Sosionomi
Onko sosionomiksi opiskelu vaikeaa? Entä jos on ujo ja introvertti?
Olen talous- ja toimistoalan merkonomi ja ylioppilas. Pääseekö niillä papereilla sairaalaan osastosihteeriksi?
Kommentit (13)
Työkaverit kiusaa hengiltä hiljaiset.
Ja pääsee noilla papereilla toimistosihteeriksi, tosin kannattanee käydä vielä täydennyskurssi sitä varten.
Nunniiiii kirjoitti:
Taitaa olla asiakkaat, jotka käy siinä hommassa raskaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ujo ja introvertti ikimaailmassa haluaisi sosionomiksi, jonka tärkein työkalu on se oma suu ja puhuminen. Jatkuva esilläolo ja sosiaalinen ohjaaminen. Mieti nyt itsekin.
Koska haluan auttaa ihmisiä.
Halu auttaa olisi pääasia, mutta huomaat kohta kuuluvasi porukkaan joka vetoaa ties mihin pykälään ettei tehdä mitään ja osa ei edes tiedä miten auttaa ihmistä.
Siirretään asia paperilla toiselta toiselta kunnes asia on hienosti paperilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ujo ja introvertti ikimaailmassa haluaisi sosionomiksi, jonka tärkein työkalu on se oma suu ja puhuminen. Jatkuva esilläolo ja sosiaalinen ohjaaminen. Mieti nyt itsekin.
No sitten sinun pitää vaan muuttua rohkeaksi ja ekstovertiksi.
Olen itse introvertti sosionomi ja hyvin pärjään. Työminä on kuitenkin erikseen. Varmasti pärjäät, työ on hienoa (ainakin omani asunnottomien parissa on).
En välttämättä suosittele. Sosiaalialalla työskentely on raskasta haastavien asiakkaiden vuoksi. Palkat surkeat. Hae mielummin jollekin muulle alalle.
Nunniiiii kirjoitti:
Se on yleistä naisvoittoisella sosiaali- ja terveysalalla. Eikä siinä tarvitse olla edes hiljainen. Joku vaan valitaan uhriksi.
Vierailija kirjoitti:
Nunniiiii kirjoitti:
Se on yleistä naisvoittoisella sosiaali- ja terveysalalla. Eikä siinä tarvitse olla edes hiljainen. Joku vaan valitaan uhriksi.
Mikä tahansa naisvoittoinen ala...molemmista vuosien kokemus ha akkavaltainen työ on kyllä semmosta kanalauman kotkotusta että...juoruja ja kyräilyjä, selän takana puhumista, kuppikuntia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten sinun pitää vaan muuttua rohkeaksi ja ekstovertiksi.
Kiitos ei. Omaa ääntään rakastavat, kokoajan äänessä olevat ämmät on niin ärsyttäviä. Hyvää tekisi niillekkin joskus pysähtyä miettimään. Ehkä juuri siksi mä haluan olla hiljaisten ja sivuun jäävien puolella.
Ei oo kovin vaikeaa. Hirveesti kursseja sieltä sun täältä, yrittäjyydestä lähtien.
Jokaista kurssia noin 5op, melkein hygieniapassista lähtien.
Voi olla alussa kutsumusammatti, todellisuus jtn muuta.