Jos sinulla nousee kuume mitä teet ensin? Otatko Buranaa vai menetkö kuumaan suihkuun?
Meillä mies lämmittää aina saunan, vaikka minulla ainakin tulee kipeänä huono olo saunassa 🤔.
Sitten mies ottaa hunajateetå. Särkylääkettä vain jos pää kipeä.
Itse taas otan heti Buranan että kuume alkaisi laskea. Ja menen nukkumaan .
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Älkää hyvät ihmiset ottako noin herkästi lääkkeitä! Kuume parantaa!
Lääkkeet tuhoaa parantavan kuumeen lisäksi myös suolinukan.
Ottaakaa vasta kun pakko tai on mentävä pakastin johonkin tai selviydyttävä jostain kaupassa käynnistä tai matkustuksesta tms
Nykytiedon mukaan kuumetta ja särkyä kannattaa lääkitä.
Ensin mittaan kuumeen. Jos on lievää, otan influ-zinkin ja C-vitamiinia. Vasta kun kuume nousee yli 39,5 otan kuumetta alentavaa tulehduskipulääkettä. Lepään ja yritän nukkua.
En heti ota kuumetta alentavaa särkylääkettä, koska minua kiinnostaa tietää, miten korkealle kuume nousee.
Yleensä sen kyllä huomaa jo alussa, jos on tulossa korkea kuume (joka minun kohdallani tarkoittaa yli 38 astetta). Joitain vuosia sitten sain aikuiselämäni tähän mennessä ainoan korkeakuumeisen vatsataudin, ja se alkoi voimakkailla vilunväristyksillä. Koko ruumis tärisi horkassa ja suunnilleen hampaat kalisivat. Kun kuume oli noussut n. 39 asteeseen, otin särkylääkkeen. Olo parani muistaakseni aika nopeasti.
Suihkuun tai saunaan meneminen ei tulisi mieleenikään. Haluan vain levätä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Yleensä 8 isoa kylmää tuoppia kun ottaa baarissa, niin ei ole mitään tauteja enää.
en pysty käyttämään buranaa. Särkylääkkeenä minulla on Miranax, kaikkeen särkyyn.
Mulla tietää merkittävän kuumeen olevan tulossa siitä kun jalat menee kipeäksi ja tietyllä tavalla voimattomaksi ja tulee vähän semmoinen epätodellinen olo. Sängyssä peiton alla sitten välillä vapisee, toisinaan hikoilee, ylättävän kuumia tuntemuksia tai lie höyryjä hiotessa, peittoa raotettava että jäähtyy järjellisemmäksi.
Menen sairaalaan. Jos mulle tulee kuumetta niin kyseessä on joku vakava infektio. Viimeksi oli munuaistulehdus.
No en tosiaan mene saunaan,pahentaa oloa! Otan särkylääkettä ja ryömin sänkyyn.
Seurailen hetken, millä tahdilla alkaa nousta ja mihin lukemiin, koska haluan hakeutua hakemaan antibiootit suoneen ennemmin kuin myöhemmin. Jos tahti on säyseä ja lukemat kohtuullisia, syön, otan Panadolia, käyn suihkussa ja juon reilusti vettä ennen sänkyyn hakeutumista. Jos vaikuttaa flunssalta, aloitan myös astman lisälääkkeen. Suihkussa vastustan kiusausta laittaa vettä kuumemmalle ja sänkyyn mennessä pitäydyn tavallisissa yövaatteissa enkä kahmi ylimääräisiä peittoja. Yleensä Panadol on sänkyyn päästessä alkamassa vaikuttaa, joten saa unen päästä kiinni ilman tytinöitä.
Vastaus alotukseen. Luen vauva-palstalta mitä muut tekevät kuumeessa ja hihittelen.
Hämmentävä keskustelu. Kuinka usein teillä oikein on kuumetta, jos sen taltuttamiseen on jo muodostunut oma rutiini?
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävä keskustelu. Kuinka usein teillä oikein on kuumetta, jos sen taltuttamiseen on jo muodostunut oma rutiini?
Miten niin, kuinka usein itselläsi?
Minulla on 1-3 kertaa vuodessa niin kyllähän siinä ehtii jo rutiinejakin tulla. Eikä missään nimessä saunaan! Toivottavasti kukaan ei noudata tuota neuvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 1-3 kertaa vuodessa niin kyllähän siinä ehtii jo rutiinejakin tulla. Eikä missään nimessä saunaan! Toivottavasti kukaan ei noudata tuota neuvoa.
Suunnilleen 10 vuoden välein. Siksi ihmettelen. Olen aina luullut, ettei aikuiset kuumeile flunssien takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnilleen 10 vuoden välein. Siksi ihmettelen. Olen aina luullut, ettei aikuiset kuumeile flunssien takia.
No en kyllä ymmärrä miksi aikuisuus liittyisi tähän mitenkään. Kyllä minulla nousee kuume ihan joka kerta kun olen kipeä, flunssassa yleensä max 37,4 ja esimerkiksi mahataudissa helposti 38,5. Ja olen tosiaan kipeä vähintään pari kolme kertaa vuodessa, nykyään vähemmän kun saa olla kotona eikä tarvi olla toimistolla keräämässä kaikkien pöpöjä.
En osta ihan periaatteesta Buranaa, ostan Ibumaxin, sama aine , mutta halvempi
Kuume minulla on erittäin harvinainen, enpä muista että aikuisena olisi ollut
Olen niin harvoin kuumeessa että digipaskoista on aina patteri lopussa kun niitä tarvitsisi. Niinpä perinteinen elohopeamittari on ainut varmasti aina toimiva!