Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinulla nousee kuume mitä teet ensin? Otatko Buranaa vai menetkö kuumaan suihkuun?

Vierailija
07.12.2022 |

Meillä mies lämmittää aina saunan, vaikka minulla ainakin tulee kipeänä huono olo saunassa 🤔.
Sitten mies ottaa hunajateetå. Särkylääkettä vain jos pää kipeä.
Itse taas otan heti Buranan että kuume alkaisi laskea. Ja menen nukkumaan .

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan ihan rennosti vaan. Sohvalle ja olo mukavaksi viihteen äärellä. Syötävää ja juotavaa.

Lisään, että minulla kuume harvoin nousee korkeaksi tai tulee mitään kolotuksia. Jos noita ilmenee, niin sitten Buranaa ja enemmän sängyssä nukkumista.

Vitamiineja nappaan silloin tällöin oli kuumetta tai ei.

Nuorena ja hyväkuntoisena kovempikaan kuume ei välttämättä ihmeemmin tuntunut, joskus hämmästyi miten paljon mittari näytti. Tuossa päälle kolmikymppisenä kova kuume alkoi selvästi tuntua olossa ja olin tässä itse äskettäin 49-vuotiaana kovimmillaan 39 asteen kuumeessa, ainakin mitä satuin mittaamaan ja tämä oli jo erittäin rasittavaa. Vessassakäynti kävellen oli huteraa, huippasi vähän päästä mutta sentään vielä pääsi liikkeelle.

Vierailija
122/129 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeisena palelen, vaikka kuume olisi alhainenkin, ja olo on hutera. Siksi otan kuumetta alentavaa lääkettä heti kun voin ja jos on aikaa, menen lepäämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mahataudit ainakin on pääasiassa lastentauteja, kun laittavat pesemättömiä käsiä suuhunsa ja hygienia on muutenkin vähän niin ja näin."

Häh, ihan normaaliahan se on että aikuinenkin saa mahataudin?? Ei nyt ehkä ihan joka vuosi mutta kuitenkin sen verran usein ettei sitä ihmeenä voi pitää. Sehän voi tulla mistä tahansa ruoasta tai ihan vaan elämästä vaikka ei sormiaan nuolisikaan.

Ei ole mulle eikä mun lähisukulaisille ei ainakaan ole normaalia. Mahataudissa olen ollut viimeksi 2010-luvun alussa, kun lapset oli vielä pieniä, kuumeisessa flunssassa 2002 ja pikkuflunssassa tammikuussa 2021. 

Vierailija
124/129 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli vasta 38,6 kuumetta ja tein ihan samaa mitä olin siihenkin saakka kipeänä tehnyt. Eli katsoin telkkaria, surffasin netissä ja tein kevyitä kotitöitä (kuten lämmitin uunia, täytin astianpesukonetta jne). Tuollainen kuume ei juurikaan edes tunnu olossa, mutta kun tietää olevansa kipeä niin ei tietysti kannata liikaa rasittaa itseään. Lääkettä otan kivun mukaan.

Tuollainen kuume ei tunnu olossa? Huh mikähän superihminen olet? 38 vetää jo vaakatasoon horkassa, joka ikistä niveltä ja lihasta särkee ja pelkkä vessassa käynti on saavutus.

Ihmiset ovat erilaisia. Minusta kuume ei tunnu miltään. Joskus on lääkärissä mitattu kuume, kun en ole edes tiennyt olevani kuumeessa, vaan mennyt muun asian takia. Mies on vaakatasossa, kun mittari ylittää 37. 

Vierailija
125/129 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä jännä, miten me ihmiset olemme erilaisia ja eri asiat auttavat. Noin 35-vuotiaaksi asti kuume ei juurikaan rasittanut, mutta sen jälkeen on tullut aina horkka kuumeen noustessa, mikä on hirveintä. Ei auta makaaminen 3 peiton alla villapaidassa, silti ihan hervoton tärinä ja hampaat lyövät loukkua. Ja huippaus. Muutenkin jo flunssan aikana on paljon sairaampi ja raihnaisempi olo. 

Nykyään otan heti flunssassa ja etenkin jo lievässäkin kuumeessa 1g panadolin, jotta olo ei olisi ihan hirveä. 

Kuuman suihkun ja etenkin saunan kanssa kannattaa muuten olla varovainen, jos on kuumetta. Menin parikymppisenä kuumaan suihkuun kun paleli kuumeen noustessa. Sen jälkeen tuli todella huono ja kuumentunut olo, pyörrytti ja näkö sumeni hetkeksi, ennen kuin alkoi ihan hervoton hikoilu.

Vierailija
126/129 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon paljon vettä ja tuoremehua ja menen nukkumaan.

Vierailija
127/129 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuma suihku nostattaa kuumeen, ei sinne!

Vierailija
128/129 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kuumeessa aina jotain särkylääkettä, yleensä ibuprofeenia, muutoin kuume herkästi laukaisee mulla järkyttävän migreenin ja yritän ehkäistä sitä lääkkeen otolla.

Vierailija
129/129 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ikkunat apposen auki.