Hyväksyisitkö työttömän miehen?
Kommentit (41)
Minä olen työtön mutta kalastan ja myyn kalaa ajankuluksi. Kyllä tekemistä riittää keväästä syksyyn kalastan 180 päivää. Aina aamu viideltä herää ja lähden kalaan. Ihmiset haluaa ostaa kalaa joten kalastan aika paljon.
En tiedä, mutta kiva on kaupassa valita ruokakoriin mitä haluaa. Ja lähtee matkoille ja hankkii terveysjuttuja kuten vitamiineja jne. Ja huolehtii terveydestään es. käymällä hammaslääkärissä. Työtön ei tähän pystyisi.
Olisin hyväksynyt alle kolmekymppisenä, en enää. Mutta eipä kukaan työtön hyväksyisi minua enää ikäni puoleesta, joten ihan yhtä pskoja valikoivia ollaan
N41
Työttömiä on monenlaisia eikä työttömyys ole mikään pysyvä olotila. Työtön voi saada työtä, kouluttautua uuteen ammattiin tai perustaa yrityksen.
Työttömyys ei este, ongelmia tulee muusta: alkoholismi, mielenterveys, epäsosiaalisuus, sivistymättömyys. Nämä esteenä myös työllisellä.
Mieheni on työtön ja minä olen työtön. En huolisi työssäkäyvää miestä, joka alkaisi vittuilemaan työttömyydestäni. Sellainen ukko lentäisi pihalle kuin leppäkeihäs. Siis hyväksyn työttömän miehen. Omani on rakas ja paras.
Vähintäänkin pätkätöitä täytyy tehdä. Pitkäaikaistyötön on turn off.
Kyllä ehdottomasti, jos hän on muuten älykäs ja osaa käyttäytyä ja jos hänellä on joitain harrastuksia tai mielenkiinnon kohteita.
Töitä voi kyllä sitten tarvittaessa hankkia.
Tottakai. Ei kaikki työttömät ole omasta tahdostaan työttömiä.
Työtön mies käy hyvin! Kuka vaan voi joutua työttömäksi tai joutua mielenterveys palveluiden asiakkaaksi, myös vastentahtoisesti ja joutua työttömyyteen. Joten työttömyys ei ole este suhteelle. Myös nykyään voi lapsiakin kasvattaa täysin tukien varassa ja se onnistuu myös mieheltä.
Oon hyväksynyt.
Ja aina päätynyt maksajaksi.
Riippuu tilanteesta. Aika eritilanne jos vertaa vaikka tyyppiä, jolla on juuri loppunut pitkä määräaikainen työsuhde vs vuosia työttömänä ollut.
Tai tai pätkätöitä ja sijaisuuksia tekevä vs tyyppi joka ei edes halua töihin
Ehto on oma vuokra asunto,ei vanhempien luona.halitsee rahan käytön.Eikä pidä minua vippi kassana.Hammaslääkäri käy 1 kerta vuodessa.Ei tupakoi,ei juo kaljaa,ei pelaa netissä totoa. Vihtyy ulkona ,säällä kuin säällä.Ulkona liikuminen on viellä se ilmaista. Haliseee ajan käytön,eikä makaa puolenpäiviin soffalla.Kun inokaana lähtee urheilupuistojen ulkona oleviin kuntolaiteisin läpi vuoden ajan,nekin ilmasta käyttä..Osaa hiihtää, luistella ja hänen varastosta ne välinet löytyvät.Kuin kesään pyörä ja onki.On napa kymppi tyypi.
Työttömyys ei ole niin iso juttu kuin diagnosoimattomat mt-ongelmat. Ja usko, näitä kyllä löytyy vaikkei ole lääkitystä.
Suomalainen työtön mies = ei ikinä
Afrikkalainen/lähi-idän työtön mies = jono oven takana.
Suomalainen nainen on vitsi.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta kiva on kaupassa valita ruokakoriin mitä haluaa. Ja lähtee matkoille ja hankkii terveysjuttuja kuten vitamiineja jne. Ja huolehtii terveydestään es. käymällä hammaslääkärissä. Työtön ei tähän pystyisi.
Jaa työttömät ei käy hammaslääkärissä eikä syö vitamiineja. Just niin.
Taidat olla melko vieraantunut tosielämästä ja sen takia aika epähaluttava kumppani itse.
:D
Totta kai ja olen hyväksynytkin. Yhdessä ei voitaisi asua, koska muuten työtön kumppani menettäisi tuet, eikä hänellä olisi yhtään omaa rahaa. Siksi erillään asuminen olisi edellytys, koska en halua laittaa ketään siihen tilanteeseen, että hän olisi minusta taloudellisesti riippuvainen. Se ei olisi toiselle reilua.
🇺🇦🇮🇱
Ei se veronmaksajien rahojen kuppaaminenkaan ole reilua.
Otin ja kadun. Työttömyys johtuu mielenterveysongelmista, jotka ovat näkyneet ulospäin ja joita olen oppinut ymmärtämään vasta vuosien kuluessa.