Teini-ikäinen tytär saa aivan järkyttäviä viestejä somessa yli 3x vanhemmilta miehiltä :(
Tyttö tykkää käyttää somea ja laittaa sinne kuvia, videoita yms. Haaveilee, että voisi yhdistää somea työhönsä nuorena aikuisena ja olen häntä siihen kannustanut koska ajattelen siinä olevan hyvää tulevaisuuden potentiaalia. Ongelma on aikuiset miehet jotka lähettävät 13-14vuotiaalle aivan järkyttävää materiaalia.
Suoria seksiehdotuksia, sukuelimenkuvia, vihjailevia kysymyksiä, tarjotaan rahaa tai tarjoudutaan ostamaan vaatteita, alkoholia meikkejä yms "palveluksia" vastaan. Tuntuu olevan laidasta laitaan 30-45v miehiä erilaisista sosiaaliluokista. Noita on siis niin järkyttävä määrä, että voisin olla joka viikko rustaamassa rikosilmoituksia. Nyt oli ihan perheellinen normaalin oloinen somen perusteella perheellinen mies tarjoutunut maksamaan siitä et ostaa tytölle pikkuhousut ja kengät, että tyttö käyttäis niitä ja luovuttais käytettynä takasin miehelle. Kuka keksii tommosta ja miksi ne haluaa, että lapset osallistuu tuohon?
Olen sanonut tytölle että ottaa kaikki talteen ja blokkailee, mutta ymmärränet ei hänkään jaksaisi jatkuvasti asian parissa painiskella vaan haluis antaa olla vaan ja blokkailla.
Kommentit (2375)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa nähdä kuinka paljon lainsäädännön muutos tuo esiin näitä pervoperttejä tuomioiden muodossa. Pelkään että oikeusasteet tästä kyllä ruuhkautuvat, niin paljon tätä ihmissaastaa on tässäkin maassa.
Samoin kuin naisia jotka kehuvat nuorta miestä.
Tulevan lainsäädännön mukaan olisin itsekin uhri. Harmi etten voi nostaa syytteitä takautuvasti, mutta kunhan miesten metoo tulee niin annan palaa huolella.
Oikein hyvä! Eikö lakimuutos olekin ihana asia?
Kyllä on. Älä kuvittele ettenkö kannattaisi asiaa.
Jostain syystä se kävi mielessä, mutta mainiota että kannatat.
Hienoa jos pääset ennakkoluuloistasi ja miesvihastasi.
No ei, se on liikaa toivottu tähän ihmiselämään.
Kuu, ei nyt mennä asioiden edelle 🙂.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain Euroopankin maissa suojaikäraja on 14.
Se ei tarkoita, että kenellekään yli 14-vuotiaalle henkilölle saisi lähettää häirikköviestejä netissä.
Väitettiinkö jossain että saisi?
Mikä ajatus sitten oli viestisi taustalla?
Ei ollut minun viestini. Kiinnosti vain kuulla femspleinauksen taustat.
En voi femspleinata kun ei tullut sitä manspleinaustakaan sille alkuperäiselle viestille.
Mutta onhan se alkuperäinen viesti luettavissa ja tulkittavissa. Mitä muuta se voi tarkoittaa kuin että viestin laittanut henkilö uskoo että jos jossain maassa "suojaikä" on 14-vee, se tarkoittaa että hän ymmärtää että voi rauhassa ahdistella kaikkie 14-vuotiaita ja sitä vanhempia tyttöjä, eikö totta? Mitään muuta selitystä asialle en oikein löydä tässä kontekstissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on some!
Olet väärässä. Oikea vastaus on, että sellaisia ovat miehet.
Ei kun sellaisia ovat naiset. Täyttävät somen pyllistyskuvilla yms. provosoivalla. Sitä saa mitä tilaa.
Ne on vain kuvia eivätkä ne kuvat ole tarkoitettu juuri sinulle eivätkä ne kuvat ole kutsu sinulle ottaa jotenkin yhteyttä tai esim lähettää kuvan pilistäsi. Ne ovat ihan vain kuvia eivätkä ne provosoi eikä ne kuvat ole lupa ahdistella kuvassa olevaa henkilöä.
Käsittämätöntä kuinka vähån miehen yläpäässä tapahtuu.Mies on olento joka innostuu visuaalisista ärsykkeistä. Tätä on naisten vaikea käsittää.
Jos jotain julkaisee netissä, on se kaikkien "omaisuutta". Jos ne ovat vain kuvia eikä niillä ole tarkoitus hakea huomiota, voi ne kuvat silloin pitää ihan omassa kotialbumissa.
