Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työtön toimeentulotuen saaja menee nälkäisenä sosiaalitoimistoon kun perustoimeentulotuki ei vain enää riittänyt koko kuukauden ruokiin, niin pitäisikö hänelle myöntää harkinnanvaraisella lisää tukea ruokaan?

Vierailija
07.12.2022 |

Mitä olet mieltä?

Paljon on ollut puhetta perustoimeentulotuen riittämättömyydestä, kun kaikki ruokakustannukset nousseet niin paljon

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisella työttömällä yleensä vararavintoa sen verran vyötäröllä, että selviää helposti kuukauden syömättä. Riittää, että vettä tulee hanasta.

Ei mulla ainakaan oo.

Vierailija
62/72 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä riittää kyllä aina rahaa tupakkaan ja kaljaan ja huumeisiin.

En polta, en käytä huumeita enkä alkoholia.

Ei ole mitään paheksuttavia menoja.

Ei varaa talvikenkiin eikä vaatteisiin.

T: tuo ylempi fyysisesti sairas työtön.

Ps. Oliko muuta loanheittoa?

Fyysisesti sairaskin voisi varmasti tehdä jotain töitä, mutta kun eivät viitsi. Valittaa osaavat.

Voi varmasti tehdäkin. Mutta sano tuo työnantajille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuisiko hän olla nälässä?

Ei joudu olla. Joutuu olemaan.

Vierailija
64/72 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää hyvin kun syö halvalla. Ei kait toimeentulotuella ole edes sallittua tilailla foodorasta ja voltista vai käsitinkö väärin?

Vierailija
65/72 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se on niin että jos ruoka loppuu niin ihminen on ennemmin tai myöhemmin sairaalassa. Siitä sitten vain laskemaan kuinka paljon se tulee maksamaan yhteiskunnalle. Että ihan miten vain halutaan. Mielenkiintoista on nähdä miten historiassa kirjoitetaan tästä syyllistämisen aikakaudesta tässä niin ihmeellisessä itsenäisessä Suomessa.

Ruoka ei lopu jos osaa käyttää summan koko kuukaudelle. Juu, sairaalaan ja sanatoriumiin ja terapiaan menee narkkarit ja muut hörhöt ihan veronmaksajan piikkiin joka tapauksessa ei aliravitsemuksen eikä nälkiintymisen takia. Miksi historiassa kirjoitettaisiin vähäpätöisistä asioista kuten Suomen tukien saajista?

Anteeksi, mutta oletko käynyt peruskoulun?

Yhteiskunnalliset olot ja ongelmat, työ- ja talouselämän muutokset, isot poliittiset päätökset sekä niiden syyt ja seuraukset jne... Kaikki ihan peruskauraa historiankirjoissa.

- eri vastaaja

Kuulun ikäluokkaan, jolloin ei ollut peruskoulua: oli kansakoulu ja oppikoulu ja ne olen käynyt ja yliopistossa opiskellut. Historian tuntemukseni on laaja, koska se on myös vuosikymmeniä kestänyt harrastus. Suomi on niin pieni maa eikä mitenkään talouselämän ihmemaa, josta olisi pitkiä historian kirjarivejä kirjoitettu joten tuskin Suomen tukiensaajien sohvaperuna vuosista suuremmin historiassa koskaan mainintaa löytää. Peruskoulussa ei opeteta enää edes millaista oli aika kun Suomi maksoi sotavelkaa ja v. 1956 yleislakosta Suomessa. Ei tiedetä edes työttömyydestä Suomessa kun 1960-70 oli pakko lähteä Ruotsiin sadoin tuhansin päästäkseen töihin. Jotain boomereita halveksitaan ja nimitellään, kun ei heidänkään elämästään ole mitään sinne peruskoulun peruskaurahistoriaan kirjoitettu ja jos pari riviä on, on jätetty huomioimatta. 

Vierailija
66/72 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin sossusta kun sairaspäivärahapäätöstä odottelin , että hae leipäjonosta ruokaa .

Vierailija
67/72 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin sossusta kun sairaspäivärahapäätöstä odottelin , että hae leipäjonosta ruokaa .

Minä olen aina saanut perustoimeentulotukea Kelasta sinä aikana kun olen odottanut sairauspäivärahapäätöstä. Käsittääkseni näin sen pitää myös mennä lain mukaan.

Vierailija
68/72 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edunvalvoja saa rahat riittämään.

Vierailija
69/72 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koska lapsilisää jaellaan ilman tulorajaa samalla periaatteella voisi hakea rahaa lisää...

Vierailija
70/72 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina saanut perustoimeentulotukea Kelasta sinä aikana kun olen odottanut sairauspäivärahapäätöstä. Käsittääkseni näin sen pitää myös mennä lain mukaan.

Minä en saanut. Odotin 3kk ja siltä ajalta sain vain lapsilisät.

Vierailija
71/72 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tili on tyhjä niin saat 20€ maksusitoumuksen Hämeenmaan S-markettiin

Jotkut kaupat on huonoja niiden käsittelyssä joten varaudu olemaan kassalla ainakin 2 tuntia.

Tuonne, vaikka asuisi Vantaalla?

Vierailija
72/72 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonoon ohjaavat.