Teini-ikäinen tytär saa aivan järkyttäviä viestejä somessa yli 3x vanhemmilta miehiltä :(
Tyttö tykkää käyttää somea ja laittaa sinne kuvia, videoita yms. Haaveilee, että voisi yhdistää somea työhönsä nuorena aikuisena ja olen häntä siihen kannustanut koska ajattelen siinä olevan hyvää tulevaisuuden potentiaalia. Ongelma on aikuiset miehet jotka lähettävät 13-14vuotiaalle aivan järkyttävää materiaalia.
Suoria seksiehdotuksia, sukuelimenkuvia, vihjailevia kysymyksiä, tarjotaan rahaa tai tarjoudutaan ostamaan vaatteita, alkoholia meikkejä yms "palveluksia" vastaan. Tuntuu olevan laidasta laitaan 30-45v miehiä erilaisista sosiaaliluokista. Noita on siis niin järkyttävä määrä, että voisin olla joka viikko rustaamassa rikosilmoituksia. Nyt oli ihan perheellinen normaalin oloinen somen perusteella perheellinen mies tarjoutunut maksamaan siitä et ostaa tytölle pikkuhousut ja kengät, että tyttö käyttäis niitä ja luovuttais käytettynä takasin miehelle. Kuka keksii tommosta ja miksi ne haluaa, että lapset osallistuu tuohon?
Olen sanonut tytölle että ottaa kaikki talteen ja blokkailee, mutta ymmärränet ei hänkään jaksaisi jatkuvasti asian parissa painiskella vaan haluis antaa olla vaan ja blokkailla.
Kommentit (2375)
AP voisi aloittaa rikosilmoituksen tekemisen itsestä. Ostatko tytölles tupakkaa ja viinaa myös? Kun ei ikärajat paljon näytä kiinnostavan.
Seuraavaksi voisit hankkia väärennetyt paperit ja päästää lapses baariin. Ei tarvi pelkkiä kuvia katsella, ja äitikin saa olla rauhassa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on some!
Olet väärässä. Oikea vastaus on, että sellaisia ovat miehet.
Ei kun sellaisia ovat naiset. Täyttävät somen pyllistyskuvilla yms. provosoivalla. Sitä saa mitä tilaa.
En ole teini enkä ole koskaan laittanut yhtään provosoivaa kuvaa nettiin, ylipäätään kuvia minusta on alle 10. Silti olen saanut lukuisia läähätysviestejä.
Minäkin saan viestejä ulkomaalaisilta naisilta jotka haluavat jotain.
Tiedätkös, ne viestit eivät tule läpi koska olen estänyt tuntemattomien viestit. Saan vain infoa että xyz haluaa lähettää viestin ja se on helppo poistaa.
Niin?
Ihan vinkki miten läähätysviestit eivät tavoita sinua. Tunnut tarvitsevan apua asian kanssa.
Jos tarvitset tarkemmat ohjeet niin kerro alusta ja voin katsoa kuinka voin auttaa.
Ei kyse ole läähätysviestien estämisestä, vaan siitä että niitä tulee vaikka ei olisi mitään heruttelevia kuvia missään.
Niin, ja miehetkin saavat niitä naisilta. Mitäs nyt tehdään, naiset eivät ole ainoita uhreja.
Varmaan te ilmoitatte niistä poliisille?
Jatkossa sitten kun se on laitonta. Nyt ahdistelu vaatii lain mukaan kosketuksen.
Ai että kun se uus laki olis ollu voimassa pikkujouluissa. Eräs nainen olisi saanut syytteen kun meni kehumaan miehen treenattua kroppaa.
Sulla on väärää tietoa. Yhteydenotto netissä (ilman kosketusta) voi olla rikos ja tästä on jo palstalla infottu.
Ei ole väärää tietoa. mahdollinen rikosnimike on jotain muuta kuin (seksuaalinen) ahdistelu.
Rikoslaissa kiellettyä on seksuaalinen ahdistelu. Rikoslaki kieltää toisen koskettelun tavalla, joka loukkaa toisen seksuaalista itsemääräämisoikeutta.