Olen saanut dikpikkiä kun olen myynyt ylimääräistä tavaraa. Joku kertoi aikaisemmin myyneensä kanin häkkiä ja saaneensa pyyntöjä poseerata alasti. Mitä visuaalista ärsykettä tuossa oli viestejä lähettäneille miehille?
Naisen nimi? Miehet on kyllä toooooooosi visuaalisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ennen pedofiilejä syytettiin, kun ne julkaisivat alaikäisten kuvia. minäkin syytin niitä, mutta nykyään en ymmärrä, kun teinit tyrkyttävät itse netin täyteen persekuviaan, niin siitäkin syytetään miehiä. tämä feministien miesviha on nykyään ihan omituista. jos nettiin ei haluta tyrkkykuvia, niin lopettakaa niiden laittaminen sinne. ei se ole miesten vika.
Jokainen saa laittaa nettiin itsestään juuri sellaisia kuvia kuin haluaa. Niitä ei ole kenenkään pakko katsoa jos pää ei kestä. Yhdenkään miehen ei tarvitse mennä katsomaan teinien kuvia.
Ja mitä ihmettä f eminismillä on tämänkin kanssa tekemistä? Huomaatte munanneenne ja ei kun f eminismiä syyttämääm.
Tåssäkin ainoat jotka tekevät väärin ovat teinejä eli lapsia ahdistelevat miehet. Ottakaa jo pää ptseestä.
Tuota... ei saa laittaa juuri sellaisia kuvia kuin haluaa. Voitte syyllistyä laittoman materiaalin levittämiseen jos mies syyllistyy kuvaa katsoessaan rikokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ennen pedofiilejä syytettiin, kun ne julkaisivat alaikäisten kuvia. minäkin syytin niitä, mutta nykyään en ymmärrä, kun teinit tyrkyttävät itse netin täyteen persekuviaan, niin siitäkin syytetään miehiä. tämä feministien miesviha on nykyään ihan omituista. jos nettiin ei haluta tyrkkykuvia, niin lopettakaa niiden laittaminen sinne. ei se ole miesten vika.
Jokainen saa laittaa nettiin itsestään juuri sellaisia kuvia kuin haluaa. Niitä ei ole kenenkään pakko katsoa jos pää ei kestä. Yhdenkään miehen ei tarvitse mennä katsomaan teinien kuvia.
Ja mitä ihmettä f eminismillä on tämänkin kanssa tekemistä? Huomaatte munanneenne ja ei kun f eminismiä syyttämääm.
Tåssäkin ainoat jotka tekevät väärin ovat teinejä eli lapsia ahdistelevat miehet. Ottakaa jo pää ptseestä.
Varmasti näin. Kukin kuitenkin valitsee itse onko siellä somessa ja ottaa riskin että sieltä tulee kikkelin kuvia tai muuta epämääräistä.
Maailma on raaka paikka ja jossain vaiheessa sekin on opittava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on some!
Ei kun sellaisia ovat naiset. Täyttävät somen pyllistyskuvilla yms. provosoivalla. Sitä saa mitä tilaa.
En ole teini enkä ole koskaan laittanut yhtään provosoivaa kuvaa nettiin, ylipäätään kuvia minusta on alle 10. Silti olen saanut lukuisia läähätysviestejä.
Minäkin saan viestejä ulkomaalaisilta naisilta jotka haluavat jotain.
Tiedätkös, ne viestit eivät tule läpi koska olen estänyt tuntemattomien viestit. Saan vain infoa että xyz haluaa lähettää viestin ja se on helppo poistaa.
Niin?
Ihan vinkki miten läähätysviestit eivät tavoita sinua. Tunnut tarvitsevan apua asian kanssa.
Jos tarvitset tarkemmat ohjeet niin kerro alusta ja voin katsoa kuinka voin auttaa.
Ei kyse ole läähätysviestien estämisestä, vaan siitä että niitä tulee vaikka ei olisi mitään heruttelevia kuvia missään.
Niin, ja miehetkin saavat niitä naisilta. Mitäs nyt tehdään, naiset eivät ole ainoita uhreja.
Varmaan te ilmoitatte niistä poliisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on some!
En ole teini enkä ole koskaan laittanut yhtään provosoivaa kuvaa nettiin, ylipäätään kuvia minusta on alle 10. Silti olen saanut lukuisia läähätysviestejä.
Tiedätkös, ne viestit eivät tule läpi koska olen estänyt tuntemattomien viestit. Saan vain infoa että xyz haluaa lähettää viestin ja se on helppo poistaa.
Niin?
