Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko parisuhdetta saada toimimaan isoista tuloeroista huolimatta?

Vierailija
07.12.2022 |

Olen jo hetken seurustellut miehen kanssa jonka netto palkka on n. 3500€/kk. Itse saan kuukaudessa 1200€. Käteen itselleni jää hieman reilu 600€. Meillä on ollut riitoja paljon rahasta, enemmän hänen puolestaan. Emme asu yhdessä. Mies ei ole vihjaillut erosta, mutta mietityttää itseä, voiko suhdetta saada toimimaan isoista tuloeroista huolimatta?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että tuo raha-asioiden huono hallinta, eli ulosotto, on se isompi ongelma. Vielähän pienituloisen kanssa voisi seurustella, mutta siitä tulee mahdotonta jos ko pienituloinen jättää laskunsa maksamatta. Ettehän ikinä voisi esim muuttaa yhteen, jos toiseen ei voi luottaa että sovitut yhteiset velvoitteet tulevat hoidettua.

Vierailija
22/74 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia riitoja teillä siis on? Kerro joku esimerkki.

Esim. Riitelyä perheen perustamisesta ja yhteisestä kodista. -Ap-

Ja se raha on liittynyt niihin miten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onhan lokkimammat ällöttäviä loisia, mutta pinppiä antamalla voit onnistua lokkeilemaan miehen siivellä vuosia.

Möhnämuna pitsalaatikoiden keskellä hiljaa

Vierailija
24/74 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi saada. Rahasta on turha riidellä. Sitä ei kukaan vie täältä lähtiessä mukanaan.

siksi mammat vievätkin miesten rahat jo täällä ollessaan

Vierailija
25/74 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi saada. Rahasta on turha riidellä. Sitä ei kukaan vie täältä lähtiessä mukanaan.

siksi mammat vievätkin miesten rahat jo täällä ollessaan

Kuka on sulta vieny rahaa?

Vierailija
26/74 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Miehellä on fiksaatio. Tollanen mies haluaa tienaajan ilman maskuliinisia piirteitä. Älä ala taistelemaan tuulimyllyjä vastaan. Jätä.

Mitä tarkoitat?

Tollanen ei kestä tienaajaa. Alkaa lopulta vinkumaan miehekkyydestä. Naisellinen nainen on liian kallis. Anna deitata miehiä.

Mitä sekoilet? Siis tämä mieshän valittaa, kun nainen tienaa liian VÄHÄN.

Vierailija
27/74 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että tuo raha-asioiden huono hallinta, eli ulosotto, on se isompi ongelma. Vielähän pienituloisen kanssa voisi seurustella, mutta siitä tulee mahdotonta jos ko pienituloinen jättää laskunsa maksamatta. Ettehän ikinä voisi esim muuttaa yhteen, jos toiseen ei voi luottaa että sovitut yhteiset velvoitteet tulevat hoidettua.

Miksei mies poikkea maksullisilla? Koska maksuton pesän saanti.

Vierailija
28/74 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä tienas töissä ollessaan 6x enemmän kuin äitini. Ei ollut ongelmia tämän asian kanssa koskaan kuulemma. Tänään juuri juteltiin asiasta kun on perintöjuttuja. Isä tienasi enemmän ja täten maksoi enemmän kaikesta. Oman perheen hyväksihän ne rahat ovat menneet ja menivät ennen meitä lapsiakin kun olivat vain kahdestaan. Eli siis riippuu ihan täysin siitä millä tavalla osapuolet suhtautuvat asiaan. Äitini ei ole koskaan käyttänyt rahaa mihinkään turhaan eikä isäkään.

Vierailija
29/74 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Miehellä on fiksaatio. Tollanen mies haluaa tienaajan ilman maskuliinisia piirteitä. Älä ala taistelemaan tuulimyllyjä vastaan. Jätä.

Mitä tarkoitat?

Tollanen ei kestä tienaajaa. Alkaa lopulta vinkumaan miehekkyydestä. Naisellinen nainen on liian kallis. Anna deitata miehiä.

Voi kuule. Tollanen mies tiedetään. Uranaista katellaan vuosi ennenkö aletaan vaatia. Amerikassa on läjä päin uraorientoineita sinkkuja vapaana. Miehille kelpaa tienaava kotirouva johon ei luonnollisesti suostuta.

Vierailija
30/74 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi saada toimímaan jos raha ei ole kummallekaan ole mikään kynnyskysymys. Mulla on tällähetkellä tulot 0€ mies on vakityössä, ei hajuakaan paljon tienaa. Mies maksaa yhteiset menot, koska itse en pysty. Tämä tilanne häiritsee mua enemmän kuin miestä ja on monesti sanonut että maksaa ihan mielellään. 

