Voiko parisuhdetta saada toimimaan isoista tuloeroista huolimatta?
Olen jo hetken seurustellut miehen kanssa jonka netto palkka on n. 3500€/kk. Itse saan kuukaudessa 1200€. Käteen itselleni jää hieman reilu 600€. Meillä on ollut riitoja paljon rahasta, enemmän hänen puolestaan. Emme asu yhdessä. Mies ei ole vihjaillut erosta, mutta mietityttää itseä, voiko suhdetta saada toimimaan isoista tuloeroista huolimatta?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Ei. Miehellä on fiksaatio. Tollanen mies haluaa tienaajan ilman maskuliinisia piirteitä. Älä ala taistelemaan tuulimyllyjä vastaan. Jätä.
Et tiedä yhtään mistä nuo edes riitelee.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs Amerikan sinkut nyt tähän kuuluu. Ihme sekoilua jollain.
Ruotsissa teetettiin tutkimus suurten tuloerojen pariskunnista. Nainen otti pataansa isolla todennäköisyydellä pienituloiselta mieheltään. Mies ei Pohjoismaissakaan kestä kovatuloista naista.
Hyvin ollaan saatu toimimaan. Minulla jää käteen noin 2500-3000/kk ja miehellä varmaan... lähes kaksi kertaa sen verran. Eli brutto on moninkertainen. Ei ole mitään ongelmaa ikinä ollut. Kaikki on yhteistä, talous, asunto, lapset, arki.
Vierailija kirjoitti:
Mun isä tienas töissä ollessaan 6x enemmän kuin äitini. Ei ollut ongelmia tämän asian kanssa koskaan kuulemma. Tänään juuri juteltiin asiasta kun on perintöjuttuja. Isä tienasi enemmän ja täten maksoi enemmän kaikesta. Oman perheen hyväksihän ne rahat ovat menneet ja menivät ennen meitä lapsiakin kun olivat vain kahdestaan. Eli siis riippuu ihan täysin siitä millä tavalla osapuolet suhtautuvat asiaan. Äitini ei ole koskaan käyttänyt rahaa mihinkään turhaan eikä isäkään.
Joo harvoin se ongelma onkaan naisten mielestä, että mies tienaa ja maksaa enemmän.
Ongelma tulee, jos miehellä onkin jo eriävä näkemys asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Viime suhde kaatui palkkaeroon. Toinen ei kestänyt sitä, että yhdessä syötiin makaronimössöä tai kalapuikkoja ja ranskalaisia puoliksi maksaen ja sitten käytin omia rahojani ravintolaillallisiin ystävieni kanssa.
No en ihmettele. Kuulostaa sairaalta. Miten voi jollekulle olla raha niin tärkeää ettei puolisolle tarjota samaa elintasoa kuin itselle? En voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Mun isä tienas töissä ollessaan 6x enemmän kuin äitini. Ei ollut ongelmia tämän asian kanssa koskaan kuulemma. Tänään juuri juteltiin asiasta kun on perintöjuttuja. Isä tienasi enemmän ja täten maksoi enemmän kaikesta. Oman perheen hyväksihän ne rahat ovat menneet ja menivät ennen meitä lapsiakin kun olivat vain kahdestaan. Eli siis riippuu ihan täysin siitä millä tavalla osapuolet suhtautuvat asiaan. Äitini ei ole koskaan käyttänyt rahaa mihinkään turhaan eikä isäkään.
Millä vuosikymmenillä? Nykyään on sellainen juttu olemassa kuin "tasa-arvo" joka tarkoittaa sitä, että samat oikeudet ja velvollisuuudet kaikille. Vaikka jotkut kuvittelee sen tarkoittavan sitä, että saa noukkia rusinoita pullista omien etujensa mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime suhde kaatui palkkaeroon. Toinen ei kestänyt sitä, että yhdessä syötiin makaronimössöä tai kalapuikkoja ja ranskalaisia puoliksi maksaen ja sitten käytin omia rahojani ravintolaillallisiin ystävieni kanssa.
No en ihmettele. Kuulostaa sairaalta. Miten voi jollekulle olla raha niin tärkeää ettei puolisolle tarjota samaa elintasoa kuin itselle? En voi ymmärtää.
Musta sun tapa ajatella on sairas
Mä tienaan murto-osan mitä mies , mutta hänen mielestä rahat on yhteiset .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi saada toimímaan jos raha ei ole kummallekaan ole mikään kynnyskysymys. Mulla on tällähetkellä tulot 0€ mies on vakityössä, ei hajuakaan paljon tienaa. Mies maksaa yhteiset menot, koska itse en pysty. Tämä tilanne häiritsee mua enemmän kuin miestä ja on monesti sanonut että maksaa ihan mielellään.
Älä suotta nöyristele. Oot terveessä suhteessa.
Mitä tervettä tuossa on?! Onpa jännä et nykyään mieheltä odotetaan täysin vastaavaa osallistumista ja velvoitteiden täyttämistä ja tämän lisäksi kustantamaan naisen elämää. Huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Mä tienaan murto-osan mitä mies , mutta hänen mielestä rahat on yhteiset .