Ihan vinkki miten läähätysviestit eivät tavoita sinua. Tunnut tarvitsevan apua asian kanssa.
Jos tarvitset tarkemmat ohjeet niin kerro alusta ja voin katsoa kuinka voin auttaa.
Ei kyse ole läähätysviestien estämisestä, vaan siitä että niitä tulee vaikka ei olisi mitään heruttelevia kuvia missään.
Niin, ja miehetkin saavat niitä naisilta. Mitäs nyt tehdään, naiset eivät ole ainoita uhreja.
Ok, tehdään koe. Laitetaan kuva teinitytöstä ja pojasta julkisesti esille. Katsotaan sitten kuka saa viestejä ja kuvia keneltä ja mistä ruumiinosista.
Tietenkin myös naisissa on häiriintyneitä. En tiedä ketään joka kieltäisi tämän. Jostain kumman syystä kuitenkin sekä tytöt että pojat saavat häirikköviestejä ja kuvia suurimmaksi osaksi miehiltä. Ja siis murskaavalla prosentilla. Kun itse olin teini kukaan ei ollut saanut v-kuvia. Sen sijaan p-kuvia oli saanut kaikki paitsi yksi joka ei käyttänyt somea.
Miksi tätä on niin vaikea myöntää?
Vierailija kirjoitti:
Julkaisee avoimesti pervot viestit someen, niin saa perheetkin sitten tietää mitä isä touhuilee ja ehkä vois tulla vähän katuman päälle kun ystävät ja työkaverit näkee tuon puolen.
Kaikki tuollainen toiminta ja yritykset tavata henkilöt livenä ovat väärin. Ainoa oikea tapa on ilmoittaa tuonne Pelastakaa lapset ry:n sivustolle ja/tai suoraan poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain Euroopankin maissa suojaikäraja on 14.
Se ei tarkoita, että kenellekään yli 14-vuotiaalle henkilölle saisi lähettää häirikköviestejä netissä.
Väitettiinkö jossain että saisi?
Mikä ajatus sitten oli viestisi taustalla?
Ei ollut minun viestini. Kiinnosti vain kuulla femspleinauksen taustat.
En voi femspleinata kun ei tullut sitä manspleinaustakaan sille alkuperäiselle viestille.
Mutta onhan se alkuperäinen viesti luettavissa ja tulkittavissa. Mitä muuta se voi tarkoittaa kuin että viestin laittanut henkilö uskoo että jos jossain maassa "suojaikä" on 14-vee, se tarkoittaa että hän ymmärtää että voi rauhassa ahdistella kaikkie 14-vuotiaita ja sitä vanhempia tyttöjä, eikö totta? Mitään muuta selitystä asialle en oikein löydä tässä kontekstissa.
Jokainen tietää ettei ketään ahdistella.
Luulisi asian olevan selvää jopa naisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on some!
Ne on vain kuvia eivätkä ne kuvat ole tarkoitettu juuri sinulle eivätkä ne kuvat ole kutsu sinulle ottaa jotenkin yhteyttä tai esim lähettää kuvan pilistäsi. Ne ovat ihan vain kuvia eivätkä ne provosoi eikä ne kuvat ole lupa ahdistella kuvassa olevaa henkilöä.
Käsittämätöntä kuinka vähån miehen yläpäässä tapahtuu.Mies on olento joka innostuu visuaalisista ärsykkeistä. Tätä on naisten vaikea käsittää.
Jos jotain julkaisee netissä, on se kaikkien "omaisuutta". Jos ne ovat vain kuvia eikä niillä ole tarkoitus hakea huomiota, voi ne kuvat silloin pitää ihan omassa kotialbumissa.
Ne ovat vain kuvia eikä niissä lue esim ettå tyhmä mies ahdistele minua, juuri sinä Jussi.
Ja se mielestäsi oikeuttaa sen että aikuinen mies ahdistelee lasta eli teiniä? Ja että mies on olio joka toimii vaistojen varassa ilman järkeä? Ja tämmöiset 'johtaa' maailmaa.
Koittaakaa nyt miehet ottaa se yläpää käyttöön.
Itsensäpaljastelija naiset tekee karhunpalveluksen lapsille ja teineille. Eikö voisi pukeutua asiallisesti ja opettaa kanssaihmisiä esimerkillään olemaan muuta kuin hikistä pers että vilauttavaa.
Osa kommentoijasta ei taida tajuta , että lasten hyväksikäyttö on hyväksikäyttöä, vaikka lapsi itse siihen "suostuisi". Toinen asia, tämä ei ole mikään mies nais kilpailu.