Nyt lakiin on tulossa muutos joka kriminalisoi myös puheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa kaksi asiaa pistää silmään:
1. Ap kannustaa tyttöä jakamaan kuviaan kaikkien nähtäväksi ja kommentoitavaksi. Hän väittää, että tyttö voi aikuisena tienata niillä kuvilla ja videoilla rahaa.
2. Tyttöä itseäänkin ahdistaa asiattomat viestit. Äiti ei neuvo laittamaan kommentteja pois päältä, puhumattakaa että kehottaisi muuttamaan kuvat ja videot yksityisiksi tai että itse ottaisi moderointivastuun.
Sen sijaan hänen ainoa neuvo on, että tytön pitää edelleen lukea törky ja vain blokata häiriköitä. Eli että tyttö kärsiköön, koska tyttö uskoo äidin kannustamana, että joskus hän saa tästä kaikesta rahaa.
Miten täällä ei ole enempää kritiikkiä ap:n toimintaa kohtaan?
Hauskempaa haukkua miehiä kuin myöntää että naisen teoissa olisi mitään väärin.
Niin kun kumpikaan nainen, äiti eikä tytär, ole syyllistynyt rikokseen. Mutta ne miehet ovat.
Siitä päättää tuomari, et sinä. Nyt ei taida olla edes rikosilmoitusta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voitte odottaa keskustelun pysyvän asiallisena jos kiirehditte heti yleistämään ongelman koskemaan miehiä sukupuolena?
Koska se koskee miehiä sukupuolena. Kyseessä on erittäin yleinen ilmiö, ei minkään marginaalisen miesryhmän tekosia.
Kirjoituksestasi on tehty rikosilmoitus.
Lisäksi se on erikseen nettivinkattu poliisille ja ilmoitettu asiattomaksi sivuston ylläpidolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Ap kannustaa tyttöä jakamaan kuviaan kaikkien nähtäväksi ja kommentoitavaksi. Hän väittää, että tyttö voi aikuisena tienata niillä kuvilla ja videoilla rahaa.
2. Tyttöä itseäänkin ahdistaa asiattomat viestit. Äiti ei neuvo laittamaan kommentteja pois päältä, puhumattakaa että kehottaisi muuttamaan kuvat ja videot yksityisiksi tai että itse ottaisi moderointivastuun.
Sen sijaan hänen ainoa neuvo on, että tytön pitää edelleen lukea törky ja vain blokata häiriköitä. Eli että tyttö kärsiköön, koska tyttö uskoo äidin kannustamana, että joskus hän saa tästä kaikesta rahaa.
Niin kun kumpikaan nainen, äiti eikä tytär, ole syyllistynyt rikokseen. Mutta ne miehet ovat.
Eli mitään ei ole tapahtunut jos ei ole rikosilmoitusta? Tämä on tärkeä tieto, kiitos siitä.
Jei kirjoitti:
AP voisi aloittaa rikosilmoituksen tekemisen itsestä. Ostatko tytölles tupakkaa ja viinaa myös? Kun ei ikärajat paljon näytä kiinnostavan.
Seuraavaksi voisit hankkia väärennetyt paperit ja päästää lapses baariin. Ei tarvi pelkkiä kuvia katsella, ja äitikin saa olla rauhassa kotona.
Rauhoitu. Tiktokin, instan ja snapchatin ikärajat ovat esim. 13 v. Voit toki olla sitä mieltä ihan oikeutetusti, että niissä ei ole tarvetta siinä iässä olla, mutta mitään ikärajoja siinä ei 13-14-vuotiaan kohdalla rikota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pois somesta tuoikäiset ja jos kun taas pääsee, niin asetukset niin ettei vieraat saa ottaa yhteyttä
Sama ohje noille 30-45 v. äijänkuvatuksille. Ihan sekopäitä. Jotain on jäänyt ihmisyydestä pahasti kesken.
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä annat lapsesi altistua tuolle?
Sikoja ne miehet ovat ja joutaisivat kaikki vankilaan. Mutta kuten kaikki tiedämme, tässä maassa ei sinne edes raiskaajat päädy.
Opeta lapsellesi, että nettiin ei jaeta julkisesti mitään.Piste. Ne ovat käytännössä pedofiilien runkkumateriaalia. Ihan sama vaikka kuinka haluaa olla joku somepelle, opeta hankkimaan oikea ammatti mieluummin.
