annos. Saattaa olla rasvaista lasagnea, perunoita ja nakkikastiketta tai kevyttä keittoa. Mitä milloinkin. Sekä lisäksi esim hemapa-sekoitus
Välipala: pari leipää voilla ja juustolla, pari porkkanaa.
Iltapala: puuroa, marjoja, raejuustoa.
Lauantaina herkkupäivä eli pizzaa, karkkia, jätskiä. Niin paljon kuin haluan syödä. Aina ei maistu.
100km kuntopyörällä/vko.
1 tunti kuntopyörää 6 kertaa viikossa vuosien ajan. Sillä pysyn normaalipainoisena. Lisäksi pyöräilen ulkona joka paikkaan. Päivässä tulee hyvinkin 20 kilsaa ja joskus 40 kilsaa poljetua. Voin syödä melkein mitä vaan niin ei liho. 2000 kaloria poljen kyllä helposti päivisin.
Sanon vaan kirjoitti:
1 tunti kuntopyörää 6 kertaa viikossa vuosien ajan. Sillä pysyn normaalipainoisena. Lisäksi pyöräilen ulkona joka paikkaan. Päivässä tulee hyvinkin 20 kilsaa ja joskus 40 kilsaa poljetua. Voin syödä melkein mitä vaan niin ei liho. 2000 kaloria poljen kyllä helposti päivisin.
Kun mä olin hoikka niin 2-3 h pyöräily kulutti vain 600 kcal. 30-40 km.
Nyt kun olen ylipainoinen niin 4 h liikunta kuluttaa 2000 kcal. En voi syödä paljon mitään etten lihoisi. Minulla on aineenvaihdunta muuttunut lääkkeiden ja sairauksien myötä.
Sanon vaan kirjoitti:
Missään tapauksessa 40 km pyöräilyä ei kuluta 2000 kcal. Todella vauhdikas pyöräily (yli 25 km tunnissa) kuluttaa alle 400 kcal tunnissa eli 40 km kuluttaa ehkä 600-700 tuolla vauhdilla. Mummovauhti (20 km tunnissa) kuluttaa reilut 200 eli 40 km ei kuluta edes 500 kcal.
Vierailija kirjoitti:
Sanon vaan kirjoitti:
Nyt kun olen ylipainoinen niin 4 h liikunta kuluttaa 2000 kcal. En voi syödä paljon mitään etten lihoisi. Minulla on aineenvaihdunta muuttunut lääkkeiden ja sairauksien myötä.
Polje kuule kovaa vauhtia. 30 minsaa 15 kilometriä niin kyllä niitä kaloreita kuluu.
Liikaa maitotuotteita ja aika vähärasvainen..ei pidä nälkää. Ratkaisu ketoosi 16-20h paasto joka päivä. Kalorit 1400-1500(hh <20-25g) Tankkaus esim. kk päästä tai kun olet rasva-adaptiossa. Lupaan ja vannon, että lähtee ja vatsalaukkukin pienenee reippaasti!
Sanon vaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon vaan kirjoitti:
Polje kuule kovaa vauhtia. 30 minsaa 15 kilometriä niin kyllä niitä kaloreita kuluu.
En minä uskaltanut silloin ajaa niin lujaa ja kaupungissa ei aina pystykään kun on muuta liikennettä ja valoja. Kyllä mulle riittää tuo 2000 kulutus mikä tulee omassa lajissani, tänäänkin oli 3,5 h treenit ja kului päälle 2000 kcal. Sitä paitsi en pysty istumaan satulassa kipujen vuoksi.
"Sille on syynsä, miksi painonvartijat on lopettettu."
Painovartijat hiipui kun Suomessa alkoi karppausbuumi ja samalla kaikenlaisten nettivalmennusten määrä lisääntyi merkittävästi, niitä ei ennen ollut. Tuli tarjontaa ja kilpailua.
Ennenvanhaan rasvattomalla maidolla lihotettiin teuraseläimiä... Unohtakaa nyt oikeasti jo ne kevyttuotteet.
Mies47 kirjoitti:
Cool, cool. Mä taas kävin salilla vuosikausia ja harrastin voimanostoa sekä deittailin painonnostovalmentajaa, jonka kanssa vedettiin yhdessä. Paino nousi 120 kg. Pudotin 50 kiloa kun lopetin salilla käymisen ja aloitin kävelyn.
Vierailija kirjoitti:
Itse kaipaisin enemmän kuitua mutta tyylinsä kullakin. Näppäilin nuo fineliin ja saattaa tuolla juuri ja juuri tulla vuorokauden kuitusuositus täyteen
Aapeen listalla luki kasviksia, että mitä näppäilit niistä, sehän voi tarkoittaa puolta kiloa tai mitä vaan, ja kasvikset lihottaa siinä missä muukin. Semmoista ruokavaliota en ymmärrä jossa rasvaa annostellaan teelusikalla, onhan se tietysti järkevää mutta silti.
Eipä näytä kukaan tietävän terveellistä ruokavaliota.
Tänne kirjoittelevat jotain lehdistä ja netistä poimittua väärää tietoa.
Itse kaipaisin enemmän kuitua mutta tyylinsä kullakin. Näppäilin nuo fineliin ja saattaa tuolla juuri ja juuri tulla vuorokauden kuitusuositus täyteen