Mies-parka. Ei mitään omanarvontuntoa
Ap, ihan normaali palkka koulutetulle ihmiselle on miehelläsi Sinulla ei taida olla koulutusta eikä kokopäivätyötä? Kannattaa hankkia ne itseäsi varten vaikka asuisittekin yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä vuosikymmenillä? Nykyään on sellainen juttu olemassa kuin "tasa-arvo" joka tarkoittaa sitä, että samat oikeudet ja velvollisuuudet kaikille. Vaikka jotkut kuvittelee sen tarkoittavan sitä, että saa noukkia rusinoita pullista omien etujensa mukaisesti.
Missäs tämä tämmöinen systeemi on nykyään? Ei Suomessa ainakaan. Täällä on progressiivinen verotus ja tulonsiirtoja vähemmän tienaaville. Heikommat saavat koulussa erityistä tukea. Lääkkeiden maksussa autetaan. Koko systeemi perustuu tosi asiassa siihen, että pystyvämmät kantavat suuremman kuorman, ei siihen, että kaikilta vaaditaan yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sairasta siinä on, että laskeudun toisen elintasolle ja syömme niitä ruokia mitä hän on aina syönyt. Ylijääneet rahat laitan säästöön tai käytän itseeni omalla ajallani.
Tarina-tätösen tyhmä provo loppuiltaan, on tuokin aloitus.
Tarina-tätönenhän elää pelkillä tukiaisilla.
Oma miesystäväni tienaa (nettona) 1300 kuussa ja itse tienaan 2200. En aio muuttaa miehen kanssa yhteen tai edes miettiä perheen perustamista, kun mielestäni mies hädin tuskin pystyy elättämään itsensä. Ihan kiva suhde, mutta en halua rakentaa tulevaisuutta tyhjätaskun kanssa.
Kylla kaikki riistetään mieheltä ilman mitään häpeää. Miehet tekee jo saman verran kotitöitä uusimman tutkimuksen mukaan, mutta myös enemmän ansiotöitä ja tästä pitää vielä rahat laittaa valumaan naiselle, joka tilastollisesti todennäköisemmin lähtee erossa.
Toivottavasti tulevaisuudessa miehet saavat vähän selkärankaa pitää puoliaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hyvä merkki, jos raha on miehelle tärkeämpi kuin sinä.
Toisaalta on paha merkki, jos miehen rahat on naiselle tärkeämpiä kuin se mies.
Vierailija kirjoitti:
Voi saada. Rahasta on turha riidellä. Sitä ei kukaan vie täältä lähtiessä mukanaan.
Tässä tapauksessa arvomaailma arvottaa rahaa. Itse en jatkaisi.
Tulee tökkimään.
Etsi sellainen mies, jokin tienaa hyvin ja joka näkee, että perhe itsessään on arvokasta ja kunnioittaa sinua ihmisenä eikä mittaile sinua rahalla.
Jos mun kanssa alkais tyypin kanssa raha olemaan se ykkös riidan aihe, niin hastalavistaa vaan.
En arvosta sellaista ihmistä, jolle raha menee ihmisten edelle läheisessä suhteessa,
En tuota ukkoa puheittesi perusteella arvosta ämpäriä enempää.
Mitä sinä haluat?
Kuulostaa meinaan yksoikoselta ja melko tyhmältäkin. Sitäpaitsi kolme tonnia ei nyt niin hirveän paljon, että sillä kannattaisi itsensä nostaa. Eikä rahalla yleensäkään.
Sille miehelle sopii paremmin tienaava nainen kuin sinä. Lähde siitä. On niin rahassa kiinni.
Ja sinulle sopii sopivampi miesEi rahaa painottava, vaan muita arvoja painottava.
Voi tienata hyvin, mutta ei tarvi elää rahaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäs tämä tämmöinen systeemi on nykyään? Ei Suomessa ainakaan. Täällä on progressiivinen verotus ja tulonsiirtoja vähemmän tienaaville. Heikommat saavat koulussa erityistä tukea. Lääkkeiden maksussa autetaan. Koko systeemi perustuu tosi asiassa siihen, että pystyvämmät kantavat suuremman kuorman, ei siihen, että kaikilta vaaditaan yhtä paljon.
Niin, kyllä se tosiaan on niin, et moni nainen on ihan ymmällään, et pitäiskö jossain tulla itsekin pelkkien vaatimusten esittämisten lisäksi vastaan. Pitäiskö itsestään antaa jotain. Moni kasvaa prinsessaharhaan, et kaikki on tasa-arvoista, paitsi toki miesten tulee jakaa omastaan ja asettaa loppuviimein vaikka terveytensä, vapautensa ja henki naisten puolesta. Mutta vaipat pitää vaihtaa 50-50! Muuten ei ole reilua.
Mitäs Amerikan sinkut nyt tähän kuuluu. Ihme sekoilua jollain.