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voitte odottaa keskustelun pysyvän asiallisena jos kiirehditte heti yleistämään ongelman koskemaan miehiä sukupuolena?
Koska se koskee miehiä sukupuolena. Kyseessä on erittäin yleinen ilmiö, ei minkään marginaalisen miesryhmän tekosia.
Kirjoituksestasi on tehty rikosilmoitus.
Lisäksi se on erikseen nettivinkattu poliisille ja ilmoitettu asiattomaksi sivuston ylläpidolle.
Kyllä nyt pelottaa. Mitä toivoisit minulle rangaistukseksi jos saisit päättää? Riittäisikö ihan elinkautinen vankeus vai olisiko teloitus parempi jos sellaiseen voitaisiin Suomessa tuomita?
Ja toivottavasti ilmoitit sitten myös kaikki ne hårå/kanttura ym. kirjoitukset joita tämä ketju on täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vierailija44 kirjoitti:
Eivät he ole mitään pedofiileja.
Normaali aikuinen mies kiinnostuu nuorista naisista.
Suojaikäraja on laissa 16.
Mutta en hyväksy aikuiisena miehenä sitä että sen alle olevat tytöt
harrastaisivat seksiä samanaikäisten alle 16v poikien kanssa, jos
se kerran kielletään miehiltäkin heiän kanssaan.
Ajattelen asian niin, että jos ei kerran ole kypsä, saa odotela sinne 16 v ikään asti,
vaikka eihän se laki mitään oikeasti käske tai pakota, koska jokaisella ihmisellä
on omathalunsa jha himonsa ja hän on niistä itse vastuussa.
Mitä te miesvihasta huutavat tästä sanotte? Tässäkin mies ihan itse auliisti kertoo, että semmoisia me normaalit miehet olemme, haluamme teinejä.
Oikeasti on hämmästyttävää, että niin harva nainen vihaa miehiä.
Ja tämä ei ole mielestäsi miesvihaa?
Eli ymmärsinkö nyt oikein, sinusta tuo _mies_kirjoittaja josta puhuin, syyllistyy miesvihaan? Koska hänhän itse sanoo, että normaalit miehet haluavat teinejä.
tuo "mies"
Minäkin tykkään nuorista miehistä. Miehessä kun kasvaa karvaa niin liha on pilalla.
N54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mitään ei ole tapahtunut jos ei ole rikosilmoitusta? Tämä on tärkeä tieto, kiitos siitä.
Kukaan ei koe olevansa uhri eikä mitään ole tutkittu.
Onko sinulla todisteita että jotain on tapahtunut? Meillä on vain 1 ap:n viesti, loppu on palstamammojen olkiukkoja ja miesvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät voi olla pedofiileja.
Normaali aikuinen nainen kiinnostuu nuorista miehistä.
Mutta en hyväksy aikuiisena naisena sitä että sen alle olevat pojat
harrastaisivat seksiä samanaikäisten alle 16v tyttöjen kanssa, jos
se kerran kielletään naisilta heiän kanssaan.
Ajattelen asian niin, että jos ei kerran ole kypsä, saa odotela sinne 16 v ikään asti,
vaikka eihän se laki mitään oikeasti käske tai pakota, koska jokaisella ihmisellä
N54
Oletko jo noin seniili tuossa iässä jos luulet etteivät naiset voi olla pedofiilejä?
Kai sinä tyhmyri tajuat, että tuo lainaamasi viesti on jonkun palstamiehen tekemä kopio pari sivua aiemmin tulleesta MIEHEN viestistä, johon on vaihdettu sanan "mies" tilalle "nainen".
Taisit itse kirjoittaa sen "miehen" viestin pllu märkänä.
Oho, olipa "yllättävä" sivallus. Miksi muuten te ette pysty puhumaan mistään mainitsematta alapäitä ja niiden eritteitä? Tämäkin viesti osoittaa mikä on tänne kirjoittavien miesten henkinen taso ja kyky keskusteluun. Väitetään, että eieiei, ei ne miehet mitään törkyä voi suoltaa, ja samaan hengenvetoon suolletaan itse samanlaista törkyä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on sikoja. Tuliko tämä jollekin yllätyksenä?!?