Vierailija
31/74 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi saada toimímaan jos raha ei ole kummallekaan ole mikään kynnyskysymys. Mulla on tällähetkellä tulot 0€ mies on vakityössä, ei hajuakaan paljon tienaa. Mies maksaa yhteiset menot, koska itse en pysty. Tämä tilanne häiritsee mua enemmän kuin miestä ja on monesti sanonut että maksaa ihan mielellään. 

Älä suotta nöyristele. Oot terveessä suhteessa.

Vierailija
32/74 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä seikka raha-asioissa aiheuttaa riitaa? Etenkin, kun asutte erillään. Parisuhde isolla tuloerolla toimii, jos parempituloinen ymmärtää ettei pienempituloinen pysty samassa määrin maksamaan elämisen kustannuksia ja esimerkiksi matkustelu yms. elämän ylellisyydet ovat harvinaisempaa herkkua. Riippuu myös siitä mikä asenne yhteisten kustannusten jakamiseen on. Jaetaanko kaikki kulut puoliksi vai suhteutetaanko tulotasoihin. Parisuhde jossa on tuloeroja voi varmasti toimia, mutta riippuu asenteesta ja toteutuksesta.

Vierailija
33/74 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä tienas töissä ollessaan 6x enemmän kuin äitini. Ei ollut ongelmia tämän asian kanssa koskaan kuulemma. Tänään juuri juteltiin asiasta kun on perintöjuttuja. Isä tienasi enemmän ja täten maksoi enemmän kaikesta. Oman perheen hyväksihän ne rahat ovat menneet ja menivät ennen meitä lapsiakin kun olivat vain kahdestaan. Eli siis riippuu ihan täysin siitä millä tavalla osapuolet suhtautuvat asiaan. Äitini ei ole koskaan käyttänyt rahaa mihinkään turhaan eikä isäkään.

Ihana asenne: Yhteisen perheen hyväksi.

Vierailija
34/74 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on rikkaampi, niin se ei naista haittaa.

Jos mies on köyhempi, niin se naista haittaa ja taas Tinder laulaa.

Vierailija
35/74 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat?

Valittaako? Aloitus ja kommentit on niin epämääräisiä että mulle ei ainakaan ole selvinnyt että mikä siinä rahassa siis oikeastaan hiertää. Alan epäillä että keksitty juttu.

Vierailija
36/74 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on rikkaampi, niin se ei naista haittaa.

Jos mies on köyhempi, niin se naista haittaa ja taas Tinder laulaa.

Mun exälle koitettiin järkätä naista. Köyhä freelancer. Nainen poistui likasen asunnon ja asenteen takia. Ei rahan. Ex tahtoo priimaa.

Vierailija
37/74 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä noilla asioilla ole mitään väliä. Olemme elämänkumppaneita ja rahat on yhteiset.

Teidän suhteella tuskin on mahdollisuuksia, kun riitelette aiheesta, vaikka ette edes asu yhdessä. Mies ei tule muuttumaan. Luultavasti joudut kärsimään taloudellisesta väkivallasta, jos menette samaan talouteen. Ihan hirveitä nämä tarinat, joissa samassa perheessä toinen on kituuttava köyhä ja toinen rikas.

T. Naimisissa 27 vuotta

Vierailija
38/74 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka ei ole ongelma vaan se että riitelette asiasta näköjään ilman tulosta

Joo, tämä! Kyllähän miljonäärit pokailee ja ottaa vaimoksikin kaikenmaailman pienipalkkaisia lentoemäntiä, ravintolatyöntekijöitä, lastenhoitajia jne. ja saavat homman toimimaan.

Harvemmin kovatuloiset miehet edellyttää naiselta yhtä kovia tuloja.

Vierailija
39/74 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käteen 600 euroa 1200 euron palkasta? Ulosottoko vie?

Osan vie ja osa menee vuokraan. -Ap-

Se osa mikä menee vuokraan kuuluu siihen käteen jäävään.

Mutta olet ilmeisesti osa-aikatyössä?

Vierailija
40/74 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki raha on tervetullutta perheeseen. Jos toinen saa enemmän yhteiseen pottiin sehän tuo taloudellista turvaa. Yleensä erilainen tulotaso ei tuo noin suurta riitaa, tai   sitten olen vanhempana ihmisenä tottunut ettei naisille paljon makseta vaikka olisi vaativa työ. Kun miehellä on todella hyvät tulot on minulla ollut varaa olla pidemmillä äitiyslomilla ja kaikesta  on yhdessä sovittu. Vanhuuden turvaksi minulle on hankittu  sijoitusasunto, josta saan  vuokratuloja, ilman suurempaa vaivaa. On helpompaa ostaa sijoitusasunto kun yrittää saada keskipalkkaiselle  esim.      sairaanhoitajalle Suomessa parempaa palkkaa  ja sen myötä  ihmisarvoista eläkettä. Pitkä matka on  meillä vielä   taloudelliseen tasa-arvoon.