Ja kyse ei ole siitä miten Somessa kuvat estetään, vaan kuinka saadaan ihmiskunta raiteille ettei kenelläkään tule mieleen lähetellä kuvia. Valitettavasti irsensäpaljastelijoita oli jo ennen nettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kommentoijat haluavat tytön pois somesta, mutta pervot saisivat jäädä?
Some on aika turha paikka pienille lapsille, siihen on ikärajatkin ihan syystä.
Miksi jonku 4-vuotiaan jumppavideoita pitää postailla verkkoon?
Pervojen ei muuten tarvitsis jäädä, rikosilmoitus kehiin niin on mahikset päästä niistäkin. Tosin tekisin saman tilistä joka postailee pikkulasten jumppavideoita...
#miesvihanäkyväksi
Nimenomaan ne lasten jumppavideot pitäisi saada pois sieltä, jokainen lapsi ansaitsee yksityisen lapsuuden. Mutta ei ole miesvihaa todeta että useimmat (ei kaikki) p:t ovat miehiä ja jos 3,65 miljoonaa 18-45v. miestä seuraa 7-vuotiaan uikkarivideoita, siinä joukossa on tilastojen valossa paljon sellaisia joilla ei ole puhtaat jauhot pussissa. Naisiakin varmasti myös, mutta tilastollisesti vähemmän.
Sekoitat nyt kaksi asiaa. Sanot viestissäsi itse että useimmat pedofiilit ovat miehiä. Tästä voimme olla samaa mieltä.
Tässä ketjussa huudetaan kuinka useimmat miehet ovat pedofiilejä.
Se on miesvihaa.
Laitapa tähän se viesti jossa sanottiin että "useimmat miehet ovat...".
Aloituksessa kaksi asiaa pistää silmään:
1. Ap kannustaa tyttöä jakamaan kuviaan kaikkien nähtäväksi ja kommentoitavaksi. Hän väittää, että tyttö voi aikuisena tienata niillä kuvilla ja videoilla rahaa.
2. Tyttöä itseäänkin ahdistaa asiattomat viestit. Äiti ei neuvo laittamaan kommentteja pois päältä, puhumattakaa että kehottaisi muuttamaan kuvat ja videot yksityisiksi tai että itse ottaisi moderointivastuun.
Sen sijaan hänen ainoa neuvo on, että tytön pitää edelleen lukea törky ja vain blokata häiriköitä. Eli että tyttö kärsiköön, koska tyttö uskoo äidin kannustamana, että joskus hän saa tästä kaikesta rahaa.
Miten täällä ei ole enempää kritiikkiä ap:n toimintaa kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on some!
Niin?
Varmaan te ilmoitatte niistä poliisille?
Jatkossa sitten kun se on laitonta. Nyt ahdistelu vaatii lain mukaan kosketuksen.
Ai että kun se uus laki olis ollu voimassa pikkujouluissa. Eräs nainen olisi saanut syytteen kun meni kehumaan miehen treenattua kroppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on some!
Niin?
Ok, tehdään koe. Laitetaan kuva teinitytöstä ja pojasta julkisesti esille. Katsotaan sitten kuka saa viestejä ja kuvia keneltä ja mistä ruumiinosista.
Tietenkin myös naisissa on häiriintyneitä. En tiedä ketään joka kieltäisi tämän. Jostain kumman syystä kuitenkin sekä tytöt että pojat saavat häirikköviestejä ja kuvia suurimmaksi osaksi miehiltä. Ja siis murskaavalla prosentilla. Kun itse olin teini kukaan ei ollut saanut v-kuvia. Sen sijaan p-kuvia oli saanut kaikki paitsi yksi joka ei käyttänyt somea.
Miksi tätä on niin vaikea myöntää?
Mielenkiintoinen havainto on se, että kun mies tulee toisen miehen ahdistelemaksi, hänen vihansa kohdistuu homomiehiin ja ilmenee homofobiana. Mutta kun nainen joutuu heteromiehen ahdistelemaksi, on se tällaisen miehen mielestä hänen oma vikansa ja mitäs läksi, ei kaikki miehet, silkkaa miesvihaa ottaa asia esille jne. Jos teinipojat saisivat yhtä paljon peniskuvia somessa kuin mitä teinitytöt, lankeaisi hyväksikäytöstä vähintään kuolemantuomio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on some!
Ketkä naiset?
Olen saanut dikpikkiä kun olen myynyt ylimääräistä tavaraa. Joku kertoi aikaisemmin myyneensä kanin häkkiä ja saaneensa pyyntöjä poseerata alasti. Mitä visuaalista ärsykettä tuossa oli viestejä lähettäneille miehille?