Mikä ihmeen katkeruus täällä on kaikkia miehiä kohtaan? Ettekö osaa asiallista keskustelua?
Teinityttöni ystävineen on joutunut useammankin kerran miesten ahdistelemaksi ihan tosielämässä. Kärsivällisyyteni alkaa olla totaalisen loppu. En viitsi pyrkiä hillittyynn asiallisuuteen lapseni seksuaalisen ahdistelun jälkeen. On parempi ottaa muut keinot käyttöön ja raivo niiden polttovoimaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät voi olla pedofiileja.
Normaali aikuinen nainen kiinnostuu nuorista miehistä.
Mutta en hyväksy aikuiisena naisena sitä että sen alle olevat pojat
harrastaisivat seksiä samanaikäisten alle 16v tyttöjen kanssa, jos
se kerran kielletään naisilta heiän kanssaan.
N54
Oletko jo noin seniili tuossa iässä jos luulet etteivät naiset voi olla pedofiilejä?
Kai sinä tyhmyri tajuat, että tuo lainaamasi viesti on jonkun palstamiehen tekemä kopio pari sivua aiemmin tulleesta MIEHEN viestistä, johon on vaihdettu sanan "mies" tilalle "nainen".
Taisit itse kirjoittaa sen "miehen" viestin pllu märkänä.
Oho, olipa "yllättävä" sivallus. Miksi muuten te ette pysty puhumaan mistään mainitsematta alapäitä ja niiden eritteitä? Tämäkin viesti osoittaa mikä on tänne kirjoittavien miesten henkinen taso ja kyky keskusteluun. Väitetään, että eieiei, ei ne miehet mitään törkyä voi suoltaa, ja samaan hengenvetoon suolletaan itse samanlaista törkyä...
Aloitit itse nimittelyn. Mitä voimme päätellä siitä palstalle kirjoittavien naisten tasosta?
Emme mitään koska olet yksilö, toisin kuin "miehet" sinusta.
Mistä tuolla somessa voi tietää kenenkään ikää, sukupuolta tai rotua. Olettaminen on aina rasismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on some!
Miksi tämä on saanut niin paljon ylänuolia!?!?!?
Pojat on poikia, ei väliä miten kohtelee muita eh eh eh. Niinkö?
Kyse ei ole somesta vaan siitä paljon on pervosetiä joilla ei ole kunnioitusta muita kohtaan.
Olin 8-vuotias kun näin ensimmäisen kerran itsensäpaljastajan. Joku 60-vuotias mies käveli vastaan kun koulusta olin menossa kotiin, veti housut alas ja alkoi vatkata.
No mutta hei sellainen on maailma!
Kuitataan se sillä koska sama asia nuo on. Ylänuolen antajista itsensäpaljastelijoissa ei ole mitään väärää ja osa jopa sitä mieltä että äitini vika että tilanteeseen jouduin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on sikoja. Tuliko tämä jollekin yllätyksenä?!?
Mikä ihmeen katkeruus täällä on kaikkia miehiä kohtaan? Ettekö osaa asiallista keskustelua?
Teinityttöni ystävineen on joutunut useammankin kerran miesten ahdistelemaksi ihan tosielämässä. Kärsivällisyyteni alkaa olla totaalisen loppu. En viitsi pyrkiä hillittyynn asiallisuuteen lapseni seksuaalisen ahdistelun jälkeen. On parempi ottaa muut keinot käyttöön ja raivo niiden polttovoimaksi.
Minua taas on naiset ahdistellu lapsena.
Mitäs nyt? Tapetaan kaikki naiset?
Miten jollekin voi tulla yllätyksenä, että miehet kuolaa tyttöjä ja nuoria naisia? Se on mieheen biologisesti geeneihin rakennettu pysyvä ominaisuus. Tytön isäkin kuolaa jotain teiniä, se on varma.
Olet siis sitä mieltä, että tutkijat eivät tajuaisi jos kyse olisi itsemäärittelystä?
Experts warn there is a 'lack of understanding' surrounding female paedophiles